Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys, joillakin oma valinta, joillakin pakon sanelema, mutta yksinelämisenkin laatuun voi vaikuttaa: harrastaa, etsiä asioita ja tapoja, jotka tekevät iloiseksi ja tuovat sisältöä elämään.
Mitä ne sitten ovatkaan: kellä musiikki, jollain käsityöt, palapelit, lukeminen, joillakin luonto: lintujen bongaaminen, puutarhanhoito/parvekeviljely, villiyrttien poimiminen, lemmikki, liikunta, vapaaehtoistoiminta, lista on loputon.
Jokainen on vastuussa omasta elämästään, siksi onkin vähän ärsyttävää lukea valituksia. Poislukien masentuneet, mutta hekin ovat vastuussa, lääkitys on vain puhelinsoiton päässä.
Ihan kuin kivat tekemiset sivuuttaisi negatiiviset tunteet ja asiat. Tunteet tulee taas ja taas pintaan, vaikka olisikin hetki sitten ollut kivaa. Yksinäisyys on kasvava kansantauti ja yksinäisyys ei ole sama asia, kuin yksin oleminen. Yksinäinen voi myös olla, vaikka ei olisikaan yksin. Ei ole noin yksinkertaista tunne-elämä kuin sanot.
Kiitos. Ihana kuulla jonkun sanovan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen Teijo Lindströmin tangoja ja muita lauluja you tubesta. Olen aivan unohtanut, miten hyvä laulaja tämä entinen tangokuningas onkaan!
Mustalaisilla on jokaisella se ällöttävä libra äänessään. Yök.
Mikä helvetin libra? 😂
Ääntäminen.t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen Teijo Lindströmin tangoja ja muita lauluja you tubesta. Olen aivan unohtanut, miten hyvä laulaja tämä entinen tangokuningas onkaan!
Mustalaisilla on jokaisella se ällöttävä libra äänessään. Yök.
Mikä helvetin libra? 😂
Ääntäminen.t.eri
Vaaka
Kotipäivä tänään.
Kompostia pöyhin ja istutettiin vanhan mustaherukkapensaan poikanen aurinkoiseen paikkaan. Toivottavasti sopeutuu ja tuottaa marjoja, tykkään kovasti niistä.
Olipa kolakka ilma! Mukava on nyt pötkötellä lukemassa. Ruokakin on valmiina lämmitettäväksi.
Pyykit täytyy laittaa pyörimään. Olenpa ahkera tänään!
Hyvää päivänjatkoa kaikille💐
Krapula, halipula ja Pa*etus.
Aamulla vedettiin soutuvene metsäpolkua pitkin lammen rantaan. Matkaa oli jonkin verran, tuntui, että saan sydärin. Piti välillä huilata. Kun vene oli rannassa, piti "toipua" jonkin aikaa. Lienenkö vähän huonossa kondiksessa...
Nyt pääsemme kesällä veneellä ongelle!
Hyvää vappua jokaiselle!
Hyvää vappua 🎊🎈torille ollaan lähdössä
Jonnekin se nuoruus on hävinnyt, mutta en sitä kaipaa. Ei se kokonaan hukkaankaan mennyt, osittain vain...
Keski-ikäisenä meni paremmin, nyt olen saavuttanut eläkeiän.
Pahinta olisi, jos elämä olisi jäänyt kokonaan elämättä ja mitään ei olisi koskaan tapahtunut, ei koskaan seurustelua yms.
Oma lemmikki ja miesystävä on nykyään parasta, ja se, että ei joka aamu tarvitse lähteä hullujenhuoneelle pahansuovien ihmisten kyylättäväksi, siis töihin.
huonosti menee. Mies haukkuu jatkuvasti miten sukuni on huono jne. Minussa on vika jne. Hänen puhe ei kestä tuntia, se kestää, ja kestää, ja kestää...
Hän jaksaaa puhua haukkua ja mollata.
Olen niin rikki etten pysty muuttamaan, pitäisi löytää sopiva asunto, mutta mistä sellaisen heti saa. ( rahalla ehkä)
rahaa on vähän.
Kylmää, sateista ja epävakaista ollut sää. Mies pesi joutessaan mökin ikkunoita sisältäpäin, kun minä vielä hörpin puolikoomassa aamukahvia. En ymmärrä miten toimelias hän on aamutuimaankin. Laittaa pyykkikoneen pyörimään ja imuroi siinä ohimennen samalla kun odottaa kahvin tippumista. Itse olen paljon laiskempi kotitöiden suhteen.No, ruokapuolen huolehdin kokonaan, sitä hän ei hallitse ollenkaan.
Olin ajatellut grillaamista tänään, mutta jos iltapäivälläkin sataa vettä niin pitää muuttaa suunnitelmia ja laittaa nuo lihat pannulla tai uunissa. Mansikka-vesimeloni-halloum -salaattia on grillilihan kaverina ja sitä kuohuviiniä joka eilen jäi aukaisematta. Lapselle simaa.
Lapsi on viritellyt pingisverkon pirtin pöytään ja huutelee minua pelaamaan. Mukavaa vappua kaikille!
Väsyttää ihan sikana. olin lähiöbaarissa juomassa valkovenäläisiä aamutunteihin saakka. Nyt ei edes jaksa valittaa mistään. N61v
On ihanaa ja rentoa, ettei enää tartte tuntea häpeää ja huonommuutta siitä, etten ole mukana vapun riennoissa. Saa olla kotona ihan rauhassa. YL:n laulut katsoin tv:sta Ullanlinnasta. On vappu. Eka toukokuuta.
Vierailija kirjoitti:
Väsyttää ihan sikana. olin lähiöbaarissa juomassa valkovenäläisiä aamutunteihin saakka. Nyt ei edes jaksa valittaa mistään. N61v
No et sentään ollut ihan yksin. Oliko juttu seuraa?
Vierailija kirjoitti:
huonosti menee. Mies haukkuu jatkuvasti miten sukuni on huono jne. Minussa on vika jne. Hänen puhe ei kestä tuntia, se kestää, ja kestää, ja kestää...
Hän jaksaaa puhua haukkua ja mollata.
Olen niin rikki etten pysty muuttamaan, pitäisi löytää sopiva asunto, mutta mistä sellaisen heti saa. ( rahalla ehkä)
rahaa on vähän.
Ota projektiksi että loppukesästä sinulla on uusi koti jossa voit elää
rauhassa kuuntelematta haukkumisia.
Onko ketään ystävää tai sukulaista jolle puhua ja ehkä majoittua joksikin aikaa? Tai suostuuko mies puhumaan asioista rakentavasti?
Toivotan sinulle uusia tuulia ja toivoa elämääsi.
Käytiin vapputorilla.Äsken laitoin uuniin herkkusieniä täytteellä ja paistoin tankoparsaa.Lisänä salaattia.Kahvilla tippaleipiä.
Kävin pyöräilemässä; kuluttamassa syömäni jäätelön ja donitsin:)
Näin tiellä aika ison kyykäärmeen, suruvaipan ja ison koppakuoriaisen.
Muutamia leskenlehtiäkin oli jo noussut tien varteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt yksin tähän elämään, ei ketään kuka pitäisi huolta tai edes välittäisi, soittaisi ja haluaisi tietää hengitänkö enää?
Huomaan, että ajatusmaailmani on jo vääristänyt, saan mielihyvää asioista josta ei pitäisi, esim. jonkun kuolemasta.
Onko sulla todella noin paha olo.Nyt hae apua.Emme voi sinua täältä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt yksin tähän elämään, ei ketään kuka pitäisi huolta tai edes välittäisi, soittaisi ja haluaisi tietää hengitänkö enää?
Huomaan, että ajatusmaailmani on jo vääristänyt, saan mielihyvää asioista josta ei pitäisi, esim. jonkun kuolemasta.
Onko sulla todella noin paha olo.Nyt hae apua.Emme voi sinua täältä auttaa.
Mikä on mielestäsi johtanut tuohon tilanteeseen, ettei elämässäsi ole ketään ihmistä? Voisitko saada sisältöä elämään auttamalla muita? Tekemällä vaikkapa vapaaehtoistöitä, joissa tutustuisi muihin ihmisiin. Samalla huomaisi, että muillakin on isojakin ongelmia elämässään.
Entä jos adoptoisit jonkun hylätyn eläimen, kissan tai koiran? Elävästä olennosta on seuraa ja omasta elosta tulee merkityksellistä kun huolehtii jostakin muusta kuin itsestä. Sitäkin kautta voisi tulla kontakteja muihin ihmisiin.
Käytiin ulkoiluttamassa taas yo-lakkiani, autoajelu tutuissa lapsuusmaisemissa. Kurki, jänis, joutsenia. Puunlehdet alkaa vihertyä, järviä oli paljon reitin varrella.
Nyt syödään värikästä savulohisalaattia, jälkkarinä kahvit ja nougatjäätelöä. Vappu on täysin ilman perinteisiä simaa, munkkia, tippaleipää, nakkia, perunasalaattia.
Mukavaa Vappua
Toivottaa N64
Ihan kuin kivat tekemiset sivuuttaisi negatiiviset tunteet ja asiat. Tunteet tulee taas ja taas pintaan, vaikka olisikin hetki sitten ollut kivaa. Yksinäisyys on kasvava kansantauti ja yksinäisyys ei ole sama asia, kuin yksin oleminen. Yksinäinen voi myös olla, vaikka ei olisikaan yksin. Ei ole noin yksinkertaista tunne-elämä kuin sanot.