Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22970)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas kotimainen kurkku hinnoissaan kaupassa, liki neljä euroa. Lähenteli jo tomaatin korkeaa hintaa. Ostan vain kotimaisena nuo.

Sydäntalvella lisään pakastevihanneksia ja juureksia ruokaan.

Mites muut? Mistä saatte ruokiinne kasviksia (puoli kiloa päivässä)?

No mulla alkaa jo syksyllä vaihtua nuo kurkut ja tomaatit pitkälti juureksiin ja kaaliin. Yksi mun suosikki on sekoittaa porkkanaraastetta, ohueksi viipaloitua kaalia (usein vetelen juustohöylällä kaalista suikaleita) sekä sipulia sekaisin. Sitten sekoitan soijakastiketta, seesamiöljyä, paahdettuja seesaminsiemeniä, tuoretta chiliä sekä murskattua valkosipulia ja kaadan kasvisten sekaan. Purkkiin ja jääkaappiin maustumaan. 

Vierailija
22862/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkopimeää ulkona.

Hämärää sisällä. Luonto-ohjelmaa telkassa ennen ranskan kielen kertausohjelmaa.

Missä opiskelet Ranskaa ja mikä ohjelma?

Täällä Ranskassa opiskelen ranskaa ranskalaisten kanssa jutellen ja ranskalaisia syöden.

Tämä virke on hyvä muistisääntö. Aina kannattaa oppia lisää. Ehkäisee dementiaa. Doris saa vapautuksen, kun hänen on pitää lukea aina vaan vanhoja viestejä. Muut saa mennä jo eteenpäin. 

Voisitko lopettaa tuon Doriksen jatkuvan moittimisen? Se on ilkeää, ärsyttävää ja äärimmäisen kyllästyttävää. Annat itsestäsi todi säälittä

Tämä ketju ei elä ja muutu, vaikka mitä  ehdotetaan. Äikän tylsissä kuulumisissa tehtiin heti muutos, kun yksi toivoi, ettei enää palkittaisi viestejä. Heti tapahtui. Vuorovaikutus kirjoittajien kesken on tärkeää. Eikä se että yksi määrää, vaan kaikki otetaan huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22863/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas kotimainen kurkku hinnoissaan kaupassa, liki neljä euroa. Lähenteli jo tomaatin korkeaa hintaa. Ostan vain kotimaisena nuo.

Sydäntalvella lisään pakastevihanneksia ja juureksia ruokaan.

Mites muut? Mistä saatte ruokiinne kasviksia (puoli kiloa päivässä)?

No mulla alkaa jo syksyllä vaihtua nuo kurkut ja tomaatit pitkälti juureksiin ja kaaliin. Yksi mun suosikki on sekoittaa porkkanaraastetta, ohueksi viipaloitua kaalia (usein vetelen juustohöylällä kaalista suikaleita) sekä sipulia sekaisin. Sitten sekoitan soijakastiketta, seesamiöljyä, paahdettuja seesaminsiemeniä, tuoretta chiliä sekä murskattua valkosipulia ja kaadan kasvisten sekaan. Purkkiin ja jääkaappiin maustumaan. 

Mä teen kaalista helpommin vaan ohutta suikaletta ja puolukkaa sekaan. Tosi hyvää minun makuun. Porkkanoita syön paljon. Usein teen ohuita tikkuja tai siivuja. Uunissa lohkoperunoiden kanssa. Raaste ei enää ole mukavaa suutuntumaltaan.

Vierailija
22864/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkopimeää ulkona.

Täällä Ranskassa opiskelen ranskaa ranskalaisten kanssa jutellen ja ranskalaisia syöden.

Tämä virke on hyvä muistisääntö. Aina kannattaa oppia lisää. Ehkäisee dementiaa. Doris saa vapautuksen, kun hänen on pitää lukea aina vaan vanhoja viestejä. Muut saa mennä jo eteenpäin. 

Voisitko lopettaa tuon Doriksen jatkuvan moittimisen? Se on ilkeää, ärsyttävää ja äärimmäisen k

No. Eihän täällä muitakaan moitita jatkuvasti. En ymmärrä tuota tyyliä. Epäkohteliasta.

Eri ja ohis ja moni muu

Vierailija
22865/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkopimeää ulkona.

Voisitko lopettaa tuon Doriksen jatkuvan moittimisen? Se on ilkeää, ärsyttävää ja äärimmäisen k

Äikkä onki pedagogi, sen huomaa.

Vierailija
22866/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivusta tämäkin:

Ylläpito valvoo tätäkin ketjua. Monet eri ihmiset ovat kertoneet ilmiantavansa ilkeilyviestejä. Poistuvat erittäin herkästi.

Eilen kävin täällä. Ilkeilyviestejä toisensa perään. Muutama kuuluminen. Jonkun tunnin päästä ilkeilyt oli pois. Mutta myös moni tavallinen viesti.

Joku luuta täällä siivoaa."

Olen siivonnut viestit, joissa älytöntä ja lapsellista jankutusta Doriksesta tai sääntöjen vastaiset nimittelyt ja herjat. Muita viestejä en ole ilmoittanut. Joten sitten on kaksi ' luutaa '.

Vierailija
22867/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkopimeää ulkona.

Voisitko lopettaa tuon Doriksen jatkuvan moittimisen

Yhdessäkö piditte kokouksen ja päätitte antaa julkilausuman?  Eri, Ohis ja moni muu? Ettei olis yksi vaan, se joka aloitti riitelyn poistamalla viestejä?

Vierailija
22868/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Äikkä onkin pedagogi' ja miehensä on varmaan toimitusjohtaja, joka tuo kotiin viittä erilaista leikettä, raikkaita voileipiä, lapsille vanukkaita ja prstyä jauhenlihaa. Tämmöisiä hupiketjuja on paljonkin, sitten reissaavat Av-Officinale pikkujouluihin, porvooseen, munsalaan.

Nää on niin hauskoja :)

Nyt lähden mieheni kanssa kauppaan, katsokaas, pestyä jauhenlihaa ostetaan, on meillä varaa. Tehdään 200g makaronilaatikkoa ja jälkiruoaksi anopin hyydekakkua.

Joo. Lopetan tähän.

Vierailija
22869/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis- anteeksi tämä nimi mutta tiedät keltä kysyn- johtaako opiskelusi johonkin ammattiin? Onko toivoa työllistyä että taloutesi kohentuisi sitä kautta?

Sinnikäs olet kun jaksat pakertaa.

Sillä saa tutkinnon yliopistosta jos pääsen sinne niillä avoimen opinnoilla mitä suoritan. Otetaan keski-arvon perusteella sinne aina tietty määrä. Sitten pitää opiskella loppuun yliopistossa tuo tutkinto jos sinne ensin pääsee. Minulla on ammatti amiksesta ja ennestään. Tämä nykyinen opiskelu voi auttaa jos kaikki sattuu menemään hyvin. Huonossa tapauksessa ei ole paljon hyötyä näistä jos nämä arvosanat ja keskiarvo ei riitä edes valituksi tulemiseen. 

Vierailija
22870/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta P. Jospa vielä tienestiinkin pääsisit vielä!

Meillä mies ei osaa aamuleipäänsä syödä ilman tuorekurkkua ja salaattiinkin sitä kaipaa. Minä en pidä kurkusta joten paprikaa minun leivälle.

Tomaatteja syödään läpi vuoden, hoksasin irtomyynnistä tosi makeita kirsikkatomaatteja. Ei tietenkään kotimaisia joka vähän harmittaa.

Ei tule kyllä suositusten mukaista määrää kasviksia syötyä. Porkkanoita tykätään kyllä syödä keitettynä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta P. Jospa vielä tienestiinkin pääsisit vielä!

Meillä mies ei osaa aamuleipäänsä syödä ilman tuorekurkkua ja salaattiinkin sitä kaipaa. Minä en pidä kurkusta joten paprikaa minun leivälle.

Tomaatteja syödään läpi vuoden, hoksasin irtomyynnistä tosi makeita kirsikkatomaatteja. Ei tietenkään kotimaisia joka vähän harmittaa.

Ei tule kyllä suositusten mukaista määrää kasviksia syötyä. Porkkanoita tykätään kyllä syödä keitettynä.

