Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22099)
Ehdin jo hetken salaa toivoa, että olisin tullut vielä raskaaksi, mutta ilmeisesti näin ei ole. Harmittaa tosi paljon. Ikää on jo hieman yli neljäkymmentä, joten eihän se kovin todennäköistä enää ole, mutta silti pieni toive iltatähdestä on ollut vuosia mielessä.
Tuo rakas ainokainen jännittää tuolla illan discoa. On miettinyt tarkasti vaatteet ja minun pitää kuulemma laittaa hänen hiukset coolisti. Voi äidin "pientä" poikaa. Pitää laittaa hänelle valmiita voileipiä jääkaappiin odottamaan illan päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä itsemurhan.
Oletko aivan täysin varma, että haluat lopettaa tämän ainoan elämäsi? Miksi?
Ei masentuneena lohduta toisten ihmisten selviytymistarinat, ihminen on niin käpertynyt siihen omaan kuplaansa, että
sinne on vaikea päästä kenenkään, näin minä jälkikäteen ajattelen omasta tilanteestani.
Jälkikäteen, masennukseni paheni rauhoittavista lääkkeistä, ne ruokkivat pitkään käytettynä masennusta, kun lopetin vuosikymmenten jälkeen käytön, poistui sumuverho silmistäni ja aloin nähdä asioita ja elää uudestaan.
Tänään olen kiitollinen maisemasta. Sänkyni on ikkunaan päin ja näen puita ja metsänreunan. Silloin tällöin vilahtaa lintu puun oksalle. Iltaisin pyydän hoitajaa jättämään verhot auki, kolme yötä sitten oli kuutamo, aavemainen valo täytti yön. Olin onnellinen ja surullinen yhtäaikaa. Sydän lyö, olen elossa.
Meidän työpaikalla ei saa tehdä omia asioita/töitä työnantajan koneella tauollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla ei saa tehdä omia asioita/töitä työnantajan koneella tauollakaan.
Ok. Mutta älykännykällä pystyy tehdä tauolla samat jutut ! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei masentuneena lohduta toisten ihmisten selviytymistarinat, ihminen on niin käpertynyt siihen omaan kuplaansa, että
sinne on vaikea päästä kenenkään, näin minä jälkikäteen ajattelen omasta tilanteestani.
Jälkikäteen, masennukseni paheni rauhoittavista lääkkeistä, ne ruokkivat pitkään käytettynä masennusta, kun lopetin vuosikymmenten jälkeen käytön, poistui sumuverho silmistäni ja aloin nähdä asioita ja elää uudestaan.
No. Ainakin minä syvimmän masennuksen aikaan toivoin vertaistukea, jos joku vaan voisi tajuta edes vähänkään, mitä koin. Vaikeinta varmaan oli se, että elämässäni oli kaikki hyvin. Ei ollut mitään 'syytä' masennukselle. Miten vaikea käsitellä 'juurisyy', kun sitä ei kertakaikkiaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen kiitollinen maisemasta. Sänkyni on ikkunaan päin ja näen puita ja metsänreunan. Silloin tällöin vilahtaa lintu puun oksalle. Iltaisin pyydän hoitajaa jättämään verhot auki, kolme yötä sitten oli kuutamo, aavemainen valo täytti yön. Olin onnellinen ja surullinen yhtäaikaa. Sydän lyö, olen elossa.
Kirjoitat kauniisti, kiitos siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä itsemurhan.
Älä tapa itseäsi. Me kaikki täällä tuetaan sinua. Olet tärkeä ja rakas 🙏
Hyvää yötä
Pysytään hengissä :)
Siinnä itsemurhakanditaateille linkki.
Vierailija kirjoitti:
'Hyvää yötä' kommenttiin alapeukku ???
Tämä, jos mikä osoittaa, ettei alapeukuista todellakaan kannata välittää :) hah
Menee jo spämmäämisen puolelle toi toivottelu. Paremmin on hyväksyttäessä, kun on kuulumisten yhteydessä toi toivottelu.
Huomenta ja hyväää viikonloppua. Yöllä olikin ollut pakkasta, kun aamulla näytti autojen ikkunat olevan jäässä. Kävin koiran kanssa kuuden aikaan lenkillä ja muutama autoilija oli skrabaamassa autojensa ikkunoita. Muuten on kyllä hieno ilman, pitää vaan pukea riittävästi vaatetta päälle.
Eilen illalla kirjoitin todo-listan ja ei taida 4 vapaata riittää kaikkeen tekemiseen :D Tässä jo toisen kahvimukillisen ääressä mietin, mistä aloittaisi. Eilen hoidin jo kauppareissut eli kotoa ei tartte lähteä nyt muualle kuin roskia viemään ja koiraa ulkoiluttamaan. Cittarin kassa epäili eilen, että olen hevi-osastolla punninnut vahingossa perunat väärin, mutta kyllä se vaan totta oli, että kotimaiset uudet perunat maksoivat 19,90 €/kg. Pitkästä aikaa tuli käännettyä hinta mummonmarkoiksi ja mietin, että ei varmaan olisi markka-aikaan tullut mieleenkään, että jonain päivänä voisin maksaa perunoista lähes 120 markkaa kilolta.
Lammas,
Just vappuaattona huvitimme itseämme kaverien kanssa muuttamalla hintoja markoiksi... olut 7,50 kuppilassa... huiii mikä hinta. Ennen satasella istui baarissa koko illan, nyt sillä saa kaksi olutta. Osa porukasta oli elänyt pelkkää euroaikaa, heitä nauratti tämä 'vanhusten' vertailu. Moni kertoi, että kolikoilla maksettavat pikkusummat tuntuu enemmän markan arvoisilta virheellisesti, esim 2€ kahvikuppi. Ja kirpputorihinnat: ennen sai paidan 3markalla, nyt se on 3€
Ja: tiedetään tiedetään, kuulosta aivan äidiltäni, kun sanoin miehelle, että käydään x kaupassa, kun siellä on kahvi tarjouksessa :) äidillä oli tapana nuuhkaista kahvipaketin aromia aukaistessaan pakettia. Joskus huomaan tekeväni samoin...
Pihasauna siirtyi huomiselle, tänään on muuta suunnitelmissa. Jokohan narsissit pihassa aukeaa pikkuhiljaa, eteläisessä Suomessa oli viikko sitten täysi loisto.
Leppoisaa lauantaita
N64
Vierailija kirjoitti:
Ehdin jo hetken salaa toivoa, että olisin tullut vielä raskaaksi, mutta ilmeisesti näin ei ole. Harmittaa tosi paljon. Ikää on jo hieman yli neljäkymmentä, joten eihän se kovin todennäköistä enää ole, mutta silti pieni toive iltatähdestä on ollut vuosia mielessä.
Tuo rakas ainokainen jännittää tuolla illan discoa. On miettinyt tarkasti vaatteet ja minun pitää kuulemma laittaa hänen hiukset coolisti. Voi äidin "pientä" poikaa. Pitää laittaa hänelle valmiita voileipiä jääkaappiin odottamaan illan päätteeksi.
Muisteluja: Olin vähän toisella kymmenellä, oppikoulun jumppasalissa oli disko. Isosisko halusi lähteä sinne, äidin mielestä ok, jos minäkin menisin mukaan. En halunnut, en oikein tiennyt, mitä siellä tapahtuisi. Äiti ja isi lähti viemään meitä lähikaupunkiin ja menivät serkulle kylään noutaen meidät paluumatkalle diskon jälkeen. Voi ettäs, olisin niin paljon mielummin mennyt serkulle katsomaan hänen pieniä lapsiaan...
Myöhemmin järjestimme kotona kammarissa diskon, C-kasetilta soitettiin musaa ja jorattiin. Kaverin isä kysyi: miksi meillä tiskattiin kammarissa... kuuli siis väärin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Hyvää yötä' kommenttiin alapeukku ???
Tämä, jos mikä osoittaa, ettei alapeukuista todellakaan kannata välittää :) hah
Menee jo spämmäämisen puolelle toi toivottelu. Paremmin on hyväksyttäessä, kun on kuulumisten yhteydessä toi toivottelu.
Nytpä oon eri mieltä. Kun kukaan muu ei toivota hyvää yötä, luen mielelläni täältä toivotukset...
Näin me olemme erilaisia, pompitaan yli, jos ei viestit miellytä. Kaikille ei voi olla mieliksi :)
Sinun mielipiteesi on sinun, muilla on omansa...
Tänään olen kiitollinen näöstäni. Näen kaiken kauniin ympärilläni. Yöllä oli taas täysikuu. Lumoava valo peitti kaiken. Näen rakkaitani valokuvasta. Siinä he hymyilevät onnellisina. Näen verhojeni kirkkaat värit, taivaan läpikuultavan sinen ja käsieni uurteet. Näillä käsillä rakastin, hellin ja vilkutin hyvästejä. Olen onnellinen.
Kertoisin mut mode yleensä poistaa mun jutut
N64: Viime kesänä oli monessa kaupassa 3 pakettia kympillä. Tuli ihan ysärin lama mieleen. Sillä erotuksella tosin, että silloin kymppi oli markoissa ja nyt euroissa. Tuo markka=euro tuntuu olevan aika monessakin asiassa nykyisin aika tavallista. Vaan ei palkoissa. Viimeisimmät hoitsuvuodet pelkkää päivätyötä tekevänä sain palkkaa 7580 mk/kk. Ei taida voida hoitajat tänä päivänä uneksiakaan 7580 € kuukausipalkasta edes kolmivuorotyössä.
Tuosta kahvipaketin avaamisesta...mä teen AINA noin. Se vaan on niin hyvä tuoksu.
Äh...siis ei lopu päivystysVAPAANI vaan päivystysVUORONI. Mun ajatukset on näköjään jo vapaalla :D
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/