Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?

Kommentit (925)

Vierailija
621/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieroailija kirjoitti:

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia...

Käykö sinulla näin myös miespuolisten kavereiden kanssa? Jos vastaus on ei, niin sitten ymmärrät, mitä tarkoittaa: "Mies ja nainen eivät voi olla vaan kavereita."

Ja tästä päästäänkin taas siihen, että biseksuaaleilla ei kai sitten voi olla kavereita ollenkaan?

Tämä oli loistava oivallus!

Kyllä, 12-vuotiaan mielessä :D

Vierailija
622/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin vastakysymyksen: mikä ESTÄÄ miestä ja naista olemasta vain kavereita, samaan tapaan kuin samaakin sukupuolta olevan kanssa ollaan?

Sekö että mies haluaa aina lopulta seksiä kaikkien/kenen tahansa kanssa? - Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla esim on aika korkea drive enkä todellakaan halua.

Sekö että mies ihastuu kaikkiin mukaviin ihmisiin? - Ihan yhtä kaukana totuudesta. Olisi siinä melkoinen kiire minullakin ihastua joka suuntaan.

Tässäkin ketjussa vilisevä käsitys siitä että mies haluaa perusoletuksena jatkaa sukua niin monen kanssa kuin mahdollista on täysin väärä. Ei halua. Ihmiselle on luontaista käyttäytymistä pariutua. Ei ihmiset muuten tällä tavoin jatkuvasti pitkäksi aikaa pariutuisi.

Ja se, että mies saattaa ohi mennen ehkä kelatakin että millaistahan tuon kanssa olisi kaveristaan, ei myöskään ole sama asia kuin seksuaalinen halu tätä kohtaan. Ja eiköhän sitä naisetkin joskus jonkun kohdalla mieti. Ei jokainen ajatusleikki ole oikeaa kokeilunhalua.

T. Heteromies jolla kaverit enimmäkseen naisia. Vielä ei näistä yksikään - joista osa varsin viehättäviä - ole vuosienkaan kuluessa yhtään ehdotusta minulta saanut eikä saa.

No se estää, että on mahdotonta löytää miestä, joka ei haluaisi enemmän kuin kaveruutta. Sinä olet joku poikkeusmies, joita on varmaan yksi sadasta.

Tai sitten kirjoittaja mies joka haluaa että naiset edelleen suostuvat sinisilmäisesti miesten "kavereiksi", tai hän saattaa olla myös nainen joka esittää miestä, jotta saisi omalle vies"kaveruudelleen" tukea.

Ei täällä netissä voi tietää kuka kirjroittaa ja millä agendalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta onko miehellä muita kuin kaverillisia aikeita, paitsi jos olen itse ko. miehestä kiinnostunut muuna kuin kaverina. En siis yleensä mieti tuollaisia.

Ei minuakaan joka random mies, mutta ystävällä ei oikein voi olla salaista ketunhäntää, muutoin se on ystävyyden irvikuva.

Vierailija
624/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä, mitä vakavaa siinä on, jos "se" käykin mielessä. Normaalia ihmisen elämää. Ei silti pääse sänkyyn kaikkien maailman ihmisten kanssa, ja todellakin hyvä niin.

VOI olla kavereita ilman seksiä, jos vaan tahtoa löytyy!

N39

Juuri näin. Seksi nyt ajatuksen tasolla käy todennäköisesti ihmisten mielessä aika usein eri tilanteissa. Ei se tarkoita vielä yhtään mitään, ei edes sitä että haluaisi tai yrittäisi päästä sänkyyn jokaisen kohtaamansa vastakkaisen (tai saman) sukupuolen edustajan kanssa. Monesti mieli käy läpi toisen ihmisen seksuaalisen viehättävyyden ihan automaattisesti. 

Tässä keskustelussa on nyt usein oletuksena että varsinkin miehet olisivat valmiita sänkyyn lähes jokaisen vastaantulevan naisen kanssa. En tietenkään osaa sanoa muista miehistä, mutta itselläni ehkä 5% tai alle tuntemistani naisista olisi sellaisia joiden kanssa voisin edes ajatella harrastavani seksiä sellaisessa tilanteessa jossa molemmat sinkkuja, etsivät seksiseuraa jne. Veikkaisin, että tämä pätee myös useimpiin läheisimpiin ystäviini. En ole nähnyt kenenkään ns. painelevan menemään tai edes yrittävän sitä mitenkään järjestelmällisesti tuntemiensa naisten kanssa. Poikkeuksia tähän toki varmasti löytyy niin miehistä kuin naisistakin. 

Munkin on (naisena) vaikea uskoa, että kaikki miehet (edes suurin osa) aktiivisesti pyrkii toisen housuihin, vaikka nainen viehättävä miehen mielestä olisikin. Ja ajatus siitä, että vuosikausia larppaa ystävää vain odottaen mahdollisuutta on ihan naurettava. Ja heti perään surullinen.

Kuitenkin todella yleistä on tuo kaverin esittäminen, kun oikeasti haluaisi jotain muuta(kin). Ymmärtäähän sen, koska tottakai käyttää kaikki mahdollisuudet olla lähellä ihastusta, kun se tuottaa tyydytystä mielelle. 

Vaikeampi sen sijaan on ymmärtää sitä miten itsekkäästi ihastunut toimii tätä ihastuksen kohdettaan kohtaan, jolle siis vannoo ystävyyttä ja lojaaliutta, ja että tekisi tämän puolesta kaiken, kun sitten kuitenkaan ei ole edes rehellinen siitä tärkeimmästä, eli että vain esittää kaveria.

Ei kai se, että haluaa jotain muutakin, sulje pois sitä että voi silti olla lojaali ystävä. Vähän niin kuin se, että joku haluaisi olla työpaikallaan pomo, ei tarkoita, ettei voi olla hyvä työntekijä.

Että pomous ja rakastuminen ovat rinnastettavissa... heh.

Jos ymmärrät mitä lojaali tarkoittaa, tiedät varmaan vastauksen kysymykseesikin.

Vierailija
625/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mies ja nainen on kavereita, (oikeasti, niin että hengailevat usein kahdestaan ym. eikä kyse ole isommasta kaveriporukasta, tai esim. ammatillisesta yhteistyöstä) siinä on 4 vaihtoehtoa

1) Miehellä on tunteita naiseen, naisen mielestä mies ei ole riittävän puoleensavetävä fyysisesti

2) Naisella on tunteita mieheen, miehen mielestä nainen ei ole riittävän puoleensavetävä fyysisesti

3) Jompi kumpi on homoseksuaali

4) jompikumpi tai molemmat heistä ovat varattuja, ja leikkivät tulella

Koska jos ulkonäkö ei olisi ongelma toiselle osapuolelle, heistä tulisi pari. Jos luonne olisi ongelma, eivät he olisi kavereitakaan koska miksi hengailla tyypin kanssa, jonka luonteesta ei pidä.

Se on niin naurettavaa kun joku hyvännäköinen nainen sanoo "Olen aina tullut paremmin toimeen miesten kanssa ja suurin osa kavereistani on miehiä" LOL niin varmaan... ainakin omasta mielestäsi miehet ihan vilpittömästi haluaa olla kavereitasi vaan ja eikä muuta. Iso red flag naisessa 

Tai 5) he pitävät aidosti toisistaan ystävinä, arvostavat toistensa seuraa, pitävät hauskaa yhdessä, jakavat elämää ja auttavat toisiaan, ovat käytännössä yhtä perhettä (vaikka ovat tavanneet vasta aikuisina), pitävät yhtä vuosikymmeniäkin.

"Koska jos ulkonäkö ei olisi ongelma toiselle osapuolelle, heistä tulisi pari." Tässä! Tässä se on mitä te ette tajua, te jotka näette kaiken seksin ja seksuaalisen jännitteen kautta. Minulla on kaksi miestä sydänystävinä, he ovat mielestäni komeita ja älykkäitä, mutta seksuaalinen jännite yksinkertaisesti puuttuu kumpaankin suuntaan.

Olemme olleet vuosiakin sinkkuina samaan aikaan, ja toisen kanssa asuneetkin yhdessä, eikä mitään romanttiseen viittaavaakaan tapahdu, koska sitä kiinnostusta ei ole. Ei ole mitenkään automaattista että hyvin juttuun tulevasta heteromiehestä ja heteronaisesta olisi tulossa pari, tai että tulisi mutta kun toinen on ruma tai parisuhteessa tms.

Te jotka ette ole koskaan päässeet kokemaan tätä aitoa, syvää, vuosikymmeniä kestävää ei-seksuaalista rakkautta vastakkaista sukupuolta kohtaan - te ette ymmärrä sitä. Siksi te väitätte näitä absurdeja "totuuksia".

Kyllä me ollaan koettu ne vuosikymmenen mittaiset kaverisuhteet jotka ovat sitten kaatuneet siihen toisen kiinnostukseen. Minullakin noita on 3 kpl. Ehkä ei itse vain ole vielä päässyt kokemaan sitä miten homma kosahtaa ;)

Niin? En minä sanonut ettei noita tapauksia ole. Tietenkin on. Mutta pointtina on että täällä väitetään että ei ole olemassakaan tällaista pelkkää ystävyyttä joka ei koskaan "kosahda" toisen kiinnostukseen. Kyllä on.

(Joo joo, ainahan voi väittää ettei tätä voi tietää, eli ehkä paras miespuolinen ystäväni tunnustaa rakkautensa yhdeksänkymppisenä kuolinvuoteella 70 vuoden ystävyyden jälkeen, mutta kamoon, ollaan realistisia nyt... Eikö todennäköisempää olisi se että tämä tunnustus tapahtuisi hiprakassa sängyllä yhdessä maatessa, kun molemmat ovat nuoria ja sinkkuja.)

Sitä vain että samalla tavalla kun sinä tulet tositen puolesta sanomaan että he eivät vain ole kokeneet asiaa x, voidaan sinullekin sanoa että sinä vain et vielä itse ole kokenut asiaa x. Mikään ei estä etteikö sinulle tapahdu kuten jollekin toiselle, sitä vain ei vielä ole tapahtunut. Sitä se peräänkuuluttamasi realismi juuri on. 

En ole väittänytkään mitään tällaista. En kiellä toisten kokemuksia enkä sitä etteikö niin voisi käydä minullekin joskus. Mutta te väitätte minulle että minun kokemaani ei voi olla olemassa.

"Te jotka ette ole koskaan päässeet kokemaan tätä aitoa, syvää, vuosikymmeniä kestävää ei-seksuaalista rakkautta vastakkaista sukupuolta kohtaan - te ette ymmärrä sitä. Siksi te väitätte näitä absurdeja "totuuksia"."

Kyllä tämän voi väitteeksi tulkita, älä nyt viitsi. Väität myös

"Mutta pointtina on että täällä väitetään että ei ole olemassakaan tällaista pelkkää ystävyyttä joka ei koskaan "kosahda" toisen kiinnostukseen. Kyllä on."

Kyllä aika vahvasti on oltu sitä mieltä että voi olla pelkkää ystävyyttä, mutta sitähän et sinäkään tiedä onko näillä ystävilläsi millaisia tunteita tosiasiassa sinua kohtaan.

Mitä nyt oikein sekoilet? Kyllä, minä nimenomaan väitän että aitoa, pelkkää ystävyyttä on olemassa. Mutta myös tietenkin niitä tapauksia joissa tilanne päättyy toisen kiinnostukseen.

En ensimmäisessä kommentissani kumonnut noita kirjoittajan neljää väitettä vaan lisäsin viidennen. Johon minulle kommentoidaan että kyllä se aito ystävyyskin vielä voi kosahtaa. No, niin voikin. Mutta todennäköisempää on että olisi jo kosahtanut, kuin se että monen kymmenen vuoden sydänystävyyden jälkeen toinen tunnustaa tunteitaan.

Tajuatkohan vieläkään pointtia?

Minusta olet aivan oikeassa. Mutta on myös niin, että minulla on vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, jonka olen tuntenut jo melkein 30 vuotta. Olemme molemmat naimisissa ja meillä on lapsia. Tapasimme, kun hänellä oli poikaystävä ja minä olin sinkku. En koskaan tehnyt aloitetta, koska hän oli varattu. Myöhemmin selvisi, että hän oli päättämässä suhdettaan. Jos olisin tiennyt, että suhde on päättynyt, olisi ehkä tullut tilaisuus kertoa, että olen kiinnostunut, mutta valitettavasti tilanne selvisi minulle vasta kun hänellä oli jo uusi poikaystävä, josta tuli myöhemmin hänen puolisonsa. Tilaisuuteni meni ohi ja myöhemmin löysin itsekin tyttöystävän, josta tuli vaimoni. Olemme joskus puhuneet asiasta ja todenneet, että jos asiat olisivat menneet toisin, meistä olisi voinut tulla pari, koska kumpikin täyttää toisen puolisolle asettamat vaatimukset. Kummankaan moraali ei hyväksy pettämistä, joten suhde pysyy ystävyytenä luultavasti lopun ikäämme. Ja hyvä niin, koska olemme molemmat toistemme hyviä, ellei peräti parhaita ystäviä.

Olen nähnyt muutamankin tapauksen jossa vanha rakas ystävä otetaan pariksi sitten kun molemmat ovat leskeytyneet. 

Vierailija
626/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi olla kaveri naisen kanssa, mutta jos nainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä.

Mulla on ystävänä naisia, joiden osalta tiedän etten tule saamaan seksiä heiltä. Se on ihan ok, koska ovat kavereitakin kivoja. Mutta jos ikinä tulevat ehdottamaan seksiä, niin 100 % varmasti vastaisin kyllä.

Entä sitten jos harrastaisit seksiä jonkun näistä naisista kanssa. Merkitseekö se heti sitä, että suhteenne on muuttunut ystävyydestä parisuhteeksi?

Toivottavasti panosuhteeksi.

Eli siis että ei enää olla ystäviä, vaan ainoastaan pannaan kun tavataan?

Uskoisin että kyse on siitä miten ystävyyden kukin määrittelee. Minulle ystävyys on pikäaikainen, ihan jopa  sinne kuolemaan asti jatkuva tärkeä ihmissuhde ihmiseen jonka kokee läheiseksi eri tavalla kuin muut ihmiset. Ystävyys on ennen kaikkea yhdessä kulkemista, ystävä on luotettava, ja rehellinen, ja pitää ystävän puolta eikä vedä mattoa jalkojen alta. Ystävä on paikalla silloin kun on hyvät ajat, ja silloin kun on huonot. Ystävä ei kilpaile parisuhteen kanssa. 

Jos joku näistä puuttuu ei kyse ole ystävyydestä. 

Vierailija
627/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi olla kaveri naisen kanssa, mutta jos nainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä.

Mulla on ystävänä naisia, joiden osalta tiedän etten tule saamaan seksiä heiltä. Se on ihan ok, koska ovat kavereitakin kivoja. Mutta jos ikinä tulevat ehdottamaan seksiä, niin 100 % varmasti vastaisin kyllä.

Entä sitten jos harrastaisit seksiä jonkun näistä naisista kanssa. Merkitseekö se heti sitä, että suhteenne on muuttunut ystävyydestä parisuhteeksi?

Uskoisin että kyse on siitä miten ystävyyden kukin määrittelee. Minulle ystävyys on pikäaikainen, ihan jopa  sinne kuolemaan asti jatkuva tärkeä ihmissuhde ihmiseen jonka kokee läheiseksi eri tavalla kuin muut ihmiset. Ystävyys on ennen kaikkea yhdessä kulkemista, ystävä on luotettava, ja rehellinen, ja pitää ystävän puolta eikä vedä mattoa jalkojen alta. Ystävä on paikalla silloin kun on hyvät ajat, ja silloin kun on huonot. Ystävä ei kilpaile parisuhteen kanssa. 

Ja tämä ei millään tavalla sulje pois sitä, että jos kaverinainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä.

Mitä nopeammin naiset ymmärtävät, että mies haluaa seksiä kauniilta naiselta (oli kaveri tai ei), niin sitä nopeammin tässäkin keskustelussa on järkeä.

Vierailija
628/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyisin vastakysymyksen: mikä ESTÄÄ miestä ja naista olemasta vain kavereita, samaan tapaan kuin samaakin sukupuolta olevan kanssa ollaan?

Sekö että mies haluaa aina lopulta seksiä kaikkien/kenen tahansa kanssa? - Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla esim on aika korkea drive enkä todellakaan halua.

Sekö että mies ihastuu kaikkiin mukaviin ihmisiin? - Ihan yhtä kaukana totuudesta. Olisi siinä melkoinen kiire minullakin ihastua joka suuntaan.

Tässäkin ketjussa vilisevä käsitys siitä että mies haluaa perusoletuksena jatkaa sukua niin monen kanssa kuin mahdollista on täysin väärä. Ei halua. Ihmiselle on luontaista käyttäytymistä pariutua. Ei ihmiset muuten tällä tavoin jatkuvasti pitkäksi aikaa pariutuisi.

Ja se, että mies saattaa ohi mennen ehkä kelatakin että millaistahan tuon kanssa olisi kaveristaan, ei myöskään ole sama asia kuin seksuaalinen halu tätä kohtaan. Ja eiköhän sitä naisetkin joskus jonkun kohdalla mieti. Ei jokainen ajatusleikki ole oikeaa kokeilunhalua.

T. Heteromies jolla kaverit enimmäkseen naisia. Vielä ei näistä yksikään - joista osa varsin viehättäviä - ole vuosienkaan kuluessa yhtään ehdotusta minulta saanut eikä saa.

No se estää, että on mahdotonta löytää miestä, joka ei haluaisi enemmän kuin kaveruutta. Sinä olet joku poikkeusmies, joita on varmaan yksi sadasta.

Tai sitten kirjoittaja mies joka haluaa että naiset edelleen suostuvat sinisilmäisesti miesten "kavereiksi", tai hän saattaa olla myös nainen joka esittää miestä, jotta saisi omalle vies"kaveruudelleen" tukea.

Niin, kuka vain voi ihan missä tahansa keskustelussa kirjoittaa millä tahansa agendalla. Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?

Ja tässä aiheessa tietenkin lähes jokainen kommentoi omien kokemustensa perusteella ja toki niitä omia kokemuksia voi halutessaan valehdella. Mutta on myös mahdollista jutella erilsisia yleisiä päätelmiä tehden - omista kokemuksista ainakin osittain riippumatta - jolloin agendojen merkitystä saadaan vähennettyä.

Itse esim erittelin muutaman mahdollisen järkiperusteen mies-nais-kaveruuden puolesta (tai vastaan), ja ne pohjautuivat yleistietoon aiheesta, eivät juuri minun kokemuksiini.

Monella on tietenkin se kokemus että miehet aina vonkuu lopulta. Heillä ei ole vielä tuuri käynyt. Mutta siitä vedetty johtopäätös, että kaikki miehet ovat sellaisia, ei ole looginen eikä edes tilastollisesti todennäköinen. Jokainen on kuitenkin tavannut loppuviimen aika vähän miehiä suhteessa siihen paljonko miehiä on.

- se johon viittasit.

Vierailija
629/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuka vain voi ihan missä tahansa keskustelussa kirjoittaa millä tahansa agendalla. Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?

Ja tässä aiheessa tietenkin lähes jokainen kommentoi omien kokemustensa perusteella ja toki niitä omia kokemuksia voi halutessaan valehdella. Mutta on myös mahdollista jutella erilsisia yleisiä päätelmiä tehden - omista kokemuksista ainakin osittain riippumatta - jolloin agendojen merkitystä saadaan vähennettyä.

Itse esim erittelin muutaman mahdollisen järkiperusteen mies-nais-kaveruuden puolesta (tai vastaan), ja ne pohjautuivat yleistietoon aiheesta, eivät juuri minun kokemuksiini.

Monella on tietenkin se kokemus että miehet aina vonkuu lopulta. Heillä ei ole vielä tuuri käynyt. Mutta siitä vedetty johtopäätös, että kaikki miehet ovat sellaisia, ei ole looginen eikä edes tilastollisesti todennäköinen. Jokainen on kuitenkin tavannut loppuviimen aika vähän miehiä suhteessa siihen paljonko miehiä on.

- se johon viittasit.

Miesten biologiasta kumpuavat seksuaaliset tarpeet ovat vahvat. Se ei tarkoita, etteikö mies pystyisi niitä hallitsemaan ja olemaan esim ystävä naiselle. Mutta seksi on miesten mielessä kun ovat seksuaalisesti kiihottavan (kauniin) naisen seurassa.

Vierailija
630/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei millään tavalla sulje pois sitä, että jos kaverinainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä.

Mitä nopeammin naiset ymmärtävät, että mies haluaa seksiä kauniilta naiselta (oli kaveri tai ei), niin sitä nopeammin tässäkin keskustelussa on järkeä.

Minun ystävyyden määritelmään seksi ei kuulu, mutta sinä saat toki määritellä ystväyyden omalta kohhdaltasi ihan kuten haluat.

Vierailija
631/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se johon viittasit.

"Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?"

Ei koskaan noin. Muutenhan jokaiseen trolliin pitäisi tarttua samalla intetnsiivisyydellä. Typeräähän se olisi.

Vierailija
632/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se johon viittasit.

Miesten biologiasta kumpuavat seksuaaliset tarpeet ovat vahvat. Se ei tarkoita, etteikö mies pystyisi niitä hallitsemaan ja olemaan esim ystävä naiselle. Mutta seksi on miesten mielessä kun ovat seksuaalisesti kiihottavan (kauniin) naisen seurassa.

Tämä. Siksipä minulla ei miespuolisia ystäviä olekaan.

Vierailija
633/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se johon viittasit.

"Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?"

Ei koskaan noin. Muutenhan jokaiseen trolliin pitäisi tarttua samalla intetnsiivisyydellä. Typeräähän se olisi.

Eikä tarvitsisi; jos asia ei olisi relevanttia tai järkevää (niistähän trollaamisen tunnistaa), niin ei silloin tietenkään tarvitse.

Sitä paitsi trollaaminen voi agendasta huolimatta nostaa ihan oikeitakin kysymyksiä esiin, joihin vastaaminen perustellen voi edesauttaa sen oman asian vesitiiviyttä. Tämä toki riippuu trollista.

Se ikuinen henkilöön (ja tässä tapauksessa siis myös henkilön motiiveihin) menevä vastaperusteleminen on loputon suo, jossa voittaja on se jonka vastapuolensa agendoista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista keksimä tarina on kaikkein mielikuvituksellisin ja kansaanvetoavin. Eihän mitään järkikeskustelua voi niin käydä.

- sama

Vierailija
634/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin olen kokenut toisin päin. Kun aikoinani minä, pirteä mutta ei niin kaunis nainen olen mennyt iloisesti juttelemaan jonkun miespuolisen kanssa, ihan vain aikeenani jutella, olen saanut hyvin vahvaa, jopa töykeää signaalia, että seuraani ei kaivata.  Miehillä siis on ollut vahva oletus, et nyt se tuli iskemään.

Voitaisko olla ihmisiä ihmisille, ystävällisiä sukupuolesta riippumatta, miettimättä liikaa, et mitähän sillä on taka-ajatuksena? Ei aina tartte olla kyse muusta kuin vain viattomasta juttelusta.

vanha rouva

Vierailija
635/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että naiset olettavat miehen jäävän oikein mielellään kavereiksi. Itseäni ei kiinnosta kun se on aina niin, että kun alat naiselle kaveriksi niin ei hänestä mitään kuulu paitsi silloin kun ollaan vailla jotain lampun vaihtoo tai auton kyytiä tms. Että semmosia kavereita. 

Vierailija
636/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että keskustelu on ajautunut sivuraiteelle, miesten oletuksiin. 

Vastauksena otsikon kysymykseen sanoisin oman kokemuksen perusteella, että eivät kaikki, mutta jotkut kyllä. Ehkä räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus vuosien takaa, kun olin pitkän matkan bussissa, ja edessäni istuvalla naisella oli hiukset kiinnitetty upean näköisellä korulla. Kun sitä olin muutaman tunnin katsellut, niin lopulta sanoin hänelle ääneen, että koru on upea. Naisen vastaus oli sanatarkasti: "Sori, mulla on jo poikaystävä." Leukani loksahti auki tämän vastauksen absurdiuden ja omahyväisyyden edessä, joten en osannut sanoa siihen enää mitään. 

M44

Vierailija
637/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin kerran opiskelujen kautta yhteen mieheen, jonka kanssa tultiin kivasti juttuun, höpöteltiin niitä näitä ruokalassa ja sen sellaista arkista. Jossain vaiheessa mainitsin ohimennen mieheni, ja tämä mies oikeasti SUUTTUI ihan silminnähden todella paljon ja lähti vihaisena pois sanomatta minulle enää sanaakaan. Tämä oli törkeää ja loukkaavaa, ilmeisesti rupattelut opiskeluista ja kulttuurista olivat hänen mielestään lupauksia siitä että olen lupautunut hänen panopuukseen. Yök.

Tällaisten hyypiöiden takia olen aina vähän varuillani kun joku mies yrittää tehdä tuttavuutta, vaikka olisi tosi kiva, että olisi enemmän myös miespuolisia ystäviä.

Sinun olisi heti pitänyt sanoa olevasi varattu, jotta mies ei tuhlasi aikaa turhaan. Mies sinun sijasta olisi hakenut jonkun sinkkunaisen seuraan, jolloin olisi paljon suurempi mahdollisuus, että suhteesta olisi kehittynyt jotain seksuaalista.

Vierailija
638/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tässä 36-vuotiaan miehen omakohtainen kokemus omasta kaveripiiristä.

Olen opiskellut ja työskennellyt naisvaltaisella alalla 14 vuoden ajan. Olen naimisissa ollut nyt kolme vuotta ja minulla on 1 vuotias poika.

Kaverilliset suhteet ovat olleet pitkään elämässäni tärkeämmät kuin parisuhteet. 20 iän jälkeen kävin kyllä treffeillä ja oli välillä vakituisempaakin tyttöystävää, mutta viihdyin parhaiten kaverien kanssa aikaa viettäen. Siihen yleensä parisuhteet kaatuivatkin. Parisuhteeseen olen alkanut aina ihmisten kanssa, joissa heti alkuun halusin tämän ihmisen kanssa parisuhdetta, tai seksiä.

Minun kaveripiirini koostuu lapsuudenystävistä (n.30% naisia), veljistäni, heidän puolisoistaan (100% naisia, kavereita on myös joistakin heidän ex-puolisoistaan), työkavereista ja kolleegoista kautta työhistorian (lähes 100% naisia). Kaveripiirini on siis laaja ja voisi melkein sukupuolijakauma olla 50/50, tosin lähimmät ystävät ovat miespuoleisia.

Olen pitänyt parisuhteeni ja kaverisuhteeni erillään. En ole sinkkunakaan ollessani naispuoleisille kavereilleni ehdottanut romanssia tai seksiä. Toki miehenä olen ajatellut heitä alasti tai seksiä heidän kanssaan, mutta nämä ovat olleet vain harmittomia fantasioita. Pikkujouluissa yms. toiminnassa olen pyrkinyt olemaan hillitty ettei kavereina pitämäni naiset pientä flirttiä pidemälle lähtisi kanssani.

Tykkään siitä että kaveripiirini on laaja ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin. Rakkain harrastukseni on lautapelit, joten laaja kaveripiiri on siihenkin plussaa.

Vierailija
639/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies, jos ei tavatessa sivusilmällä tarkasta tissi ja peräosastoa. Jokaisella miehellä on aina seksuaalinen ajatus naisesta. Kunnon miehet katsastavat tarjonnan hienovaraisesti ja pitävät ajatukset panemisesta omana tietonaan.

Vierailija
640/925 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mies, jos ei tavatessa sivusilmällä tarkasta tissi ja peräosastoa. Jokaisella miehellä on aina seksuaalinen ajatus naisesta. Kunnon miehet katsastavat tarjonnan hienovaraisesti ja pitävät ajatukset panemisesta omana tietonaan.

Työpaikalla kyllä missä sosiaalinen small talk kuuluu protokollaan. Tavallista pidempään moni mies kuitenkin tuijottaa hyvännäköisen naisen rintoja, pebaa tai kamelinvarvasta.