Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?
Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin ajatellut miehillä olevan välttämättä mitään taka-ajatuksia. Tätä palstaa lukiessa syntyy kuitenkin se mielikuva, että kaikilla miehillä on vain se yksi asia mielessä. Sääli.
Minäkin pitkän aikaa pidin tiukasti kiinni siitä että miespuoliset kaverini, ja mieheni kaverit ovat kavereitani. Yksi toisensa jälkeen kuitenkin on totuus paljastunut. Viimeisin 25v ystävyyden jälkeen. Tunnusti että nyt kun olen tosissani vakiintunut ja ostanut talon ja mennyt kihloihin ja menossa naimisiinkin, että ei hän tällaista ystävyyttä kanssani ole halunnut. Sepä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoton_83 kirjoitti:
Olen kai harvinainen poikkeus, kun on ollut ja on naispuolisia kavereita, joiden kanssa ollaan käyty lasillisella, pelattu lautapelejä, ammuttu paintballia, käyty festareilla ja konserteissa. Muutaman kanssa olen jopa käynyt mökillä saunomassa, uimassa sekä ulkomailla (öitäkin vietetty) ja koskaan en ole ollut muuten, kuin kaverimielellä liikkeellä.
Osa naisista on ollut varattuja, osa sinkkuja. Itse välillä sinkku, välillä seurustellut ja nykyisin onnellisesti naimisissa (7. vuosi menossa) sekä kaksi pientä lasta. En ole koskaan pettänyt enkä ole seurustellut kuin 3 kertaa elämäni aikana (joista viimeisin on siis nykyinen puolisoni)
Ilmeisesti se on joillekin mahdotonta olla vain kavereita tai ystäviä vastakkaisen sukupuolen kanssa ilman taka-ajatuksia (?) Kyse ei ole ollut myöskään siitä, että kyseiset naiset olisivat olleet jotenkin "ei niin viehättäviä" tai muuta sellaista. Osa on ollut hyvin kauniita ja sellaisia haluttuja naisia, joilla on ollut vientiä enemmän kuin riittävästi. Itselle ei ole koskaan tullut edes mieleen pettää luottamusta ja ehdottaa jotain muuta, kuin mikä on ollut soveliasta.
M38
Käytkö siis nyt naimisissa olevana pienten lasten isänä ulkomailla naiskaverin kanssa kahdestaan, tai mökillä saunomassa?
Yleensä kun on pariuduttu eri sukupuolta olevat kaverit jää vähemmälle huomiolle muutamastakin syystä, mm. aikaa menee enemmän puolison kanssa ja mahdollisten lasten hoitoon. Täysin luonnollinen kehitys, yleensä ehtii vähemmän olemaan samaa sp olevienkaan kanssa.
Mutta kuten tuokin tyyppi kertoi, pystyi hyvin olemaan kaveri eri sp-olevan kanssa ilman seksiä, ilman isompia taka-ajatuksia, eli se on mahdollista.
Kyl sä tajuut kun vähän mietit!
Sinä et tajua, vaikka miettisit kuinka!
Kaikillahan noita nuoruuden kaveruuksia on ollut, sellaisia ohimeneviä juttuja, mutta jos puhutaan oikeasti ystävyydestä, niin ei se kyllä pääty siihen että kaveri alkaa seurustella. Maken kanssa voidaan edelleen saunoa kahdestaan kynttilän valossa ja tehdä ulkomaanreissuja, mutta Lissun kanssa ei.
Mikä on sinun selityksesi, jos ei tuo minun kelvannut? Miksi Maken kanssa voidaan edelleenkin saunoa kahdestaan, mutta Lissun kanssa ei enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin ajatellut miehillä olevan välttämättä mitään taka-ajatuksia. Tätä palstaa lukiessa syntyy kuitenkin se mielikuva, että kaikilla miehillä on vain se yksi asia mielessä. Sääli.
Minäkin pitkän aikaa pidin tiukasti kiinni siitä että miespuoliset kaverini, ja mieheni kaverit ovat kavereitani. Yksi toisensa jälkeen kuitenkin on totuus paljastunut. Viimeisin 25v ystävyyden jälkeen. Tunnusti että nyt kun olen tosissani vakiintunut ja ostanut talon ja mennyt kihloihin ja menossa naimisiinkin, että ei hän tällaista ystävyyttä kanssani ole halunnut. Sepä siitä.
Mä en ihan ymmärrä tätä. Siis hän on roikkunut vuosikausia suhun rakastuneena sun perässä? Miksei voinut kertoa tunteistaan aikaisemmin? Pakostihan hän on ollut rakastunut, ei pelkän seksin mahdollisuuden perässä kukaan viitsi vuosikymmentä kaveerata.
Ainahan se on miehellä mielessä.
