Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkasi kätensä ja se turpoaa pahasti. Päivystyksestä sanottiin, että sinne ei saa tulla, ei ole enää hoitohenkilöstöä. Eipä vielä 90-luvulla olisi voinut uskoakaan mihin jamaan terveydenhuolto ajetaan tässä maassa. Miksi näin??

Vierailija
10.09.2022 |

Pyysivät syömään särkylääkettä ja soittamaan maanantaina uudestaan.

No menemme yksityiselle, onneksi niitä on. Sai heti ajan.

Mutta voi niitä, joilta ei löydy ylimääräisiä satasia yksityistä lääkäriä varten....

Kommentit (640)

Vierailija
421/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä HUSilla, ja kieltämättä alkaa olla ajankojtaista etsiä mahdollisimman kattava terveysvakuutus. Jos jotain tapahtuu, niin julkisen puolen hoidon varaan ei voi laskea.

Jenkkilän malli tulossa ja juuri tähän tähdätään.

Sehän se, ollaan nyt jenkkiläm mallia kohti menossa mutta ongelmana on se, että täällä ei ole samanlaisia vakuutuksia ja yksityishoitoa tarjolla. Maksaisin mielelläni vakuutusmaksua saadakseni hoitoa, mutta aiemmat sairaudet ja krooniset sairauteni estävät sairaskuluvakuutuksen saannin. Tilanne on ainakin Uudellamaalla todella järkyttävä, ja tältä kesältä on lähipiiristä uskomattomia tarinoita kerrottavana. Hoito ja siihen ohjaus on käsittämättömän tehotonta mutta johonkin verovarat saadaan menemään.

Kaveri asuu keski-euroopan maassa jossa suunnilleen sama ikäjakauma väestössä, bkt myös, ja siellä ihmiset kuolisivat nauruun jos kuulisivat miten täällä asiat hoidetaan. Siellä julkinen terveydenhuolto pelaa, lääkäriin pääset heti ja erikoislääkäriin samoin. Ei mitään ongelmaa. Kyllä Suomessa tehdään jtn pahasti väärin, kun täällä voi joutua tällä hetkellä viikkokausia odottelemaan, että saa edes puhelinyhteyden terveysasemalle.

Ilmeisesti sote- ja digikiima on niellyt kaikki rahat, keskitytään mm. sähköisten palveluiden rahoitukseen. Miksi???! Ei terveydenhoito ole rakettitiedettä, kun olen sairas minun pitää päästä lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Siinä kaikki. Muu kikkailu on täysin turhaa.

Minulla on kokemusta kahdesta Euroopan maasta. Ovat kylläkin jonkin verran Suomea rikkaampia. Erot terveydenhoidossa ovat kuitenkin niin valtavia, että eivät selity pelkästään tällä. Esimerkiksi päivystyksessä en ole odottanut yli tuntia muualla kuin Suomessa. Jopa kun asuinmaassani oli paha pandemiatilanne, olin jo tunnissa ulkona kokeiden ja lääkärin tapaamisen jälkeen. Kiirettömiäkin aikoja saa yleislääkärille vähintään parin päivän sisään. Suomessa ei edes tajuta kuinka pahasti pielessä terveydenhoito on siellä ollut jo pitkään ja tilanne vain pahenee jatkuvasti eikä asialle tunnuta tekevän mitään. Käsittämätöntä.

Minulla myös on kokemusta muutamasta Euroopan maasta, missään ei todellakaan perusterveydenhoito ole yhtä huonoa ja toimimatonta kuin Suomessa. Suomalaiset eivät itse tuota joistakin syystä tunnu tajuavan. Erikoissairaanhoito Suomessa on hyvää, siinä ei ole Eurooppalisittain suuria eroja meidän tappioksemme.

Saanko kysyä mistä Euroopan maista teillä on kokemusta? Itse en terveysvakuutusta Suomesta saa enää, liikaa kroonisia sairauksia. Olisin oikeastaan vapaa muuttamaan. Oman alan töitäkin vois saada paremmin muualta. 

Olen asunut Kyproksella, Espanjassa, Saksassa ja Ranskassa. Kaikissa perusterveydenhoito Suomeen verrattuna paljon parempi ja asiakkaalle periaatteessa  halvempikin, jos tämä Suomen kummajainen ilmainen työterveyshoito terveimmälle kansanosalle jätetään pois. Monessa maassa lääkäriin pääsee käytännössä aina heti ja lääkkeetkin ovat jopa sosiaaliturvan piirissä ilmaisia.

Vierailija
422/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastosihteeri ei ole hoitaja!

Mutta koko ajan kysytte siltä neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yritin tehdä sairaalassa omia töitä niin koko ajan oli joku hoitaja keskeyttämässä ja kysymässä jotain.

Vierailija
424/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä HUSilla, ja kieltämättä alkaa olla ajankojtaista etsiä mahdollisimman kattava terveysvakuutus. Jos jotain tapahtuu, niin julkisen puolen hoidon varaan ei voi laskea.

Sehän se, ollaan nyt jenkkiläm mallia kohti menossa mutta ongelmana on se, että täällä ei ole samanlaisia vakuutuksia ja yksityishoitoa tarjolla. Maksaisin mielelläni vakuutusmaksua saadakseni hoitoa, mutta aiemmat sairaudet ja krooniset sairauteni estävät sairaskuluvakuutuksen saannin. Tilanne on ainakin Uudellamaalla todella järkyttävä, ja tältä kesältä on lähipiiristä uskomattomia tarinoita kerrottavana. Hoito ja siihen ohjaus on käsittämättömän tehotonta mutta johonkin verovarat saadaan menemään.

Kaveri asuu keski-euroopan maassa jossa suunnilleen sama ikäjakauma väestössä, bkt myös, ja siellä ihmiset kuolisivat nauruun jos kuulisivat miten täällä asiat hoidetaan. Siellä julkinen terveydenhuolto pelaa, lääkäriin pääset heti ja erikoislääkäriin samoin. Ei mitään ongelmaa. Kyllä Suomessa tehdään jtn pahasti väärin, kun täällä voi joutua tällä hetkellä viikkokausia odottelemaan, että saa edes puhelinyhteyden terveysasemalle.

Ilmeisesti sote- ja digikiima on niellyt kaikki rahat, keskitytään mm. sähköisten palveluiden rahoitukseen. Miksi???! Ei terveydenhoito ole rakettitiedettä, kun olen sairas minun pitää päästä lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Siinä kaikki. Muu kikkailu on täysin turhaa.

Minulla on kokemusta kahdesta Euroopan maasta. Ovat kylläkin jonkin verran Suomea rikkaampia. Erot terveydenhoidossa ovat kuitenkin niin valtavia, että eivät selity pelkästään tällä. Esimerkiksi päivystyksessä en ole odottanut yli tuntia muualla kuin Suomessa. Jopa kun asuinmaassani oli paha pandemiatilanne, olin jo tunnissa ulkona kokeiden ja lääkärin tapaamisen jälkeen. Kiirettömiäkin aikoja saa yleislääkärille vähintään parin päivän sisään. Suomessa ei edes tajuta kuinka pahasti pielessä terveydenhoito on siellä ollut jo pitkään ja tilanne vain pahenee jatkuvasti eikä asialle tunnuta tekevän mitään. Käsittämätöntä.

Minulla myös on kokemusta muutamasta Euroopan maasta, missään ei todellakaan perusterveydenhoito ole yhtä huonoa ja toimimatonta kuin Suomessa. Suomalaiset eivät itse tuota joistakin syystä tunnu tajuavan. Erikoissairaanhoito Suomessa on hyvää, siinä ei ole Eurooppalisittain suuria eroja meidän tappioksemme.

Saanko kysyä mistä Euroopan maista teillä on kokemusta? Itse en terveysvakuutusta Suomesta saa enää, liikaa kroonisia sairauksia. Olisin oikeastaan vapaa muuttamaan. Oman alan töitäkin vois saada paremmin muualta. 

Olen asunut Kyproksella, Espanjassa, Saksassa ja Ranskassa. Kaikissa perusterveydenhoito Suomeen verrattuna paljon parempi ja asiakkaalle periaatteessa  halvempikin, jos tämä Suomen kummajainen ilmainen työterveyshoito terveimmälle kansanosalle jätetään pois. Monessa maassa lääkäriin pääsee käytännössä aina heti ja lääkkeetkin ovat jopa sosiaaliturvan piirissä ilmaisia.

Kiitos! Oon ollut pitkään kyllästynyt jo Suomen pitkään, kylmään ja pimeään talveenkin, joten vois alkaa kyllä ihan tosissaan järjestämään muuttoa asap. Ei Suomessa ole oikeastaan enää mitään hyvää. No vanhemmat ja muutama muu sukulainen,  mutta kai ne pärjää. Voihan sitä jouluna ja keskikesällä käydä aina reissun Suomessa. 

Vierailija
425/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko nyt löytyisi vastaus miten noin ylivertaisen älykäs, neuvokas ja mukautuva tyyppi on aina vaan pitkäaikaistyötön ja joutuu turvautumaan työkokeiluihin. Nytkin sijaisuutesi loppuu kohta ja taas kilometritehdas kutsuu. Luulisi työnantajien suorastaan tappelevan sinusta. Levysoitin tosin ainakin täällä jumittaa pahasti...

Vierailija
426/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan. Vaihtoehtohan ei olekaan kuolla ilman vakuutusta sairauksiinsa, vaan muuallekin voi muuttaa. Jännä miten sitä on ihan alistunut ajattelemaan, että täällä Suomessahan sitä pitää loppuikä olla. Eihän se oo tosiaan pakko. 

Vierailija
427/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä, palolaitoksella toimistotöissä jne.

Eivät he ole työttömiä, jos ovat palkkatuetussa työssä.

Vierailija
428/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen terveydenhuolto on ollut täysi vitsi koko minun elinikäni ajan. Aikoja sinne on mahdoton saada ja henkilökunta on pääosin töykeää siellä. 

Nyt hoitoala vaatii isoja palkankorotuksia mutta ovatko he ansainneet sen ja mitä se palkankorotus auttaa työvoimapulaan? 

Jos ei palkat nouse, alan kiinnostus ei nouse -> sitä suurempi hoitajapula edessä. Nyt ei ole yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin uudistaa alaa ja nostaa palkkaa. Vain se saa hakeutumaan hoitoalalle jatkossa. Tosin omasta mielestäni pitäisi myös luopua ajattelusta yksi nimike yksi palkka. Osa hoitotyöstä on todella vaativaa ja osa sitten taas helpohkoa. Niiden vaativien paikkojen, kuten tehot, hoitajien palkkoja pitäisi nostaa todella paljon.  

Telkkarissa tuli ohjelma, missä sanottiin, että ilman omaishoitajia ei pärjättäisi.

No, me nuoremmat ei siihen aleta.

Paitsi jos omaishoitaja alkaa saamaan 1800 netto.

Aivan varmasti on noin että ilman omaishoitajia ei pärjättäisi mutta toisaalta on ihan luontevaa että ihmiset hoitaa läheisiään itse. Ei sillä rikastua kuulu mutta kyllä elintason täytyy olla kohtuullinen. Enemmänkin voisi myös täällä Suomessa hoitaa. Muualla (myös monissa Euroopan maissa) turvaudutaan enemmän omaan sukuun ja se näkyy varmasti terveydenhuollossa kun jää enemmän resursseja niihin välttämättömiin toimenpiteisiin.

Vierailija
429/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Oon ollut pitkään kyllästynyt jo Suomen pitkään, kylmään ja pimeään talveenkin, joten vois alkaa kyllä ihan tosissaan järjestämään muuttoa asap. Ei Suomessa ole oikeastaan enää mitään hyvää. No vanhemmat ja muutama muu sukulainen,  mutta kai ne pärjää. Voihan sitä jouluna ja keskikesällä käydä aina reissun Suomessa. 

Suomessa on vähän lääkäreitä asukaslukuun suhteutettuna. Euroopassa vain viidessä maassa on vielä vähemmän ja olemme samassa joukossa lähinnä entisten itäblokin maiden kanssa tyyliin Puola, Slovakia ja Romania.

Vierailija
430/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lukekaa historiaa ja katsokaa miten trendit menee.

-Vasemmisto nousi hetkellisesti (n. 1940-luvulta 1980-luvun alkuun) voimakkaaksi vaikuttajaksi, jolloin Pohjoismaihin muodostui ns. hyvinvointivaltiot, joissa esim. tavallinen terveydenhoito oli huipputasoa verrattuna muuhun maailmaan. 

-1980-luvulta lähtien perinteinen vasemmistolaisuus on usean syyn seurauksena kadonnut lähes kokonaan, niin myös työväestö länsimaista ja vähitellen murenee pois myös hyvinvointivaltiot.

-talousliberalismi ja muu oikeistolainen politiikka keskittyy enemmän kansainvälisiin suuryhtiöihin, pääomasijoittajiin ja infrastruktuurin yksityistämiseen, sille ei ole tärkeää kansallisvaltiot ja niiden asukkaiden hyvinvointi, raha on isänmaa ja äidinkieli, ihan sama tuleeko raha venäläiseltä oligarkilta, kiinalaiselta yhtiöltä tai qatarilaiselta sijoittajalta

-eli olemme siinä vaiheessa, jossa rahaa on enemmän kuin koskaan, mutta se on yhä harvemmilla, ja palvelut vain huononee ja infrastruktuuri rapistuu ja suuri osa nykynuorisoa tulee olemaan köyhempiä, typerämpiä ja sairaampia kuin aiemmat sukupolvet

-eli vaikka näennäisesti ollaan rikkaampia kuin ennen, tekniikka on kehittyneempää jne, niin silti mennään ihmisten elintasossa ja hyvinvoinnissa taaksepäin - muistuttaa siten kehitystä USA:ssa.

Suomen valtion budjettihan kasvaa jatkuvasti ja nyt meillä on Suomen historian vasemmistolainen hallitus ja silti tällainen ketju on tehty. Joku tuossa teoriassasi on nyt pielessä.

Juuri näin.

Yksityinen terveydenhoitohan on sitä paitsi paljon parempaa. Sen huomaa jo heti siitä kun sinun ei tarvitse odotella viikkotolkulla ja asiakastakin kuunnellaan.

Riippuu ihan lääkäristä. Itse olen käynyt useammallakin sellaisella yksityisellä joka ei kuunnellut yhtään eikä käynnistä ollut mitään hyötyä. 

Turha luulo, että hoito olisi jotenkin tasokkaampaa yksityisellä, ainakaan yksityisissä hoitolaitoksissa, ei ole pitkäaika siitä, kun julkisuudessa kauhisteltiin nimenomaan yksityisten hoitolaitosten huonoa hoitoa.

No maailman parhaimmat hoitolaitokset ovat poikkeuksetta yksityisiä. Eihän täällä makseta edes palkkoja julkisissa. Vastahan oli Helsingissä tästä juttua. Viikkotolkulla vai pahimmillaan jopa kuukausi tai vuositolkulla joudut odottamaan. Miten joku voi kehua meidän julkista terveydenhoitoa???

Vierailija
431/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Vasemmisto nousi hetkellisesti (n. 1940-luvulta 1980-luvun alkuun) voimakkaaksi vaikuttajaksi, jolloin Pohjoismaihin muodostui ns. hyvinvointivaltiot, joissa esim. tavallinen terveydenhoito oli huipputasoa verrattuna muuhun maailmaan. 

-1980-luvulta lähtien perinteinen vasemmistolaisuus on usean syyn seurauksena kadonnut lähes kokonaan, niin myös työväestö länsimaista ja vähitellen murenee pois myös hyvinvointivaltiot.

-talousliberalismi ja muu oikeistolainen politiikka keskittyy enemmän kansainvälisiin suuryhtiöihin, pääomasijoittajiin ja infrastruktuurin yksityistämiseen, sille ei ole tärkeää kansallisvaltiot ja niiden asukkaiden hyvinvointi, raha on isänmaa ja äidinkieli, ihan sama tuleeko raha venäläiseltä oligarkilta, kiinalaiselta yhtiöltä tai qatarilaiselta sijoittajalta

-eli olemme siinä vaiheessa, jossa rahaa on enemmän kuin koskaan, mutta se on yhä harvemmilla, ja palvelut vain huononee ja infrastruktuuri rapistuu ja suuri osa nykynuorisoa tulee olemaan köyhempiä, typerämpiä ja sairaampia kuin aiemmat sukupolvet

-eli vaikka näennäisesti ollaan rikkaampia kuin ennen, tekniikka on kehittyneempää jne, niin silti mennään ihmisten elintasossa ja hyvinvoinnissa taaksepäin - muistuttaa siten kehitystä USA:ssa.

Suomen valtion budjettihan kasvaa jatkuvasti ja nyt meillä on Suomen historian vasemmistolainen hallitus ja silti tällainen ketju on tehty. Joku tuossa teoriassasi on nyt pielessä.

Juuri näin.

Yksityinen terveydenhoitohan on sitä paitsi paljon parempaa. Sen huomaa jo heti siitä kun sinun ei tarvitse odotella viikkotolkulla ja asiakastakin kuunnellaan.

Riippuu ihan lääkäristä. Itse olen käynyt useammallakin sellaisella yksityisellä joka ei kuunnellut yhtään eikä käynnistä ollut mitään hyötyä. 

Turha luulo, että hoito olisi jotenkin tasokkaampaa yksityisellä, ainakaan yksityisissä hoitolaitoksissa, ei ole pitkäaika siitä, kun julkisuudessa kauhisteltiin nimenomaan yksityisten hoitolaitosten huonoa hoitoa.

No maailman parhaimmat hoitolaitokset ovat poikkeuksetta yksityisiä. Eihän täällä makseta edes palkkoja julkisissa. Vastahan oli Helsingissä tästä juttua. Viikkotolkulla vai pahimmillaan jopa kuukausi tai vuositolkulla joudut odottamaan. Miten joku voi kehua meidän julkista terveydenhoitoa???

Oisko ne jotka kehuu tosi nuoria tai selvinneet ilman sairauksia. Itselläkin oli vielä nuorena sellainen kuva, että meillä on hyvä julkinen terveydenhuolto, kun lapsena hoidettiin kaikki. Mutta sitten kun sairastuin aikuisena pari kertaa, enkä saanut apua, vaan  lähinnä v* ttuilua, niin tajusin vasta sen terveydenhuollon todellisuuden. 

Vierailija
432/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä, palolaitoksella toimistotöissä jne.

Eivät he ole työttömiä, jos ovat palkkatuetussa työssä.

Palaavat työttömyyskortistoon ja uudet menevät tilalle. Valtio maksaa puolet palkasta niin kaupunki säästää. Eläkkeelle jäävien tilalle ei ole otettu porukkaa.

Vierailija
433/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko nyt löytyisi vastaus miten noin ylivertaisen älykäs, neuvokas ja mukautuva tyyppi on aina vaan pitkäaikaistyötön ja joutuu turvautumaan työkokeiluihin. Nytkin sijaisuutesi loppuu kohta ja taas kilometritehdas kutsuu. Luulisi työnantajien suorastaan tappelevan sinusta. Levysoitin tosin ainakin täällä jumittaa pahasti...

Vasta aloitin töissä, ei se vielä lopu 😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
434/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille vähän maalaisjärkeä päähän niin alkaa moni asia sujumaan paremmin.

Vierailija
435/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työhaastattelun kautta sinne pääsi. Moni jäi rannalle ruikuttamaan, eivät päässeet.

Vierailija
436/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole montaa päivää aikaa kun viimeksi itkit miten se määräaikainen työsopparisi loppuu.

Vierailija
437/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole montaa päivää aikaa kun viimeksi itkit miten se määräaikainen työsopparisi loppuu.

Mahtoiko olla joku muu anonyymi.

Vierailija
438/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Oisko ne jotka kehuu tosi nuoria tai selvinneet ilman sairauksia. Itselläkin oli vielä nuorena sellainen kuva, että meillä on hyvä julkinen terveydenhuolto, kun lapsena hoidettiin kaikki. Mutta sitten kun sairastuin aikuisena pari kertaa, enkä saanut apua, vaan  lähinnä v* ttuilua, niin tajusin vasta sen terveydenhuollon todellisuuden. 

Ja on ihan tuuristakin kiinni, joskushan päivystyksessäkin voi olla niitä hiljaisempia hetkiä ja pääsee helpommin sisään. Hoitajissakin on eroja. Se on kuitenkin vain ihminen joka tekee sen arvion hoidontarpeesta. Joku ottaa vaivan vakavasti kun toinen taas samassa tilanteessa v ittuilee ja on lähettämässä kotiin. Tämän tietää jos on saman vaivan vuoksi tarvinnut useammin apua. Perusterveet ei välttämättä tarvi usein sairaanhoitoa joten edellisestä käynnistä voi olla vuosia aikaa ja sekin vääristää käsityksiä. Sitten lapselle ei välttämättä näy kuinka paljon vanhemmat on ehkä vaatineet että hoitoon pääsisi, joissain tapauksissa voi olla niin että alkuun on sairaalassa vähätelty hoidontarvetta.

Vierailija
439/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko olla joku muu anonyymi.

Ensi talvena minä olen töissä, kun moni asuntovelkainen saa kenkää ja on sitten työtön luuseri. Miksi otit asuntovelkaa palvelualalla?

Olitko vähän tyhmä kenties?

2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen 1100, kun 2 lasta ja sähkölasku 1200.

Työttömällä naapurillakin voi olla ruokaa ja sulla ei, kun et saa sitä toimeentulotukea.

No, me voidaan haukkua sinut sitten työttömäksi luuseriksi, kun lapsillasi ei ole ruokaa.

Vierailija
440/640 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinongelma tässä kaikessa on kuulemma sairaaloiden ja terveysasemien vanhanaikaiset hierarkiat. Osa lääkäreistä leikkii kuulemma jumalaa ja haukkuu hoitajia ja hoitajat puolestaan haukkuu sitten potilaat ja jättää v i tt tuilleessaan hoitamatta. Henkinen paha olo syö hoitajilta myös sitä energiaa töissä ja osa lopettaa työt tuon ilmapiirin takia. Tälle ongelmalle jonkun pitäis alkaa tekemään jotain, niin korjais jo paljon asioita. Ei ole kenenkään etu. 

Täysin hatusta vedetty juttu!

Poistatit sitten jo kolmannen kerran sen kommentin, jossa sanoin että ei ole. Että olen kuullut sairaalassa työskentelevältä irl ja lisäksi lukenut useamman ketjun Jodelista, joissa on puhuttu aiheesta. Nuoret hoitajat ovat kertoneet vaihtavansa alaa, koska eivät jaksa jatkuvaa haukkumista. Etkö kestä totuutta vai miksi poistatit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi