Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22162)
Miten ihana, aurinkoinen aamu täällä mökillä! Nukutti viileässä niin hyvin, että herättiin koko jengi pirteänä jo seiskalta, vaikka olisi saanut nukkua pitkään.
Eiliset leikkokukkaostokset ovat olleet yön viileässä lasitetulla terassilla juomassa vettä, ja alan kohta sitomisharjoituksiin. Pyöreä kimppu, korkea kimppu, surukimppu, asetelma ja kranssi. Ehkä kukkapantaankin vielä riittää ainekset, kun korkean kimpun ja surukimpun puran pois kun olen treenannut tarpeeksi. Ai että tulee mukavaa!
Illemmalla saunomista ja grillailua ja huomenna pitäisi siivota. On täällä paratiisissa yksi inhottava "käärmekin" nimittäin punkit! Monta ällöttövää punkkia juoksenteli koirien turkeissa jo aamupissatuksen jäljiltä. Hyi että inhoan niitä! Ei näköjään punkkiliuos vielä ole alkanut tehoamaan.
Mutta nyt kahvikupin kanssa terassille sidontahommiin, melkein parinkymmenen asteen lämpöön
Ihana valoisa aamu, radiossa soi mukava musiikki. Kahvin tippuessa hilppasin suihkuun. Hiuksia täs kuivattelen kahvia juoden, paahtoleipää, luonnonjugurttia puolukkahillolla. Lähdetään ystävän kanssa kaupoille, voi sitä naurua ja puheensorinaa...
Tästä tulee hyvä päivä :)
N64
Kepeää kellokeskiviikkoa kaikille
Vierailija kirjoitti:
Miten ihana, aurinkoinen aamu täällä mökillä! Nukutti viileässä niin hyvin, että herättiin koko jengi pirteänä jo seiskalta, vaikka olisi saanut nukkua pitkään.
Eiliset leikkokukkaostokset ovat olleet yön viileässä lasitetulla terassilla juomassa vettä, ja alan kohta sitomisharjoituksiin. Pyöreä kimppu, korkea kimppu, surukimppu, asetelma ja kranssi. Ehkä kukkapantaankin vielä riittää ainekset, kun korkean kimpun ja surukimpun puran pois kun olen treenannut tarpeeksi. Ai että tulee mukavaa!
Illemmalla saunomista ja grillailua ja huomenna pitäisi siivota. On täällä paratiisissa yksi inhottava "käärmekin" nimittäin punkit! Monta ällöttövää punkkia juoksenteli koirien turkeissa jo aamupissatuksen jäljiltä. Hyi että inhoan niitä! Ei näköjään punkkiliuos vielä ole alkanut tehoamaan.
Mutta nyt kahvikupin kanssa terassille sidontahommiin, melkein parinkymmenen asteen lämpöön
Iik. Onko punkit jo heränneet? Vaikea valita, kumpi on ällömpi: punkki vai hirvikärpänen? Punkki ainakin voi olla vaarallisempi
Nukuin ihmeen hyvin, olen varmaan henkisesti jo niin väsynyt. Itkua tuli jo heti aamusta, tämä yksinäisyys kun ei ole ketään minulla. Joudan pois.
Viime kesänä viimeksi nähty lastenlasten kanssa, eivät ehtineet jouluna eikä hiihtolomalla eivätkä nyt pääsiäiseksi tule. Asuvat niin kaukana ja junamatkailu pienten kanssa on hankalaa ja kallista. No ehkä sitten kesällä nähdään. Te, joilla on lastenlapset lähellä, olkaa kiitollisia.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä viimeksi nähty lastenlasten kanssa, eivät ehtineet jouluna eikä hiihtolomalla eivätkä nyt pääsiäiseksi tule. Asuvat niin kaukana ja junamatkailu pienten kanssa on hankalaa ja kallista. No ehkä sitten kesällä nähdään. Te, joilla on lastenlapset lähellä, olkaa kiitollisia.
Harmi, että näette niin harvoin. Olisiko sinun/teidän helpompi matkustaa heitä tapaamaan? Lapset kasvaa niin pian...
Lammas
Mitä touhuat? Hyörit ja pyörit varmaan puuhstessasi, ettet ehdi kuulumisia kirjoitella...
N64
Herätty 6.30. Kuskasin jälkikasvun töihin kun oma auto huollossa, aurinko häikäisi niin ettei meinannut tietä nähdä. Ulkona kun olin innostuin lakaisemaan etupihan kiveyksen puhtaaksi. Tuosta olin melkein ylpeä. Näin työttömänä laiskistuu, kun ei ole varsinaisia aikatauluja. Tunnin ja kahden kahvikupin verran olen pohtinut että peseekö hiukset tänään vai huomenna eli kaikkea voi siirtää.
63 v
Ystävistä tuli mieleeni. Jos katson vanhempiani niin heillä on ollut hyvin vähän ystäviä aikuisiällä. Nuorempana sentään muutamia. Kun olin lapsi niin äidilläni oli ehkä yksi ystävä, mutta sekin liittyi siihen, että olin itse hänen lapsensa kaveri. Muuten ei ollut kuin tuttuja. Isälläni oli jotain tuttuja harrastuksesta ja töistä. Muuten ei ketään. Sukulaisia joskus nähtiin. Harvemmin kuitenkin.
Tuli tämä ajatus mieleen, kun puhuin äitini kanssa yleisesti kirjeenvaihdosta. Äitini kommentoi, että mitä sitä nyt vieraalle ihmiselle kirjoittaisi ja ei hän kyllä ryhtyisi siihen. Itse sanoin, ettei sitä sitten tutustu keneenkään jos on tuo ajatus ja kenelle tutulle minä nyt kirjoittaisin jos ei ole ketään. Äitini siihen, että ei hän nyt edes haluaisi tutustua muihin.
Näin meillä ei ehkä osata ajatella mitään yksinäisyyteen liittyvää, kun vanhempani ovat itse eläneet ilman ihmissuhteita ja eivät näytä kaipaavan niitä. Tietysti helppoa sanoa, mutta kaikki heidän puheensa ja mielipiteensä viittaavat siihen. Samalla ehkä joku tavallaan toivoisi sitten läheiselleen erilaista elämää jos itse kärsisi yksinäisyydestä elämässään. Nyt kun heille on ok se, ettei ketään ole niin eivät ajattele, että itsekään kaipaisin muutosta. Yksinäisyydestä olisi helpompi puhua jos se aihe olisi tavallaan sallittu. Nyt vältän puhumasta koko jutusta, koska äitini ei pidä siitä.
Kylläpä maistui päiväkahvit hyvältä Aino-jäätelon kanssa siivoustöiden päätteeksi.
Mieheni "siivosi" pihalla, minä tein pääsiäissiivouksen sisällä.
Nyt voi pääsiäinen tulla!
Vierailija kirjoitti:
Nukuin ihmeen hyvin, olen varmaan henkisesti jo niin väsynyt. Itkua tuli jo heti aamusta, tämä yksinäisyys kun ei ole ketään minulla. Joudan pois.
Sä et osaa olla kiitollinen edes yöunista. On siunaus, että saat nukuttua. Moni ei saa.
N64: Täällähän minä. Just tulin koiran kanssa päivälenkiltä ja nyt hetki aikaa istua ja huilata. Aivan upea ilma! Tänään tuli Cittarin toimitus ja tilasin siinä myös multaa ja narsisseja. Ne pitää tänään tai huomenna istuttaa ruukkuihin ja nostaa pihalle.
Melkoista hyörimistä ollut viime päivät. Maanantaina kävin hyvän ystäväni kanssa kahvilassa ja sovittiin, että tulee pääsiäismaanantaina mun luokseni syömään. Kävin maanantaina illemmalla isän luona kahvilla. Illalla pistin sitten taas sytostaattipiikin ja eilinen meni huonovointisena. Ainakin tuli todettua, että matkapahoinvointilääke EI auta sytostaattien aiheuttamaan pahoinvointii. Sain kuitenkin eilenkin touhuttua kaikenlaista ja tänään jo puoli seitsemältä aamulla olin taas maalaamassa. Selkä ja sorminivelet huutaa taas hoosiannaa, mutta ei auta. Ylihuomenna tulee taas hoitokoira, joten pakko saada tietyt asiat valmiiksi ennen sitä.
Huomenna tulee toisen ystäväni veli hakemaan multa astioita ja liinavaatteita. Isä siivoilee kappejaan ja valtavasti uudenveroista tavaraa, joten olen ystävältäni kysellyt, haluaisiko jotain niistä. Iltapäivällä sitten aika niskahierontaan. Piti olla jo maanantaina aamulla, mutta hierojalla olikin lapsi sairastunut ja siirrettiin huomiselle. Olin ajatellut mennä huomenna vielä käymään K-Raudassa ostamassa ulkokalustemaalia, jos pääsiäisen aikaan on hyvä ilma ja voisi noi pihakalusteet maalata. Mutta mulla jäi mustaa Miranolia niin paljon, että maalaan ne sillä. Kestää sen mitä kestää ja ostan sitten aikanaan kokonaan uudet puutarhakalusteet.
Pitkis...ystävistä. Sun vanhempasi vaikuttavat olevan aika samanlaisia kuin omanikin. Mun äidilläkään ei ollut kuin yksi ystävä ja kun tämä aikoinaan joutui hoivakotiin, ei ollut sitten sitä yhtäkään. Isäni ystävyyssuhteet ovat aina liittyneet tavalla tai toisella työelämään. Sukulaiset oli sitten ne ihmiset, joiden seurassa halusivat viettää aikaa. Mutta ei heidänkään kanssaan kovin usein. 1-2 kertaa vuodessa tai jopa harvemmin riitti. Paitsi sitten siskoni ja minä, joita varsinkin äitini olisi halunnut tavata vaikka joka ainoa päivä.
On selvää, että jos elää lähes 100-vuotiaaksi, ystävät, sisarukset ja serkut on todennäköisesti haudassa jo kauan ennenkuin itse on. Mutta jos jo seitsemänkymppisenä seuraksi kelpaa lähinnä vain omat lapset, niin mielestäni se on vähän kohtuutonta lapsiaan kohtaan. Itse pyrin siihen, että mulla on oman ikäisiäni ystäviä ja kavereita nyt vielä iäkkäämpänäkin. Lapsiani tapaan silloin, kun heille sopii, mutta en oleta, että he olisivat mun "ystäviäni"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt kahvikupin kanssa terassille sidontahommiin, melkein parink
Valitettavasti näköjään punkit ovat jo ihan täydessä iskussa, ainakin täällä lounaisrannikolla. Pelkään punkkeja itse ihan älyttömästi, tai paremminkin niitä seurauksia mitä punkin puremista voi tulla. Suihkin punkkikarkoitetta itseeni aina kun lähden mökillä ulos, mutta koiriin ei oikein voi.
Mutta lasitetulla terassilla ei ole punkkeja ja miten ihanan lämmintä täällä nyt on, melkein 25 astetta! Mulla on kylmä lonkero tässä virvoitteluun ja tuntuu melkein kesältä. Mies roudailee kottikärryllä halkoja tuossa ja poika potkii palloa. Mun pitäisi alkaa kohta laittaa jotain pientä välipalaa meille että jaksaa odottaa illan grillailua. Tekisi mieli viritellä karaokevermeetkin tänne terassile jo, vaikka taitaa se lämmittämistä huolimatta olla vähän turhan vilpoisaa illalla. Ehtiipä sitä myöhemminkin. Ihanaa kun aletaan lähestyä kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et osaa olla kiitollinen edes yöunista. On siunaus, että saat nukuttua. Moni ei saa.
Tee kunnon vanhanaikaista ruumiillista työtä, kuten ojan kaivuu, kasvimaan kääntö, tamppaa myös matot tai hakkaa edes halot ensi talveksi, niin jokohan nukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kunnon vanhanaikaista ruumiillista työtä, kuten ojan kaivuu, kasvimaan kääntö, tamppaa myös matot tai hakkaa edes halot ensi talveksi, niin jokohan nukut.
Ei välttämättä, jos valvomisen syy on kivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en valita. Mä en pysty liikkumaan, olen sänkypotilas aina, mutta kivuiltani en saa nukuttua. Olen kiitollinen kaikesta silti ja en jaksa tätä palstamarttyyria, joka valittaa aina, vaikka pystyy menemään ulos ja liikkumaan. Vaihtaisiko hän paikkaa mun kanssa, olen yksin aina minäkin. Paitsi äänestämässä oli avustaja mukana.
Työpäivä takana. Menenpäs tästä ulos upeeseen ilmaan ihan kohta, kun 23 astetta lämpöä ulkona. Käynpä syömässä jossain ja käyn katsomassa Sinners elokuvan.
Vaikuttaisi olevan mukava päivä.
Töissä tänään.Huomenna vielä ja sit alkaa vapaat.Meinasin tehdä pihahommia.Uudet mullat kauluslaatikoihin ja lisää kukkapenkkiin.Sit saa kylvää laatikoihin persiljaa ym..
Tänään on ollut kuitenkin hyvä päivä ja olo on ollut rauhallinen. Olin ulkona paljon ja lähes kesäinen sää. Näin itsekin jo monia perhosia. Yhden keltaisenkin. Otin viimein kevyemmät lenkkari esille. Oli kyllä kevyt niillä kävellä. Äitini kanssa tehtiin yksi lenkki ja hän myös pirteämpi.
Muuten siivosin varastoa ja löysin sieltä vielä lisää vaatteita Sellpyyn myyntiin. Eihän niistä paljon saa jos edes kaupaksi menevät, mutta samalla ei tarvitse niitä sitten roskiin heittää ja menevät sitten lahjoitukseen Sellpyn kautta jos eivät kaupaksi mene. Niistä siellä jo myynnissä olevista ei ole yksikään vielä kaupaksi mennyt. Ovat kuitenkin hyväkuntoisia ja en mitään huonoa edes viitsisi lähettää.
Tavalliset kirppikset tuntuvat työläiltä jos vertaa tuohon. Lähinnä itselläkin on kaupaksi siellä mennyt vaan tavaraa kuten parempia astioita yms. Vaatteita hyvin vähän. En varmaan nyt ota paikkaa.
Opiskeluihin liittyen pitää nyt kiristää tahtia. Jotkut olivat jo tehtävän palauttaneet ja siihen kuuluu sellaisia "kaavioita ja taulukoita" mitä toiset olivat varmaan jollain hienolla koneensa piirto-ohjelmalla tehneet ja olivat kuin jotain oppikirjan hienoja sivuja. Katsoin niitä päätäni pudistellen, ettei minun koneeni kyllä tuohon pysty enkä toisaalta edes tiedä miten ovat sellaisia tehneet.
Näin minä sitten, vaikka ainoana tulostan kuvia ja kirjoitan itse sitten niiden oheen ja käytän jotain yhdistelmää tästä. Otan sitten kuvan kaikesta ja liitän sen tekstin oheen. Muuten en pysty tekemään sitä kaikkea. Onneksi vaan osa tehtävää ja riittää, kun saan jotain aikaan. Itse piirtäminen yms sallittua. Harmittaa ehkä hieman, etten pysty tekemään sen paremmin, mutta hyvä kun koneeni kestää käytössä ja pitää olla tyytyväinen jo siihen. Onneksi vastaavia juttuja ei kovin usein näytä olevan. Pitää huomenna jatkaa myös siivousta.
Acres - The Tallest of Mountains
(hyvän yön musiikkia itselleni)