Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22107)

Vierailija
11341/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen keikkatyötä hoitoalalla. Nyt näyttää siltä ettei työtä ole toistaiseksi. Niinkuin tarpeeton mä oisin... Toinen asia joka painaa on se kun käyn missä kaupassa tahansa tuntuu että minua katsotaan kuin avaruusolentoa. Kuljen siisteissä vaatteissa eikä hiuksetkaan hapsota silmillä. Välillä joudun pakottamaan itseni käymään pakollisilla ostoksilla. Pahalta tuntuu aina kotiin tultua.

Hoitotyöstä se, että nyt näyttää olevan sellainen tyyli, että sijaisille on hyvin vähän vuoroja tarjolla. Lähinnä päiviä silloin tällöin. 

Tuohon muuhun asiaan voin sanoa, että itselläni on usein sama fiilis. Minulla se liittyy paljolti ikäviin kokemuksiin. Viimeksi tänäkin talvena on pari kertaa ovat jotkut ihan aikuiset ihmiset esim pilkanneet ulkonäköäni kaupassa yms. Ihan kovaäänisesti arvostelleet ja nauraneet. Voi  liittyä myös ikäviin puheisiin minusta ja nämäkin vaikuttavat. Se on helppoa aina sanoa, että älä välitä, mutta hieman ilkeä ole tulee jos mietin onko tuokin kuullut minusta jotain ikävää. Ei se ainakaan innosta tutustumaan ihmisiin. Samalla tämä on minulle niin tuttu asia, etten viimeksikään edes jaksanut oikein välittää. Ei siihen silti totu ja kyllä minä suren sitä kaikkea. 

En tiedä sitten onko sinulla jotain tälläistä taustalla. Itse ainakin tiedän, että minulla on joten pistän jotkut katseet yms sen piikkiin. Toisaalta kyllähän tämä sitten tuo epävarmuutta muutenkin ja saatan jännittää ihan tavallisia juttuja. Tällä kaikella tarkoitin joskus sitä, että tavallaan olen varovainen ihmisten kanssa ja mietin onko minulta viety kyky nauttia muiden seurasta, kun usein jännitän kaikkea muiden kanssa oloa. Jos voisin muuttaa yhden asian niin muuttaisin nämä kokemukset. Yksinäisyyttä olisi helpompaa poistaa eri taustalla kuin mitä minulla on ihmisiin liittyen. 

Vierailija
11342/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt yksin tähän elämään, ei ketään kuka pitäisi huolta tai edes välittäisi, soittaisi ja haluaisi tietää hengitänkö enää? 

Huomaan, että ajatusmaailmani on jo vääristänyt, saan mielihyvää asioista josta ei pitäisi, esim. jonkun kuolemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11343/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavuttiin pari tuntia sitten mökille. Laitettiin heti takkaan tuli ja leivoin pellillisen pitsaa. Lapsi puhaltelee ilmapalloja koristeeksi, minä sidon ne solmuun. Aika viileää on vielä täällä sisällä, himpun alle 18 astetta. Piti laittaa lampaanvillatossut jalkaan että tarkenee. 

Sen verran väsyttää, että taidetaan avata skumppa vasta huomenna. Nyt sohvalle viltin alle lämpimään ja etsimään Netflixistä jotakin katsottavaa.

Vierailija
11344/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen Teijo Lindströmin tangoja ja muita lauluja you tubesta. Olen aivan unohtanut, miten hyvä laulaja tämä entinen tangokuningas onkaan!

Mustalaisilla on jokaisella se ällöttävä libra äänessään. Yök.

Vierailija
11345/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla  nukuin pitkään, söin nuudelit ja join kahvit, sitten kattelin tv kunnes kaveri soitti  ja lähdettiin yhdessä lähikauppaan ostin tippaleivät ja muut normi ostokset. Kaveri osti donitsi paketin ja mentiin hänelle kahville. Nyt olen kotona kattomassa emmerdalea.

Vierailija
11346/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Teemalta perinteiset vapun vastaanottajaiset Turun Vartiovuorelta tv:ssa. Kuorot laulaa. Lakit. Pallot. Glada Vappen!

Vierailija
11347/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavuttiin pari tuntia sitten mökille. Laitettiin heti takkaan tuli ja leivoin pellillisen pitsaa. Lapsi puhaltelee ilmapalloja koristeeksi, minä sidon ne solmuun. Aika viileää on vielä täällä sisällä, himpun alle 18 astetta. Piti laittaa lampaanvillatossut jalkaan että tarkenee. 

Sen verran väsyttää, että taidetaan avata skumppa vasta huomenna. Nyt sohvalle viltin alle lämpimään ja etsimään Netflixistä jotakin katsottavaa.

Taitaa olla nykyaikainen vuoroviikko-isä kera lapsi. 

Vierailija
11348/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson nyt sen ostamani Merry Christmas, Mr. Lawrence -leffan ja juon parhaillaan kossurussiania. Olutta ja kuohuviiniä oli alkajaiseksi munkkien ja karkkien kanssa. 

Seksiä tekisi mieli, mutta sitä ei ole saatavilla. Epätoivoinen fiilis saada tämän ikäisenä enää seksiä.

Hevosia tuli tänään nähtyä, kun osa teistä niistä näyttää tykkäävän. Ei ole tippaakaan vappufiilistä, vaikka perjantaikin on vapaana.

Vierailija
11349/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli erilainen vappu tänä vuonna. Ambulanssilla sairaalaan ja ainakin viikon keikka. No onneksi hengissä kuitenkin. Kurjaa että kaikki niin kaukana vapun vietossa. Ei viitsi edes soittaa tai laittaa viestiä että olen sairaalassa. Toiset huolestuisi turhaan. No hauskempaa Vappua teille muille!

Vierailija
11350/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen Teijo Lindströmin tangoja ja muita lauluja you tubesta. Olen aivan unohtanut, miten hyvä laulaja tämä entinen tangokuningas onkaan!

Teijo ei ole romani.

Vierailija
11351/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla junassa kotia kohti terapiakäynnin jälkeen. Tässä maisemia katsellessa näin hirvenvasan yksin pellolla! Kesä tulossa, mökkielämä kutsuu!

Kaikille yksinäisille Hauskaa vappua!

Vierailija
11352/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin libra? 😂

Vierailija
11353/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson nyt sen ostamani Merry Christmas, Mr. Lawrence -leffan ja juon parhaillaan kossurussiania. Olutta ja kuohuviiniä oli alkajaiseksi munkkien ja karkkien kanssa. 

Seksiä tekisi mieli, mutta sitä ei ole saatavilla. Epätoivoinen fiilis saada tämän ikäisenä enää seksiä.

Hevosia tuli tänään nähtyä, kun osa teistä niistä näyttää tykkäävän. Ei ole tippaakaan vappufiilistä, vaikka perjantaikin on vapaana.

Yksin minäkin, mutta ei ole epätoivoinen fiilis. Tylsäähän on yksin kyllä. Olis ollut mukava herkutella kaverin kanssa vappuna. En viitsinyt  kummempaa vappuruokaa tehdä yksin ollessani. Joskus tein täytettyjä tuulihattuja. Juomapuoli on alkoholitonta, koska en halua migreeniä. 

Suklaata ja munkkeja on. Ennen arvelutti jopa suklaa, kun sekin voi laukaista migreenin.

Hyvät vappuaattoillan jatkot sinulle ja muillekin tänne palstalle!

Vierailija
11354/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin minäkin, mutta ei ole epätoivoinen fiilis. Tylsäähän on yksin kyllä. Olis ollut mukava herkutella kaverin kanssa vappuna. En viitsinyt  kummempaa vappuruokaa tehdä yksin ollessani. Joskus tein täytettyjä tuulihattuja. Juomapuoli on alkoholitonta, koska en halua migreeniä. 

Suklaata ja munkkeja on. Ennen arvelutti jopa suklaa, kun sekin voi laukaista migreenin.

Hyvät vappuaattoillan jatkot sinulle ja muillekin tän

Kiitos ja samoin.

Inhottaa syvästi tämä yksinäisyys. Kovin rankkaa oli katsoa Harakirin kaltaista elokuvaa, joten lopetin katselun ja katsoin Elämäni biisiä. Kossurussian pääosassa ajanvietossa. Maku on erittäin hyvä, vaikka halveksun Venäjän toimia.

Vierailija
11355/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys, joillakin oma valinta, joillakin pakon sanelema, mutta yksinelämisenkin laatuun voi vaikuttaa: harrastaa, etsiä asioita ja tapoja, jotka tekevät iloiseksi ja tuovat sisältöä elämään.

Mitä ne sitten ovatkaan: kellä musiikki, jollain käsityöt, palapelit, lukeminen, joillakin luonto: lintujen bongaaminen, puutarhanhoito/parvekeviljely, villiyrttien poimiminen, lemmikki, liikunta, vapaaehtoistoiminta, lista on loputon.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään, siksi onkin vähän ärsyttävää lukea valituksia. Poislukien masentuneet, mutta hekin ovat vastuussa, lääkitys on vain puhelinsoiton päässä.

Vierailija
11356/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas ollut hyvä päivä. Hammas tuli kuntoon ja tästä jo kirjoitinkin. Käveltiin äitini kanssa lenkki ja jalka sekä selkä kestivät nyt ihmeen hyvin.  Hevosiakin käytiin katsomassa pitkästä aikaa. Äitini ei niitä ole nähnyt viikkoihin, kun ei voinut kävellä niin pitkälle. Mukava oli taas ne nähdä. Täällä melko lämmin aurinkoinen päivä.

Sain illalla aikaisemmin opiskeluja eteenpäin erään tehtävän osalta. Tuli jokin inspiraatio siihen liittyen ja sitten kirjoitin. Täytyy mennä sitä jatkamaan vielä. Näin hyvä päivä ollut.

Itselle yksinäisyys on osa elämääni ja jos välillä kirjoitan surullisena tänne niin ehkä mietin, että saan purkaa ajatuksiani. Näin varmaan moni muukin miettii. Yritän minäkin silti parantaa elämääni ja keksiä kaikkea tekemistä yms.

Ehkä monella nämä juhlapyhät korostavat yksinäisyyttä. Minullakin välillä. Mietin ehkä sitä, että joku muu viettää elämää mikä on hänelle ns itsestään selvää tai ainakin hyvin tuttua. Minulle taas jokin porukka missä esim vappua viettää on todella kaukainen toive. Itse en viitsi omia syitä yksinäisyyteen alkaa enää luettelemaan. 

Itselle on jo hyvä juttu jokin onnistunut kokemus ihmisistä. Tänäänkin hammaslääkäri oli mukava ja tuli hyvä fiilis, että minua kuunneltiin ja sain kysyttyä asioista. Toki työnsäkin puolesta pitää jo monen olla, mutta onhan niitä eroja silti. 

Vierailija
11357/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on vappuruohoa ;)  Peipposeni poistuivat 5 ja 4 vuotta sitten, jättivät ruokaansa ison kasan syömättä ja laitoin huvikseni siemeniä viikko sitten multaan, ihan vain kokeillakseni, vieläkö noin vanhat siemenet itävät.

Ei mennyt kuin muutama päivä kun nousivat oraalle ja nyt on 3 - 5 cm pitkää vappuvihreää. Muutama sirkkalehti, hauska seurata, millaisia kasveja niistä kasvaa.

Vierailija
11358/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ketjussa kirjoittavat kertovat, että ovat käyneet tai käyvät terapiassa. Kysyisin, että onko teille ollut siitä apua ja koetteko, että se on tuonut selkeyttä tai jotain muuta ajatusta elämäänne?Tai voitteko paremmin nyt? Ymmärrän, että hyvin henkilökohtainen asia ja jokaisella on omat syynsä käydä tuollaisessa. Ihan yleisesti kyselen ja itsenikin vuoksi, kun mietin asiaa. 

Vierailija
11359/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sinulle huomenissa. Hyviä kysymyksiä! Toivon useiden vastauksia sinulle!

Vierailija
11360/22107 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ketjussa kirjoittavat kertovat, että ovat käyneet tai käyvät terapiassa. Kysyisin, että onko teille ollut siitä apua ja koetteko, että se on tuonut selkeyttä tai jotain muuta ajatusta elämäänne?Tai voitteko paremmin nyt? Ymmärrän, että hyvin henkilökohtainen asia ja jokaisella on omat syynsä käydä tuollaisessa. Ihan yleisesti kyselen ja itsenikin vuoksi, kun mietin asiaa. 

Minulla kurja kokemus terapiasta, missä kaivettiin kaikki vanha esiin. Esim. aiemmin elämässäni olleista rakkaista ihmisistä. Asian käsittely jäi kesken ajan loputtua, jäin yksin surullisten ajatusteni kanssa. Tajusin, ettei minulla ole enää ketään niin läheistä, rakasta ihmistä elämässäni ja seuraavana päivänä söin ison pillerisatsin. En päässyt pois, ne pillerit olisivat riittäneet, mutta joku ihminen tuli valitettavasti väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi