Pitäkää työvoimapulanne! En päässyt edes haastatteluun
Sen sijaan työpaikat oli laitettu uudelleen hakuun. Täytin ilmoituksessa mainitut toiveet ja vaatimukset..
Kommentit (89)
Onko muille käynyt näin vai olenko ainoa?
Ap
Usein päätetään jo etukäteen, että ottavat talon sisältä jonkun ja järjestävät työnhaun näytösluontoisesti, kun on pakko, vaikka kaikki tietävät lopputuloksen. Ei ole reilua, mutta minkäs teet.
Ei työnantajat halua kuin "kuntoutettavia" ilmaistyön tekijöitä.
On käynyt muillekin samaa. Rekrytointeja sivusta seuranneena olen muutenkin todennut, että loppupeleissä työpaikan saaminen voi olla kiinni ihan mistä vaan. Siis oikeasti ihan mistä vaan, varsinkin jos on useita hakijoita, jotka kutakuinkin täyttävät työn kriteerit (sopiva koulutus, työkokemus jne).
Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon vaikkei hakemaansa paikkaa saisikaan, ei kun uutta hakua tekemään vaan.
Pääsin yhteen haastatteluun, josta ei ikinä kuulunut yhtään mitään. Ei niin yhtikäs mitään. Valtavasti olen hakenut paikkoja joihin en ole edes päässyt haastatteluun. Haistakaa p**** sen työvoimapulaulinanne kanssa.
Mulle on tullut jo niin monta hylsyä haastatteluiden jälkeen että en jaksa enää laskea.
Vierailija kirjoitti:
On käynyt muillekin samaa. Rekrytointeja sivusta seuranneena olen muutenkin todennut, että loppupeleissä työpaikan saaminen voi olla kiinni ihan mistä vaan. Siis oikeasti ihan mistä vaan, varsinkin jos on useita hakijoita, jotka kutakuinkin täyttävät työn kriteerit (sopiva koulutus, työkokemus jne).
Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon vaikkei hakemaansa paikkaa saisikaan, ei kun uutta hakua tekemään vaan.
No kun olisikin paikkoja joita hakea.
Vierailija kirjoitti:
Onko muille käynyt näin vai olenko ainoa?
Ap
On tapahtunut noin minullekin. minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, ammattitutkinto ja 2 korkeakoulututkintoa. Ei kutsuttu haastatteluun ja paikka meni uudelleen hakuun.
Joku tuttu palkataan ohi haun. Oikeiden hakijoiden kanssa pelleillään. Yritetään löytää ammattilainen, joka tekisi alimmalla mahdollisella palkalla, vaikka työkokemus on mittava. Tämä hakemus otetaan tiskin alle ja voidaan myöhemmin soitella, kun se tuttu ei pärjää yhtään työssään. Palkkatarjous on tietenkin 10 tunti.
Vierailija kirjoitti:
Usein päätetään jo etukäteen, että ottavat talon sisältä jonkun ja järjestävät työnhaun näytösluontoisesti, kun on pakko, vaikka kaikki tietävät lopputuloksen. Ei ole reilua, mutta minkäs teet.
Paikka/paikat meni uudelleen hakuun, joten tästä ei ollut kyse.
Ap
Se on jännä kun ei avustajaksikaan pääse, vaikka niistä muka kova pula ja mitään koulutuksia et alalle tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä paikkaa silloin laiteta uudelleen hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne sitten laittaisi muunlaisen paikan auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikka/paikat meni uudelleen hakuun, joten tästä ei ollut kyse.
Ap
Vaikea sanoa miksi et tullut valituksi, mutta ehkä et kuitenkaan täyttänyt jotain olennaista kriteeriä, jonka työpaikka oli hakijalle asettanut? Kuulostaa silti oudolta. Hae uudestaan ja katso miten käy. Voihan olla että kyseessä on myös jokin inhimillinen virhe hakemuksesi käsittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet rekryfirmat ainakin mainostaa paikkoja, joita ei ole, koska ne haluavat kasvattaa hakijapoolia. Sitten voi työnantajien suuntaan kehua, että "meillä on 10 000 hakijaa, joista valita".
Onko joku muu lukenut hakemuksesi läpi? Voiko siinä olla jotain joka tekee negatiivisen vaikutuksen työnantajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä paikkaa silloin laiteta uudelleen hakuun.
Turha sitä näille on selittää. Ne jokee tuota, että paikka on varattu jo talossa olevalle pohtimatta mitään muuta. Ja sama inttäminen jatkuu ihan yksityisen puolen työpaikoista, joissa ei ole pakko laittaa paikkojahakuun - tyyliin haetaan siivousfirmaan siivoojaa ja se sitten mukamas otetaan talon sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo enemmän näistä jankkaajista, joitka väittämät, että haetaan vain kuntouttavaan työtoimintaan. Meinaan, että aika rajattuja ne työtehtävät on, joissa "kuntouttavassa" työtoimminnassa olevia voidaan käyttää. Vai olettaako nämä tyypit oilkeasti, että data-analyytikoista on pulaa, kun firmat hakee vain kuntouttavaan työtoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kun ei avustajaksikaan pääse, vaikka niistä muka kova pula ja mitään koulutuksia et alalle tarvitse.
Eräällä isolla avustajafirmalla on jatkuva haku päällä ja pulaa työntekijöistä.
Käytin itse tuota firmaa. Hyvä ystäväni jäi työttömäksi. Kehotin hakemaan tuonne työvoimapulasta kärsivään lafkaan. Ei kutsuttu edes haastatteluun.
Olen itse ollut avustaja ja tiedän aivan varmasti että tämä ystäväni olisi ollut hyvä työntekijä. Osaamista eri aloilta, avulias, Suomenkielen taitoinen, joustava
No, en minäkään käytä enää heidän palvelujaan.
Sama firma tuottaa terveyspalveluja. Käytin myös sitä, kunnes huomasin että ainoastaan lääkärit olivat hyviä ja tykkäsin. Hoitajat eivät olleet kylläkään asian ammattitaitoisia. Oli siellä todella hyviäkin. En yleistä kaikkia. Hylkäsin kuitenkin saman tien heidän palvelunsa.
Aivan uskomatonta työnantajien vinkua työvoiman puutetta, kun eivät edes haastattele porukkaa.