Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22778)

Vierailija
5341/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti nukuttu yö, liian aikaseen ylhäällä,pitkä päivä tulee yksin tv seurana.  N 60v  

Voi ei.Voisipa olla apunasi.

Vierailija
5342/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi lauantai.Kotitöitä ja käytiin kaupungilla.Oikeastaa laiska päivä.Jos huomenna olisi pirteämpi.😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5343/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu oikein hyvää. Tulimme juuri takaisin Tanskasta. Mitä sulle kuuluu?

Onko kiva paikka vierailla jos joskus kävisi.onko kallista.

Vierailija
5344/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tai oikeammin lyhyesti nukutun yön jälkeen vähän nuutunut olo on ollut koko päivän, timantitkaan eivät ole tänään kiinnostaneet. Sain sentään keittiön ja vähän muutakin imuroitua, selkä ei kestä koko asunnon siivoamista kerralla.

Ruuan jälkeen silmät eivät tahdo pysyä auki, luomet lupsahtelee väkisin kiinni, mutta vielä ei sopisi mennä yöunille, koska sitten herää puolen yön jälkeen valvomaan.

Ensi viikolle on paljon tapahtumia, niistä myöhemmin. Aina käy niin, että tapahtumat kasaantuvat, ensin ei tapahdu viikkoihin mitään erityistä ja sitten kaikki tulee yhtenä pomsina.

Timanttityttö

Vierailija
5345/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pano mökkimiehen kanssa. 

Vierailija
5346/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä Tanskan kävijä, kerro meillekin matkasta.

Vierailija
5347/22778 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut kaunis päivä. Tein lumitöitä vielä ja laitoin lisää pihavaloja. Kävelin kaksi pidempää lenkkiä. Nyt on vielä viikonloppuna hyvä sää. Ensi viikon vesisateet eivät kuulosta kivalta. Tulee vaan liukasta.

Pitää vielä muistuttaa, että pelkkä otsavalo tms ei pimeällä auta joten olisi kiva jos kävelijät ynnä muut käyttäisivät heijastimia. Otsavalo näyttää eteenpäin, mutta varsinkin takaa ohittaessa huomaa kulkijan liiankin myöhään. Tänäänkin äitini kanssa ajaessa taas kerran samat asukkaat aiheuttivat vaarallisen tilanteen. Teki mieli jo huomauttaa asiasta ja pyytää, että voisivat viimein kaivaa heijastimet esiin. Täälläkin on hyvin pimeää. 

Muuten hyvin tavallista. Äitini auto huonossa kunnossa ja uhkaa viedä paljon rahaa vielä ikävästi ennen joulua. Muutenkin pitää olla tarkka rahan kanssa. Vähän surullinen olo ollut. Yksinäisyyskin vaivaa. Sitten ulkoillessa hieman piristyy. 

Vierailija
5348/22778 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ilma, kävellen taas kaupassa eläkepapan kanssa. Molemmilla selän välilevyt ja ahtaumat vaivaa.

Aloin tekemään wokkia, olin jo laittanut öljyä, valkosipulia ja mausteita pannulle. Levy päälle- eipä toiminut induktioliesi vanhan pannun kanssa. Onneksi olen ostanut siihen välilevyn mutta kylläpä lämpeni hitaasti! Ruoka viivästyi aikalailla mutta ihan hyvää tuli.

Loppupäivä taitaa mennä lukien ja telkkaa katsellen.

Vierailija
5349/22778 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin nyt pakkassäätä niin aamun askareitteni jälkeen menin liikenteeseen. Hyvää tekee ulkoilla, vaikka pakkasta on.

Tuntui niin hyvältä käydä syömässä ja ruokaostoksille menin myös. Matkatessani kotio päin, niin näin joutsenia lentävän aurassa. Neljä astetta pakkasta täällä on, mutta tuntuu kovemmilta pakkaslukemilta. Mahtaa joutsenilla olla kylmät oltavat. Miten ne nyt näin myöhään vielä Suomessa vilvoittelee?

Vaikuttaa olevan talvi nyt.

Vierailija
5350/22778 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aamulla joulukortit.

Puolen päivän aikoihin soitti entinen työkaverini, vastasi kirjeeseeni soittamalla.  Hänen kanssa jutellessa kuului ääni, että joku toinen yrittää soittaa.  Jatkoimme juttelua, kun lopetimme puhelun, kuului ulko-ovelta koputus. Ystävä naapurista tuli käymään, pyysi minua kävelylenkille.

Kävimme lenkillä ja sen jälkeen joimme kahvit.

Kohta lämmitämme saunan.

Kaunis aurinkoinen pikkupakkaspäivä mukavine yllätyksineen.

Vierailija
5351/22778 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, tämä on vielä syksyn kuukausi ja on jo näin ihanan talvista! Kyllä meitä hellitään. Neljä vuodenaikaa on hieno asia. Tänään oli taivas Suomenlipunsininen ja valkoiset hanget hohtivat auringossa. Niin kaunista.

Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sunnuntain tapaan katoin aamiaisen tarjottimelle, kannoin sänkyyn ja söin kaikessa rauhassa kissan kanssa telkkaria katsellen. Sitten piski ulos ja kävin ruokkimassa siskoni kilpikonnat. Iltapäivällä kävin isän luona kahvilla ja sitten taas piski ulos.  Aika laiskottelua koko päivä. Ystävän kanssa oken viestitellyt, jonkin verran ollut palstalla ja muuten katsellut suoratoistokanavia. Vielä yksi lenkki pitäisi piskin kanssa tehdä ja käydä samalla reissulla sammuttamassa kilpikonnilta valot ja lämpökivet. Huomisen ja ylihuomisen todo-listaa olen suunnitellut myös. Sunnuntait on mulla nykyisin lähinnä lepopäiviä, kun tuo isän luona kahvilla käyminen katkaisee päivän aina niin, ettei sitä ennen viitsi mitään isompaa aloittaa eikä sen jälkeenkään, kun jo neljältä tulee pimeää. Väsyttävin vuodenaika, mutta onneksi ei tartte paljon mitään tehdäkään. Keväällä ja kesällä jaksaa sitten paremmin. Olen varmaan ollut edellisessä elämässäni karhu. Tai siili.

Vierailija
5353/22778 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ulkoillut paljon, kun vielä kaunis luminen maisemakin. Sade voi viedä lumet. Kävin hevosiakin katsomassa ja saivat omenaa sekä porkkanaa. Eräs arkakin uskalsi tulla katsomaan ja muutaman herkun sai. 

Täällä vetää terassin ovi melko paljon. Pitäisi sekin vaihtaa, mutta maksavat niin paljon. Vähän väsynyt olo on. Äitini kanssa olen paljon yhdessä ollut ja ehkä sekin jo näkyy ja kaipaan omaakin rauhaa. 

Vierailija
5354/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen ulkoillut paljon, kun vielä kaunis luminen maisemakin. Sade voi viedä lumet. Kävin hevosiakin katsomassa ja saivat omenaa sekä porkkanaa. Eräs arkakin uskalsi tulla katsomaan ja muutaman herkun sai. 

Täällä vetää terassin ovi melko paljon. Pitäisi sekin vaihtaa, mutta maksavat niin paljon. Vähän väsynyt olo on. Äitini kanssa olen paljon yhdessä ollut ja ehkä sekin jo näkyy ja kaipaan omaakin rauhaa. 

Oletko sopinut heppojen omistajien kanssa, että saat käydä antamassa hepoille omenaa ja porkkanaa? Vai ovatko sinun heppoja?

Vierailija
5355/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sopinut heppojen omistajien kanssa, että saat käydä antamassa hepoille omenaa ja porkkanaa? Vai ovatko sinun heppoja?

Olisivatkin minun. Se olisi mukavaa. Ei eivät siis ole minun. Saan käydä antamassa herkkuja aina välillä vähän. Antavat itsekin. Esim syksyllä saivat omistajiltaan paljon omenaa. Ihan luvallista siis tämä. Joskus ketjussa mainitsinkin tämän jo. Tietysti eivät kaikki voi muistaa. 

Vierailija
5356/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten ruokkiminen on kivaa. Ruokin lintuja ja oravia. Mökkimaisemissa luvalla naapurin lampaita. Erikoisin eläin, jolle olen antanut ruokaa, on kirahvi. Se taivutti pitkän kaulansa ja otti rauhallisesti porkkanan. Sillä oli pitkät silmäripset. Tämä oli Kanarialla eläintarhassa. Sieltä sai ostaa valmiita ruokintapussukoita kirahveita varten.

Vierailija
5357/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko apua tiivisteestä? On monenlaisia. Rautakaupassa, ovet todellakin on kalliita, jostain voisi saada käytettyjä, jos löytyisi sopiva.

Täällä myrsky myllertää, meillä on sähköt pysyny, lauantaina kuultiin, että monilla ollut tunteja pois.

Tää sade on nyt painavaa lunta, räntää tuulen kanssa, voi tulla kehnot kelit. Onneksi on ruokaa kotona, eläkeläisen (50% Ove) kelpaa 'köllötellä'. Muutoinkin käymme harvakseltaan kaupassa. Suunnittelulla pärjää pitkälle.

Mukavaa Maanantaita

N63

Vierailija
5358/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa kuuluu, niinkuin yleensä. Töitä ei saa mistään, rahat loppuu ja vituttaa. Ajattelin tappaa itseni tänä talvena.

Vierailija
5359/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaa kuuluu, niinkuin yleensä. Töitä ei saa mistään, rahat loppuu ja vituttaa. Ajattelin tappaa itseni tänä talvena.

Tuli surullinen olo sun puolesta. Rukoilen, että saat hyviä asioita elämääsi.

Vierailija
5360/22778 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvita nenäänsä ulos pistää. Kova tuuli ja vettä sataa. Onneksi eilen käytiin kaupassa ja on lukemista.

Postissa tuli Desing& Antiikkilehti, sitä on mukava lukea.

Tilasin tänään siivousfirmasta kuukausittaisen siivouksen kun molemmat olemme selkävaivaisia.

Siitä mielellään maksan kun en juurikaan muuhun kuluta rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan