Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22096)
(Punkkeihin...kaikista tehokkaamin punkkeja levittävät metsäkauriit, joten niiden kantojen ylläpitoon olisi syytä jo puuttua. Borrelioosi on viheliäinen sairaus, puutiaisaivokuumeesta puhumattakaan. Rokotteet em. on olemassa mutta niiden hinta on tänä päivänä monien ulottumattomissa. Se, että välttyykö punkin puremalta, on vain tuuria.)
Tässä jutussa hyvää tietoa punkeista, sekä jutun lopussa 'Lue seuraavaksi' osiossa lisää.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/borrelioosin-ja-myyrakuumeen-ilmaant…
Slin kermalakkakakkua. Hyvää oli ja nyt kauhea ähky, ei kun ulos takapihalle istuttamaan pensasta.
Oli mitä parahultaisin kävelyilma. Vietiin repullinen lehtiä paperinkeräyslaatikkoon samalla.
Kielot nousee, tuomissa jo isot nuput. Luonto tuoksui muhevalta. Muutama pörriäinen ja perhonen nähtiin. Kaipa se kesää tekee jo.
Meille lapsettomina äitienpäivä ei ole mikään erikoinen päivä. Anoppi on kuollut ja oma äitiparka elää omassa maailmassaan. Viikolla käydään häntä tapaamassa.
Hautausmaalla oli paljon kauniita kukkia. Siellä on aina mielenkiintoista kävellä ja katsella erikoisia nimiä ja kuolinaikoja.
Lounas syöty- muusia ja uunimakkaraa. Hyvää oli, runsaasti aurajuustoa ja valkosipulinviipaleita makkaran viilloissa.
Kaikille hyvää päivänjatkoa💐
Synkkää.
Elämällä ei ole tarkoitusta enää.
Lapsia ei ole 10 vuoteen nähty (olen kunnollinen ja päihteetön), ex-puoliso kun oli häiriityneisyyttään ajanut tilanteen siihen pisteeseen.
Toivon että minulla todettaisiin syöpä tai joku muu nopeasti vievä tauti.
Olisi monenlaista valituksen aihetta, mutta koska ne asiat ei valittamalla kummene, olen tietoisesti päättänyt edes yrittää keskittyä siihen hyvään mitä aina kuitenkin on.
Tänään olen niin kiitollinen tuosta ainoasta lapsestani, ihanasta pojasta, jonka kanssa ei aina ole päässyt helpolla mutta jota rakkaampaa ei mikään maailmassa voi olla. Sain ne perinteiset kahvit, kakut ja kortin sänkyyn sen jälkeen kun olin nukkunut niin pitkään kun ikinä nukuttaa eli melkein kymppiin. Kuitenkin lapsi itsessään on se paras lahja, jokainen päivä. Hänen takiaan jaksaa jatkaa.
Kävin alku viikosta ravintolassa syömässä en tiedä sainko sieltä ruokamyrkytyksen mutta maha oli sen jälkeen sekaisin 3päivää ja heikko olo. Oireet alkoivat heti seuraavana päivänä.
Kävin alku viikosta Reko ruokaringistä ostamassa suoraan tuottajilta ruokaa.
Osa oli halvempaa kun kaupassa ja osa kalliimpaa. Mutta maku oli parempi koska luomu tuotteet.
Sunnuntain olen viettänyt vain sisällä ottaen rennosti.
Äitini asuu sen verran kaukana että ei ollut mahdollisuus matkustaa hänen luokseen.
Vaikka sanotaan että töitä ei saisi tuoda kotiin olen silti ruutuvihkoon suunnitellut ensi viikolle työjuttuja.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Mä olen tänään vain laiskotellut. Äitienpäivälahjaksi sain - kuten jo monena vuotena aiemminkin - koiran ulkoilutukset. Eli aamu- ja päivälenkit hoiti nuoriso. Illalla menen sitten taas piskin kanssa lenkille. Huomenna ajattelin laittaa töihin sähköpostia ja kysyn, onko kenelläkään mitään sitä vastaan, jos pitäisin ensi viikolla myös keskivikosta perjantaihin vapaata. Mulla ei ole tällä hetkellä mitään työhommaa, joka pitäisi hoitaa just nyt. Hommia on, mutta ne voi hoitaa vaikka kesällä.
Laiska päivä. Katsoin luonto-ohjelmia ja tein uunissa lohkoperunoita savulohen seuraksi. Ulkona kukkui käki, eilen näin mäyrän ensimmäistä kertaa. Vielä kun näkisin ilveksen. Karhunkin olen luonnossa nähnyt.
Kohta alkaa Äideistä parhain-elokuva, katson taas.
N64
Vierailija kirjoitti:
Synkkää.
Lapsia ei ole 10 vuoteen nähty (olen kunnollinen ja päihteetön), ex-puoliso kun oli häiriityneisyyttään ajanut tilanteen siihen pisteeseen.
Minulla sama tilanne ja samoja ajatuksia, siksi en mene mihinkään syöpäseulontoihinkaan, miksi menisin mihinkään hoitoihinkaan kun ei ole ketään kuka välittää olemassa olostani.
Ei se ole vielä työsuhde poikki, vaan loma viikko. On niin stressavaa aikaa, kun ei tiedä miten tässä asiat oikein menee. Haaveilen tässä, jos menisin huomenna uimaan, mutta en ole varma.
Nyt on niin upeaa säätä, mutta mä vaan möllötän sisällä. Kävin mä sentään syömässä hampurilaista. On niin laiska olo ja toivotonkin oon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkää.
Minulla sama tilanne ja samoja ajatuksia, siksi en mene mihinkään syöpäseulontoihinkaan, miksi menisin mihinkään hoitoihinkaan kun ei ole ketään kuka välittää olemassa olostani.
Mä täytän syksyllä 64v, mutta ikinä en ole käynyt syöpäseulonnoissa. Mulla on lapsia, lähisukulaisia ja ystäviä ja elämä muutenkin ihan hyvää, mutta kun tulee mun aikani lähteä tästä elämästä, lähden mieluiten mahdollisimman nopeasti. Mulla ei ole pakottavaa tarvetta elää mahdollisimman pitkään.
Minulla ei ole ketään, naapureiden riesana ja vaivana vaan, en taida enää kauaa jaksaa elää tätä tyhjää elämää.
Elämässäni ei ole mitään mistä iloitsisin tai ketään kenestä kertoisin.
Hyvää yötä kaikille
Yksinäisille, perheellisille, vanhoille ja nuorille
Toivon että saan elämääni hyväksyntää, rakkautta, välittämistä, lohtu suruun, apua tarvittaessa ja kaikkea hyvää.
Rukoilkaa puolestani, tarvitsen voimaa hyviin tekoihin kohtuuttomasta kohtelustani huolimatta että jaksan.
Herätty 6.30. Söin aamiaiseksi soijagurtin kanssa apilajauhetta, joka parantaa kaikki vaivasi ja vielä laihduttaa. Tuli viikonloppuna sorruttua luontaistuotehyllyllä. Pahaa oli, mutta syödään nyt loppuun kun tuli ostettua. Tulossa toimelias viikko, kuntosalin ilmainen kokeilu muutamaksi päiväksi, kissan hampaiden poisto, vanhuksen yhtiökokous ja neuvottelu kotihoidon kanssa. Kansalaisopiston kurssi-ilmoittautuminen aukeaa, pitää vielä pohtia mihin rahat riittää, kun sen verran ovat nostaneet kurssimaksuja. Toivottavasti vielä ovat pitäneet työttömän alennuksen 50%:ssa.
Maanantaihuomenta
Ihana auringonpaiste herätti. Traktorit kulkee tiellä kevätaskareilleen, mukava seurata, miten peltotyöt etenee. Kukkien istutusta tänään ehkä, orvokit vois jo laittaa isompaan ruukkuun porraspäähän. Tässä suunnittelen touhuja kahvia hörppien. Luonnonjugurtti ja kotimainen puolukkamysli, onpa herkkua.
Tämmöisiä kuulumisia tällä erää
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkää.
Vielä tuskallisempaa on olla ottamatta niitä hoitoja. Suosittelen vahvasti soittamaan kriisipuhelimeen, kun on noin paha olla.
Itsellä käveli kädellä jo punkki, kun noukin valkovuokkoja äidille. Ei edes välttämättä tiedä itse, jos punkki on ollut kiinnittyneenä. Lääkärit on myös nihkeitä selvittämään onko ihmisellä borrelioosi.
Seuraavan kerran kun aijotte nirhata kyyn, niin miettikää kahdesti. Kyy on nimittäin tehokas metsämyyräkannan kurissa pitäjä. Myyristähän tuo vitsaus leviää.
Hyvää kuuluu. Olin palstalaisten innoittamana myös pyörällä liikenteessä.
Hyvää Äitienpäivää.