Mulla menee ihan heittämällä suositusten mukainen määrä kasviksia. En nimittäin erityisemmin välitä perunasta, pastasta enkä riisistä. Leipääkin syön ainoastaan aamiaisella.  Joten mulla voi olla esimerkiksi jauhelihapihvien kanssa punajuuri-aurajuusto -laatikkoa eikä perunamuusia. Tai vaikka uunijuureksia. Olen syntynyt 1961 eikä mun lapsuudessa kesän jälkeen juuri muuta kasvista ollutkaan saatavilla kuin kotimaisia omenoita (syksyllä), kaalia, sipulia, juureksia ja erilaisia etikkasäilykkeitä. Joulun alla sitten tuli kauppoihin appelsiinit. Pakastimia ei vielä ollut, joten marjat oli hilloina ja mehuina. Vasta 1970-luvulla kauppojen valikoimat alkoivat paranemaan. Kyllä minäkin kurkkua, tomaattia ja paprikaa syön leivän päällä ja välillä laitan salaattiakin, mutta vähemmän kuin kesällä. Punajuuri, keltajuuri, raitajuuri, porkkanat (niitäkin on nykyisin erivärisiä), lanttu ja nauris. 

Vierailija
22872/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kotimaisia kirsikkatomaatteja rasioissa myynnissä. Närpiössä ja Ylimarkussa viljeltyjä. Me syödään paljon parsaa, kukkakaalia, porkkanaa, tomaattia ja päärynöitä ja mandariineja. Marjoja myös. Kevyesti tulee puoli kiloa päivässä syötyä.

Vierailija
22873/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkopimeää ulkona.

Vierailija
22874/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi. Joku kehuu oikein pedagogisen koulutuksen omaavaa ihmistä. Hui kauhea, nöyrtykää muut. 

Täällä on mennyt pieleen se, että haluttais muuttaa toimiva. Miksi?

Jos haluaa erilaista ketjua, on tarjolla räväkät kuulumiset ynnä muut.

Lammas just osuvasti kertoi, ettei tahdo uutta ketjua. Tämä kelpaa.

Annetaan tämän elää tälläisenään. Halukkaille muutoksen immeisille on muita. 

Mikä ihme tänne vetää kaikki erimieliset  puoleensa, vuodesta toiseen?

Kyllä täällä kaikki tajuaa että sinä olet Doris.  Keksit uusia nimimerkkejä ja kirjottelet joka päivä. Vähän selkärankaa nyt, nainen.

Hän itse kirjoitti, ettei ole Dorista pitkään aikaan näkynyt!  Käy peilin luona. Me muut kyllä "näemme " sinut koko ajan. Poistelet ja riehut täällä. Joka päivä. Aamusta iltaan. Elämäntehtävä.

Vierailija
22875/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotiasiat kunnossa ja liikunta maittaa.

Vierailija
22876/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tuttaa miehen sairastaminen. Miksi sen pitää tehdä sitä niin äänekkäästi,  kauheeta niiskuttamista, köhimistä ja kakomista. Vähempikin äänenvoimakkuus kyllä riittäisi eikä tarttis noin teatraalinen olla.

Vierailija
22877/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tuttaa miehen sairastaminen. Miksi sen pitää tehdä sitä niin äänekkäästi,  kauheeta niiskuttamista, köhimistä ja kakomista. Vähempikin äänenvoimakkuus kyllä riittäisi eikä tarttis noin teatraalinen olla.

Miesflunssat yms. Tiedetään.

Vierailija
22878/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin ihminen, kun pitää toisten viestit poistattaa. Ei voi muuta sanoa. Näin ilkeästi sanottuina, kun on minullakin rajani. Parempi poistua ja pysyä poissa täältä näköjään. Tulee vaan entistä ärsyyntyneempi olo. 

Vierailija
22879/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuuluu

CYRIL x Moonlight x La's: 

There she goes.

Vierailija
22880/22970 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy luvata etten enää kirjoita enää tänne. Parempi fiiliskin, kun pysyy poissa täältä niin ikävää kuin se on ja en kirjoittajista moniakaan siitä syytä. Tiettyjä vaan, jotka tekevät ikäviä tekoja poistamalla viestejä joissa ei mitään pahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme