Ruusufinni pysyy ihan rauhallisena, paitsi stressissä alkaa kukkia heti. Onko teillä muillakin niin?
Siis teillä, joilla on rosacea.
Miten hoidatte ihoanne?
Kommentit (10)
ei oo finnejä
Valita teini kouluterkkarille
Vierailija kirjoitti:
ei oo finnejä
Mitähän terkkari mahtaisi ajatella. Olen 56-vuotias.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ei oo finnejä
"Yhyy olen syrjäytynyt ja mulla on paha olla, v*ttuilenpa siis anonyyminä netissä ihmisille" 🙂
Oli aamulla yks
Nyt se on vessan peilissä
Se on kyllä aika yksilöllistä, mitkä asiat kenelläkin laukaisevat oireet. Minulla on lähinnä punoitusta, hyvin harvoin näppylöintiä. Lehahdus laskee ihan silminnähden atselaiinihapolla. Muutenkin pystyn käyttämään useitakin aktiiviaineita, mutta hajusteet eivät sovi kasvoille.
Divarista löytyy vanhoja Suosikki-lehtiä. Sen lääkäripalstalla tätä asiaa käsiteltiin kuukausittain
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aika yksilöllistä, mitkä asiat kenelläkin laukaisevat oireet. Minulla on lähinnä punoitusta, hyvin harvoin näppylöintiä. Lehahdus laskee ihan silminnähden atselaiinihapolla. Muutenkin pystyn käyttämään useitakin aktiiviaineita, mutta hajusteet eivät sovi kasvoille.
Kiitos vinkistä. Ap
Mulla on tämä tulehduksellinen eli papulopustulaarinen rosacea. Tuntuu, ettei oikein mikään voide sovi sille. Pahimpina aikoina pelkkaa aloe vera -geeliä ja Avenen suihkutettavaa lähdevettä. Kaikki öljyt vihoviimeisiä. Aiemmin sopi BodyShopin aloevera-voide, mutta on kuin sen koostumus olisi muuttunut samalla, kun pakkaus muutettiin muovipurkista lasipurkkiin.
Ei ole rosacea. Riesana sen sijaan acne, atopia ja kosketusihottumat. Tämän combon hoito kotikonstein on mahdotonta. Tätä voi hoitaa siten, että hakee akneen roaccutan-kuurin ja sitten sen jälkeen voi vain rasvata naamaa.
Mielestäni rosacea olisi vieläkin kamalampi kuin minun ongelmani, koska olen lukenut talipunkeista ja rosacea aina lehahtaa. Acnen saa kuriin roaccutanilla. Ja ihottumat rasvalla. Rosacean edessä olo olisi vieläkin neuvottomampi.
Se elää ihan omaa elämäänsä. Ei vaikuta mun stressit tai stressittömyydet mitään. En vieläkään tiedä MIKÄ pitää sen rauhallisena, saati että parantaisi. Ja vuosikausia jo on vaivannut.