Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22106)

Vierailija
11401/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään voi tapahtua asia, joka muuttaa isosti elämääni. Saas nähdä.

Onpa jännittävää. Toivottavasti on jokin hyvä juttu.

Näytä aiemmat lainaukset

N64: Vähän parempi vointi tänään. Lämmin juotava kyllä lievittää hyvin kurkkukipua, joka nyt on melkein kokonaan poissa. Katsoin jo tuulikaapin seiniä ja mietin, joko aloittaisi vai ei. Tarkoitus oli saada koko tuulikaappi nyt samalla kertaa valmiiksi, mutta ehkä maalaan vaan seinät ja katon ja jätän lattian päällystämisen ensi viikonlopuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11403/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella ohjelmassa jossa  Minka Kuustonen ja Kari Kananen tuulettaa älyttömästi  huutaen ja kiljuen. Huono käytös! Kiti Kokkonen on tyhjän kikattaja ja luulee olevansa hauska, mielummin poistettaisiin käkättäjä ohjelmasta mikä on mikä. Miksi pitää huutaa ja kiljua , tyhjää muka nauraa , ei ole hauskaa.

Vierailija
11404/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä peukut pystyssä! Kerrohan sit kuin kävi. Lähipiirissä vakavia oireita, toivottavasti kääntyy parempaan, sairaalassa hoidetaan. Huoli kaivertaa sydäntä. Peukkuja pidän sinnekin suuntaan. Toivoa kuitenkin on. Avuton olo.

Taas kerran muistutan: pitäkää huolta läheisistä, muistakaa sanoa, että välitätte...

Perjantaiterkut kaikille

N64

Lammas, ootko jo toipumaan päin? Mehua, malttia, lepoa...:)

Mehuhan se kaiket sairaudet parantaa... LOL LOL LOL

Kerroppa vielä päivän ruokalistasi, se vielä puuttuu.... Mutta eihän päivittäinen viestikiintiösi vielä tyhjä ole, vielä ehdit chätti emännöidä!

Kiitos kysymästä, savulohta syödään tänään. Huomenna Tammisaari...

N64

Vierailija
11405/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alakuloinen fiilis. Polvet kipeänä, joten ei voi oikein tehdä mitään liikkumista vaativaa. Ruuan sentään sain laitettua. Muut lähtivät syömisen jälkeen asioille, minä jäin kotiin koiravahdiksi. Tuossa ne vahdittavat loikoilevat vieressä, toinen kylkeä vasten ja toinen jalkopäässä.

Laitetaan sauna lämpimäksi kun tulevat kaupoilta, tilasin saunajuomistakin  tuliaisiksi. Tässä olisi aikaa jatkaa yhtä kiinnostavan oloista kirjaa, Helinä Häkkäsen Profiloijaa. Helinä on yksi harvoja kriminaalipsykologeja, jotka tekevät rikollisista profilointeja mm. yhteistyössä FBI:n kanssa. Ehkä omat murheet hetkeksi unohtuu kun tähän syventyy.

Vierailija
11406/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähes kesäinen sää tänään, vaikka tuuleekin. Yritän olla ulkona paljon ennen sadetta ja kävelyllä jo olin. Vien aamulla taas pari pussia vaatteita lähettettäväksi Sellpyyn. Eihän niistä paljon saa, mutta tulee samalla siivottua kaikkea turhaa pois. Unohtuikin pari sinne mukaan laittaa, mutta ei voi mitään. Jos edes satasen saisi kaikesta yhteensä noin olisi jo hyvä summa.

Mietin kävellessä, että minulla on ollut lapsena kaverina yksi poika. Jotenkin tuli se mieleen, kun kävelin pihastani sellaisen metsikön ja risukon läpi sinne missä asui. Asui vuokralla ja siinä sitten piha missä esim keinut. Kävin siellä keinumassa ja hän sitten kotona ollessaan näki minut pihassa ja tuli myös keinumaan.

Emme koulussa oikeastaan silti yhdessä olleet. Vapaa-ajalla ja kesäisin enimmäkseen. Sitten se kaikki jotenkin vähitellen jäi. En edes muista minkäikäinen olin ja esim mikä kesä kävin siellä paljon. Mietin, että ehkä olin 8-10 tuolloin ja hän suunnilleen saman ikäinen. Muistan sen kuinka oli kiva käydä siellä. 

Vierailija
11407/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme kauppa-asioilla keskustassa, samalla kävin kurkkaamassa  kansalaisopiston käsityöpiirien aikaansaannoksia kevätnäyttelyssä.  Olihan siellä monenlaista käsityötä: neuleita, posliininmaalausjuttuja, tauluja ym.

Poistulomatkalla näimme 4 kurkea läheisellä pellolla ja jäniskin poukkoili tietä pitkin edessämme kunnes meni metsään.

Viikonloppuna voisin seurata pihassamme lintuja, kun on Bongaa päivä pihalla  3. tai 4.5.

Vierailija
11408/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen kirjastossa- oli tullut taas kaksi varaamaani kirjaa. Kohta voi laittaa taas uusia jonoon, enää kaksi entisiä. On kyllä loistava systeemi!

Kaupan kautta kotiin. Oltais ostettu tippaleipiä mutta ei osunut silmiin. Kerran vuodessa niitä yhden syö.

Mies teki omenapiirakan josta unohtui leivinjauhe. Tuli vähän littanaa mutta ihan hyvänmakuista. Saatiin siihen osa omenahillosta menemään.

Minä tein piimäkakun. Nyt ei tarvi vähään aikaan pullapuolta ostaa.

Kova tuuli on, saa nähdä sataako.

Hyvää viikonloppua kaikille💐

Vierailija
11409/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pienoisesta järkytyksestä tässä yritän toipua. Mulle ei myyty jäätelöä, kun myyjä oli kuulemma breikillä. Keljon Prisman pihassa täällä Jyväskylässsä olisin ostanut pallon itselleni ja äidilleni, menin siihen kioskille, pähkäilin mitä makua, menin luukulle, sisällä oli nainen selkä luukkuun päin tekemässä jotain kännykällään, kopautin, ja nainen kääntyi ympäri, huusi olevansa breikillä, ja käänsi taas selkänsä. Mitään tauko-lappua ei missään ollut. Ja se nainen siis huusi, vihaisesti, että hän on nyt breikillä. Hetken aikaa pohdin, teinkö itse nyt jotain kamalaa kun kopautin sitä lasia, mikä siis oli alhaalla. Mutta täällä on yleistä, että lasi on alhaalla kunnes asiakas tulee siihen luukulle, eli alhaalla oleva lasi ei automaattisesti tarkoita mitään ja tänäänkin oli tosi tuulinen päivä joten ei ihmekään, että luukku oli kiinni jo lentävän hiekan takia. Siihen aikaan kun minä olin jäätelökioskilla myyjänä, samanlainen koppavuus ei olisi tullut kuuloonkaan. Kioskissa oli aina vähintään kaksi myyjää ja asiakas palveltiin, oli tilanne mikä tahansa. Jos ei palveltu, potkut tuli. Mihin tämä maailma on oikein menossa? Arvatenkin lähetin asiasta palautetta. 

Vierailija
11410/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pienoisesta järkytyksestä tässä yritän toipua. Mulle ei myyty jäätelöä, kun myyjä oli kuulemma breikillä. Keljon Prisman pihassa täällä Jyväskylässsä olisin ostanut pallon itselleni ja äidilleni, menin siihen kioskille, pähkäilin mitä makua, menin luukulle, sisällä oli nainen selkä luukkuun päin tekemässä jotain kännykällään, kopautin, ja nainen kääntyi ympäri, huusi olevansa breikillä, ja käänsi taas selkänsä. Mitään tauko-lappua ei missään ollut. Ja se nainen siis huusi, vihaisesti, että hän on nyt breikillä. Hetken aikaa pohdin, teinkö itse nyt jotain kamalaa kun kopautin sitä lasia, mikä siis oli alhaalla. Mutta täällä on yleistä, että lasi on alhaalla kunnes asiakas tulee siihen luukulle, eli alhaalla oleva lasi ei automaattisesti tarkoita mitään ja tänäänkin oli tosi tuulinen päivä joten ei ihmekään, että luukku oli kiinni jo lentävän hiekan takia. Siihen aikaan kun minä olin jäätelökioskilla myyjänä, s

Jäätelön ostaminen on asiakkaalle juhlahetki. Harvoi ostan kylläkin, mutta silloin olen hyvällä tuulella siinä jäätelökioskin tiskin äärellä. Mutta, mutta, monesti myyjät on tylyjä ja ei-palvelualttiita. Menee mukava fiilis tiehensä. Kunpa nää kesätyöntekijät muistais, et he on osaltaan luomassa hyvää hetkeä meille asiakkaille, ihmisille. Iloinen ja reipas asenne olis oltava normaalia kohteliaisuutta. Hehän ovat siinä brändilähettiläitä jäätelöfirmoille.

Vierailija
11411/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pienoisesta järkytyksestä tässä yritän toipua. Mulle ei myyty jäätelöä, kun myyjä oli kuulemma breikillä. Keljon Prisman pihassa täällä Jyväskylässsä olisin ostanut pallon itselleni ja äidilleni, menin siihen kioskille, pähkäilin mitä makua, menin luukulle, sisällä oli nainen selkä luukkuun päin tekemässä jotain kännykällään, kopautin, ja nainen kääntyi ympäri, huusi olevansa breikillä, ja käänsi taas selkänsä. Mitään tauko-lappua ei missään ollut. Ja se nainen siis huusi, vihaisesti, että hän on nyt breikillä. Hetken aikaa pohdin, teinkö itse nyt jotain kamalaa kun kopautin sitä lasia, mikä siis oli alhaalla. Mutta täällä on yleistä, että lasi on alhaalla kunnes asiakas tulee siihen luukulle, eli alhaalla oleva lasi ei automaattisesti tarkoita mitään ja tänäänkin oli tosi tuulinen päivä joten ei ihmekään, että luukku oli kiinni jo lentävän hiekan takia. Siihen ai

Tämä on syy, miksi en kioskista osta. Tuplahinta ja pari epämieluisaa aspaa... löydän kyllä mieluisamman ostopaikan, voin äänestää jaloillani

saunapuhdas N64

Kohta saunakahvit, Karjalan kunnailla ja Lehmän vuosi

Vierailija
11412/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ostanut jäätelöä kioskeilta vuosiin. Tuollaiset kokemukset  minusta hirveän kalliin hinnan kanssa ( tyyliin pallon hinnalla jo paketti jäätelöä) eivät innosta ostamaan.

Vierailija
11413/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullinen ja hauras olo vaikka moni asia on hyvinkin. 

Minulla on kanssa surullinen ja yksinäinen olo, näinkö tämä elämä meni, yksin tänne jäin?

Vierailija
11414/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nintendo 64 on saunapuhdas?

Vierailija
11415/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Toukokuu. Lehmänlannan levitystä pellolle. Työ etenee joutuisaan. Äestyksen jälkeen päästään kylvöpuuhiin. Siemenperunat on jo nostettu itämään. Sitten onkin jo halkojen hakkuu talven varalle, puita kuluu, onhan iso leivinuuni ja puuhella tuvassa, kolme pystyuunia kammareissa ja vielä saunan uuni ja pata.

Kesällä oli joskus vaikea saada hellaa vetämään, jos oli helle tai matalapaine. Alakouluikäisenä osasin keittää potut ja tehdä kastikkeen väelle, joka oli ulkotöissä. Joskus kipaistiin uimaan kesken hellepäivän.

Vierailija
11416/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään miettinyt erästä asiaa. Minun on välillä tiettyjen juttujen vuoksi "velvollisuus" käydä paikkakunnalla mistä ikäviä kokemuksia. Nyt kesällä pitäisi taas mennä ja eilen aloin miettiä sitä. Toisaalta nuo reissut vievät voimiani paljon. Hyvin vaikeaa on siellä käydä. Vanhempani eivät asiaa ymmärrä ainakaan kunnolla. Toki tietävät taustani, mutta eivät ymmärrä kuinka kamalaa tuo kaikki on. Yritänkin olla vaan vahva ja käydä siellä kuin se ei aiheuttaisi minussa sen enempää ikävää tunnetta. Välillä pystyn siihen ja välillä en.

Asiaa ei paranna se jos joku ikävä ihminen näkee minut siellä ja alkaa vielä jotain naureskella. Tätäkin on käynyt ja näin teidän, että tavallaan minun ei kuuluisi käydä tuolla. En minä voi kaikkea edes tähän liittyen kirjoittaa. Eräs kesä sattui ikäviä juttuja ja muistan kuinka vapisin kylmästä, vaikka oli lämmin päivä. Jokin tunne ehkä aiheutti tuon kaiken. Sitten samalla yritän olla kuin mikään ei vaikuttaisi ja tehdä niitä asioita siellä minkä vuoksi siellä käyn. Joskus sanoin äidilleni, että minä en nyt tule mukaan. Toisaalta äitini taas painostaa minua, että pitäisi minunkin tulla jne. Ei ymmärrä sitä kaikkea, vaikka tietää ne asiat mitkä vaikuttavat. Oikeastaan heikkouttani en hänelle silti halua paljastaa, kun meillä ei tunneta sitä sanaa ja näin yritän olla vahva. Silti vanhempieni pitäisi ymmärtää se, kun tietävät nämä jutut, että mikä vaikeus minulle on lähteä sinne. Se helpottaisi jos ymmärtäisivät minua. Samalla se velvollisuus painaa, että minä tahtoisin hoitaa ne asiat siellä mitä kuuluu tehdä. Toisaalta jos olemme siellä päiviä niin sitten alkaa oloni pahentua enemmänkin. Tekisi mieli nytkin vaan jättää väliin tuo kaikki, mutta jos jätän nyt väliin niin saanko itseäni enää lähtemään sinne. Kesät pahempia muutenkin. Talvisin parempi käydä jotenkin.

Vierailija
11417/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pyöräilylenkki tänään tehty ja sen jälkeen alkoi kunnolla sataa. Fasaani tuli pyöräillessäni vastaan ja kotiin matkatessani sain variksen perääni. Aikamoinen väsy nyt on, että maistuisi torkut. Abbaa tuli kuunneltua pyöräillessäni. On siitä aikaa, kun viimeksi oon sitä yhtyettä kuunnellut. Eilen telkasta tuli jokin Abba dokumentti ja siitä innostuin tänään kuuntelemaan sitä Abbaa. Tuntuu erittäin hyvältä, kun otin tämän perjantain vapaaksi. Mukava päivä.

Vierailija
11418/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten on? Tapahtuiko elämää muuttava asia?

Vierailija
11419/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin iltapäivällä kävelylenkillä kovassa tuulessa, oli raikasta ja jännää kulkea puuskatuulessa metsän suojissa. Kohta saunaan ja saunakaffeet.

Vierailija
11420/22106 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvattiin kylmää ja sateista säätä viikonlopuksi. Tulispa pian oikein kesäkelit ja lämpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi