Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22162)

Vierailija
10921/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksalta lähdettiin ajamaan tänne kakkosasunnolle  ja jo ennen kolmea oltiin perillä.

Tietysti lounastauko välillä, se mukavasti tauottaa ajamista.

Täällä  vielä lunta varjopaikoissa ja järvissä jäät mutta kadut sulat ja tosi lämmin ilma. Käveltiin isäni haudalle viemässä kynttilän.

Kylläpä täällä taas viikon viettää. Hesari käännettiin tänne ja se kyllä toimii hyvin. Iltapäivisin jaetaan ja viikonlopun lehdet seuraavana arkena.

Hyvää viikkoa kaikille! Muistakaa myös levätä te ahertajat.💐

Vierailija
10922/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 9 maissa, aamukahvi ja tv töllöttelyä. Tein kanariisi ruuan.Muutama puhelu tuli, sitten aloin käymään kaikenmaailman papereita käymään läpi, sain ison määrän valmiiksi jotka vien roskikseen. Vielä jäi paljon läpikäytävää.  Nyt iltakahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10923/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassilla kymmenkunta ystävää, eri-ikäisiä... olipas rattoisaa, vaihdettiin kuulumisia. Pääsiäisen aikataulut menee vähän ristiin, ehkä vielä tuttuja nähdään. Ihana valo ja lämpö.

N64

Vierailija
10924/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätös työ ja jätös kämppä. Nuku siinä sitten.

Vierailija
10925/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kiitos.

Vierailija
10926/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukuin ihmeen hyvin, olen varmaan henkisesti jo niin väsynyt. Itkua tuli jo heti aamusta, tämä yksinäisyys kun ei ole ketään minulla. Joudan pois.  

Sä et osaa olla kiitollinen edes yöunista. On siunaus, että saat nukuttua. Moni ei saa. 

Tee kunnon vanhanaikaista ruumiillista työtä, kuten ojan kaivuu, kasvimaan kääntö, tamppaa myös  matot tai hakkaa edes halot ensi talveksi, niin jokohan nukut.

Mä en valita. Mä en pysty liikkumaan, olen sänkypotilas aina, mutta kivuiltani en saa nukuttua. Olen kiitollinen kaikesta silti ja en jaksa tätä palstamarttyyria, joka valittaa aina, vaikka pystyy menemään ulos ja liikkumaan. Vaihtaisiko hän paikkaa mun kanssa, olen yksin aina minäkin. Paitsi äänestämä

Minusta silti ikävää arvostella toista. Minäkin pääsen ulos ja todellakin olen ulkona paljon. Silti tunnen yksinäisyyttä ja minusta se on ok. Sivusta. 

Vierailija
10927/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arvostelu on ikävää, koskaan ei voi tietää, mitä toisen ihmisen taustalla on. Suvaitsevaisuutta peräänkuulutan

N64

Vierailija
10928/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisen viikon keskiviikon lämmin päivä on tullut iltaan. Ihmeellisen kaunis päivä on ollut.

Blute nur, du liebes Herz.

Oli koskettava tämä Matteus-passion aaria. Kuuntelin iltakirkon esitystä youtubesta.

Vierailija
10929/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä viimeksi nähty lastenlasten kanssa, eivät ehtineet jouluna eikä hiihtolomalla eivätkä nyt pääsiäiseksi tule. Asuvat niin kaukana ja junamatkailu pienten kanssa on hankalaa ja kallista. No ehkä sitten kesällä nähdään. Te, joilla on lastenlapset lähellä, olkaa kiitollisia.

No miksi et itse mene heitä tapaamaan?

Vierailija
10930/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tästä kohta joutaa ottaa unilääkkeet ja käyä nukkumaan, huomennakaan ei  mitään. Ärsyttää ihmisten vöyhkääminen pääsiäisestä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait tästä kohta joutaa ottaa unilääkkeet ja käyä nukkumaan, huomennakaan ei  mitään. Ärsyttää ihmisten vöyhkääminen pääsiäisestä.

Onneksi pääsiäisen viettäminen on vapaaehtoista. Mä vietin kymmenet pääsiäiset ihan vaan velvollisuudentunnosta ja koska "meidän suvussa on aina tehty näin". Nyt ei enää tartte. Olen helpottunut siitäkin, että isä kokee jo lkiian vaikeaksi lähteä minekään ravintolaan vappulounaalle. Niitäkin vappuja vietin jo about 60 vuotta. Nyt nautin siitä, että enää ei ole pakko, jos ei haluu. 

Vierailija
10932/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä viimeksi nähty lastenlasten kanssa, eivät ehtineet jouluna eikä hiihtolomalla eivätkä nyt pääsiäiseksi tule. Asuvat niin kaukana ja junamatkailu pienten kanssa on hankalaa ja kallista. No ehkä sitten kesällä nähdään. Te, joilla on lastenlapset lähellä, olkaa kiitollisia.

Me ollaan molemmat niin sairaita, toinen lähes liikuntakyvytön ja toisella arkea pahasti haittaava muu sairaus. Emme voi istua junassa.

Vierailija
10933/22162 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on luvattu revontulia yöksi mutta ollaan niin iltaunisia ettei jaksa ajatellakaan niitä lähteä katsomaan.

Minä lapsena niitä näin mutta mies ei ole ikinä päässyt ihailemaan.

Hyvää yötä kaikille💐

Vierailija
10934/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkaa olemaan jo pitkällä, mitään sanomaton olo, ei tiedä mitä tekis? Olla möllöttää vaan.

En vietä pääsiäistäkään mitenkään, ei tarvitse sitäkään valmistella.

Vierailija
10935/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teen lasagnea, siitä riittää useammalle päivälle. Mämmiä, persikkarahkaa, savulohta, salaattia... tämmöisiä suunnitelmia ruokapuoleen pääsiäisenä. Ehkä haetaan pizzat joku päivä.

Sinivuokot kukkii kukkapenkissa ja jotkut siniset sipulikukat, olisko sinililjaa. Narsissit nupullaan. Tää on ihanaa aikaa, kun voi päivittäin ällistellä luonnon heräämistä. Ketoneilikat leviää, hyvä niin. Lemmikit ja aquilegiat vihertää rehtiruusukkein... joku unikko kans levittelee lehtiään, ja kevätvuohenjuuri.

Tässä ruoka-aiheet ja luontokatsaus

Kelpo Kiirastorstaita kaikille

N64

Vierailija
10936/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä alkaa olemaan jo pitkällä, mitään sanomaton olo, ei tiedä mitä tekis? Olla möllöttää vaan.

En vietä pääsiäistäkään mitenkään, ei tarvitse sitäkään valmistella.

Ikävä juttu, jos aikaa olisi, mutta ei tiedä mitä tekisi.  Sitten on vaan olla möllötettävä.  Sehän on oma valinta. Itsellä olisi tekemistä vaikka ja kuinka, mutta ei jaksa tehdä kaikkea mitä haluaisi.

Hyvää pääsiäisen aikaa, vaikka et sitä vietäkään!

Vierailija
10937/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen melkein koko varaston läpi tavaroista. Lajittelin ne kolmeen kasaan eli poisheitettävät, vielä käyttöönotettavat sekä Sellpyyn myyntiin menevät. Meni noin pari tuntia. Tänään täytyy vielä kerätä poisheitettävät säkkeihin ja ehkä pestä jotain myytäviksi meneviä. Tuntuu ihan kivalta, kun saa tavaroita pois. Nyt on lämmintä, mutta ensi viikolla näytti tänne vielä lumiräntää tulevan.

