Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22970)
Ihan kivasti menee , vaikka ulos ei oikein voinut täällä lähteä, kun on niin liukasta. Mies heitteli pihaan lekasoraa, että pystyisi edes roskat viemään. Onneksi kokkailin jo eilen, kun tänään sähkön hinta melko korkea. Saan tänään taas hiukan edistettyä noita joululahjojen tekemisiä ja paketointia. Ja laitetaan jo jotain jouluvaloja sisälle, ulkona on jo valot.
Eilen kävin taas vesijumpassa.Siihen jää koukkuun.Tänään kaupunkiasioita.To hyvän ystävän tapaaminen.Pe lapsenlapsi yökylään,uimahalli plus muuta.Kotiin vien hänet la illalla ja..Illan kruunaa Samuli Putron konsertti.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin taas vesijumpassa.Siihen jää koukkuun.Tänään kaupunkiasioita.To hyvän ystävän tapaaminen.Pe lapsenlapsi yökylään,uimahalli plus muuta.Kotiin vien hänet la illalla ja..Illan kruunaa Samuli Putron konsertti.
Sulla on kaikkea kivaa tiedossa tälle viikolle :)
Vierailija kirjoitti:
Oi ihana Samuli Putro. Taputa muutama kerta minunkin puolestani.
Jarkko Aholan tahtoisin livenä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kaikkea kivaa tiedossa tälle viikolle :)
Me käytiin viikonloppuna tyttärien perheissä vierailulla ja nähtiin myös pienet lapsenlapset, se piristi kummasti mieltä.
Täältä on lumet sulanut ja tie jäätiköllä. Nyt pitää aloittaa jo miettiä joululahjoja ja aloittaa niiden hankinta. Onneksi toiveet on pieniä ja helppoja toteuttaa.
Miksi pitää joka paikassa riidellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää joka paikassa riidellä?
Säpinää elämään! Uneliaisuus poistuu. Elämänilo palautuu. Verenpaine nousee. Verenkierto paranee. Verbaalisuus lisääntyy. Aivot saavat haastetta. Dementia siirtyy. Ruokahalu vähenee. Voi, paljon hyviä seuraamuksia. Nauti sinäkin.
Ja ennen kaikkea: Pituutta Doriksen Unelmaketjuun! Hän itse aloittaa useimmat riidat juuri siksi. Ei väliä, vaikka uhrataan joku Pitkis matkan varrella. Poistelut sujuu näppärästi, vahinkoja sattuu. Antaa mennä kaikki viestit vaan pois.
Just just. Viestejä poistamallahan ketju kasvaakin, kyllä sä oot sitten 'hauska'.
Hämärtyy jo. Huomenna kauppareissulla nappaan stadilaisen ystävän kyytiin. Hän on siis Hesoista :)
22921: "Kerropa millä perusteella sinä jaat viestit tavallisiin ja ilkeisiin? Minun ihan tavalliset kiltit viestit on poistettu monesti. Kuka sen jaon tekee.? Sinä? Joku viisaampi ja avarakatseisempi? Mutu-tuntumalla menee. Joistakin tykätään, joistakin ei. "
Et kysynyt multa, mutta kyllä mun äiti jo 1960-luvulla opetti erottamaan, mikä on ilkeää käytöstä ja mikä ei. Tiedän kyllä, että nykypäivänä on ihan yleisesti hyväksyttyä olla nk totuudentorvi ja laukoa, mitä mieleen juolahtaa. Mun näkökulmani on, etta ajattele ensin ja sano vasta sitten. Ei toisinpäin. Mutta joo, itsekin huomannut, että täältä katoaa kommentteja, joissa ei ollut mitään ilkeää. Ehkä lapset ja nuoret on nykyisin niin sekaisin, kun eivät enää erota hyvää pahasta? Mun nuoruudessani oli vielä itsestäänselvää, että jos baari-illan jälkeen nakkikioskin jonossa menit aukomaan päätäsi jollekin, niin oma nenähän siinä tuli kipeäksi.
Pitkikselle sen verran, että toivon, ettet katoa. Mutta ymmärrän, jos katoat. Sun juttujasi on kiva lukea. Ilkeiden ja toisia mollaavien ihmisten määrä tässä maailmassa lisääntyy koko ajan ja jos tämä meno jatkuu, jonain päivänä ihmiset vihaavat ja ovat ilkeitä kaikille muille paitsi niille, jotka sattuvat asumaan samassa taloudessa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mulkeroiden seassa on ihan mukavia ja oikeasti aidostikin välittäviä ihmisiä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
22921: "Kerropa millä perusteella sinä jaat viestit tavallisiin ja ilkeisiin? Minun ihan tavalliset kiltit viestit on poistettu monesti. Kuka sen jaon tekee.? Sinä? Joku viisaampi ja avarakatseisempi? Mutu-tuntumalla menee. Joistakin tykätään, joistakin ei. "
Et kysynyt multa, mutta kyllä mun äiti jo 1960-luvulla opetti erottamaan, mikä on ilkeää käytöstä ja mikä ei. Tiedän kyllä, että nykypäivänä on ihan yleisesti hyväksyttyä olla nk totuudentorvi ja laukoa, mitä mieleen juolahtaa. Mun näkökulmani on, etta ajattele ensin ja sano vasta sitten. Ei toisinpäin. Mutta joo, itsekin huomannut, että täältä katoaa kommentteja, joissa ei ollut mitään ilkeää. Ehkä lapset ja nuoret on nykyisin niin sekaisin, kun eivät enää erota hyvää pahasta? Mun nuoruudessani oli vielä itsestäänselvää, että jos baari-illan jälkeen nakkikioskin jonossa menit aukomaan päätäsi jollekin, niin oma nenähän siinä tuli kipeäksi.
Pitk
Aika hyvin kiteytetty. Minusta on aika kummallinen tuo kysymys jo. Luulin, että kaikille olisi itsestään selkeää.
Ei ollut kysymys tykätään tai ei. Vaan mikä on ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kysynyt multa, mutta kyllä mun äiti jo 1960-luvulla opetti erottamaan, mikä on ilkeää käytöstä ja mikä ei. Tiedän kyllä, että nykypäivänä on ihan yleisesti hyväksyttyä olla nk totuudentorvi ja laukoa, mitä mieleen juolahtaa. Mun näkökulmani on, etta ajattele ensin ja sano vasta sitten. Ei toisinpäin. Mutta joo, itsekin huomannut, että täältä katoaa kommentteja, joissa ei ollut mitään ilkeää. Ehkä lapset ja nuoret on nykyisin niin sekaisin, kun eivät enää erota hyvää pahasta? Mun nuoruudessani oli vielä itsestäänselvää, että jos baari-illan jäMiten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kysynyt multa, mutta kyllä mun äiti jo 1960-luvulla opetti erottamaan, mikä on ilkeää käytöstä ja mikä ei. Tiedän kyllä, että nykypäivänä on ihan yleisesti hyväksyttyä olla nk totuudentorvi ja laukoa, mitä mieleen juolahtaa. Mun näkökulmani on, etta ajattele ensin ja sano vasta sitten. Ei toisinpäin. Mutta joo, itsekin huomannut, että täältä katoaa kommentteja, joissa ei ollut mitään ilkeää. Ehkä lapset ja nuoret on nykyisin niin sekaisin, kun eivät enää erota hyvää pahasta? Mun nuoruudessani oli vielä itsestäänselvää, että jos baari-illan jäOnko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kysynyt multa, mutta kyllä mun äiti jo 1960-luvulla opetti erottamaan, mikä on ilkeää käytöstä ja mikä ei. Tiedän kyllä, että nykypäivänä on ihan yleisesti hyväksyttyä olla nk totuudentorvi ja laukoa, mitä mieleen juolahtaa. Mun näkökulmani on, etta ajattele ensin ja sano vasta sitten. Ei toisinpäin. Mutta joo, itsekin huomannut, että täältä katoaa kommentteja, joissa ei ollut mitään ilkeää. Ehkä lapset ja nuoret on nykyisin niin sekaisin, kun eivät enää erota hyvää pahasta? Mun nuoruudessani oli vielä itsestäänselvää, että jos baari-illan jä
Nro 22919: "Miten?"
Siis mitä miten? Miten mun äitini opetti mut erottamaan ilkeän käytöksen hyvästä käytöksestä? Vai miten nakkikioskin jonossa päätään aukoessaan tuli oma nenä kipeäksi?
Ja nro 22920: "Onko?"
Onko mitä? Jäikö sulle joku kommentissani epäselväksi ja jos, niin kerro mikä? Mulla on koko loppuelämä aikaa vastailla kysymykseesi, tosin kohta lähden käymään kaupassa, mutta vastaan kyllä vähän myöhemmin, kun ensin vähän tarkennat kysymystäsi.
Siis mitä miten? Miten mun äitini opetti mut erottamaan ilkeän käytöksen hyvästä käytöksestä? Vai miten nakkikioskin jonossa päätään aukoessaan tuli oma nenä kipeäksi?
Onko mitä? Jäikö sulle joku kommentissani epäselväksi ja jos, niin kerro mikä? Mulla on koko loppuelämä aikaa vastailla kysymykseesi, tosin kohta lähden käymään kaupassa, mutta vastaan kyllä vähän myöhemmin, kun ensin vähän tarkennat kysymystäsi.
Lainaukseen oli kysymys. Ei sinulle. ( Onko yliopisto-opinnoista kertominen ilkeää? Onko?)
Vierailija kirjoitti:
Onko mitä? Jäikö sulle joku kommentissani epäselväksi ja jos, niin kerro mikä? Mulla on koko loppuelämä aikaa vastailla kysymykseesi, tosin kohta lähden käymään kaupassa, mutta vastaan kyllä vähän myöhemmin, kun ensin vähän tarkennat kysymystäsi.Lainaukseen oli kysymys. Ei sinulle. ( Onko yliopisto-opinnoista kertominen ilkeää? Onko?)
Ymmärrän. Mutta ei oikeasti kannata lainata niin, että viimeinen näkyvä kommentti on mun kommentti, jos se kysymys on esitetty jollekin muulle kuin mulle. Juuri sen vuoksi mä teen näitä "Nro 22919: Miten?" aloituksia, jotta kohdistan kommenttini sille, jota tarkoitan. Enkä jollekin muulle, joka on vähän aiemmin jotain threadiin kommentoinut. Uskoisin, että osa tänkin ketjun sekamelskasta johtuu siitä, että kommentoidaan jotain, mutta kommentti onkin tarkoitettu jollekin muulle. En tästä syytä palstalaisia vaan palstan ylläpitoa, koska onhan tämä kommentteihin vastaamissysteemi nykyisin ihan persiistä. Joskus aikoinaan threadit sai olla miten pitkiä vaan ja jokainen vastasi just siihen, mihin sen oman vastauksensa oli tarkoittanutkin.
Täällä sama meno jatkuu....
Suomi on EU:n tarkkaililuokalla. Nyt kun olemme ylivelkaantunut, varmaan Kreikka, Portugal, Irlanti ym maat joita me vastaavassa tilanteessa autoimme joitakin vuosia sitten, auttavat nyt vuorostaan meitä rahallisesti???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D on kateellinen äikälle ja poistaa kaikki äikkää kehuvat viestit. D on ilkeä. Ei viesti!
D on niin narsisti, ettei kestä, että joku on parempi kuin hän. Poistamallahan sen voi korjata. Vai?
Voisi tuo häirikkö, eli vpnstä spämmäävä, p
Tämä taas osoittaa sivistyksen määrän! Ei pysytä asiassa ja rasistisesti haukutaan aasialaisia. Voi älynjättiläiset.
Ei varmasti sen rasistisempaa, kuin mitä sinä haukut keskustelijoita täällä. On muuten tallessa ja lähetin herjasi jo eteen päin. Mutta en Sanomalle. Mitä sinä luulet? Onko aasialais akka muka sana, joka ylittää rasismikynnyks
Mistä kiität?
Jos nyt taas vähän kuulumisia...voi kissanpersus! Just tuli isännöitsijältä ilmoitus sähköpostiin, että tuo taloyhtiössä aloitettu ilmanvaihtojörjestelmän remontti aiheuttaa myös vxdenjakelun katkoksia ja urakoitsija toimittaa etukäteen ilmoitukset jakelukatkoksists POSTILAATIKKOON. Laitoin just siskolleni viestiä, että käykö isä nykyisin itse hakemassa postinsa (moneen vuoteenhan se ei käynyt) vai kuka ne sille nyt hakee, kun mä en enää hae. Ja nyt sitten vissiin pitäisi hakea päivittäin ja mun sisko on taas siellä mökillään ja tulee takaisin joskus tai jouluna. Laitoin just siskolleni viestiä ja mun sisko on nyt vähän helisemässä, kun ei tiedä, mitä tekisi. Isän postit pitäisi hakea nyt joka päivä., siskoni on satojen kilometrien päässä. Ongelma siskollani ei ole se, ettenkö mä hakisi isän posteja. Ongelma on nyt se, miten siskoni saa isän soittamaan mulle ja pyytämään, että hakisin hänen postinsa. Mun sisko on aina ollut nk isän tyttö ja jos isäni sanoisi, että syö kärpässieniä ja hyppää kerrostalon katolta, mun siskoni tekisi niin. Mä sitten olen tämä suvun musta lammas. En syö kärpässieniä enkä hyppää kerrostalon katolta, vaikka isä käskisikin. Toisaalta lähes 100-vuotias pärjää kyllä hyvin päivän tai pari ilman vettäkin. Kiukuinenhan se tietenkin on, jos hanasta ei tule vettä. Eikä se, että hanasta ei tule vettä, ole mun vikani. Yleensä mun siskoni vastaa samantien viesteihin, mutta nyt se joutuu miettimään, mitä hittoa tekee.
Joku nyt voi ajatella, että mä olen kamala ihminen enkä ymmärrä vanhaa ihmistä ja tämän tarvitsemaa huolenpitoa. Mä huolehdin kuitenkin muistisairaasta äidistäni ja pidin äidilleni aikoinaan antamani lupauksen, että saa olla loppuun asti kotona. Isä taas heitti mut syyskuussa 1980 (olin silloin viittä vaille 19v) rahattomana yönselkään. Koskaan ei ole pyytänyt enteeksi eikä edes kysynyt, mitä mulle silloin tapahtui. Joten koen, että olen jo tehnyt vanhempieni hyväksi enemmän kuin mitä olisi tarvinnutkaan.
Mutta joo, mielenkiinnolla odotan, soittaako isä vai onko mieluummin ilman vettä ja kiukuttelee taloyhtiölle vedenjakelunkatkoksista. Olen 99% varma, että isä on mieluummin ilman vettä kuin soittaa mulle. Mua ei haittaa yhtään, jos ei tartte joka päivä juosta isän postilaatikolla.
Harmi, että täällä häiritään poistamalla tavallisia, mukavia viestejä. Ilkeät saa luutia kyllä.
Mukavaa jatkoa, ja ehkä palaat joskus?