Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22162)
Vierailija kirjoitti:
Pää hajoo kohta tähän yksin oloon, pakko käyä vaikka kaupassa huvikseen, tuun hulluks, kukaan ei tiedä että olen olemassa.
Voi kyllä me palstalaiset sinut tiedetään! Tuttuja jo ollaan!
Päivällä oli hetken ajan sen verran lämmintä, että joimme kahvit ulkona ja kutsuimme appivanhemmatkin kahvittelemaan. Oli ihan mukavaa, leipomani kakku maistui kaikille. Nyt taas sadetta, mutta itse tykkään siitäkin, jos vain saa olla sisällä viltin alla vaikka lukemassa tai katsomassa elokuvia. Oma rauhallinen tunnelmansa siinäkin. Ihanaa kun saa olla vielä kaksi päivää vapaalla.
Mä joskus oon myös avautunut ahdistuksistani tänne ja tunnen niitä vieläkin aaltoilevasti. Tunteet tulee ja menee. Ratkaisuja ei löydy elämälle. Mä oon todennut sen, että liika yksinolo sairastuttaa mielen.
Tortilloja oon syönyt tänään paljon ja Mäkkärissäkin tuli käytyä. Yltäkylläisyydessä on vaikea olla allapäin.
Hyväpäivä tänään, vaikka kiirettä on pitänyt. Kävin kauppakeskuksessa vähän osotksilla. HSL:n lippu on voimassa aina 1h 20 min ja ehdin kuin ehdinkin samalla lipulla takaisin kotiin. Ihan kuin muutamalla eurolla nyt olisi oikeasti jotain merkitystä :D Mutta hiki otsalla ja tukka putkella kiersin kuudessa kaupassa ja raahasin painavia ostoksia mukanani.
Alkuillasta kävin vielä paikallisessa viinilasillisella sekä lähikaupassa ostamassa loput pääsiäisen ruuat. Hoitokoira haetaan huomenna joskus puolenpäivän jälkeen ja kahdelta olisi pitänyt mennä isän luokse taas kahville. Ylihuomenna tulee ystäväni pääsiäispäivälliselle ja mulla on aika paljon hommia vielä kesken. Hoitokoiran vuoksi kun on pitänyt rakentaa erilaisia barrikadeja, jjotta se ei syö kissan ruokia eikä varsinkaan käy syömässä kissankäymälästä kakkapökäleitä. Yök, edellisellä kerralla se teki sen ja sillä meni maha ihan sekaisin ja lisäksi se oksensi ne kissankakat mun patjalle.
Tajusin kaupasta tullessani, että mä en oikeastaan enää laita "sunnuntairuokaa". Mikä on harmi, koska tykkään ruuanlaitosta. Ja varsinkin sunnuntaisin kaikessa rauhassa kokkailla ja sitten käyttää noita "mummoastioita" eli vanhoja kauniita astioita, jotka on aina pestävä käsin. Isän luona olisi ihan kiva piipahtaa kahvilla, mutta kun ei sieltä pääse pois alta kahden tunnin. Isällä on niin kova tarve puhua. Ymmärrän sen, kun nyt yksin on ollut kohta vuoden. Mutta kun sen asunnon lämpötila on talvisinkin vähintään 27 astetta ja kesäisin reippaasti yli 30, niin mä olen aina sieltä tultuani koko loppuillan ihan vetämätön ja huonovointinen. Joten soitin isälle ja sovin, että menen vasta tiistaina. Tiistai on tosin sytostaatti-öklö -päivä eikä kahvi mene välttämättä edes alas, mutta voinhan mä juoda vaikka tilkan vettä. Ja sitten se kuumuuden aiheuttama voimattomuus ja huono olo menisi samaan sytostaattien jälkeisen huonon olon kanssa. Huomenna voin siis laittaa itselleni kunnon pääsiäispäivällisen ja jää vielä aikaa purkaa pois barrikadit ja valmistella maanantain tarjottavia. Ja maanantaina aamulla onkin enää vain yksi koira ulkoilutettavana.
Nopeasti on mennyt vapaapäivät. Yksi tilaamani paketti on matkalla, on Postin seurannan mukaan jop tullattavana. Kun se on saapunut, saan otisenkin kylppärini viimeisteltyä Ai niin...kurkun taimet istutin jo isompiin ruukkuihin. Mulla on viherpeukalo keskellä kämmentä, joten katsotaan, tuleeko niistä mitään vai ei. Chilit, tomaatit ja paprikat pitänee istuttaa isompiin ruukkuihin tiistaina tai keskiviikkona.
Vielä vajaa tunti ja sitten koirat iltalenkille. Sen jälkeen ajattelin tehdä sangriaa ja syödä sen kanssa tapaksia.
Moi! Lähiaikoina on ollut SUPER KIVAA:)
kiitos kaikille
sigmasigmaboy
Koko päivä mennyt ompelukoneella. Ensin tein vanhasta Marimekon kernipöytäliinasta sadehupputakin ja kaksi ostoskassia, (oli 4m), sitten vielä isonsin pyykissä kutistuneen kalastajahatun apukankaalla isommaksi. Voi miten hyvä mieli tulee aina ommellessa, mutta en halua ostaa tai tehdä turhaa, siksi kierrätän kankaitakin. Ja taas maailma pelastuu, pikkuisen.
Se mihin keskittyy, vahvistuu, sanoo psykologiystäväni.
Jos valitat, se asia vahvistuu.
Jos iloitset, se asia vahvistuu.
Ajatuksilla on valtava voima.
Jos kierit ja pyörit surkutellen itseäsi, on olosi varmasti kurja.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivä mennyt ompelukoneella. Ensin tein vanhasta Marimekon kernipöytäliinasta sadehupputakin ja kaksi ostoskassia, (oli 4m), sitten vielä isonsin pyykissä kutistuneen kalastajahatun apukankaalla isommaksi. Voi miten hyvä mieli tulee aina ommellessa, mutta en halua ostaa tai tehdä turhaa, siksi kierrätän kankaitakin. Ja taas maailma pelastuu, pikkuisen.
Varmaan ihania ja sopivat sulle.
Toiminnan päivä, äidin ostokset vein hänelle, siivosin siellä, joimme kakkukahvit , on väsyneempi, jäi petiin kun lähdin , sitten leikkasin kaverini hiukset, join kahvit voileivän kera, nyt juon oluen pitkästä aikaa. Hyvää pääsiäistä.
Selkeyttävä päivä kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
OUNOU!!! Niinku ei olisi projekteja jo muutenkin syksyyn asti :D Mulla olisi pari tarpeetonta kerniliinaa ja niistähän saisi kans sadehupputakin!!! Onneksi mulla ei ole väreihin sopivaa ompelulankaa. Ja ei, älkää ylyttäkö menemään lankaostoksille :D
Tapasin vanhempia ja veljien perheitä pitkästä aikaa. Olen iloinen settä välit on olemassa ja ihan hyvät, monilla ei ole, joten vaikka muuten ei ole hurjasti kehumista ja olen kuluneen vuoden aikana menettänyt itselleni rakkaimmat asiat, niin en ole menettänyt kaikkea kuitenkaan.
Oottepa te ahkeria! Minun elämä menee tasaista tahtia mitään tekemättä.
Kun olin nuori perheeni muutti toiselle puolelle Suomea ja piti jättää mukava koululuokka ja hyvät ystävät. Silloin ei ollut kännyköitä joten yhteydenpito jäi
eikä tullut myöhemminkään etsittyä heidän yhteystietojaan. Uudessa koulussa olin tietysti ulkopuolinen.
Teini-iässä tuollainen on vaikeaa. Siitäpä elämä kuitenkin lutviutui ja nyt eläkeläisenä olen kohtuullisen tyytyväinen rauhalliseen olooni.
Levollisia unia kaikille💐
Jos joku muu innostuu ompelemaan kerniliinasta, suosittelen käyttämään paksuinta ja vahvinta (100) ompelukoneen neulaa ja nuppineulojen tilalla kangasklipsuja kiinnittämiseen. Lammas, voi ommella kivasti erottuvalla langallakin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää hajoo kohta tähän yksin oloon, pakko käyä vaikka kaupassa huvikseen, tuun hulluks, kukaan ei tiedä että olen olemassa.
Vanhemmat, sisarukset, onko heitä?
Ei ole vanhemmat elossa, ja ei ole sisaruksia, ketään läheistä ihmistä ei ole, kyllä siinä orvoksi tuntee itsensä ja on asioidensa kanssa ihan yksin.
Olipa hauska vinkki tuo kerniliinasta sadetakiksi. Itse tein vessaan 'tapettia' kauniista harmaaviirukkaasta kernistä. Oli tosin uusi, joku jämäpala. Lavuaarin alapuolelta ylös peilikaapin taakse asti. Oli huono seinä vanhassa talossa.
Kaikenlaiset niksit ja askartelut on kyllä kivoja. Tein pilkkikilpailuun palkinnoksi vessapaperirullasta taitellun askin: päällystin rullan tapetilla, toinen pääty litistetään ja teipataan. Palkinto sisään ja litistetään, teipataan toisinpäin toinen pääty. Palkinto oli pikkuruinen palapeli, muutama kolikko muoviseen pääsiäismunakoteloon. Palkinnon saaja aikansa ihmetteli, kolisteli, vihdoin sai auki kaikkien muidenkin ihmetellessä vieressä. Vielä sai koiransa hauskan purulelun pakkauksesta.
Tänään on lekottelupäivä. Valmis lasagne jääkaapissa, teen ehkä persikkarahkaa. Mämmiäkin on. Avataan pääsiäismunat. Toivottavasti telkasta tulis joku hyvä leffa, sadesään ratoksi. Radiossa soi Seija Simolaa
N64
Ihan levänneenä tuntuu.Mulla on niin fyysinen työ että vapaat on tarpeen.
Hyvää merkkipäivää tuntematon palstaystävä!