Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22787)

Vierailija
5321/22787 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia myöhässä olin töistä tänään. Oli kunnon säikähdys, kun heräsin aamulla ja katsoin kelloa. Pomo vaan hymyili, kun saavuin töihin. On varmaan rennoin pomo mulla.

Ei loppuviikosta tuu vapaata mulle. Perjantai sentään on vapaapäivä. Silloin kuuntelen Kaija Koota, Dingoa ja Erika Vikmania.

Töistä matkasin keskustaan ja tuli reppu täyteen ostettua. Olipa se rankka reissu, sillä lunta tuli rankasti ja paljon. Kova tuulikin siihen päälle. Aivan kaamea ilma tuolla ulkona.

On se mukava kotona olla nyt. Suihkun kautta tähän sohvalle ja leffaa pyörimään. 

Mahtaa olla liikenne ihan tukossa tälläisellä säällä.

Tuollainen reilu pomo on jees. Kannustaa töihin, kun saa esimieheltä joustavaa kohtelua.

Ei valittamista pomon suhteen, mutta työkaveri on eri juttu. Työkaveri puhui vielä siihen malliin, että mun olisi pitänyt jättää konsertti sivuun. Mikään työpaikka ei vaikuta olevan kuin unelma.

Se on viikonloppu mulla alkanut. Saa nähdä minkälaiset bileet huomenna on mulla. Inhottavaa säätä on näinä päivinä. Melkein samanlaiset olot kuin eilen, mutta pienempi tuuli vaan ulkona.

Vierailija
5322/22787 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mukava, kun täällä ihmiset ovat tsempanneet ja kertoneet omia kokemuksiaan opiskelupaikan saaneelle kirjoittajalle. Mukava seurata näin sivustakin, kuinka ollaan "hengessä mukana". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5323/22787 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun mukava, kun täällä ihmiset ovat tsempanneet ja kertoneet omia kokemuksiaan opiskelupaikan saaneelle kirjoittajalle. Mukava seurata näin sivustakin, kuinka ollaan "hengessä mukana". 

Tämä on kiva asia, kun minullakaan ei ole ystäviä tai tuttuja, jotka voisivat opiskeluissa neuvoa. Ei, vaikka suvustani on muutamat opiskelleet, mutta välit nykyisin etäiset niin en vinkkejä saa. Tämänkin vuoksi mukava lukea muiden ajatuksia. Kiittäen asiasta kirjoittanut. 

Vierailija
5324/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Muutenkin täällä kannustetaan ja myötäeletään mukavalla tavalla, useimmiten.

Tuo opiskeluasia, kerronpa oman tarinani:

Olin 22v, mukavassa alan työssä, johon hain opiskelemaan. Opinnot kesti kolme vuotta, siinä iässä ajattelin: i k u i s u u s! :) No. Opiskelut alkoi, asuttiin koulun asuntolassa. Eka vuosi meni niin ja näin, en kauheasti panostanut. Mutta: Opiskeluelämä oli antoisaa, sain elinikäisiä ystäviä. Tokana vuonna koin elämäni rakkauden. Ja raastavimman sydänsurun.  Valmistumisen jälkeen itkusilmin erottiin kaverien kanssa, kuka minnekin. Tapaamisia järjestetty näihin päiviin, osa avioitui opiskellessa tapaamansa kumppanin kanssa.

Siis: Summa summarum, en tiedä miten elämä olisi edennyt, jos en olisi rohjennut opiskelua aloittaa. Mietin silloin jopa, että voinhan keskeyttää, jos ei opiskelu natsaa. Ajattelisin, että sinä voisit pohtia samoin:

Tulta päin! Jos tekemätön paikka, voit lopettaa. Ainakin yritit, opiskelu ei koskaan mene hukkaan. Et joudu muuttamaan, luopumaan asunnosta yms isoa.

Mieti tarkasti asiaa! Voimia Sulle

Pirteää Perjantaita Kaikille

N63

Vierailija
5325/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesterinen: Kiljut riemusta

Roosa-nauha biisi... viimeisen kerran kiljut riemusta :)

Vierailija
5326/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveltiin kullan kanssa umpihangessa pururadalle katsomaan, onko ladut jo tehty. Ja olihan ne! Nyt pääsee hiihtämään, vapaalla tyylillä tietysti. Se on jotenkin mukavampaa kuin peruspertsa, vaikka sillä aloitettiin 60 vuotta sitten.

Vierailija
5327/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlangat laulaa -ohjelmaa odotellessa, eipä tässä muuta

Vierailija
5328/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitruunakakun ja hain tytön hoidosta.Vein hänelle joulukalenterin.Juteltiin tyttäreni ja hänen miehensä kanssa.🤗 Nyt taas kotona.Piristi kun kävin siellä ja sain kuulla "mummo minä rakastan sinua. 

Vierailija
5329/22787 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan lohkeama paikattiin tänään. Olikin melko pieni kiilteen lohkeama vain. Tuntui kyllä isolta palalta, kun käteeni sen murtuneen osan otin. No, hyvä näin. Tosin harmitti maksaa paikkauksen hinnan nyt vähän turhaan, kun ei tuossa mitään reikää ollut. Toki parempi suojata tuo kohta, kun kiille niin paljon lähti. 

Hammaslääkäri ihan ok. En ole aiemmin käynyt. Silti ihmettelin vähän eivätkö lue ennakkotietoja. Kyseli, että tulen siis tarkastukseen, vaikka ihan kahteen eri kohtaan olin selventänyt, että lohkeaman takia tulin. Toisaalta aikaa jäi yli niin tarkastettiin muutkin hampaat ja yksi reikä pitää melko pian paikata, ettei tule harmia. En vaan tiedä menenkö enää tuonne vastaanotolle. Vähän ns nukuksissa olevan iloinen hammaslääkäri. Tykkäisin enemmän, että kerrottaisiin asioista. Toisaalta ihan hyvä kokemus silti. Pitää miettiä jatkossa silti jatkanko muualla käyntejä.

Alkoi hieman jännittääkin, kun porasi ilman puudutusta hammasta. Sitten radio siellä päällä ja metallimusiikkia. Se rauhoitti. Itsellä vaan hengityksen rytmi saattaa kiihtyä ja vaikeaa jännityksen keskellä rauhoittua. Näin musiikki auttoi. 

Muuten väsynyt olo ja lumitöitä paljon. 

Vierailija
5330/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille!

Nyt olisi tarjolla uunituoreita porkkanasämpylöitä aamupalalle ja metsänneidon puolukka-porkkanapiirakkaa päiväkahville, jos vaan maistuu.

Herättiin jo ennen kukon laulua, klo 4, kun mies teki lähtöä harrastukseensa. Ei uni enää maistunut minullekaan, joten leivoin.  Sämpylätaikina kohosi jääkaapissa yön yli, ei tarvinnut kuin leipoa ja paistaa. Tuohon piirakkaan tuli spelttijauhoja; ihan hyvää se on (en ole aikaisemmin sitä tehnyt).

Yksin olen tämän päivän; lämmitän leivinuunia, lueskelen, ehkä neulon ja käyn pienellä kävelylenkillä.  Osaan nauttia yksinolostakin, vaikka kaksin aina kaunihimpi.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
5331/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilutettiin kullan kanssa peittoja oikein perusteellisesti! Pemisteltiin siis petivaatteet ulkona. Naurettiin ihan kippurassa. Kyllä yhdessä siivoamien on mukavaa.

Vierailija
5332/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heilutettiin kullan kanssa peittoja oikein perusteellisesti! Pemisteltiin siis petivaatteet ulkona. Naurettiin ihan kippurassa. Kyllä yhdessä siivoamien on mukavaa.

Pemistellä? Hauska sana, missä päin käytetään? En oo ennen 'kuullu'

Täällä kans olis siivouksen tarvetta, oon kutonu joulusukkia myyjäisiin, langat levällään ja pölyä tulee. Puoliso hymistelee ja pyörittää päätä...

Mukavaa Viikonloppua Kaikille

N63

Vierailija
5333/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pemistellä? Hauska sana, missä päin käytetään? En oo ennen 'kuullu'

Täällä kans olis siivouksen tarvetta, oon kutonu joulusukkia myyjäisiin, langat levällään ja pölyä tulee. Puoliso hymistelee ja pyörittää päätä...

Mukavaa Viikonloppua Kaikille

N63

No eteläsavolainen sanahan se on. Kuvaa just sitä pehmeää heiluttamista, miten peittoja pemistellään.

Vierailija
5334/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu oikein hyvää. Tulimme juuri takaisin Tanskasta. Mitä sulle kuuluu?

Vierailija
5335/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arman Alizad -dokkarit. Järkyttää. Maailma on paha. Ihmisten julmuus on rajatonta. Mitään ei voi.

Vierailija
5336/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö, liian aikaseen ylhäällä,pitkä päivä tulee yksin tv seurana.  N 60v  

Vierailija
5337/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu oikein hyvää. Tulimme juuri takaisin Tanskasta. Mitä sulle kuuluu?

Me tultiin just kyläkuppilasta. Hauska tavata ystäviä, nauru raikui. Nyt paistuu pizza uunissa.

Ihana, mukava lauantai! Aurinko paistoi ja lumi hehkui valkeaa...

N63

Vierailija
5338/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelottele. Mutta kaksi tuttua kuoli, koskaan ei tiedä päivien määrää. Lapsiakin kuolee.

Elonpäivät on rajalliset. Kaikilla.

Elätkö niin, että olet valmis lähtemään? Nähdäänkö siellä jossain? Aiemmin lähteneet?

Vierailija
5339/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ollut upeita sään puolesta, pikkupakkanen ja aurinko paistanut.

Tänään olin suuhygienistillä. Plakkia löytyi ientaskuista. Putsasi ultraäänellä ja manuaalisesti. Ei vihlonut kovin pahasti. Nyt täytyy aktiivisemmin langata.

Torilla näkyi olevan glögitarjoilua ja muuta ohjelmaa mutta eipä kiinnostanut joten köpöttelin kotiin.

Siivota pitäisi mutta enpä taida viitsiä.

Vierailija
5340/22787 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa kun itselläni ei ole ketään ketä rakastaa fyysisesti. Niin paljon rakkautta tuli nähtyä eilisessä konsertissa. Tulin vanhempieni luokse. Täällä nyt siemaillaan punkkua ja katsotaan Vain elämää.

Karjalanpaistia tulossa. Tuntuu oikein juhla-aterialta, vaikka mitään pyhää ei vietetä. Tunnen mä olevani ihan rakastettu, mutta toisenlaista rakkautta oon vailla. 

Vain elämää -ohjelmassakin käsitellään välittämistä eli rakkautta. Kunnon rakkauden viikonloppu.

On se joulukuu kohta ovella. Tarja Turusen Dark Christmas -albumin laitoin soittolistoilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi