Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Pizzaa haetaan lepopäivän ratoksi. Telkassa tulee Eila - leffa, suosittelen *****/*****
Hyvää, kiitos. Hyvä ja seesteinen olo mielessä ja kehossa. Mukavaa sunnuntaita kaikille Vauva-palstalaisille!
Viikko äidin kuolemasta. Vieläkin monta kertaa päivässä tulee mieleen, että soitanpa äidille ja kerron... Kunnes muistan, etten enää ikinä voi soittaa hänelle.
Täytyy oppia olemaan orpo.
Vierailija kirjoitti:
Viikko äidin kuolemasta. Vieläkin monta kertaa päivässä tulee mieleen, että soitanpa äidille ja kerron... Kunnes muistan, etten enää ikinä voi soittaa hänelle.
Täytyy oppia olemaan orpo.
Surua Sulla, se kestää aikansa ja sitten tulee haikeus. Isän kuolemasta tulee kesällä 20v, vieläkin näen hänestä unia ja joskus harmittelen, kun en enempi kysellyt lapsuudestaan yms. Enää ei voi.
Jaksamista Sinulle
N63
Mokasin yhdessä opintoihin liittyvässä jutussa. Harmittaa todella. Onneksi ehkäpä saan toisen mahdollisuuden. Jotenkin mietin monesti etten ole mikään paras opiskelija senkään takia, että minulla vaihtelee jaksaminen ja en monestikaan ole parhaimmillani. Tähän voi vielä miettiä mikä minun kohdallani tarkoittaa "parhaimmillaan" oloa. Ehkäpä se, että jaksan ja yritän pärjätä sosiaalisessa jutuissa yms. Samalla jos on muuta stressiä kuten rahat lopussa niin sitten se syö muusta jaksamisesta.
Ompeluita sain eteenpäin. Silti, kun katson niitä niin näen virheitä. Oikeastaan en mielelläni edes niitä arvioitavaksi antaisi. En koe, että ne olivat sellaisia kuin tahtoisin. En, vaikka kuinka yritin monta kertaa tehdä paremmin. Ehkäkä täytyy nyt vaan hyväksyä nuo. Muuten melko väsynyt olen.
Aika mukavaa kuuluu. Reilun puolen tunnin kävelyä pari kertaa tänään ulkosalla. Sitten löhöilyä, seurustelua siskon kanssa, jota näen harvoin. Katsoin Paahde elokuvan ja aika paljon on tullut syötyä päivän mittaan.
Ei voisi mukavammin mennä sunnutai. Pitkältä päivältä tuntuu, kun löhöilyksi suurimmaksi osaksi mennyt päivä.
Pyhitetty olkoon sunnutai, ainakin itselläni.
Sakea lumipyry, tosi sakea. Reilu kuus senttiä ennustettu lunta. Onneksi pienoiset orvokkini pelastin takatalvelta, narsissit värjöttelee rapulla viluissaan...
Vielä se kevät koittaa, me avattiin jo terassikausi
Mukavaa maanantaita Kaikille, kerrohan mitä Sinulle tänään kuuluu
N63
Vierailija kirjoitti:
Aika mukavaa kuuluu. Reilun puolen tunnin kävelyä pari kertaa tänään ulkosalla. Sitten löhöilyä, seurustelua siskon kanssa, jota näen harvoin. Katsoin Paahde elokuvan ja aika paljon on tullut syötyä päivän mittaan.
Ei voisi mukavammin mennä sunnutai. Pitkältä päivältä tuntuu, kun löhöilyksi suurimmaksi osaksi mennyt päivä.
Onkos sulla vapun tienoossa vapaata reilummin? Teetkö usein viikonlopputöitä? Ootko nähny hevosia? Meidän pihahaan hevoset tulee varmaan vasta kesäkuussa, on kyllä kivoja katsella.
N63
No kuuntelen Calum Scottin Lighthouse biisiä. Hyvin pääsee irtautumaan arjesta kun tätä kuuntelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sulla vapun tienoossa vapaata reilummin? Teetkö usein viikonlopputöitä? Ootko nähny hevosia? Meidän pihahaan hevoset tulee varmaan vasta kesäkuussa, on kyllä kivoja katsella.
N63
Minimerkkini jäi tuosta kommentista johon kommentoit.
En tee yleensä viikonlopputöitä. Vain silloin joustan, kun töissä pitää kiirettä.
Aina näen hevosia, kun liikun laitumen ohi. Sanotaan pari kertaa viikossa 🐎
Ei ole tullut puhuttua töissä miten vapaita saan pitää. Mahdollisesti vappuaatoksi pyydän vapaapäivää.
Tänään tuli käytyä kolmella kirppiksellä ja yhdeltä kirppikseltä löysin elokuvat: How to Make a Monster (2001), Lethal Weapon Collection (1-4), A Nightmare on Elm Street (2010). Yhdeltä hyvin uudelta ja suurelta kirppikseltä löysin nuo elokuvat.
Rax Puffetissa tuli käytyä ja kylläiseksi tuli syötyä. Juuri sopivasti eikä liikaa lappasin ruokaa.
Vähänkö kaamea sää ulkona oli, kun olin liikenteessä. Aluksi tuli jäätävää tihkua ja sitten tuli kaatamalla lunta. En edes kunnolla nähnyt eteeni, kun matkasin viimeiselle kirppikselle.
Huomenna taas olisi työpäivä. No, en mieti ikäviä asioita nyt vaan elän hetkessä ja pidän päivää niin mukavana kuin voin.
Tässä vähän mietin menisinkö tänään vai huomenna katsomaan Abigail nimistä elokuvaa.
M31
Olen lueskellut tätä ketjua vasta vähän aikaa. Olen melko tuore kirjoittaja palstalla. Mukavan tuntuista keskustelua teillä. Tällainen kiintopiste tuntuu hyvältä. Aion ottaa hyvän ajan ja lukea ketjun ihan alusta asti 😊
Pikku nuha iski viikonloppuna. Onneksi ei ole kuumetta eikä muitakaan oireita. Kamala tuo katupöly ulkona, siirrän asioinnit huomiselle kun tänään tuulee oikein kunnolla. Aurinko paistaa kuitenkin, pikkutaimet tykkää. Ja minäkin.
Onhan se jotenkin outoakin katsoa ulos ja nähdä noinkin paljon lunta vielä. Oli niin keväistä jo. Itsekin kävelin tässä pari päivää sitten erään tallin ohi ja yritin houkutella edes yhden hevosen rapsutettavaksi. Eivät kiinnostuneet. Syöminen oli kivempaa. Noista nuorista hevosista lähteekin jotkut jo kohta omaan kotiin. Näin kuulin. Eräskin todella ihana. Ikävä tulee hieman. Muuten toistan jo tässä itseäni ja ei kai ole sen enempää kirjoitettavaa. En tiedä viitsinkö enää musiikista kirjoittaa. En halua ärsyttää ketään ja samalla keskittyä liikaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin outoakin katsoa ulos ja nähdä noinkin paljon lunta vielä. Oli niin keväistä jo. Itsekin kävelin tässä pari päivää sitten erään tallin ohi ja yritin houkutella edes yhden hevosen rapsutettavaksi. Eivät kiinnostuneet. Syöminen oli kivempaa. Noista nuorista hevosista lähteekin jotkut jo kohta omaan kotiin. Näin kuulin. Eräskin todella ihana. Ikävä tulee hieman. Muuten toistan jo tässä itseäni ja ei kai ole sen enempää kirjoitettavaa. En tiedä viitsinkö enää musiikista kirjoittaa. En halua ärsyttää ketään ja samalla keskittyä liikaa siihen.
Hei. Itse naksusuttelen suullani, hakahevoset tulee poikkeuksetta luokseni, rapsuteltavaksi. Samalla puhelen niille. Ovat niin ihania ja jotenkin rauhoittavia.
N63
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellut tätä ketjua vasta vähän aikaa. Olen melko tuore kirjoittaja palstalla. Mukavan tuntuista keskustelua teillä. Tällainen kiintopiste tuntuu hyvältä. Aion ottaa hyvän ajan ja lukea ketjun ihan alusta asti 😊
Tervetuloa ketjuun, jos luet alusta asti, huomaat että ketju on alettu siksi, että joku, joskus kysyisi, mitä Sinulle kuuluu. Minä kysyn.
Voit kertoa tänne kuulumisesi, keksiä nimen itsellesi tai kirjoitella muuten vaan. Kaikille kirjoituksille on tilaa
olin N61, kun aloitin ketjun, nyt oon N63
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kuvitellut, että ihan kohta pääsee kesäharrastusten pariin. Sitten tuli lumet ja harmaantui haaveeni.
Hevosia munkin on kiva nähdä, mutta en mitään tunnesiteitä niihin luo.
Älä pahoita mieltäsi alanuolittajista. Jos jotakin ei kiinnosta jotkut kommentit niin ne voi sivuuttaa ilman lukemista. Toiset sitäpaitsi painaa alanuolta ihan liian kevyin perustein ja ilman ajattelematta miten viestin kirjoittaja voi niitä alanuolia tulkita.
Ap eli N63 on myös sanonut, että keskustella saa ja kertoa itsestään ihan mitä vaan kuulumisia. Kaikki täällä kirjoittelijat eivät myöskään ole hienotunteisia.
Itsekin joskus kerroin tänne, että kirjoittelen tänne sen takia, kun ei ole aina kenelle puhua mielenpäällä olevista asioista.
Ikävältä se itsestänikin tuntuu, kun osoitetaan mieltä, että pitäisi olla toisenlainen kuin mitä on. Itse ainakin pyrin hyväksymään erilaisia kirjoittajia ja toivoisin että meillekin oltaisiin samanlailla suotuisia. Koitetaan silti olla ottamasta itseemme toisten mielenosoituksia.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Itse naksusuttelen suullani, hakahevoset tulee poikkeuksetta luokseni, rapsuteltavaksi. Samalla puhelen niille. Ovat niin ihania ja jotenkin rauhoittavia.
N63
Näin itsekin teen, mutta kun ei se aina auta. Ehkäpä hevosissakin on eroja. Yhden pihaton hevoset eivät oikeastaan koskaan tule katsomaan. Niitä on paljon ja muutama saattaa tulla lähemmäs, mutta vain kaksi antaa rapsuttaa. Muut eivät ikinä tule. Varsoista tulee jotkut. Itsekin olen aiemmin talleilla ollessa tottunut siihen, että yleensä moni hevonen tulee rapsutettavaksi ja on kiinnostunut. Jotenkin ihmetyttääkin tuo kaikki. Eivät ehkä ole niin ns tottuneet ihmisiin.
Täytyy vielä kirjoittaa, kuinka tapasin ihanat kissat taas yksi päivä. Toinen isompi tulee aina naukuen pihasta silitettäväksi. Juoksee vastaan. Kehrää ja puskee. Ei millään lähtisi pois ja seuraa perässä vähän matkaa. Jos pitäisi tavallaan luoda malli täydellisestä kissasta niin tuollainen kissa se olisi. Aivan super ihana. Toinenkin niistä on. Vähän arempi, mutta kuitenkin tulee silitettäväksi. Näen niitä vaan hyvin harvoin. En kulje tuolla usein ja kylmällä säällä kuten tänään ovat sisällä. Siinä onkin minun eläinten tapaamiseni. Eräitä koiria näin joskus, mutta ovat arkoja ja nyt eivät ole varmaan vuoteen taas tulleet vastaan.
"Itsekin joskus kerroin tänne, että kirjoittelen tänne sen takia, kun ei ole aina kenelle puhua mielenpäällä olevista asioista.
Ikävältä se itsestänikin tuntuu, kun osoitetaan mieltä, että pitäisi olla toisenlainen kuin mitä on. Itse ainakin pyrin hyväksymään erilaisia kirjoittajia ja toivoisin että meillekin oltaisiin samanlailla suotuisia. Koitetaan silti olla ottamasta itseemme toisten mielenosoituksia"
Näinhän se on. Minäkin käyn täällä samasta syystä. Ei ole ketään kenelle kunnolla puhua mistään. Välillä se on surullinen juttu. Jaksan tiettyyn pisteeseen asti sitä "tavallista" juttelua kuten erään läheiseni kanssa. Sitten iskee se suru ehkä siitä, etten voi esim puhua musiikista kenenkään kanssa. Todella harvoin tulee tunne, että olen jonkun kanssa ns samalla sivulla ja jaamme jonkun kiinnostuksen kohteen. Toisaalta enhän minä edes tapaa ihmisiä joten miten tuollainen ns yhteenkuuluvuuden tunne voisi edes syntyä.
En tiedä miten sitten itse ajattelen nuo alapeukut. Ehkäpä jos laitan jonkun biisin niin sitten mietin, että varmaan joku ei pitänyt siitä. Jos taas pelkkää tekstiä niin mietin, että nyt joku kirjoittamani asia taas vaikutti. En minä niistä suutu silti. Toivon myös palautetta siihen jos kirjoitan itse tylsästi tai laittamani biisi on aivan hirveä niin kyllähän sen saa sanoa. On hyvä vaan tietää mitä joku ajattelee. Näin mietin. Itse en laita alapeukkuja kuin ikäviin viesteihin missä pilkataan muita tms.
Hyvä sinä! Niin sitä pitää! Jokaisena päivänä pienet, itsellesi hyvät valinnat, ja kas - elämä on oikein mukavaa!