Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?
Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Harmi että keskustelu on ajautunut sivuraiteelle, miesten oletuksiin.
Vastauksena otsikon kysymykseen sanoisin oman kokemuksen perusteella, että eivät kaikki, mutta jotkut kyllä. Ehkä räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus vuosien takaa, kun olin pitkän matkan bussissa, ja edessäni istuvalla naisella oli hiukset kiinnitetty upean näköisellä korulla. Kun sitä olin muutaman tunnin katsellut, niin lopulta sanoin hänelle ääneen, että koru on upea. Naisen vastaus oli sanatarkasti: "Sori, mulla on jo poikaystävä." Leukani loksahti auki tämän vastauksen absurdiuden ja omahyväisyyden edessä, joten en osannut sanoa siihen enää mitään.
M44
Valitettavaa ja huonoa käytöstä. Ja myös tapahtuu toisin päin, kuten kerran kun sosiaalinen kaverini kehui yhden miehen hiuksia diskossa, ja tämä vastasi että ystäväni ei ole hänen tyyppiään :O Ystäväkin oli naimisissa jo, eli iskuyritys se ei ollut. Miksi ei voitais olla toisillemme kivoja?
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin kerran opiskelujen kautta yhteen mieheen, jonka kanssa tultiin kivasti juttuun, höpöteltiin niitä näitä ruokalassa ja sen sellaista arkista. Jossain vaiheessa mainitsin ohimennen mieheni, ja tämä mies oikeasti SUUTTUI ihan silminnähden todella paljon ja lähti vihaisena pois sanomatta minulle enää sanaakaan. Tämä oli törkeää ja loukkaavaa, ilmeisesti rupattelut opiskeluista ja kulttuurista olivat hänen mielestään lupauksia siitä että olen lupautunut hänen panopuukseen. Yök.
Tällaisten hyypiöiden takia olen aina vähän varuillani kun joku mies yrittää tehdä tuttavuutta, vaikka olisi tosi kiva, että olisi enemmän myös miespuolisia ystäviä.
Sinun olisi heti pitänyt sanoa olevasi varattu, jotta mies ei tuhlasi aikaa turhaan. Mies sinun sijasta olisi hakenut jonkun sinkkunaisen seuraan, jolloin olisi paljon suurempi mahdollisuus, että suhteesta olisi kehittynyt jotain seksuaalista.
"Tuhlaisi aikaa" ? Miksi pitää aina miettiä hyötysuhdetta, kenellekään ei voi jutella ilman että saa siitä jotain muutakin kuin vain hyvää mieltä sen hetken... Niinkö?
Onpa kummat elämän arvot, mut taisit ollakin provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin kerran opiskelujen kautta yhteen mieheen, jonka kanssa tultiin kivasti juttuun, höpöteltiin niitä näitä ruokalassa ja sen sellaista arkista. Jossain vaiheessa mainitsin ohimennen mieheni, ja tämä mies oikeasti SUUTTUI ihan silminnähden todella paljon ja lähti vihaisena pois sanomatta minulle enää sanaakaan. Tämä oli törkeää ja loukkaavaa, ilmeisesti rupattelut opiskeluista ja kulttuurista olivat hänen mielestään lupauksia siitä että olen lupautunut hänen panopuukseen. Yök.
Tällaisten hyypiöiden takia olen aina vähän varuillani kun joku mies yrittää tehdä tuttavuutta, vaikka olisi tosi kiva, että olisi enemmän myös miespuolisia ystäviä.
Sinun olisi heti pitänyt sanoa olevasi varattu, jotta mies ei tuhlasi aikaa turhaan. Mies sinun sijasta olisi hakenut jonkun sinkkunaisen seuraan, jolloin olisi paljon suurempi mahdollisuus, että suhteesta olisi kehittynyt jotain seksuaalista.
"Tuhlaisi aikaa" ? Miksi pitää aina miettiä hyötysuhdetta, kenellekään ei voi jutella ilman että saa siitä jotain muutakin kuin vain hyvää mieltä sen hetken... Niinkö?
Tässä tapauksessa mies oli ihan varmasti ihastunut naiseen ja luuli naisen olevan myös ihastunut mieheen. Loppusaldona miehelle jää vain huonoja fiiliksiä koko jutusta.
Mä en todellakaan ajattele, tosin en taida olla ihan tavallinen tässä.
Mutta harmillisen usein niillä miehillä sitten kuitenkin on taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet ja naiset voi koskaan olla pelkästään kavereita, miksi ihmeessä edes haluaisi ollakaan.
Eri juttu toki jos ikäero on suuri, kyllä mä monen vanhemman naisen kanssa voin sanoa olevani vaan pelkkä kaveri, mutta kyllä kaikkien muiden, varsinkin lähempänä omaa ikää olevien naisten kanssa kaveeramisen pohjana on aina halu paneskella enemmän tai vähemmän, lisääntymisvietti on molemmilla sukupuolilla luonnostaan todella voimakas, tämän takiahan ihminen on niitä harvoja, jotka paneskelee "ihan vaan huvikseen"
Näin on aina ollut, ja aina oleva.
Miksei voi?
Ja jos syynä on potentiaalinen seksuaalinen vire, niin miten sitten bi- ja panseksuaaliraukat? Eikö heillä sitten voi olla ystäviä missään sukupuolessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin vastakysymyksen: mikä ESTÄÄ miestä ja naista olemasta vain kavereita, samaan tapaan kuin samaakin sukupuolta olevan kanssa ollaan?
Sekö että mies haluaa aina lopulta seksiä kaikkien/kenen tahansa kanssa? - Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla esim on aika korkea drive enkä todellakaan halua.
Sekö että mies ihastuu kaikkiin mukaviin ihmisiin? - Ihan yhtä kaukana totuudesta. Olisi siinä melkoinen kiire minullakin ihastua joka suuntaan.
Tässäkin ketjussa vilisevä käsitys siitä että mies haluaa perusoletuksena jatkaa sukua niin monen kanssa kuin mahdollista on täysin väärä. Ei halua. Ihmiselle on luontaista käyttäytymistä pariutua. Ei ihmiset muuten tällä tavoin jatkuvasti pitkäksi aikaa pariutuisi.
Ja se, että mies saattaa ohi mennen ehkä kelatakin että millaistahan tuon kanssa olisi kaveristaan, ei myöskään ole sama asia kuin seksuaalinen halu tätä kohtaan. Ja eiköhän sitä naisetkin joskus jonkun kohdalla mieti. Ei jokainen ajatusleikki ole oikeaa kokeilunhalua.
T. Heteromies jolla kaverit enimmäkseen naisia. Vielä ei näistä yksikään - joista osa varsin viehättäviä - ole vuosienkaan kuluessa yhtään ehdotusta minulta saanut eikä saa.
No se estää, että on mahdotonta löytää miestä, joka ei haluaisi enemmän kuin kaveruutta. Sinä olet joku poikkeusmies, joita on varmaan yksi sadasta.
Tai sitten kirjoittaja mies joka haluaa että naiset edelleen suostuvat sinisilmäisesti miesten "kavereiksi", tai hän saattaa olla myös nainen joka esittää miestä, jotta saisi omalle vies"kaveruudelleen" tukea.
Ei täällä netissä voi tietää kuka kirjroittaa ja millä agendalla.
Niin, kuka vain voi ihan missä tahansa keskustelussa kirjoittaa millä tahansa agendalla. Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?
Ja tässä aiheessa tietenkin lähes jokainen kommentoi omien kokemustensa perusteella ja toki niitä omia kokemuksia voi halutessaan valehdella. Mutta on myös mahdollista jutella erilsisia yleisiä päätelmiä tehden - omista kokemuksista ainakin osittain riippumatta - jolloin agendojen merkitystä saadaan vähennettyä.
Itse esim erittelin muutaman mahdollisen järkiperusteen mies-nais-kaveruuden puolesta (tai vastaan), ja ne pohjautuivat yleistietoon aiheesta, eivät juuri minun kokemuksiini.
Monella on tietenkin se kokemus että miehet aina vonkuu lopulta. Heillä ei ole vielä tuuri käynyt. Mutta siitä vedetty johtopäätös, että kaikki miehet ovat sellaisia, ei ole looginen eikä edes tilastollisesti todennäköinen. Jokainen on kuitenkin tavannut loppuviimen aika vähän miehiä suhteessa siihen paljonko miehiä on.
- se johon viittasit.
"Joten miten olisi jos keskustelua arvioitaisiin mieluummin niiden sanottujen asioiden kuin perusteettomasti suuntaan tai toiseen kuviteltujen agendojen kautta?"
Ei koskaan noin. Muutenhan jokaiseen trolliin pitäisi tarttua samalla intetnsiivisyydellä. Typeräähän se olisi.
Eikä tarvitsisi; jos asia ei olisi relevanttia tai järkevää (niistähän trollaamisen tunnistaa), niin ei silloin tietenkään tarvitse.
Sitä paitsi trollaaminen voi agendasta huolimatta nostaa ihan oikeitakin kysymyksiä esiin, joihin vastaaminen perustellen voi edesauttaa sen oman asian vesitiiviyttä. Tämä toki riippuu trollista.
Se ikuinen henkilöön (ja tässä tapauksessa siis myös henkilön motiiveihin) menevä vastaperusteleminen on loputon suo, jossa voittaja on se jonka vastapuolensa agendoista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista keksimä tarina on kaikkein mielikuvituksellisin ja kansaanvetoavin. Eihän mitään järkikeskustelua voi niin käydä.
- sama
En käy järkikeskusteluja vauvapalstalla juuri siksi, että trollata voi kuka vain. Jokainen toki tyylillään, mutta tulen ikuisesti esittämään epäilyksen, se on minun tyylini.
En. Jos jotain muuta kuin kaverillista mielenkiintoa on, se pitäisi sanoa suoraan. Siihen asti en kuvittele mitään. Jos mies ei indikoi selkeästi romattista kiinnostusta, minulle sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa mies oli ihan varmasti ihastunut naiseen ja luuli naisen olevan myös ihastunut mieheen. Loppusaldona miehelle jää vain huonoja fiiliksiä koko jutusta.
Ei kukaan täyspäinen ihastu täysillä ihmiseen, jonka kanssa puhuu vain ruokalassa. Ihan puhtaasti miehen vika, jos ei älynnyt kysyä, onko naisella miesystävää, vaan kuvitteli jotain muuta. Osalla miehistä mielikuvitus laukkaa käsittämättömästi. Aina hieno juttu, jos pääsee eroon näistä ihmisistä, joille elämä toimii hyötysuhteiden varassa. Aika moni suhde jää syntymättä, kun muutkin havaitsevat, että kaveruus onkin tällaiselle feikkiä. En viitsisi edes tutustua sellaiseen ihmiseen niin luotaantyöntävää käytöstä tuollainen muista hyötyminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täyspäinen ihastu täysillä ihmiseen, jonka kanssa puhuu vain ruokalassa. Ihan puhtaasti miehen vika, jos ei älynnyt kysyä, onko naisella miesystävää, vaan kuvitteli jotain muuta. Osalla miehistä mielikuvitus laukkaa käsittämättömästi. Aina hieno juttu, jos pääsee eroon näistä ihmisistä, joille elämä toimii hyötysuhteiden varassa. Aika moni suhde jää syntymättä, kun muutkin havaitsevat, että kaveruus onkin tällaiselle feikkiä. En viitsisi edes tutustua sellaiseen ihmiseen niin luotaantyöntävää käytöstä tuollainen muista hyötyminen on.
Käyttäjän nainenkin miestä silloin hyväksi jos nainen pitää miestä vain kaverina kun mies haluaisi romanttista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla kaveri naisen kanssa, mutta jos nainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä.
Mulla on ystävänä naisia, joiden osalta tiedän etten tule saamaan seksiä heiltä. Se on ihan ok, koska ovat kavereitakin kivoja. Mutta jos ikinä tulevat ehdottamaan seksiä, niin 100 % varmasti vastaisin kyllä.
Entä sitten jos harrastaisit seksiä jonkun näistä naisista kanssa. Merkitseekö se heti sitä, että suhteenne on muuttunut ystävyydestä parisuhteeksi?
Mua kiinnostaa enemmän miten hän seksin vuoksi on valmis uhraamaan ystävyyden..
Miksi se ystävyys pitäisi uhrata? Ystävälle jonka kanssa harrastaa satunnaisesti seksiä on oma nimityksensä, friend with benefits. Voi sellaisessakin olla hyviä ystäviä, käydä ulkona syömässä ja kahveilla ei tarvitse joka kerta kuin näkee harrastaa seksiä.
Kyl nauroin vedet silmissä joistakin kommenteista täällä, ironinen ote sujuu joillakin. No joo, nuorena minua ei varustettu komealla ulkonäöllä mutta olin välkky, paljon psykologiaa lukeneena ja syvällisenä tyyppinä jouduin siihen tilanteeseen että naiskavereita riitti mutta mä halusin enemmän. Milloin bileissä haluttiin tulla itkemään olkapäälleni milloin pyydettiin koteihin kuuntelijaksi kun naiset ovat joutuneet kokemaan kovia miesten tahoilta. Prosessi homman lopettamiseksi alkoi siitä ku eräs nainen bileissä oli hullaantunu kaveriini, pyysi mua auttamaan et sais tän miehen iskettyä. Kännissä sanoi että tota voin panna mutta sun kanssa on hyvä olla kaverina että tällaista.
Sain vaimon sitten vasta kun lopetin yrittämästä ja keskityin omiin juttuihin, nii minua iskettiin sit :)
Nykyään en kaveeraa naisten kanssa kuin vain sen verran että vaimolle ku joskus tulee naiskavereita kylään nii vaimo ja ne huhuilevat mua kahvipöytään jos on tarvetta keskustella ja selvittää joitain omia ongelmia.. nii kyl tulen juttelemaan. En sen enempää..
Näyttäis siltä että miehen ja naisen kaveruussuhde voi kestää maksimissaan vain joitakin vuosia. Mut miesten välinen ystävyys voi kestää vuosikymmeniä.
Ei minua haittaa vaikka olisikin. Kunhan tajuavat käyttäytyä hyvin, senkin jälkeen kun tajuavat, etten ole kiinnostunut.
Esimerkki hyvästä käytöksestä: työkaverini oli minuun ihastunut ja joku kerta rohkaistui kertomaan asiasta. Työajan jälkeen kahvilla ( käytiin muutenkin välillä kahvilla/drinkillä, usein tosin oli muitakin työkavereita mukana). Valitettavasti itselläni ei ollut tunteita. Mies ei tehnyt asiasta numeroa, juotiin kahvit loppuun ja lähdettiin kotiin. Sen jälkeen mies käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut, jutteli normaalisti niin kuin ennenkin. Ei ottanut asiaa enää koskaan esille.
Vierailija kirjoitti:
Kyl nauroin vedet silmissä joistakin kommenteista täällä, ironinen ote sujuu joillakin. No joo, nuorena minua ei varustettu komealla ulkonäöllä mutta olin välkky, paljon psykologiaa lukeneena ja syvällisenä tyyppinä jouduin siihen tilanteeseen että naiskavereita riitti mutta mä halusin enemmän. Milloin bileissä haluttiin tulla itkemään olkapäälleni milloin pyydettiin koteihin kuuntelijaksi kun naiset ovat joutuneet kokemaan kovia miesten tahoilta. Prosessi homman lopettamiseksi alkoi siitä ku eräs nainen bileissä oli hullaantunu kaveriini, pyysi mua auttamaan et sais tän miehen iskettyä. Kännissä sanoi että tota voin panna mutta sun kanssa on hyvä olla kaverina että tällaista.
Sain vaimon sitten vasta kun lopetin yrittämästä ja keskityin omiin juttuihin, nii minua iskettiin sit :)
Nykyään en kaveeraa naisten kanssa kuin vain sen verran että vaimolle ku joskus tulee naiskavereita kylään nii vaimo ja ne huhuilevat mua kahvipöytään jos on tarvetta keskustella ja selvittää joitain omia ongelmia.. nii kyl tulen juttelemaan. En sen enempää..Näyttäis siltä että miehen ja naisen kaveruussuhde voi kestää maksimissaan vain joitakin vuosia. Mut miesten välinen ystävyys voi kestää vuosikymmeniä.
Muuten hyvä tarina, mutten ole viimeisestä kohdasta samaa mieltä. Minulla on miespuolisia kavereita, joiden kanssa ystävyys on kestänyt 20-40 vuotta. Samoin naispuolisilla kavereillani.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa 2020-luvulle. Voitko käsittää, ettei nainen tarvitse miehen palkkaa vaan hän tienaa itse?
Naisia on monenlaisia. On miehekkäitä naisia ja sitten on naisellisia naisia.
Mies ja nainen eivät voi vain kaverimielessä mennä saunomaan ja turista kaikkea maan ja taivaan väliltä. Miesten kesken se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en kaveeraa naisten kanssa kuin vain sen verran että vaimolle ku joskus tulee naiskavereita kylään nii vaimo ja ne huhuilevat mua kahvipöytään jos on tarvetta keskustella ja selvittää joitain omia ongelmia.. nii kyl tulen juttelemaan. En sen enempää..Näyttäis siltä että miehen ja naisen kaveruussuhde voi kestää maksimissaan vain joitakin vuosia. Mut miesten välinen ystävyys voi kestää vuosikymmeniä.
Oli sulla rankka nuoruus, kun jouduit ihan keskustelemaan naisten kanssa. Palkkaako siitä olisi pitänyt maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa vaikka olisikin. Kunhan tajuavat käyttäytyä hyvin, senkin jälkeen kun tajuavat, etten ole kiinnostunut.
Esimerkki hyvästä käytöksestä: työkaverini oli minuun ihastunut ja joku kerta rohkaistui kertomaan asiasta. Työajan jälkeen kahvilla ( käytiin muutenkin välillä kahvilla/drinkillä, usein tosin oli muitakin työkavereita mukana). Valitettavasti itselläni ei ollut tunteita. Mies ei tehnyt asiasta numeroa, juotiin kahvit loppuun ja lähdettiin kotiin. Sen jälkeen mies käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut, jutteli normaalisti niin kuin ennenkin. Ei ottanut asiaa enää koskaan esille.
Noin voi käydä, hyvin hoidettu!
Mun mies ei tykkäisi siitä että kaveeraisin jonkun minuun ihastuneen tai minusta fantasioivan miehen kanssa. En kyllä minäkään kaveeraisi sellaisen kanssa, en vaikka olisin sinkku, mutta silloin se ei haittaisi samalla tavalla kuin niin että minä kävisin kaljalla ja saunomassa miehen kanssa joka on kaverini, ja minuun lääpällään. Typerä ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Mies ja nainen eivät voi vain kaverimielessä mennä saunomaan ja turista kaikkea maan ja taivaan väliltä. Miesten kesken se onnistuu.
Aivan hyvin voi. Me kaveriporukalla aina sekasaunotaan. Siis mieheni kaverit ja heidän vaimonsa.
Tuo on sen verran harvinainen poikkeus ja se edellyttää aika ikäviä tapahtumia, että en viitsinyt mainita sitä, vaikka teoriassa tuokin on mahdollista.