Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ELY-keskuksilta ei vaadita lain noudattamista?

Vierailija
16.07.2024 |

https://yle.fi/a/74-20098087

Ylen jutussa ELY-keskusten edustajat kilvan hokevat miten lupiinia ei enää pystytä poistamaan Suomen luonnosta. Kuitenkin se on lain mukaan torjuttava vieraslaji.

Miten voi olla, että ELY-keskuksilta ei vaadita lain noudattamista? Voidaanko me muutkin halutessamme vedota siihen, että emme viitsi noudattaa jotain lakia, kun se on niin työlästä ja vaivalloista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kun viitsii. Olen tänä kesänä raivannut hehtaaritolkulla lupiineja pois ja olen vain yksi vanha mummeli. Kaikki sanovat että hyvältä näyttää. Aion jatkaa talven tuloon asti ja ensi keväänä lisää, jos elonpäiviä riittää. Jos jokainen raivaisi edes muutaman kilometrin oman asuntonsa lähistöltä niin olisi äkkiä kaikki poistettu. 

Vierailija
2/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kun viitsii. Olen tänä kesänä raivannut hehtaaritolkulla lupiineja pois ja olen vain yksi vanha mummeli. Kaikki sanovat että hyvältä näyttää. Aion jatkaa talven tuloon asti ja ensi keväänä lisää, jos elonpäiviä riittää. Jos jokainen raivaisi edes muutaman kilometrin oman asuntonsa lähistöltä niin olisi äkkiä kaikki poistettu. 

No juuri näin. Eihän se onnistu, jos yrittämättä suoralta kädeltä vaan sanotaan, että ei se kuitenkaan onnistu, joten ei edes yritetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupiineista ei ole merkittävää haittaa

ensin pois muut vieraslajit

Vierailija
4/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne väitä, että lakia ei tarvitse noudattaa. Ne vain kertoo sen faktan, että vaikka lakia pyrittäisiin noudattamaan ja tehtäisiin kaikki mahdollinen oikein, niin se ei välttämättä riitä.

Olisihan se aika julmaa, että joku mummo saisi vuosi toisensa jälkeen isot sakot, koska kaikesta keräämisestä, juurien poiskaivamisesta ja myrkyttämisestä huolimatta tontin reunassa maantien puolella olisi lupiineja.

Itse en kuullut, että ELY-keskuksen edustajat olisivat tuossa haastattelussa ilmoittaneet, että he eivät itse aio omilta mailtaan lupiineja torjua. Missä kohtaa se kerrottiin?

Vierailija
5/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen söpöjen supikoirien elämän puolesta. Paitsi tavanomaiset lajikarsinnat.

Vierailija
6/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Elyssä on töissä virkamiehiä, jotka kiertävät lakia ja käyttäytyvät kuin pahimmatkin Venäjän vakoojat?

Vierailija
7/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elykeskuksen ituhipit on täysin  turhia virkamiehiä

Vierailija
8/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Elyssä on töissä virkamiehiä, jotka kiertävät lakia ja käyttäytyvät kuin pahimmatkin Venäjän vakoojat?

ELYt lakkautetaan ensi vuoden lopussa, toiveesi on siis kuultu.

Vierailija
9/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nettitrollit heräävät henkiin heti  kiihkeästi trollaamaan heti kun kyse on Elystä, Muratasta tai Securitaksesta työpaikkana?

Vierailija
10/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELYt lakkautetaan ensi vuoden lopussa, toiveesi on siis kuultu.

Ja siksipä aloitkin jo rekryämään Murataan, Securitakselle ja poliisiin töihin?

Vierailija
11/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla kaikki persuja, koska väittävät, että vieraslajit pitää torjua silloin, kun niitä on vielä vähän.

Vierailija
12/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nettitrollit heräävät henkiin heti  kiihkeästi trollaamaan heti kun kyse on Elystä, Muratasta tai Securitaksesta työpaikkana?

Olen Elyllä töissä ja juuri tuo ympäristöpuolen väki on täysin turhaa viherpipertäjää 4500 liksalla, paikan saa jos on Vihreä.

Vierailija
13/13 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Elyllä töissä ja juuri tuo ympäristöpuolen väki on täysin turhaa viherpipertäjää 4500 liksalla, paikan saa jos on Vihreä.

Ja näköjään mitään ei tarvitse tehdä. Ei edes yrittää torjua vieraslajeja.