Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22783)
Vierailija kirjoitti:
Sain pari päivää sitten tiedon, että pääsinkin opiskelemaan. Valintakoe meni huonosti ja en olisi sillä päässyt, mutta ilmeisesti vielä jälkeenpäin niin moni perui yo-todistusvalintajonosta, että se auttoi minua. Ihmettelin kyllä tämä paljon, kun todistukseni ei mikään paras ole. Samalla pitäisi kai olla onnellinen, mutta jälleen kerran huolet pyrkivät mieleeni. Pelottaa hukata ensikertalaisuus jos ala onkin väärä. Liiketalous ei hirveästi kiinnosta. Olen enemmänkin luonnosta yms pitävä.
Sitten tuolla on juuri sitä tiimiprojektihommaa kuulemma alusta asti. Pitää nopeasti parissa viikossa jokin projekti muiden kanssa työelämään liittyen hoitaa. Eli juuri tätä kaikkea mikä ei oikein minulle sovi. En tarkoita, että antaisin muiden hoitaa hommat tai, että olisin ilkeä muille yms. Se kaikki vaan kuormittaisi minua todella paljon. Näin olen hyvin vaikeassa paikassa ja en tiedä miten pystykään tekemään päätöksen. Ikävää olisi t
Opiskelua kannattaa katsella myös sillä silmällä, että millaisiin työpaikkoihin se aikanaan johtaa. Ettet vahingossa päädy alalle, jossa esim. edellytetään jatkuvaa yhteistyötä ja tekemistä muitten kanssa, jos mieluummin työskentelisit yksin. Onnittelut opintopaikasta!
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia myöhässä olin töistä tänään. Oli kunnon säikähdys, kun heräsin aamulla ja katsoin kelloa. Pomo vaan hymyili, kun saavuin töihin. On varmaan rennoin pomo mulla.
Ei loppuviikosta tuu vapaata mulle. Perjantai sentään on vapaapäivä. Silloin kuuntelen Kaija Koota, Dingoa ja Erika Vikmania.
Töistä matkasin keskustaan ja tuli reppu täyteen ostettua. Olipa se rankka reissu, sillä lunta tuli rankasti ja paljon. Kova tuulikin siihen päälle. Aivan kaamea ilma tuolla ulkona.
On se mukava kotona olla nyt. Suihkun kautta tähän sohvalle ja leffaa pyörimään.
Mahtaa olla liikenne ihan tukossa tälläisellä säällä.
Tuollainen reilu pomo on jees. Kannustaa töihin, kun saa esimieheltä joustavaa kohtelua.
Mielessä läikähti iloisesti kun yöllä huomasin N63:n viestin muutama päivä sitten, joku oli minua ajatellut! Olisinpa heti pystynyt vastaamaan, mutta kello taisi olla jo yli kahden. Olen yökyöpeli.
Ne resiinit, alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo. Pieniä onnistumisia ja suuria epäonnistumisia. Eli kovin suuret työt eivät onnistuneet, vääntyivät kuprulle sekä se, että muotista ottamisen jälkeen pitäisi vielä malttaa antaa niiden kovettua, tahmaiseen pintaan onnistuin sormenjälkeni jättämään, vähän kuin signeeraukseksi ;) Ei ole hätäisten hommia, ei. Daniel Cooperin opetusvideoita YTuubissa olen katsellut, ne ovat parhaita löytämistäni.
Päivät ja viikotkin tuntuvat kuluvan kovin nopeasti, huh nyt on jo TAAS torstai, mikä on ainoa kiintopiste viikonpäivien ketjussa, on nimittäin "hiiripäivä". Saas nähdä, maistuuko ruoka nuoremmalle pyttikselle, vai aloittiko paaston viime viikolla. Silloin ei eväänsäkään liikauttanut kun hiirivainaata heiluttelin nokan edessä.
Tähän päivään muuta: tietysti timantteja pistelen paikoilleen, se on mun ykköshomma tällä hetkellä, samalla voi suunnitella muita askarteluja välitöiksi, niitä resiinijuttujakin, kun nyt on matkahuolto tuonut kaikenlaista tarpeellista korutarviketta.
Hyvää lumista päivää kaikille
Timanttityttö 66
Hei Timanttityttö 66
Minunkin sydämessä läikähti, kun sinua kosketti viestini. Ihminen tarvitsee ihmistä :)
Tuo käsityöjuttu oli ihan uutta minulle, eka kertaa luin viestistäsi. Kaikenlainen askartelu ja tuunaus, käsityöt, ristikot, palapelit ovat niin tarpeellisia ihmiselle, saisinpa 'naisluolan', mihin voisin sisustaa kaikki lankani, koristenauhani, helmeni, palapelini, värikynäni, kartonkini, korttitarpeeni, liimani, hopea/kultatussini... puoliso joskus hymähtelee... no, hällä onkin oma verstas.
Askartelemisiin
N63
Strömssö on yksi lempiohjelmistani, usein syntyy niin kivaa, kaunista ja oivaltavaa, joskus taas ei... niinkuin oikeassakin elämässä :)
Jenni Vartiainen: Missä muruseni on?
Raskaat lumityöt tehty yhdessä eläkepapan kanssa. Aura oli lykännyt portille valtavat painavat möykyt mutta hiljalleen saatiin aukko vapaaksi.
Kyllä kerrostaloasumisessa olis puolensa- näin lähempänä 7kymppiä ja selkävaivaisena alkaa jo haikailla helpompaa elämää.
Onneksi ruoka on lämmittämistä vaille valmis, salaattia vain väsään lisäksi.
Tässähän tää päivä.Käytiin kaupungissa ja teen nyt helppoa ruokaa.Katsoin Armannin eka jakson katsomosta.Usan huumeongelmasta.Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Hei Timanttityttö 66
Minunkin sydämessä läikähti, kun sinua kosketti viestini. Ihminen tarvitsee ihmistä :)
Tuo käsityöjuttu oli ihan uutta minulle, eka kertaa luin viestistäsi. Kaikenlainen askartelu ja tuunaus, käsityöt, ristikot, palapelit ovat niin tarpeellisia ihmiselle, saisinpa 'naisluolan', mihin voisin sisustaa kaikki lankani, koristenauhani, helmeni, palapelini, värikynäni, kartonkini, korttitarpeeni, liimani, hopea/kultatussini... puoliso joskus hymähtelee... no, hällä onkin oma verstas.
Askartelemisiin
N63
Strömssö on yksi lempiohjelmistani, usein syntyy niin kivaa, kaunista ja oivaltavaa, joskus taas ei... niinkuin oikeassakin elämässä :)
Hei N63
Minulla on "onni" asua yksin, suurempi makuuhuone toimii askasteluhuoneena, enhän minä nukkuessani tilaa tarvitse, joten pieni makkari riittää nukkumiseen, siellä minä matojen kanssa kuorsaan ;)
Kaikenlaista askartelujuttua on minullekin kertynyt, koskahan ehdin kaiken käyttää?
MUTTA: en ole hamstraaja, olen askartelija. Niissä on se pienenpieni ero ;)
Toivottavasti saat työtilaa itsellesi, vaikkapa huonejärjestystä muuttamalla?
Timanttityttö 66
Nyt kuuluu biisit:
Kygo & Imagine Dragons: Stars will align
Lost Frequences & Tom Odell: Black Friday
Coldplay: feelslikeimfallinginlove
Ei muuta kuulu
Vierailija kirjoitti:
Raskaat lumityöt tehty yhdessä eläkepapan kanssa. Aura oli lykännyt portille valtavat painavat möykyt mutta hiljalleen saatiin aukko vapaaksi.
Kyllä kerrostaloasumisessa olis puolensa- näin lähempänä 7kymppiä ja selkävaivaisena alkaa jo haikailla helpompaa elämää.
Onko teillä helpottamassa esim työnnettävä lumilinko?
Tänään läksin kauppaan kun eilen myrskysi niin en käynyt. Ostin k-sovelluksen panda juhlapöydän tarjous konvehtit ja muutenkin isomman määrän kaikenlaista ruokaa. En viitsi käydä kaupassa vain kun on pakko.
Pekka Ruuska: Rafaelin enkeli
Eilen oli Budbeen kuljetus sääolosuhteiden vuoksi niin myöhässä, että klo 22 aikaan tuli ilmoitus, että eivät voikaan toimittaa. Harmitti, kun mua väsytti jo aikaisin illalla ja sitten valvoin turhaan kymmeneen asti. Noh, tänään olisi tulossa ja aikani kuluksi päätin pestä jääkaapin, niin ei sitten viikkosiivouksen yhteydessä tarvitse. On ulkona edelleen vähän kurja ilma eikä mun vanha koirani oikein innostu tonne menemisestä, joten varmaan teen myöhemmin vaan lyhyen lenkin.
Ruuaksi kokkailin Facebookissa uutisvirtaan putkahtaneen mainoksen mukaista brasilialaista kalapataa. Kaikkia aineksia kun löytyi sopivasti kaapeista ja pakkasesta. Oli aika hyvää.
https://www.meillakotona.fi/reseptit/brasilialainen-moqueca-kalapata
Yksinäisyyttä vain. Kaipaan parisuhdetta. Kaikki muu ok, mutta tyhjyys, kun kaiken joutuu kokemaan ilman kumppania.
M
Aurausvallit kolasin sekä pihapolun, postilaatikoiden edustan ja muuta. Kävelin lenkin ja leivoin sämpylöitä. Touhukas päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauraja,irvistäjä,oksentajalle tiedoksi, että ei se pakastinkaan ole ruokien ikuinen säilytyspaikka. Välillä on pakko heittää pois, jotka ovat epähuomiossa jääneet syömättä.
Ohoh, että silleen.
No mitäpä?
Olin aamulla kaupassa. Tiet onneksi melko hyvässä kunnossa. Eipä täällä silti ole tänään aurattu yhtään. Ainakin tämä läheinen hiekkatie ihan lumessa. Saa nähdä jatkuuko sama huomennakin. Olisi kiva jos aurattaisiin ennen kuin lauhtuu, ettei kaikki lumi jää loskaksi tielle. Edellisessä asuinpaikassa eräs tuttu oli ottanut aurauksen urakakseen ja jo aamulla aikaisin lähitiet aurattu. Oli hyvä juttu ja pystyi luottamaan siihen. Äitini saa myös ajaa tuolla nyt hieman huonossa kelissä, kun hänellä iltavuoro.
En oikein löytänyt mitään aletuotteita. Olen yrittänyt esim kalaa saada pakkaseen. En vaan alella ole pitkään aikaan saanut. Kirppiksellä hieman ikävä hetki huomata, kuinka eihän sieltä ole oikein mitään mennyt kaupaksi. Laskin eräiden tuotteiden hintoja vielä, mutta en viitsi esim Iittalaa nyt ihan parilla eurolla myydä kuitenkaan. Saisi nyt jotain mennä kaupaksi tai jään miinukselle.
Lumitöitä tien ainakin 2 ja puoli tuntia. Oli melko raskasta saada yksin tuo noin 50 metrin tien pätkä ja muu piha kolattua. Lähellä käytiin sitä etten olisi enää jaksanut, mutta minulla on sopimus, että tutut auttaa sitten kalustollaan korjausta vastaan, kun "luovutan". Lähinnä ainakin yritän nyt aluksi itse. Äitini kehotti siivoamaan täällä ja järjestelemään tavaroita. Meni hieman paikat sotkuun, kun etsin kirppistavaraa. En vaan kyllä innostu nyt siivouksesta. Etenkin, kun pitäisi ulos vielä kävelylle mennä ja kolata lisää. Olin kyllä kävelyllä jo päivälläkin.
Mietin tuota opiskeluasiaa. Se täytyy tarkkaan miettiä ja kiitos onnitteluista ja vinkeistä. Nämä ovat isoja päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä helpottamassa esim työnnettävä lumilinko?
Ei ole, aika pieni ala on kolattavaa onneksi.
Sinä joka sait opiskelupaikan, ota ihmeessä se vastaan rohkeasti. Siinä voi aueta sinulle uusia ovia elämääsi.
Sinä opiskelupaikkaa pohtiva. Kerron vain esimerkin vuoksi, että itse lähdin opiskelemaan alaa, joka oli "vähän sinnepäin", mutta se päätös johti lopulta unelmatyöhöni. Mutkan kautta, mutta kuitenkin. Ja nyt teen työtä, joka on mielekästä, merkityksellistä ja palkitsevaa. Eikä ole kaduttanut. Kaikesta oppimastani on ollut työn lisäksi iloa ja hyötyä myös yksityiselämässä.
Mieti, mitä hyvää saat jos lähdet, verrattuna nykytilanteeseen. Voiko se olla tie johonkin parempaan, erilaiseen elämään? Joskus pienikin suunnan muutos voi johtaa pieniin muutosten ketjuihin kohti mielekkäämpää elämää. Toki muutos vaatii rohkeutta, mutta mitä sillä päätöksellä lopulta menettäisi? Vai oletko tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen etkä toivo mitään muutosta? Pohdi näitä rauhassa.
Tsemppiä ja mielenrauhaa päätöksentekoon! <3
50+ Mummeli
Kivalta kuulostaa. Juhlat on mukavia arjen piristäjiä. Niitä saisi olla useammin.