Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22106)

Vierailija
11381/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään leppoisa  kotivappu itekseen, aamulla laitoin textari vappu toivotukset, katon lempiohjelmiani. Paistoin  hyvän pihvin, valmis kermaperunat, joihon pilkoin leipäjuustopaloja ja kreikkalainen salaatti. Oli hyvää, iltapäiväkshvilla tippaleipä. Hyvää vappua kaikille.

Vierailija
11382/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huomenna muistaa mennä töihin?! 😵 Täytyykö kirjoitella lappuja oviin ja peileihin...

-lauantaifiilis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11383/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeaa lounasta, omat simat ja leipomon munkit kahvilla. Hyvää tuli simasta. Nätti aurinkoinen päivä, mutta väsyttää niin vietävästi, ettei oikein jaksaisi ulos lähteä. Aamukahvit kävin juomassa ulkona. Onneksi tänään ei ole tarvinnut tehdä mitään, ei pyykkäyksiä eikä siivouksia. Lounaskin oli perunoiden ja veden kattilaan laittoa ja yksinkertaista salaattia vaille valmis. Siis kala ja muut lisukkeet valmiina ostettuja, pöytäänkö vain nosteli.

Ajankulu on hirvittävää, yhtäkkiä jo toukokuu. 

Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen flunssainen olo eikä oikein mitään jaksa tehdä. Eilen tilasin kaupasta Woltin kautta sapuskaa ja olisin tilannut simaakin, mutta eihän siellä ollut. Viime vuonna kyllä oli, joten katsoin K-Ruoka sovelluksesta ja tossa kaupassa on useampaakin laatua simaa. Sitten tajusin, että koska simassa on 0,8% alkoholia, se lasketaan alkoholijuomaksi eikä sitä voi tilata kotiinkuljetuksella. Sen verran oli kuitenkin kuumetta, että en viitsinyt pelkän siman takia lähteä kauppaan vaan tilasin sitten Pommacia. Koira oli silti pakko ulkoiluttaa ja kun tulin iltalenkiltä kotiin, parkkiksella yks naapuri tuli just autostaan. Hänellä oli vappujuomat mukanaan ja kun juteltiin hetki, kerroin, tuosta ihmettelystäni, että ei voinut tilata simaa. Hän sanoi, että hän oli saanut just töistä simapullon eikä heillä taas kukaan tykkää simasta, joten haluanko sen siman. Kiitos, mielelläni :) Lätsä ei ole ollut päässä tänä vappuna ollenkaan. Päivälenkillä kun kävin koiran kanssa, huomasin, että ai niin, oishan sen lätsän ovinut laittaa päähän kävelylenkille edes. 

Toivottavasti huomenna olisi jo vähän parempi olo ja jaksaisin maalata tuulikaapin. Ärsyttää, jos menee sekin vapaapäivä maatessa. Ensi viikolla olen päivystäjä, joten ei ylimääräisiä vapaapäiviä. 

Vierailija
11385/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut taas ihan hyvä päivä. Äitini kanssa teimme tänäänkin yhdessä kävelylenkin. Tämä on jo ihan erikoista, kun ei olla näin montaa päivää peräkkäin päästy pitkään aikaan. Näin hänen vointinsa parempi nyt. Tein eilen yhden tehtävän opintoihin liittyen loppuun. Pitää taas tänään jatkaa eteenpäin, kun on hyvä fiiliskin. 

Itselle tuli kova into saada pyöräteline autoon ja vanha pyöräni viimein kuntoon. En ole pyöräillyt kuin viimeksi joskus 2017 ehkä. Koirani kanssa pyöräilyt jäivät ja sen jälkeen pyörästäni oli erään talven aikana puhjennut kumi. En osaa sitä vaihtaa ja vsihepyörä on. Näin pitää se huoltoon viedä, että saisin sen pian kuntoon.

Entisessä asuinpaikassa en jotenkin tykännyt pyöräillä. En oikein tässäkään, kun ajavat lujaa ja kaikkia traktoreita yms kulkee. Lähellä on kuitenkin paljon metsätietä ja voisin esim autolla ajaa sinne ja pyöräillä tunteja sitten siellä. Tälläistä suunnittelin, kun jotenkin monesti tulee olo, että tulen liian aikaisin jo sisälle ja pitäisi jotain vaihtelua liikunnallisesti saada. Pyöräni on vanha poikien "crossipyörä". Isäni toi sen töistään minne joku oli sen hylännyt. Ei näin ehkä ole ihan itselleni tarkoitettu. On kuitenkin kunnossa ja 7 vaihdetta joten se kelpaa. Jotenkin pidän tuosta pyörästä kuitenkin. 

Vierailija
11386/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ketjussa kirjoittavat kertovat, että ovat käyneet tai käyvät terapiassa. Kysyisin, että onko teille ollut siitä apua ja koetteko, että se on tuonut selkeyttä tai jotain muuta ajatusta elämäänne?Tai voitteko paremmin nyt? Ymmärrän, että hyvin henkilökohtainen asia ja jokaisella on omat syynsä käydä tuollaisessa. Ihan yleisesti kyselen ja itsenikin vuoksi, kun mietin asiaa. 

Olen käynyt ja sain apua. Ymmärsin että lapsuusperheeni tapojen vuoksi olin määrittänyt itseäni hyvin negatiivisten silmälasien läpi. Ymmärsin että olen oikeasti aika fiksu ja opin suhtautumaan itseeni lempeämmin. Ennen moitin ja kritisoin itseä kauhean herkästi ja en kritiikiltäni ymmärtänyt, että olen ihan samalla tavalla rakastettava ja tärkeä ihan ihmisenä kuin kaikki muutkin. Suhtautuminen itseen ja elämään siis muuttui oleellisesti ja terapian jälkeen olen elänyt pääosin onnellista elämää jo kohta 15 vuotta. Nyt keski-ikäinen. Kyllä kannatti. 

Vierailija
11387/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Muistakaa: huomenna on arki ja perjantai... Tenavissahan Ressu tapaa tanssia toukokuun toisen päivän tanssin, tehkäämme me samoin :)

N64

Vierailija
11388/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ketjussa kirjoittavat kertovat, että ovat käyneet tai käyvät terapiassa. Kysyisin, että onko teille ollut siitä apua ja koetteko, että se on tuonut selkeyttä tai jotain muuta ajatusta elämäänne?Tai voitteko paremmin nyt? Ymmärrän, että hyvin henkilökohtainen asia ja jokaisella on omat syynsä käydä tuollaisessa. Ihan yleisesti kyselen ja itsenikin vuoksi, kun mietin asiaa. 

Olen käynyt ja sain apua. Ymmärsin että lapsuusperheeni tapojen vuoksi olin määrittänyt itseäni hyvin negatiivisten silmälasien läpi. Ymmärsin että olen oikeasti aika fiksu ja opin suhtautumaan itseeni lempeämmin. Ennen moitin ja kritisoin itseä kauhean herkästi ja en kritiikiltäni ymmärtänyt, että olen ihan samalla tavalla rakastettava ja tärkeä ihan ihmisenä kuin kaikki muutkin. Suhtautuminen itseen ja elämään siis muuttui oleellisesti ja terapian jälkeen olen elänyt pääosin onne

Muakin terapia auttoi. Kärsin ahdistuksesta ja masennuksesta ja ajattelin ennen, että mussa on joku perustavaa laatua oleva vika, kun oireilen. Terapia auttoi ymmärtämään, että oireet johtuivatkin pitkälti eletyn elämän vahingollisista ihmissuhteista, joissa mulla oli paha olla. Ymmärrys auttoi laittamaan terveitä rajoja ja arvostamaan itseä. Nykyisin oon karsinut kuormittavat ja vahingolliset ihmiset elämästäni minimiin ja vietän aikaa vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka kohtelevat mua hyvin. Terapian jälkeen oon voinut hyvin jo n. kuusi vuotta eikä masennus ja ahdistus enää oo mun elämässä. Oli paras päätös lähtee silloin terapiaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Muistakaa: huomenna on arki ja perjantai... Tenavissahan Ressu tapaa tanssia toukokuun toisen päivän tanssin, tehkäämme me samoin :)

N64

Mulla on huomenna vapaapäivä, koska olin poikkeuksellisesti maanantain ja tiistain töissä :)  Just katselin firman yhteistä kalenteria ja mietin, milloin voisin ottaa taas lomaa (edellinen lomani loppui viime viikon tiistaina). Mutta hyvää yötä!

Vierailija
11390/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten onnistunut wappu, mutta raaka tuuli on rannikolla liikaa. 

Vierailija
11391/22106 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman tylsä vappu. Kävin torilla ja siellä oli ihmisiä, mutta aina yhtä ja samaa tarjontaa joka vappu. Oli hienoja autoja, herkkukojuja, orkesteria, pari laulajaa, kokoomuksen puoluetta äänessä ja pari ponia. En siellä kauaa viihtynyt. Katsoin vain läpi koko paikan.

Muuten on vain möllöttöttelyksi mennyt tämä päivä. Hyvää ruokaa tuli syötyä ja siinä se. Ei mitään muuta tapahtunut. Tosi tuskistunut olo, kun tuntuu ettei mun elämässä mitään iloja ole. Jotkut nuoret keskustassa alkoi imuttelee siinä ihan nenäni edessä, että se ei yhtään parantanut oloani. Tekisi mieli kaivaa tuo sydän rinnastani ulos.

Vierailija
11392/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää ihan sikana. olin lähiöbaarissa juomassa valkovenäläisiä aamutunteihin saakka. Nyt ei edes jaksa valittaa mistään. N61v

No et sentään ollut ihan yksin. Oliko juttu seuraa? 

Oli juttuseuraa kun naapureitten kanssa menin ja oli muutenkin seuraa kerrankin.

Vierailija
11393/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voi tapahtua asia, joka muuttaa isosti elämääni. Saas nähdä.

Vierailija
11394/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä peukut pystyssä! Kerrohan sit kuin kävi. Lähipiirissä vakavia oireita, toivottavasti kääntyy parempaan, sairaalassa hoidetaan. Huoli kaivertaa sydäntä. Peukkuja pidän sinnekin suuntaan. Toivoa kuitenkin on. Avuton olo.

Taas kerran muistutan: pitäkää huolta läheisistä, muistakaa sanoa, että välitätte...

Perjantaiterkut kaikille

N64

Lammas, ootko jo toipumaan päin? Mehua, malttia, lepoa...:)

Vierailija
11395/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten huomenna muistaa mennä töihin?! 😵 Täytyykö kirjoitella lappuja oviin ja peileihin...

-lauantaifiilis

Toivottavasti oot selvinny töihin:)

N64

Vierailija
11396/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä peukut pystyssä! Kerrohan sit kuin kävi. Lähipiirissä vakavia oireita, toivottavasti kääntyy parempaan, sairaalassa hoidetaan. Huoli kaivertaa sydäntä. Peukkuja pidän sinnekin suuntaan. Toivoa kuitenkin on. Avuton olo.

Taas kerran muistutan: pitäkää huolta läheisistä, muistakaa sanoa, että välitätte...

Perjantaiterkut kaikille

N64

Mehuhan se kaiket sairaudet parantaa... LOL LOL LOL

Kerroppa vielä päivän ruokalistasi, se vielä puuttuu.... Mutta eihän päivittäinen viestikiintiösi vielä tyhjä ole, vielä ehdit chätti emännöidä!

Vierailija
11397/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantaiterkut kaikille

N64

Kerroppa vielä päivän ruokalistasi, se vielä puuttuu.... Mutta eihän päivittäinen viestikiintiösi vielä tyhjä ole, vielä ehdit chätti emännöidä!

Tyhmä! Se on kerropa!

Vierailija
11398/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Mikä?

Vierailija
11399/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantaiterkut kaikille

N64

Tyhmä!

Se itse on joka toista haukkuu!

Vierailija
11400/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullinen ja hauras olo vaikka moni asia on hyvinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi