Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos hyvä miespuolinen ystävä pyytäisi aveciksi häihin ja laittaisi viestin "laita sit korkkarit"

Vierailija
18.09.2022 |

Olen lyhyt, 154cm, mutta silti tuo oli mielestänne sopimaton kommentti. Olisin laittanut ne muutenkin, mutta nyt tekee mieli lähteä matalakorkoisissa ihan vaan näyttääkseni ettei ole ok määräillä toisen pukeutumista.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään niin noloa, kun jonkun random kaverin roudaaminen avecina häihin koska ei kehtaa mennä yksin. Älä nyt ihmeessä ala tuon miehen pelastusliiviksi...

Vierailija
42/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että "en omista joten en voi laittaa, jollet sitten sellaisia minulle osta koska minä en yhden juhlan takia korkkareita hankit"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kiusallista, kun kaikki siellä juhlissa luulevat teitä sitten pariksi?

Vierailija
44/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minu pukeutumiseenhan ei puututa!

Vierailija
45/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin miksi ja sanoisin, että laitan semmoset juhlakengät kuin itse haluan.

Vierailija
46/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista korkokenkiä, en voi sietää niitä enkä osaa kävellä niillä. Laittaisin ihan tavalliset juhlakengät, ne ainoat, jotka omistan. No todellisuudessa en kyllä menisi minnekään randomien häihin muutenkaan, mutta ton kommentin jälkeen en ainakaan menisi. Vaikea kuvitella että noin kommentoiva voisi koskaan olla minun "hyvä ystäväni", korkeintaan puolituttu.

Vierailija
47/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että kelpaat esiteltäväksi mutta olet aika lyhyt. Pidempänä viehättävämpi.

Vierailija
48/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että kelpaat esiteltäväksi mutta olet aika lyhyt. Pidempänä viehättävämpi.

Mutta ap ja se mies eivät seurustele, vaan ovat pelkästään kavereita.

Vierailija
49/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oke noin tyhmiä ystäviä, ei edes miespuoliset ystäväni ole noin tyhmiä.

Vierailija
50/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme holhoamista. Et sinäkään mene aikuisille ihmisille käskemään tyyliin "laita sit puku päälle". 

Ton myötä ilmestyisin joko lättäkengissä tai puujaloilla paikalle.

51/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu seuralaiselle, mitkä kengät ap pukee juhliin.

Vierailija
52/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä. Tosi tökeröä käskyttää ketään aikuista ihmistä pukeutumaan jollakin tavalla. Häät eivät ole minulle niin suuri ilo, että sinne olisi pakko (varsinkin kun on vain aveciksi kutsuttu) päästä niin ihan hyvin jättäisin menemättä.

Vierailija
53/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä sun on lähteä koko häihin? Avecina otetaan yleensä avopuoliso tai seurustelukumppani, eikä jotain kaveria. Ethän sä edes tunne hääparia.

Voihan se tarkoittaa myös sit, että tykkää esitellä avecin nättejä kinttuja parhaimmillaan.

Mutta voi olla myös ulkonäön arvostelua - se viilentäisi oman ystävyyden tunteeni syvyyttä ja laittaisin tyylikkään liituraitapuvun sekä kivan hääkravatin.

Vierailija
54/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden järjestäminen on todella kallista, jos tarjoaa yhtään paremmat ruuat ja juomat vierailleen. Kukaan ei niitä huvikseen tuntemattomille kustanna. Juuri tällaisten tapausten takia itse nimettiin jokainen kutsuttu henkilö erikseen eikä laitettu avec-kutsuja. Avecin tulisi olla jonkinlainen puoliso, ei kuka tahansa kaveri, joka raahataan vieraiden ihmisten häihin täytteeksi. Älä mene ollenkaan.

Vierailija
55/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin moisen itsestäänselvyyden huomiotta ja kommentoimatta, korkeintaan heittäisin jotain yhtä typerää tyyliin muista sinä kravatti. Juhlapukuun kuuluu tietenkin korkkarit.

Samaa mieltä, minusta viesti mieheltä oli vain hyväntahtoinen muistutus juhlan pukukoodista. Ei draamaa. Useimmat laittavat juhliin korkkarit.

Vierailija
56/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kavereiden kesken toi menisi vitsailun ja huumorin piikkiin

Vierailija
57/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei oke noin tyhmiä ystäviä, ei edes miespuoliset ystäväni ole noin tyhmiä.

Mulla on ollut (naispuolinen), ei ole enää.

Kun ystävyys muuttuu toisen arvosteluksi (pukeutuminen, ulkonäkö), loppuu multa huumorintaju ja äänestän jaloillani.

Vierailija
58/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiden järjestäminen on todella kallista, jos tarjoaa yhtään paremmat ruuat ja juomat vierailleen. Kukaan ei niitä huvikseen tuntemattomille kustanna. Juuri tällaisten tapausten takia itse nimettiin jokainen kutsuttu henkilö erikseen eikä laitettu avec-kutsuja. Avecin tulisi olla jonkinlainen puoliso, ei kuka tahansa kaveri, joka raahataan vieraiden ihmisten häihin täytteeksi. Älä mene ollenkaan.

Kaikki ei ole köyhiä, joten voidaan kutsua avecillakin. The more the merrier!

Vierailija
59/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa.

M49

Vierailija
60/68 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En menisi, koska hääkutsu ei koske minua. On aika moukkamaista mennä vieraiden ihmisten häihin. Avec tarkoittaa pariskuntaa eli kaverisi on kutsuttu ja hänen puolisonsa. Sinua ei ole kutsuttu.

Avec tarkoittaa mukaan, kanssa, kera jne.

Muualla maailmassa avec tarkoittaa että mukaan voi ottaa myös muun kuin puolison.

Ei siis ole moukkamaista mennä noihin häihin, mutta jos korkkarit kuuluvat pukeutumistyyliin muutenkin, niin en alkaisi loukkaantumaan tuosta pyynnöstä, mutta tekisin selväksi, että pukeudun niin kuin itse parhaaksi näen ja sen pitää kelvata tai en lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme