Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22098)
Pitkis
Muistathan taimiostoksissa, että monesti syksyisin on taimista alennusmyyntiä. Ruukkutaimet, perennat, voi istuttaa syksylläkin.
Vinkkaa Puutarhuri
Herätty 6.00 poikkeuksellisesti, kun piti olla aamukuskina. Tarkoitus oli pitää kirjoitustauko, mutta oli niin paljon puhetta eläimistä, että tässä nyt näpyttelen. Koiran jälkeen taloon tuli kissoja, nyt taas on koirakuumetta. Tässä töitä odotellessa olisi runsaasti lenkkiaikaa. Viimeistään kun molemmat ollaan virallisesti eläkkeellä, niin muutetaan metsään kissojen, koirien ja lampaiden kera. Lampaat vain villan vuoksi, saa itse tehdä langat ja värjätä ne. Yksi hevonen varmaan pitäisi olla, että voi käydä parilla paikallisessa kyläpubissa.
Aurinkoista viikonloppua.
63 v
Tässä aamulla töissä ollut jo kolmessa paikassa samaan aikaan. Tyypillinen perjantai. No, onneksi sentään on perjantai.
Vierailija kirjoitti:
Tässä aamulla töissä ollut jo kolmessa paikassa samaan aikaan. Tyypillinen perjantai. No, onneksi sentään on perjantai.
Mutta ehtii tänne kirjoittaan....
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole pomo kieltämässä?
Tuli ryypättyä pari päivää kun oli pinna niin kireellä, nyt väsähtänyt olo. Parempi sekin kun hermot kireellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole pomo kieltämässä?
Höpsö, on lakisääteisiä taukojakin... :)
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä keskustaan. Mies kävi luovuttamassa verta, minä sillä välin kirjastossa hakemassa tulleen varauksen, vein pahviroskia keräyspisteeseen ja R- kiskalla lähetin ystävälle kirjan jonka lainasin häneltä jo vuosia sitten.
Eka kertaa käytin tuota palvelua ja kävi näppärästi. Joskus muinoin olin postineitinä- kyllä on muuttunut sekin homma.
Pipo piti olla pyöräilykypärän alla, eipä vielä lämpene!Hyvää viikonlopun odotusta kaikille💐
Ja Pitkis, älä pidättele tai häpeile hymyäsi, se voi piristää jonkun päivää!
verenluovutus! T ä r k e ä ä
Itse kävin nuorempana ahkerasti. Liki 100 kertaa, sittemmin lääkitys estää. Monenkohan hengen olen pelastanut?
Käykää hyvät ihmiset, ellei esteitä ole. Elintärkeä lahja tuntemattomalle
Puutarhuri
Samalla tulee tutkituksi veresi, esim HIV ja hepatiitit. Ei kolmen kuukauden välein kukaan vuosikausia käy testeissä.
T. Hömö tiainen
Vierailija kirjoitti:
Pitkis
Muistathan taimiostoksissa, että monesti syksyisin on taimista alennusmyyntiä. Ruukkutaimet, perennat, voi istuttaa syksylläkin.
Vinkkaa Puutarhuri
Nämä taimet mitä syksyllä ostin olivat juuri alennusmyynnistä. Ostin ne kaikki silloin ja oli hyvä lämmin syksy niin moni selvisi talvesta. Oikeastaan kolme voi olla, etteivät juurtuneet. Nyt en viitsi varmaankaan odottaa syksyyn asti vaan istutan jo kesällä jotain.
Vierailija kirjoitti:
'Hyvää yötä' kommenttiin alapeukku ???
Tämä, jos mikä osoittaa, ettei alapeukuista todellakaan kannata välittää :) hah
Joku myös inhoaa kovasti, kun kirjoitan liikaa ja kirjoitan jostain vankeihin liittyvästäkin. Voin sanoa, että minä en välitä. Elämäni on mitä on ja sillä tavalla en voi arvostella muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku myös inhoaa kovasti, kun kirjoitan liikaa ja kirjoitan jostain vankeihin liittyvästäkin. Voin sanoa, että minä en välitä. Elämäni on mitä on ja sillä tavalla en voi arvostella muita.
Pidä tuo asenne! Asenne ratkaisee. Aina.
Peruspilvinen päivä ei houkuttele ulos, käyn kuitenkin pienen lenkin. Tiskit ensin ja sit pitääkin pikkuhiljaa valmistua illan Itävaltaotteluun ! Lakritsia ja voikkaleipäkahvit on listalla. Mukava seurata miten Suomi alkaa pärjätä... jos putoaa, into katseluun laantuu.
Muistan 30v sitten kultajuhlat, katsottiin kapakassa matsi, kadulla ventovieraatkin halaili toisiaan...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koiraa tai kissaa miehen allergian takia. Eipä harmitakaan näin peruslaiskana ihmisenä, kyllähän eläin tuottaa työtä.
Huomioidaan kyllä koirat liikenteessä ja tunnistetaan yleensä rodut.Tuttava hankki söpön pienikokoisen koiran jota ei kouluttanut ollenkaan. Kuulemma aluksi oli liian nuori opetukseen. No nyt on jo aikuinen eikä siellä ole kiva käydä. Koira hyppii hulluna vasten vieraita, haukkuu, pyrkii syliin nuolemaan naamaa.
Oma koirani oli aina aluksi riehakas jos ihmisiä tuli käymään tai mentiin jonnekin. Sitten rauhoittui. Toisaalta eipä meillä paljon vieraita käynyt edes ollessani nuori. Joskus mietinkin sitä, että pienet koirat on helpompi jättää kouluttamatta, koska niiden kanssa kuitenkin pärjää ja eivät esim kokonsa puolesta vedä kumoon. En minäkään silti ikinä saanut koiraani opetettua olemaan kokonaan vetämättä. Onneksi olen edes näin pitkä niin jaksoin sitä pidellä ja oli tärkeää samalla kouluttaa se muuten.
Joskus ärsytti se, kun oma iso koirani käyttäytyi ja lenkillä vastaantuleva pikkukoira taas ei. Vieläkin joskus ärsyttää, kun joku pikkukoira haukkuu minua ja omistaja ei tee mitään. Itse en antanut koirani haukkua ihmisiä tai muita koiria lenkillä ollessa. Yleensä sanoin, että ei hauku ja pysyi hiljaa.
Tavallaan luotin koiraani. Kerran se karkasi pihasta ja kadulla käveli iso koira omistajansa kanssa. Minä sitten äkkiä perään ja koirani vaan meni ystävällisesti tätä vierasta koiraa katsomaan. Ei mitään huolta silloinkaan. Haukkui kyllä pihassa vartioiden sitä ja sen vuoksi maaseutu meille parempi asuinpaikka kaikesta huolimatta, vaikka eihän tämä minulle paras paikka ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä tuo asenne! Asenne ratkaisee. Aina.
Peruspilvinen päivä ei houkuttele ulos, käyn kuitenkin pienen lenkin. Tiskit ensin ja sit pitääkin pikkuhiljaa valmistua illan Itävaltaotteluun ! Lakritsia ja voikkaleipäkahvit on listalla. Mukava seurata miten Suomi alkaa pärjätä... jos putoaa, into katseluun laantuu.
Muistan 30v sitten kultajuhlat, katsottiin kapakassa matsi, kadulla ventovieraatkin halaili toisiaan...
Itse olen katsonut jääkiekon Mm-kisat vuodesta toiseen. Joskus ollessani 12 aloitin sen kaiken. Yle näytti kaikki ottelut ja näin katsottiin muidenkin maiden pelit. Myöhemmin mtv näytti vain Suomen pelit ja näin katselu hieman väheni.
Välillä ei ole ollut tv:tä joten netissä katsoin jotain pelejä. Joku kevät pari vuotta sitten (taisi olla vuosi 2022) otin oikein sellaisen nettipaketin missä näkyi kaikki pelit ja katsoin melkein kaikki. Nyt alkaa silti hieman into siihenkin laantua. Jääkiekko on menettänyt merkitystään.
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä itsemurhan.
Niin minäkin kerran aioin. Kokeilin keittiöveitsen terävyyttä, kävelin juna-asemalle muistellen aikatauluja. Mietin missä joki on sula. Tarvoin masennuksen upottavassa suossa. Pikkuhiljaa musta muuttui harmaaksi, värit palasivat elämääni.
Nyt olen terve ja onnellinen.
Tämä on minun tarinani, mikä on sinun?
Minäkin luovutin verta monet vuodet. Sitten sattui huonompi hoitaja joka ei saanut neulaa kunnolla vaan osui johonkin hermoon. Näitä sattui pari kertaa joten lopetin luovuttamisen.
Ehkä voisi taas rohkaistua. Mies saa
sata kertaa täyteen ennenkuin täyttää 71.
Kolea pilvinen päivä taas. Rodoille laitettiin lannoitusta ja uutta multaa. Toivottavasti terhentäytyvät. Pioni on vähän mielessä ostaa, sille olisi hyvä paikkakin.
Lounaaksi syötiin karamellikanaa, yleensä ostetaan sitä jos löytyy alennuksessa.💐
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luovutin verta monet vuodet. Sitten sattui huonompi hoitaja joka ei saanut neulaa kunnolla vaan osui johonkin hermoon. Näitä sattui pari kertaa joten lopetin luovuttamisen.
Ehkä voisi taas rohkaistua. Mies saa
sata kertaa täyteen ennenkuin täyttää 71.
Kolea pilvinen päivä taas. Rodoille laitettiin lannoitusta ja uutta multaa. Toivottavasti terhentäytyvät. Pioni on vähän mielessä ostaa, sille olisi hyvä paikkakin.
Lounaaksi syötiin karamellikanaa, yleensä ostetaan sitä jos löytyy alennuksessa.💐
Minä en voi luovuttaa verta, kun suoneni ovat piilossa joten hoitajat harvoin löytävät ne ja pistetään monia kertoja, puristellaan käsiä ja painetaan. Sitten alan hermostua jo siihen. Tämä ihan tavallisissa verikokeissa. Kerran yksikin laittoi sen kiristyssiteen niin kireälle, että vereni valui laitiollekin.
Pahin oli silti viime kerta, kun pistettiin neljä kertaa. Ensin istuvaltaan, sitten makuulta (kun mukamas paremmin saa) ja taas istuvaltaan ja sitten kun verta otettiin monta putkiloa niin lopulta itsellä pimeni ja sanoin, että nyt pyörryn. Hoitaja sai autettua minut makuulleen. Sitten vähitellen värit palasivat.
En pelkää pistoa, mutta nyt on jäänyt kammo tuosta kaikesta muusta. Itsellä alhainen verenpaine myös ja muuten pöyrryttää välillä. En tiedä pystynkö enää verikokeisiin menemään. Olisi hyvä välillä käydä, mutta kammo jäi. Äitini kävi juuri labrassa ja mietin siellä ihmisten joukossa istuessa, että miten minä voisin mennä. Yritin miettiä sitä kaikkea ja en olisi kyllä sielloin pystynyt menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion tehdä itsemurhan.
Niin minäkin kerran aioin. Kokeilin keittiöveitsen terävyyttä, kävelin juna-asemalle muistellen aikatauluja. Mietin missä joki on sula. Tarvoin masennuksen upottavassa suossa. Pikkuhiljaa musta muuttui harmaaksi, värit palasivat elämääni.
Nyt olen terve ja onnellinen.
Tämä on minun tarinani, mikä on sinun?
Sivusta. Oma tarinani on ehkä se, että minä olen aina halunnut katsoa eteenpäin. Olen miettinyt, että taas elän eteenpäin ja yritän jaksaa. Se on muuttunut vuosiksi ja vuosikymmeniksi. Ei silti ole helppoa ollut ja olen melankolinen ihminen varmasti aina. Onnellinen olin aidosti viimeksi lapsena. Nyt väliaikainen ilokin on jo hyvä asia ja pyrin nauttimaan siitä. Voin nyt paremmin kuin pari vuotta sitten ja pärjään.
Vielä pitäisi vajaat 2 tuntia keikkua koneen ääressä. Klo 16:00 loppuu mun päivystysvapaani. Äsken tuli Puuilosta tilaamiani tarvikkeita Postin kotiinkuljetuksella, mutta en varmaankaan tänään jatka tuulikaapin remppaa, koska lähdetään siskoni kanssa heti mun töiden jälkeen ostoksille. Huomenna sitten voisi heti aamusta aloittaa. Just huomasin, että maanantaiaamuna pitäisi mennä taas verikokeisiin. Vastahan mä kävin!! Aika kuluu kyllä kamalan nopeasti. Jos kaikki arvot on ok, sitten ei tarvitse enää käydä kuin kolmen kuukauden välein.
Mä en yhtään ihmettele, jos joku kammoaa verikokeiden ottamista. Tai jopa pyörtyy kesken. Joskus kauan sitten, kun mulla vasta epäiltiin nivelreumaa, otettiin 17 putkilollista samalla kertaa. Tuli kyllä niin huono olo, vaikka sairaanhoitaja olenkin. Labrahoitaja otettuaan neulan pois suonesta huomasi, että yksi näyte jäikin ottamatta ja pisti vielä uudelleen. Sillon, kun mulla se munuaisvaltimo repesi, otettiin verikokeita tunnin välein. Monena päivänä. Joutuivat ottamaan lopulta jalkapöydän päällä olevista verisuuonista ja polvitaipeista, kun mun käsivarret ja kämmenet oli reikiä täynnä. Onneksi olin suurimman osan ajasta tajuton.
Kävin salilla, nyt sattuu selkään. Pitäisi ruokaa laittaa kun vaan jaksais.
M52