Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Järkevintä on antaa itselleen turhat tavarat tutuille ja sukulaisille"

Vierailija
18.09.2022 |

Millaista turhaa tavaraa haluaisit itsellesi lahjoitettavan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän näin neuvotaan?

Me ollaan ainoa lapsiperhe ja meille yritetään tunkea kaikki ylimääräinen eri puolilta.

Vierailija
2/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa saisin erityisesti sekalaisista matkamuistoista ja muista koriste-esineistä, kassillisesta pestyjä jogurttipurkkeja sekä kostealla vintillä säilytetyistä vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton. Jos sen omistajalta on otettu kortti pois, niin se on hänelle turha tavara.

Vierailija
4/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kysyä jos on joku köyhä tuttu jod tarytee vaikka telkan tai pesukoneen.

Ite en ees kehtais kysyy haluuko joku mun vanhoi lumppui ja krääsiä.

Vierailija
5/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara on sellaista ettei sitä saa myytyä hyvällä hinnalla, niin ei sitä kyllä ilmaiseksikaan kukaan tarvitse.

Roska on roskaa.

Vierailija
6/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta lapsilta voi kysyä että ollaan luopumassa näistä ja näistä tavaroista, haluatteko jotain vai laitanko kiertoon?. Kaukaisemmille tutuille on epäkohteliasta tuputtaa mitään. Kaikki kiertoon vaan eli myyntiin, täyspalvelukirppikselle, lahjoitukseen, roskiin/jäteasemalle.

Vierailija
7/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama kaveri jotka antaa lasten vaatteita ja leluja. Kysyvät kyllä aina eka. Niistä vilkkaan itselleni kelpaavat ja loput Vien täkäläiselle kierrätyspisteelle.

Joskus appivanhemmat siivosivat autotalliaan ja saatiin ottaa mitä haluttiin.

Nämä on mieluisia tapoja luopua omistajilleen turhasta tavarasta. Äidilläni sen sijaan on välillä tapana tuoda vaikka on sanottu monesti ei. Se ärsyttää mutta onneksi hänkin on parantanut tapojaan ajan mittaan.

Vierailija
8/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä kierrätyspiste ja sitä kautta lähtee eteenpäin kaikenlaista tavaraa. Jos ei kukaan tarvitse niin sitten menee roskiin. Älytön ajatus että joku toisi toisille romujaan ihan tuosta vaan.

Vierailija
9/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiössä kierrätyspiste ja sitä kautta lähtee eteenpäin kaikenlaista tavaraa. Jos ei kukaan tarvitse niin sitten menee roskiin. Älytön ajatus että joku toisi toisille romujaan ihan tuosta vaan.

Tuollainen olisi kyllä hyvä. Vähän harmittaa, kun ollaan luopumasta joistakin tosi hyvistä tavaroista, kun tarvitaan nyt lisää tilaa. Kysyn kyllä sukulaisilta ennen kierrätykseen vientiä, että haluaako joku sen ja sen tavaran, ja monesti haluaakin. Mutta sitten autottomana se roudaus jonnekin kierrätykseen on vähän hankalaa, helpointa on heittää roskiin.

Sukulaiseni otti kirppispäydän kesällä 2 viikoksi. Sanoi  että halvat hyvät vaatteet meni kaupaksi hyvin paitsi pienikokoiset.

Vierailija
10/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kierrätyskeskus. Kukan ei halua toisen tavaroita kotiinsa, jossa tavara paljous: Aletaan saneeraa ja työntää tavarat ystäville, sukulaisille tutuille. Jokainen sisuta kotinsa itse. Ei toisen tavaroilla ei tavara lahjoilla.

Vierailija
11/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun jos joku antaa minulle videopelinsä tai kirjansa (jos ne on sellaisia joita en vielä omista). 

Vierailija
12/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut paljon turhaa tavaraa tutuille ja ystäville ja aina otettu hyvin vastaan. Mun turha tavara on laatukamaa.

Vierailija
13/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän näin neuvotaan?

Me ollaan ainoa lapsiperhe ja meille yritetään tunkea kaikki ylimääräinen eri puolilta.

Oletteko esittänyt köyhää lapsiperhettä 🤣

Vierailija
14/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän näin neuvotaan?

Vähän joo. Sellaista varatonta.

Vierailija
15/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän näin neuvotaan?

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että olette ainoa lapsiperhe? Lapsiahan on joka suunnalla, meidänkin taloyhtiössä 17 perheellä meidän perheen lisäksi.

Vierailija
16/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän näin neuvotaan?

Emme ole.

Ja se on esittäneet, ei esittänyt.

Vierailija
17/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän näin neuvotaan?

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että olette ainoa lapsiperhe? Lapsiahan on joka suunnalla, meidänkin taloyhtiössä 17 perheellä meidän perheen lisäksi.

Katsopa otsikko.

Siinä sanotaan että ystävät ja sukulaiset lahjoittakoon. Ystävien ja sukulaisten keskuudessa olemme ainoa lapsiperhe.

Vierailija
18/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloa saisin erityisesti sekalaisista matkamuistoista ja muista koriste-esineistä, kassillisesta pestyjä jogurttipurkkeja sekä kostealla vintillä säilytetyistä vaatteista.

Ja lisäksi isovanhempien vanhoista laukuista yms. roinasta, joita ei saa kierrättää eteenpäin vaan sinun asuntosi on lopullinen sijoituspaikka. Jos edes suunnittelet hävittäväsi em. rojua, on se mummon muiston häpäisyä. Muutkin rojut pitää säästää, jos lahjoittaja pyytää niitä joskus takaisin.

Vierailija
19/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tyhjennettiin appivanhempieni n 500 neliön omakotitalo. Tavaraa oli uskomattomat määrät. N 10 v toivat meille kerran kk farkun takaosan täynnä tavaraa.

Tämän jälkeen mies haki luult 5 krt pakettiautollisen.

Rahaa tuli noista tietty paljon, vrt jos ne olisi mennyt roskiin.

Anoppi sanoi karsimiseen jäi koukkuun. Käytti kk aina pari pv tavaroiden keräämiseen.

Ovat muuttaneet nyt reilu 100 neliön kerrostaloasuntoon. Huomaan asunto täyttyy täyttymistään

Vierailija
20/32 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostele tavaraa noin vain. Ei minulla ole mitään turhaa ja jos olisikin, niin se tarkoittaisi, että se on huono tai rikki. Ei kelpaa minulle, joten miten kelpaisi muille? Roskiin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi