Koirat ovat minulle yksi elämän tärkeimpiä asioita
(Meinasin laittaa otsikoksi "koirahullut" mutta arvelin että se olisi provosoinut turhaan tietynlaista väkeä)
Mutta, koirat! Elämäntapa, intohimo, varmasti tavallaan tietyn sosiaalisen tilan täyttävä pala etenkin aiemmin (vaikea perhetausta, olin myös pitkään sinkku).
Olisin piiiitkästä aikaa tsekannut lemmikkipalstat, mutta se oli kadonnut :o
En ollut siellä koskaan sellainen niinsanottu aktiivi että olisi ollut oma nimimerkki tai jotain. Mutta tykkäsin lukea ja osallistua asiallisiin keskusteluihin tyyliin koulutus, värigenetiikka, rotujen historia, jos jollain oli pennut...
Nykyään monet blogitkin on hiljenneet. Kai koirailu on pitkälti somessa (X? insta? Tiktok, peräti?), mutta itse en koe omaksi laittaa itsestäni tai koirista kuvia.
En tiedä, ehkä tänne saisi jotain keskustelua, ehkä ei?
Ja niin, nykyäänhän minulla on rakas avomies, koirat ovat silti säilyttäneet voimakkaasti asemansa ja niiden määrä on suhteen aikana hieman lisääntynytkin. Eli kyse ei kai sinänsä koskaan ollut vain yksinäisyydestä ainakaan minulla. :)
Jokin koirissa vain on loputtoman kiehtovaa. Oikein välillä harmittaa, ettei yhden ihmiselämän aikana voi kaikkia kiinnostavia koiria pitää, eikä kaikkia juttuja kokea tai tutkimuksia lukea! Minusta ei ole luomaan mitään hienoa somesisältöä aiheesta, mutta ehkä voisin tehdä jonkun pelkällä profiilikuvalla olevan tilin instaan, että voisi sinne siirtyneitä tyyppejä edes seurailla.
-viides koira haaveissa
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Av-mamatsonit taitaa vaan tykätä enemmän kissoista. Kohta saat kuulla miten ärsyttäviä koirat on.🤭
No mutta kissathan on aivan ihania! :D
Varmasti olisi minullakin kissa jos kokisin, että voisin tarjota sille hyvän elämän. Mutta kun noita koiria on niin monta ja kaikki eivät olisi kissalle kovin kivaa seuraa ja kissoja pitäisi olla kaksi (? että olisi kissaseuraa, näin olen käsittänyt) ja kissastakin voi tulla suuret kulut niin en kokisi resurssieni riittävän.
Saa täällä kuitenkin kertoa vaikka muihinkin eläimiin keskittyvästä "eläinhulluudesta" jos joku linjoille sattuu. Kissat, hevoset, kanit, chinchillat, lampaat, linnut, vaikka mitkä voi olla jollekin se intohimo.
Minua kiinnostaa paljolti mistähän sellainen kumpuaa. Sattuneesta syystä omat parhaat ystävänikin ovat hyvin innostuneita jostain lemmikkilajista kukin. :)
-ap/ viides koira
Kaikki nelijalkaiset eläimet voittaa ihmiset mennen tullen !
Av-mamatsonit taitaa vaan tykätä enemmän kissoista. Kohta saat kuulla miten ärsyttäviä koirat on.🤭