Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2601/24139 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alapeukuttaa ihan mitä vaan. On hupsu, eikä kannata piitata. Monessa ketjussa sananlaista, liekö sama pökelö, kellä ei oo mieluisaa puuhaa... jätetään omaan arvoonsa. Toivotaan, että muilla on kivempaa puuhaa

Vierailija
2602/24139 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin tänään katsomassa Abigail elokuvan. Se oli sellaista kauhukomediaa. Ei vakavasti otettavaa, vaikka verta ja suolia lentelee.

Tällä viikolla toisenkin elokuvan aion käydä katsomassa ja se on Luvattu Maa, jossa on Mads Mikkelsen pääosassa.

Sitten vielä päivän kappaleeni ja se on:

Pjotr Tšaikovski - Swan Lake

Mä oon joskus tuonkin opetellut soittaa kitaralla, mutta Abigail leffassa kuulin tuon ja kotimatkalla laitoin sitä soimaan. Mielestäni tuo on yksi kaikkien aikojen hienoimmista sävellyksistä.

M31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/24139 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lähteä kävellen tänään töihin, kun hirveästi on tullut yön aikana lunta. Lumityötkin tein firman pihalta, jotta toiset pääsivät autoillansa pihaan.

Kävellen tulin porukoilleni ja taas näin hevosia. Yksi hevosista oli aitauksessa laukkaamassa tai ravaamassa kehää hevostypyn ohjauksessa.

Oon nyt poikki tuosta kävelemisestä. Työpäiväkin meni pystyssä. Vielä pitäisi kävellä himaan täältä porukoilta, mutta teenpä sen vasta iltasemmalla.

Todellakin sporttia on tässä päivässä. Mahtaa unikin tulla aikaseen liikkumisten takia. Saisi se kesäkin tulla pikkuhiljaa.

Miltä se luminen päivä teillä tuntuu, vai onko teillä päin tullut lunta? Liikenteessä se vasta helvetillistä voikin olla. Siskoni on ainakin ihan pulassa, kun on matkalla kotiin julkisilla.

M31

Vierailija
2604/24139 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalla on ihmeellinen vaikutus kehoon. Se saa niin rennoksi ja oli tosissaan levollista kävellä kotiin porukoilta. Matkan kruunasi vielä musiikki Maurice Ravel - Bolero.

Mä oon näköjään nyt siirtynyt klassiseen musiikkiin. Tuo musiikki herättää voimakkaasti lapsuuden muistoja.

Ihmiset ovat näköjään jääneet jumiin lumivallien taakse, kun eivät ole päässeet tänne kommentoimaan?

M31

Vierailija
2605/24139 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tosiaan täällä on. Minulla oli kiireinen ja melko rasittava päivä muuttoon liittyvien juttujen kanssa. Eräs läheinen apuna, mutta meidän unirytmimme ovat oikeastaan täysin vastakohdat. Hän menee nukkumaan jo joskus puoli kymmeltä illalla heräten joskus puoli neljältä pirteänä. Minä taas menen mieluummin jopa kello 1 nukkumaan ja herään vasta joskus 9:ksältä. Jos siis saan rauhassa nukkua. Viime yönä nukuin sen kolme tuntia ennen kuin tämä läheiseni aloitti oman kolistelunsa. Kyllä se vedenkeitinkin vaan pitää yllävän kovaa ääntä, kun siihen siinä 4 aikaan heräsin. Sitten hän käy välillä ulkonakin jo kolistelee ja tulee taas sisälle hakien jotain tms. Ehkä olen ilkeä, mutta en tiedä missä kunnossa olen tällä menolla, kun hän toivon mukaan lähtee viikonloppuna. Jos hän osaisi olla hiljaa ja esim lukisi jotain aamuisin tms niin se olisikin ok herätä, vaikka kolmelta. Kyllä se, ettei pysty nukkumaan ( minulla unettomuuttakin välillä) alkaa syödä voimia entisestään.

Mietinkin tässä miten erilaiset rytmit ihmisillä onkaan. Minuakin väsyttää jo ( tämä läheiseni nukkuu jo), mutta pelkään sitä, että jos menen aikaisin nukkumaan niin en vaan saa unta. Toisaalta varmasti pitää nyt ennakoida ja ajatella,  että jos läheinen herää neljältä niin ehtisin edes yritttää nukkua ennen sitä. Tuttua tämä on jo ennestään. Samalla ketähän tämäkin viesti kiinnostaa. Aloin sitä miettiä. Huomenna samaa muuttoa taas edessä. Musiikkiin ei itsellä  nyt voimat riitä ja en jaksa keskittyä siihen.

Vierailija
2606/24139 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saunalla on ihmeellinen vaikutus kehoon. Se saa niin rennoksi ja oli tosissaan levollista kävellä kotiin porukoilta"

Aloin vielä miettiä tätä mitä kirjoitit. Itse en ehkä pitäisi ajatuksesta, että vielä saunan jälkeen joutuisin ulos kävelemään. Voisi iskea vilu. Ehkäpä kesällä eri juttu, mutta tuolla on niin kuin keskitalvi vielä niin alkoi puistattaa ajatus ulos menosta saunan jälkeen. Olin kyllä tänäänkin silti ulkona. Mielelläni myös luen siitä, kun olet käynyt porukoillasi ja kerrot mitä olette tehneet tai syöneet tms. Teille on varmaan melko hyvät välit ja kiva tunnelma keskenänne? Näin ajattelen ja tulkitsin. Se on hyvä asia. Minulla taas ei oikein ole vastavaa oman perheeni kanssa. Meille vähän sellaista vaikeaa moni juttu. Saa välillä taiteilla, että pysyy rauha maassa. Se kuormittaakin. Tuli tämä nyt vaan mieleeni. 

Vierailija
2607/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sentään ei tunnu ulkona pakkaset. Rento olo ja raikas ulkoilma tuntuu ainakin itselleni mahtavalta kombolta.

Hyvät välit mulla on perheeni kesken. Voisi sanoa täydelliseksi suomalaiseksi perheeksi. 

Rento olo vieläkin on, kun oon töissä.

Katsoin eilen Pahanhautoja elokuvan. Huomasin sen tulleen Yle areenaan. Sanoinpahan vaan, jos sattuu teitä kiinnostamaan. Elokuvan kiehtova puoli on siinä mitä kaikkea se haluaa sanoa katsojilleen. 

Kävellen oon taas liikenteessä ja täältä töistä pitäisi kävellä elokuviin katsomaan sitä Luvattu maa -elokuvaa. Sinne matkatessa voisi käydä syömässä jotain, jos vain kerkee.

M31

Vierailija
2608/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Kaikille

Meil on touhua ja tohinaa maalaiskoulun pihalla. Maalämpöä asennetaan, ukkoa pyörii nurkissa. Ulkona pääosin. Sit tuli eilen rekallinen kuusentaimia pihaan... olisko ihan vähän liian aikasessa... lunta on tullut parin päivän aikana parikyt senttiä... hiihtokelit.

Suunnittelen huomenna leipomuspäivää, saan vapuksi herkkuja pakastimeen: kanelikierrepullia ja mustikkapiirakkaa on tarkotus. 

M31, kiva tosiaan lukea noita tarinoitasi porukoilla käynneistäsi. Itsekin iässäsi kävin monesti lapsuuskodissani, nyt on molemmat vanhemmat olleet kuolleina jo kauan. Onneksi veljeni asuu lapsuuskodissamme, häneen on kyllä läheiset välit, muttei se ole ihan sama enää. Se on hänen kotinsa, ei meidän... silti kiva, että voi lapsuusmaisemissa käydä fiilistelemässä. Kaikki ei voineet, esim evakot.

Sinä muuttoihminen, sujuvasti kirjoitat. Tuo aikaero nukkumisessa on tosi hankala. Meillä on puolison kanssa aika sama rytmi. Jos käyn nukkumaan aiemmin, on jotenkin levollista kuunnella hänen liikkumistaan, vaimeaa telkan ääntä yms. M u t t a  aamulla, jos hän vaikka lähtee varhain metsälle, voi ettäs sitä 'melun' määrää, joskus kolisee kaapin ovet, askeleet on painavat, valoja sytytellään...argggghh... no tuota tapahtuu tosi harvoin.

Jotain maagista tässä ketjussa on, aioin vaan pikaisesti kysäistä, mitä Teille kuuluu, ja tuli kilometri jaaritusta... ei haittaa

Kepeää keskiviikkoa Kaikille

N63

Vierailija
2609/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mainitsen porukat, kun ilmaisen etten vietä yksin aikaa. Perhe sanaa en käytä, sillä tarkoituksena ei ole korostaa perheellisyyttä. Aktiivisin seurustelukaveri porukoilla kummiskin on se koira. 

En kummiskaan kerro mitään perheestäni. En kerro montako sisarusta mulla on ja minkälaisia ovat ja en mitään yksityiskohtaista.

M31

Vierailija
2610/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä muuttoihminen, sujuvasti kirjoitat. Tuo aikaero nukkumisessa on tosi hankala. Meillä on puolison kanssa aika sama rytmi. Jos käyn nukkumaan aiemmin, on jotenkin levollista kuunnella hänen liikkumistaan, vaimeaa telkan ääntä yms. M u t t a  aamulla, jos hän vaikka lähtee varhain metsälle, voi ettäs sitä 'melun' määrää, joskus kolisee kaapin ovet, askeleet on painavat, valoja sytytellään...argggghh... no tuota tapahtuu tosi harvoin."

Näinhän se on. En itsekään tykkää yhtään siitä, että koheltaa ja kolistelee aamuisin. Tänäänkin heräsi neljätä. Sitten teetä ja kahvia ja taas ulos putsaamaan autoa lumesta yms. Tätä sitten koko aamu niin kauan kuin viimein tympääntyneenä nousin ylos. Ehdin nukkumaan sentään noin 5 tuntia, kun menin jo 23 jälkeen puoliväkisin nukkumaan. Vähän päätä särkee. Tämä on toisaalta vähän huvittavaakin. Ei meillä nyt niin kiire tavaroiden kanssa ole, että pitäisi jo kello 6 lähteä niitä viemään. Oikeastaan olisi koko päivä aikaa. Hän tekee sitten aamusta kaiken. Sitten ei enää kello 16 jälkeen mitään. Minä taas tekisin toisin päin ja olenkin iltaisin vienyt tavaraa ja maalannut. Onhan tämä jotenkin niin huvittavaakin jos vaan jaksan jotenkin. Huomennakaan ei olisi enää oikein mitään tehtävää edes, mutta hän herää varmasti  taas neljältä. Samalla hän on hieman liian laiska viemään tavaroita. Pitäisi lajitella poisvietävää (jäteasemalle muutamia huonekaluja) ja hän vie yhden  kuorman ja sitten ei enää kiinnosta. Samoin se avun tarve. Olisi kiva jos itsekin katsoisi mitä voi kärryyn lastata, ettei minun pitäisi koota kaikkea valmiiksi ja kytätä, että kaikki tulee mukaan. 

Toisaalta pitäisi tietysti olla kiitollinen, että auttaa. Voisihan tämän kaiken silti tehdä toisinkin. Nyt mennään hänen mukaansa ja hänen rytmillään. Sanoi vielä, että jos tarvinnee kyytiä opiskeluun liittyviin juttuihin niin hän kuskaa. Tulisi siis minun luokseni yöksi ja heräisi kolistelemaan neljältä ja sitten minäkin heräisin ja olisin sitten  "virkeänä" jossain kokeessa tms. Joten ei kiitos. On parempi matkustaa muulla keinolla kokeisiin. Jäisi unet liian vähiin. Hän ei vaan itse tätä kaikkea huomaa. Jotkut asiat eivät muutu ja tämä on meillä niistä yksi. Olkoon tämä nyt viimeinen viesti tähän liittyen. 

Vierailija
2611/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus vielä eli : jos tarvitsen kyytiä opiskeluun liittyviin juttuihin niin hän kuskaa.

Samalla koen aina sitten huonoakin omaatuntoa jos kirjoitan ikävästi. Tämä on vaan ollut ongelma meillä jo niin kauan kuin muistan. Hän ei vaan osaa ikinä nukkua kuin siihen 4:n maksimissaan 5:n. Ja kaikki tehdään vauhdilla jos tehdään lainkaan. 

Vierailija
2612/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvvee päevee vuan.Suattaaha tuo olla jotta männöö hyvinnii tae suattaa olla jotta männöö huonommi.Siinähä vuan tuo  männöö mutta antaa männä vuan.

Vierailija
2613/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvvee päevee vuan.Suattaaha tuo olla jotta männöö hyvinnii tae suattaa olla jotta männöö huonommi.Siinähä vuan tuo  männöö mutta antaa männä vuan.

Tästä tuli mieleeni tarina savolaisella huoltoasemalla mustikka-aikaan. Kaksi miestä keskustelee viereisessä pöydässä (anteeksi, kun en osaa murretta oikein):

Ookkona käynä mustikassa?

Suatoimpa käyäkkii

Missä päin kävit?

No, tuolla vaan

Saitko marjoo?

Suatoimpa suahakkii

Hymyillen jatkoin matkaa...

N63

Vierailija
2614/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
2615/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on välillä raskas asia. Sitten mietin vaan, että minun pitää nyt yrittää unohtaa se, ettei ole ketään. 

Vierailija
2616/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin mentäessä oli talviset olot ja nyt töistä lähtiessä täällä ulkona on hyvin keväistä. Aurinko paistaa, lämmintä on ja linnut laulaa.

Yksi lintu tuli tänään sisälle töihin. Siinä oli sitten operaatio saada lintu pihalle.Nämä eläin operaatiot eivät tunnu kivoilta. Aikaisemminkin lintu on tullut sisälle ja kerran rotta. Rotta oli siitä "kiva" että se löytyi kuolleena mun työpisteeltä.

M31

Vierailija
2617/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa kuin eilenkin. Ei tule tästäkään päivästä sellaista päivää, joka olisi vapaasti iloinen, sama painostus aina vaan. Ei ole muistissa milloin viimeksi on ollut voinut kokea olevansa iloinen, ei sitä päivää ettei satutettaisi, psykopaatti nauttii!

Eka rehellinen vastaus. Sulla on kuitenkin tunteet.

Vierailija
2618/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin hautajaisasioita hoitelen. Vaikeaa, kun omaisilla on niin erilaiset käsitykset: uskovia ja kirkosta eronneita ja täysin uskonnottomia. En haluaisi loukata ketään. Äitikin ajatteli asioista monenmuotoisesti eläessään. Ja todella kallista, kaikki maksaa paljon, lehti-ilmoituskin 500 euroa. Sen äiti olisi halunnut. Ja virsiä, ehkä.

Vierailija
2619/24139 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa kuin eilenkin. Ei tule tästäkään päivästä sellaista päivää, joka olisi vapaasti iloinen, sama painostus aina vaan. Ei ole muistissa milloin viimeksi on ollut voinut kokea olevansa iloinen, ei sitä päivää ettei satutettaisi, psykopaatti nauttii!

Eka rehellinen vastaus. Sulla on kuitenkin tunteet.

Muutko kirjoittelijat tekopyhiä?

Häpiä! 

Maailmassa on muitakin kuin vain sun näkemykset ja kokemukset.

Vierailija
2620/24139 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, on vapaapäivä.

Yön jäljiltä piha oli liukas, kun on ollut pakkasta yöllä. Sataneet vedet ovat jäänä maassa. Söin juuri aamupalan yhdessä puolison (ja aamun lehden) kanssa ja lähden tästä uudelleen sänkyyn pötköttelemään, kun väsymystä tuntuu hartioilla olevan työputkesta. Onneksi mieliala on väsymyksestä huolimatta ihan hyvä. Näin kun ei aina ole. Tänään näen iltapäivällä yhtä lastenlastani, ja se hymyilyttää jo etukäteen. Taaperot ovat ihania kaikessa aitoudessaan! 

Viimeiset lumet onneksi jo sulavat kovaa kyytiä, jospa se kunnon kevät tästä pikkuhiljaa tulisi. Kaipaan niin aurinkoa. 

Kaunista päivää kaikille! 

50+ Mummeli

Ketju on lukittu.