Opiskeluissa yritin eilen miettiä mitä teen yhden tehtävän kanssa. Tuntui etten löydä tietoa millään. Sitten illalla löysin edes jotain ja näin sain edettyä siinä kaikessa. Pitää myös piirtää niitä taulukoita yms. Niihinkin vasta joskus yöllä tajusin mitä teen ja saan tuollaisen toteutettua. Itselle myöhäinen ajankohta on paras hetki opiskella. Joskus kello 22 jälkeen ja siitä yhteen saakka. Oli jo lukiossa hieman näin, mutta aamulla sitten kostautui varsinkin, kun piti ehtiä bussiinkin. Maalla saa kyllä odottaa taksia pitkään. Äitini joutuu joskus käyttämään sitä ja kestää ja kestää. 

Vierailija
10938/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pilvinen ja kylmähkö sää eilisen lähes kesäisen lämmön jälkeen, mutta takkatuli luo tunnelmaa ja lämpöä. Tuli alaselkä eilisistä puuhasteluista tosi kipeäksi,tänään pitää ottaa iisimmin. Huomiseksi luvattu tänne 24 astetta lämmintä, niin nautitaan pääsiäisen pääateria jo silloin, kun voi kattaa terassille ruuat. 

Ruuanlaittoa nyt riittääkin kun ollaan kaikki kotona syömässä kaikki ateriat. Toisaalta on ihan mukavaakin kun saa rauhassa tehdä. Ihanaa kun täällä mökillä on kaikki mukavuudet astianpesukonetta myöten niin helppoa sen puolesta huushollata. Olisi vähän maalaushommia sisällä, mutta katsotaan pystynkö selän takia. Mies kyllä tekee mielellään välillä käsilläänkin asioita, kun muuten työnsä on hyvin abstraktia suunnittelua. 

Eipä se haittaa jos päivä menee minulla lukiessa ja netflixistä leffoja katsellessa. Ihan mukavaahan sekin välillä. Aloitin äsken kirjan nimeltään Koti Keniassa. Kertoo nuoresta suomalaisesta tytöstä, joka lähti lukion jälkeen Afrikkaan hyväntekeväisyystyöhän ja on diellä perustanut hyväntekeväisyysorganisaation, joka auttaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevia naisia ja lapsia. On äitinä kumppaninsa monelle eri-ikäiselle lapselle. Karuja tarinoita äärimmäisestä köyhyydestä ja surkeista ihmiskohtaloista, mutta toivoa ja elämäniloa unohtamatta. Kyllä meillä on asiat Suomessa todella hyvin kun noihin tarinoihin vertaa. Toki suomalainen köyhyys on suhteellista eikä absoluuttista.

Vierailija
10939/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan molemmat niin sairaita, toinen lähes liikuntakyvytön ja toisella arkea pahasti haittaava muu sairaus. Emme voi istua junassa.

Onpa kurja, että tuossa tapauksessa lapset lapsineen eivät voi tulla käymään. Oletteko muuten läheisiä?

Vierailija
10940/22162 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pilvinen ja kylmähkö sää eilisen lähes kesäisen lämmön jälkeen, mutta takkatuli luo tunnelmaa ja lämpöä. Tuli alaselkä eilisistä puuhasteluista tosi kipeäksi,tänään pitää ottaa iisimmin. Huomiseksi luvattu tänne 24 astetta lämmintä, niin nautitaan pääsiäisen pääateria jo silloin, kun voi kattaa terassille ruuat. 

Ruuanlaittoa nyt riittääkin kun ollaan kaikki kotona syömässä kaikki ateriat. Toisaalta on ihan mukavaakin kun saa rauhassa tehdä. Ihanaa kun täällä mökillä on kaikki mukavuudet astianpesukonetta myöten niin helppoa sen puolesta huushollata. Olisi vähän maalaushommia sisällä, mutta katsotaan pystynkö selän takia. Mies kyllä tekee mielellään välillä käsilläänkin asioita, kun muuten työnsä on hyvin abstraktia suunnittelua. 

Eipä se haittaa jos päivä menee minulla lukiessa ja netflixistä leffoja katsellessa. Ihan mukavaahan sekin välillä. Aloitin äsken kirjan nimeltään Koti

Onpa tekopyhä kirjoitus. Ei voi muuta sanoa.