Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä viimeksi nähty lastenlasten kanssa, eivät ehtineet jouluna eikä hiihtolomalla eivätkä nyt pääsiäiseksi tule. Asuvat niin kaukana ja junamatkailu pienten kanssa on hankalaa ja kallista. No ehkä sitten kesällä nähdään. Te, joilla on lastenlapset lähellä, olkaa kiitollisia.
No miksi et itse mene heitä tapaamaan?
Me ollaan molemmat niin sairaita, toinen lähes liikuntakyvytön ja toisella arkea pahasti haittaava muu sairaus. Emme voi istua junassa.
Onpa kurja, että tuossa tapauksessa lapset lapsineen eivät voi tulla käymään. Oletteko muuten läheisiä?
Olimme läheisiä, mutta eron myötä välit lasten äitiin katkesivat kokonaan ja isä on nyt kovilla lasten kanssa. Viestittelemme kyllä. Emme häiritse liikaa, kun tiedämme hänen tekevän töitä kotona iltaisinkin.
Täällä onkin oikein helle! +19 näyttää mittari. En osannut noin kevyttä vaatetta ottaa mukaan ollenkaan.
Pyöräilyllä tänään, tulipa kuuma! Piti välillä vähentää vaatetusta.
Mitenkään en täällä laita pääsiäistä. Mämmiä kyllä ostettiin pieni kippo.
Kaikille hyvää ja rentouttavaa pääsiäisen aikaa💐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään pilvinen ja kylmähkö sää eilisen lähes kesäisen lämmön jälkeen, mutta takkatuli luo tunnelmaa ja lämpöä. Tuli alaselkä eilisistä puuhasteluista tosi kipeäksi,tänään pitää ottaa iisimmin. Huomiseksi luvattu tänne 24 astetta lämmintä, niin nautitaan pääsiäisen pääateria jo silloin, kun voi kattaa terassille ruuat.
Ruuanlaittoa nyt riittääkin kun ollaan kaikki kotona syömässä kaikki ateriat. Toisaalta on ihan mukavaakin kun saa rauhassa tehdä. Ihanaa kun täällä mökillä on kaikki mukavuudet astianpesukonetta myöten niin helppoa sen puolesta huushollata. Olisi vähän maalaushommia sisällä, mutta katsotaan pystynkö selän takia. Mies kyllä tekee mielellään välillä käsilläänkin asioita, kun muuten työnsä on hyvin abstraktia suunnittelua.
Eipä se haittaa jos päivä menee minulla lukiessa ja n
Älä piittaa tuosta arvostelijasta, joka ei edes omia kuulumisiaan kirjoita, vaan torppaa toisten tarinat :)
N64
Muisteluja:
Kesälavalla esiintyi Tapani Kansa. Olin eturivissä, kun hän lauloi Anniinan. Oli vaikuttava esitys. Juhannuksena isäntä oli hakenut (vahingossa) vierailleen ykkösolutta. Eräänkin kerran hän sai siitä kuulla vuosien varrella. Niin myös muisteltu kaverimiehen kehaisua: Murhan hyvää, kun kaverit salaa tilasi hälle kolmosen sijaan ykköstä :)
Päivän biisi: Neon 2 Tässä talossa
N64: kiitos myötätunnosta. Jäin silti miettimään, että millä tavalla jonkun mielestä vaikutin tekopyhältä. Vaikka tällä hetkellä moni asia on elämässäni hyvin ja siitä kirjoitan, on sen verran tullut nähtyä ja koettua huono-osaisuutta ja esim. vaikeita sairasteluita ja läheisten menettämisiä, että osaan arvostaa kaikkea hyvää mitä elämässä on, ja yritän niitä asioita myös aktiivisesti etsiä ja huomata vaikka esim. jatkuvat kivut ovat kokoajan vieraana. Ei niistä jaksa silti aina valittaa.
Kaikki nämä kokemukset ovat kuitenkin lisänneet myötätuntoa kaikkia niitä kohtaan, joilla on elämässään haasteita. Omat ongelmat saavat kuitenkin vähän mittasuhteita, kun lukee vaikkapa näistä köyhien afrikkalaistyttöjen kidutuksenomaisista ympärileikkauksista, jatkuvista hyväksikäytöistä ja siitä, miten epätoivoinen on sellaisen äidin tilanne, joka joutuu muutamasta pennosesta myymään oman kymmenvuotiaan tyttönsä vanhan miehen seksiorjaksi, koska ajattelee, että näin lapsi saa sentään elää eikä kuole nälkään.
Onhan näitä kamaluuksia elämä täynnä, ja kun niistä lukee tai katsoo dokumentteja, tulee hyvin voimaton ja ahdistunutkin olo. En tiedä auttaako sekään silti ketään, että itse masentuu kaiken maailmassa olevan pahuuden keskellä. Nuorena niin tuli tehtyä. Nyt yrittää vain elää niin, että olisi jotenkin edes hyödyksi muille ja osaisi arvostaa sitä hyvää, mitä elämässä kuitenkin on.
Näinhän se menee, että jos hyvin on asiat niin se ei miellytä kaikkia ihmisiä. Jotkut ihmiset nauttivat toisten epäonnistumisista elämässä, näin en olen kokenut. Nyt ei elämä tunnu kivalta mutta ei se sitä tarkoita, että muutkin murjottaisivat. Pääsiäistä keski-suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, että jos hyvin on asiat niin se ei miellytä kaikkia ihmisiä. Jotkut ihmiset nauttivat toisten epäonnistumisista elämässä, näin en olen kokenut. Nyt ei elämä tunnu kivalta mutta ei se sitä tarkoita, että muutkin murjottaisivat. Pääsiäistä keski-suomesta.
Erityisen paljon nautin kun vasemmistolaisille sattuu jotain ikävää.
Kävin tänään uimassa rannassa.olipa pirteetä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään uimassa rannassa.olipa pirteetä.
Hyvä sinä!
Minäkin nuorempana kävin keväällä uimassa, kun jäitä oli vielä. Sen verran rannassa sulaa, että pääsi uimaan. Avannossakin aikoinaan kävin, mutta enää en uskalla, kun on välillä rytmihäiriöitä.
Hyvää pääsiäistä!
Syön pääsiäisen ensimmäistä pashaa, onpa hyvää.
Ilokseni Puoli seitsemän -ohjelmassa oli vieraana Jaakko Löytty. Kiitos, Yle, tästä vieraasta. Jaakko esitti ohjelmassa uuden laulunsa. Kaunis laulu ja esitys, vielä ääni soi hänellä kirkkaasti.
Päivän musiikkia siis: Jaakko Löytyn Elämä piirtyy pientareelle
Hyvää Pääsiäistä kaikille 🌼
Tänään iltapäivällä lähdin viemään roskat, siitä sitten kaverille kahville ja siitä sitten kauppaan ja kotiin illan viettoon. Katson salkkareita, tuli kyyneleet kun Salla lauloi enkeli taivaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään iltapäivällä lähdin viemään roskat, siitä sitten kaverille kahville ja siitä sitten kauppaan ja kotiin illan viettoon. Katson salkkareita, tuli kyyneleet kun Salla lauloi enkeli taivaan.
Sama. Kyynel silmänurkassa. Kappale oli kyllä: Maan korvessa kulkevi lapsosen tie :)
Kahdet kimalaiset oon pelastanut tänään töistä ja olipa ne todella isoja. En ole ikinä nähnyt niin isoja kimalaisia. Oli myös löysä työpäivä ja harvinaisen leppoisa ilmapiiri siellä.
Tämä oli myös pizzapikkuperjantai itselleni. Mielialat on heittelehtinyt hurjasti tänään, että aika sekava olo on. Päässä on myös soinut tiuhaan tahtiin Säkkijärven polkkaa ja Drunken sailoria.
Levoton yö oli, kun näin mitä typerämpää unta. Mä unessa olin liidellen kerännyt mainoslehtiä käytäviltä ja sivulliset olivat vihaisia mulle, kun keräsin ne kaikki.
Mä oon tänään nolannut itseni täysin yhden viehättävän tyypin edessä. En edes tiennyt, että mä kykenen puhua hänelle ja siansaksaa siihen alkuun ja sitten sönkötin.
Droppasin kunnolla tänään, kun katsoin myös lisäksi Drop elokuvankin. Mä oon tässä nyt kotosalla naureskellut tämän päiväisille toilailuilleni. Mitäköhän jauhoja munkin pizzaan oltiin laitettu, kun näin sekava olo tuli. Kovaa ainakin menee tunteeni.
Siivosin tänään varaston melkein loppuun saakka ja pesin vaatteita myyntiä varten. Vein poisheitettävät vaatteet roskiin. Samalla reissulla kävin kävelemässä lenkin hevosten ohitse. Kyllä ne muistivat minut sentään vielä, vaikka tuli monien viikkojen tauko. Saivat vähän omenaa ja porkkanaa. Tuolla oli paljon sammakoita ojissa. Kuului matalaa kurnutusta. Aiemmassa asuinpaikassa oli ihan lähellä tuollaisia ojia ja sammakoiden kurnutus kuului sisällekin jos ikkunat olivat auki. Ehkä minulle on tänä keväänä tullut pieni kaipuu tuohon aiempaan asuntooni. Se oli kyllä hienossa paikassa. En varmaan pystyisi menemään käymään siellä. On niin paljon muistoja esim koirastani.
Näin myös ensimmäisen käärmeen tänä keväänä. Oli keskellä tietä, mutta onneksi toisella puolella kuin minä ja näin sen ajoissa. Ajoin sen sitten soraa potkien ojaan, kun minulla on tapana ns pelastaa myös käärmeet ajotieltä pois. Se sihisi kauheasti. Oli tainnut jo saada hieman osumaa autosta, kun häntä vähän oudon näköinen. Katselin, kun katosi ojanpientareelle. Onneksi tässä missä asun ei ole näkynyt pihassa yhtään käärmettä. Aiemmassa paikassa niitä oli pitkin rappusia. Tulin kerrankin sisältä ulos ja jos olisin rappusen alemmas astunut niin suoraan käärmeen päälle. Pysähdyin katsomaan terassin kukkia ja vältin tuon. Onneksi koiranikin vältti käärmeet. Pelotti sen puolesta aikoinaan. Kimalaisia olen itsekin nähnyt paljon varsinkin pajuissa.
Minulla on ollut myös levoton ja vähän vaikea päivä. Jotenkin taas surullinenkin olo. En tiedä sitten mitä suren. Kävelylläkin kävelin kuin jokin robotti menemään ja en paljon jaksanut miettiä mitään. Kiitin mielessäni itseäni, että sain tehtävää tehtyä eilen. Minun pitää sitten aina tehdä paljon, kun keskityn siihen, kun tulee näitä päiviä jolloin en meinaa pystyä siihen kaikkeen.
Polar - Black Days
Pitkäperjantain terveiset
Eilen tuli kakkosella Tilkkutäkki konsertti, musiikkia rippileiriltä. Olipa mukava.
Päivän musiikkia sieltä: Lapsuuden usko
Tänään taitaa tulla lämmin päivä tännekin, nautitaan nyt ennen ensi viikon sateita, jotka myös luonnolle tarpeellisia.
Minäkin olen jo kimalaisen nähnyt, pari sitruunaperhosta. Ensimmäinen käen kukunta ilahduttaa aina, sitä vielä odotellen
N64
Huomenta ja hyvää pitkäperjantaita! Mä olen ollut jo pari tuntia hereillä. Kun kävin koiran kanssa aamulenkillä, vastaan ei tullut ketään. Parkkipaikoilla näkyi aika vähän autoja eli ilmeisesti moni on lähtenyt jonnekin mökille tms pääsiäisen viettoon. Puolenpäivän maissa tulee hoitokoira ja olisi vielä muutamia asioita, mitä pitäisi tehdä ennen sitä. Mm imuroida. Mutta pitänee odotella kymmeneen asti, koska on pitkäperjantai.
Kun mä olin 1960-luvulla lapsi, pitkäperjantait oli kirjaimellisesti pitkiä. Vaikka mun vanhempani eivät mitään syvästi uskovaisia olleetkaan, silti pitkäperjantaina ei saanut tehdä oikein mitään. Ei käydä soittamassa kavereiden ovikelloa ja pyytää kavereita ulos. Isosiskon kanssa kökittiin kotona sisällä ja yritettiin olla tappelematta. Äitikään ei imuroinut, pessyt pyykkiä eikä mitään muutakaan sellaista, mikä olisi ehkä kuulunut naapuriin. Sama juttu oli aina jouluna joulurauhan julistamisen jälkeen, mutta joulussa oli sentään lapselle jotain kivaa ja ihanaa odotettavaa, pitkäperjantaissa taas ei yhtään mitään. En saanut koskaan edes pääsiäismunia, koska olin suklaalle allerginen. Pitkäperjantai kuitenkin oli toinen niistä päivistä vuodessa, jolloin isä ei ollut töissä. Toinen oli joulupäivä. Kaikkina muina päivinä yksinyrittäjänä toiminut isäni oli ainakin muutaman tunnin töissä. Lapsuuteni pitkäperjatiasta mulle ei ole jäänyt muita muistoja kuin se, että oli kuolettavan tylsää.
Nykyisin kai pitkäperjantai on monelle ihan samanlainen päivä kuin mikä tahansa muukin, mutta koska en noista seinänaapureistani tiedä, niin odottelen tässä vielä kymmeneen asti ennenkuin alan imuroida ja laitan pyykkikoneen päälle. Toinen seinänaapureistani on 1990-luvulla Venäjältä Suomeen muuttaneita inkerinsuomalaisia ja mikäli ovat ortodokseja, niin heillehän pääsiäinen on hyvin tärkeä pyhäpäivä. Joten jo senkin vuoksi olen nyt hissunkissun vielä muutaman tunnin. Pitää viedä myös lasi- ja metalliroskat ja koska niiden kippaamisesta keräysastiaan kuuluu ihan hirveä kilinä ja kolina, en tee sitäkään nyt aamulla.
Molemmat kylpyhuoneet alkaa olla aika valmiita. Pitää vaan käydä vielä ostamassa uusi roskakori yläkerran kylppäriin sekä molempiin lavuaareihin uudet tulpat. Niin ja ne valaisimet. Sähköasentajan piti käydä viime viikolla, mutta olikin sairastunut, joten siirtyy myöhemmäksi. Olen kavereille nauranut, että teen "satasen kylppäriremppaa". Jos ei laske mukaan niitä valaisimia ja sähköasentajan palkkiota enkä laske omalle tekemisellenikään mitään hintaa, niin varsin edullinen remppa. Enempää en kyllä noihin investoisikaan, koska taloyhtiö on jo 40 vuotta vanha ja putkiremontti on vääjäämättä edessä. Laitatan sitten kaiken tiptop kuntoon ja uusiksi putkirempan yhteydessä. "Satasen kylppäriremppa" on tässä vaiheessa ihan riittävä.
Pitkäperjantaina mieli on yhtä synkkä kun ilmakin., on aikaa miettiä tätä minun kärsimysnäytelmää mitä elämäksi toiset kutsuvat.
Huomenta Pitkäperjantain aamuun 🌼
"Katsoa voimme toisiamme valossa uusin silmin,
elämän näämme pientareille piirtyvän niinkuin filmin.
Ohjaaja filmin kyllä tietää surun ja tuskan määrän,
vierellä on Hän, vaikka joskus otamme suunnan väärän."
Nämä Jaakko Löytyn laulun sanat halusin vielä kaikille rohkaisuksi laittaa.
Olipa levoton yö. Heräsin kahdelta yöllä. Laitoin vaatteet kuivumaan, kun olin unohtanut ne pyykkikoneeseen. Sitten katsoin elokuvan Strange Darling:n ja se entisestään sai levottomamman olon. Sain mä sen leffan jälkeen onneksi uniakin jatkettua. Kirjaimellisesti pitkäperjantai tästä tulossa. Vatsassakin on hyrrännyt eilisestä lähtien.