Miksei Suomi voisi olla semmoinen puolidiktatuuri niin kuin vanhoina hyvinä aikoina?
Yks ukko päättämään asiat ja mentäisiin eteenpäin. Tehokkuutta päätöksentekoon. Olisi ihmisillä töitä ja kaikki tyytyväisiä.
Nyt ollaan demokratia, jossa vatvotaan tuhlaten rahaa loputtomiin, ja meillä on yksi maailman pahimmista työttömyysasteista.
Kommentit (32)
Koska puolidiktatuurista on enää askel kokodiktatuuriin, koska sellaista valistunutta itsevaltiasta ei ole kuin saduissa, joka olisi niin rajattoman hyveellinen ja viisas että olisi oikeutettu käyttämään rajatonta valtaa muiden yli ja koska et muistele mennyttä realistisesti vaan paksujen nostalgialasien läpi.
Ja mitähän puoluetta se mies ratsun selässä sitten edustaisi? Pitäisiköhän sillä olla viikset?
Demokratiassa sinullakin on mahdollisuus puhua paskaa tuolla tavalla, diktatuurissa sinulla on velvollisuus olla hiljaa ja avata suu vain hurrataksesi johtajalle riippumatta pidätkö hänestä.
Mitäs sitten kun tämä jumalainen yksinvaltias kuolee? Mistä ajattelit saada yhtä hyvän tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Koska puolidiktatuurista on enää askel kokodiktatuuriin, koska sellaista valistunutta itsevaltiasta ei ole kuin saduissa, joka olisi niin rajattoman hyveellinen ja viisas että olisi oikeutettu käyttämään rajatonta valtaa muiden yli ja koska et muistele mennyttä realistisesti vaan paksujen nostalgialasien läpi.
Tämä systeemi taas harhaanjohtaa kansaa propagandalla.. Olisitko itse ilkeä yksinvaltias joka sortaa ihmisiä ihan vaan koska voit? Mistä sellainen idea oikein edes tulee?
Vierailija kirjoitti:
Demokratiassa sinullakin on mahdollisuus puhua paskaa tuolla tavalla, diktatuurissa sinulla on velvollisuus olla hiljaa ja avata suu vain hurrataksesi johtajalle riippumatta pidätkö hänestä.
Ihan on kiinni millaisen yksinvaltiuden luo.
Etkö ole huomannut, että kokoomuksen vaalirahoittajat, kokoomuksen turpo-värisuora ja kokoomusjohtoinen PeV on jo vienyt Suomen tällaiseen tilaan, jossa kaikki yhteiskunnallinen valta on samoilla toimijoilla ja yhdellä puolueella - muka kova rautarouva Natseri-Riikka on antanut tämän tapahtua, kun ei ymmärrä politiikasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä systeemi taas harhaanjohtaa kansaa propagandalla.. Olisitko itse ilkeä yksinvaltias joka sortaa ihmisiä ihan vaan koska voit? Mistä sellainen idea oikein edes tulee?
Ihan historiaa tutkimalla huomaa ettei rajaton valta tee kenellekään hyvää, vaan se ennen pitkää nousee päähän. Vaikka löytyisikin joku poikkeusyksilö, jota ei valta turmele, ongelmaksi tulee ettei uutta sellaista löydy tilalle kun tämä ihmeellinen johtaja lopulta kuolee.
Mitä tulee tuohon väittämääsi propagandaa, miksi kuvittelet sen muka ratkeavan jollain hekumoimallasi puolidiktatuurilla? Nykyisessä sinulla ja minulla on mahdollisuus ottaa asioista itse selvää ja myös kyseenalaistaa kaiken maailman Pettereiden sana, pelkäämättä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kiinni millaisen yksinvaltiuden luo.
Ei ole. Yksinvaltius on lopulta aina samanlaista, ihmisestä, kulttuurista ja poliittisesta suuntauksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä vanhoina hyvinä aikoina?
Ne "vanhat hyvät ajat" on aina jokaisen omassa nuoruudessa ja yllättäen niistä on aina niistetty pois kaikki huonot puolet.
Ai teillä on käsitys että kuninkaallisetkin oli kaikki julmia diktaattoreja? Turussa on Suomen kenralikuvernööri Pietari Brahelle pystytetty patsas jossa on teksti ”Iagh war med landett och landett med mig wääl tillfreds.”. Ei automaattisesti tarkoita jos on yksinvaltias että sortaa ihmisiä. Mistä ihmeestä semmonen käsitys tulee?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän puoluetta se mies ratsun selässä sitten edustaisi? Pitäisiköhän sillä olla viikset?
Miten niin mies? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan historiaa tutkimalla huomaa ettei rajaton valta tee kenellekään hyvää, vaan se ennen pitkää nousee päähän. Vaikka löytyisikin joku poikkeusyksilö, jota ei valta turmele, ongelmaksi tulee ettei uutta sellaista löydy tilalle kun tämä ihmeellinen johtaja lopulta kuolee.
Mitä tulee tuohon väittämääsi propagandaa, miksi kuvittelet sen muka ratkeavan jollain hekumoimallasi puolidiktatuurilla? Nykyisessä sinulla ja minulla on mahdollisuus ottaa asioista itse selvää ja myös kyseenalaistaa kaiken maailman Pettereiden sana, pelkäämättä seurauksia.
Sulta loppuu tyystin mielikuvitus kesken millaisen monarkian voisi rakentaa. Maailma tuntee paljon hyviä yksinvaltiata. Kuningas Salomon nyt vaikka. Tarvi mikään poikkeus olla ettei tahallaan halua sortaa ihmisiä. Se sorto on aina suhteessa miten stabiili hallinto on ja kuinka paljon sitä uhataan.
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä on käsitys että kuninkaallisetkin oli kaikki julmia diktaattoreja? Turussa on Suomen kenralikuvernööri Pietari Brahelle pystytetty patsas jossa on teksti ”Iagh war med landett och landett med mig wääl tillfreds.”. Ei automaattisesti tarkoita jos on yksinvaltias että sortaa ihmisiä. Mistä ihmeestä semmonen käsitys tulee?
Koska suurin osa on. Minä en ainakaan halua hallitsijakseni ketään, jolla ei ole mitään näyttöä pätevyydestä mihinkään ja jolla olisi rajaton valta ja oikeudellinen koskemattomuus, koska aniharva ihminen pystyy vastustamaan sellaisen aseman tuomaa houkutusta. Vaikka pystyisikin, ei seuraaja pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mies? 😂
Koska nämä diktatuurien ihannoijat ihailevat lähes poikkeuksetta miesten valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olihan Idi Amin aika hyveellinen aikoinaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta loppuu tyystin mielikuvitus kesken millaisen monarkian voisi rakentaa. Maailma tuntee paljon hyviä yksinvaltiata. Kuningas Salomon nyt vaikka. Tarvi mikään poikkeus olla ettei tahallaan halua sortaa ihmisiä. Se sorto on aina suhteessa miten stabiili hallinto on ja kuinka paljon sitä uhataan.
Kyllä tarvitsee, koska historia, kuten sanottua, osoittaa että on todella harvinaista ettei kaiken vallan saanut sorra ketään ja vaikka sellainen sankari löytyiskin, ei samaa kannata odottaa seuraajiltaan. Salomo oli satuhahmo, jos et sattunut tietämään (tai ainakaan hänestä ei ole mitään mainintaa tai todistusaineistoa Raamatun ulkopuolelta) ja muutenkin tutkipa Raamattua niin näet mitä kävi kun valta vaihtui ja Rehabeam pääsi sekoilemaan.
Tuo hallinnon uhkaamisesta puhuminen on jo heti varma merkki siitä, että sortoa on odotettavissa, koska mikä tahansa voidaan tulkita uhaksi vallalle. Jos taas hallitsijalle on oma valtansa tärkeämpää kuin alamaisten hyvinvointi, niin ollaan aika kaukana mistään hyvistä perusteluista yksinvallalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa on. Minä en ainakaan halua hallitsijakseni ketään, jolla ei ole mitään näyttöä pätevyydestä mihinkään ja jolla olisi rajaton valta ja oikeudellinen koskemattomuus, koska aniharva ihminen pystyy vastustamaan sellaisen aseman tuomaa houkutusta. Vaikka pystyisikin, ei seuraaja pysty.
Poliitikot on ne joilla ei ole mitään näyttöä pätevyydestä. Oikeasti pätevät ihmiset jotka jotain osaa löytyy jostain ihan muualta.
Identifioidaan tavoitteet joita kohti edetään. CEO joka on vastuussa boardille ja saa potkut jos tuloksia ei tule. Se ei suinkaan tarkoita että voi tehdä mitä vaan.
Maailman🤣