Joten jos vaikka juttelen jonkun varatun miehen kanssa, joka tietää minun olevan naimisissa ja tuntee miehenikin, niin tällöinkin asetan sanani siten ettei vaan tule väärinkäsityksiä. En myöskään naura tai hymyile liikaa. Liiallinen tuttavallisuus miehen suunnalta on red flag.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on miehellä mielessä.
Joten jos vaikka juttelen jonkun varatun miehen kanssa, joka tietää minun olevan naimisissa ja tuntee miehenikin, niin tällöinkin asetan sanani siten ettei vaan tule väärinkäsityksiä. En myöskään naura tai hymyile liikaa. Liiallinen tuttavallisuus miehen suunnalta on red flag.
Olispa ankeena jos täytyis noin varoa. Mä en varo, nauran just niin paljon kuin naurattaa, luuli joku mitä tahansa. Mitä väliä mitä toinen ajattelee?
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan ymmärrä tätä. Siis hän on roikkunut vuosikausia suhun rakastuneena sun perässä? Miksei voinut kertoa tunteistaan aikaisemmin? Pakostihan hän on ollut rakastunut, ei pelkän seksin mahdollisuuden perässä kukaan viitsi vuosikymmentä kaveerata.
Tiedätkö, en minäkään oikein ymmärrä. Ei hän mitenkään ole roikkunut, on itsekin seurustellut tahollaan moneenkin kertaan, Molemmat meistä on saaneet lapsetkin ystävyyden aikana jne. Seksiäkin hän on saanut ihan riittämiin, senkin tiedän.
Kun sitten en enää ollut hänen kirjoissaan "mahdollinen", niin se kaveruus päättyi siihen :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, miksi ette pysty olemaan kavereita naisen kanssa?
Ettekö kykene samaistumaan naisiin, onko teillä jotenkin hankalaa tunne-elämän kanssa ja siksi ihastutte jokaiseen, joka osoittaa hyväksyntää tai jotain muuta?
Voin, mutta kyllä siihen liittyy myös luontaisia viettejä sun muuta. Lisäksi miehelle naiskaverit ovat sosiaalinen itsemurha, kun kaikki pitävät homona tai eunukkina
Miehelle naiskaverit eivät todellakaan ole sosiaalinen itsemurha vaan päinvastoin statusta nostattava asia, josta muut miehet ovat kateellisia. Tämäkään ei toki ole ongelmatonta, kertoo mieskulttuurista sen, miten sukupuolia ei nähdä tasavertaisina vaan nainen on erityisasemassa.
Panomiehiä kadehtitaan miesten maailmassa ja naisten kaverimiehet ovat totaalisia luusereita. Kaikki miehet ajattelevat näin.
Juu, eivät ajattele. Minun tuttavapiirissäni nuo "panomiehet" eivät todellakaan ole kateuden kohteita, vaan heitä pidetään aika säälittävinä luusereina. Miksi kukaan kadehtisi miestä, joka ei kykene pitkäaikaiseen vakaaseen parisuhteeseen.
Ja mistä sinä tiedät, mitä ne "naisten kaverimiehet" tekevät silloin, kun et ole paikalla. Olisiko mahdollista, että julkisesti he ja heidän naiskaverinsa esittävät pelkkiä kavereita ja julkisuudelta piilossa he tekevät oikeasti niitä asioita, joita "panomiehet" väittävät tekevänsä.
Minun on todella vaikea uskoa, että naiset haluaisivat minkäänlaista suhdetta sellaisen miehen kanssa, joka kehuskelee kavereilleen sillä, keiden kanssa on ollut.
Mä kysyisin vastakysymyksen: mikä ESTÄÄ miestä ja naista olemasta vain kavereita, samaan tapaan kuin samaakin sukupuolta olevan kanssa ollaan?
Sekö että mies haluaa aina lopulta seksiä kaikkien/kenen tahansa kanssa? - Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla esim on aika korkea drive enkä todellakaan halua.
Sekö että mies ihastuu kaikkiin mukaviin ihmisiin? - Ihan yhtä kaukana totuudesta. Olisi siinä melkoinen kiire minullakin ihastua joka suuntaan.
Tässäkin ketjussa vilisevä käsitys siitä että mies haluaa perusoletuksena jatkaa sukua niin monen kanssa kuin mahdollista on täysin väärä. Ei halua. Ihmiselle on luontaista käyttäytymistä pariutua. Ei ihmiset muuten tällä tavoin jatkuvasti pitkäksi aikaa pariutuisi.
Ja se, että mies saattaa ohi mennen ehkä kelatakin että millaistahan tuon kanssa olisi kaveristaan, ei myöskään ole sama asia kuin seksuaalinen halu tätä kohtaan. Ja eiköhän sitä naisetkin joskus jonkun kohdalla mieti. Ei jokainen ajatusleikki ole oikeaa kokeilunhalua.
T. Heteromies jolla kaverit enimmäkseen naisia. Vielä ei näistä yksikään - joista osa varsin viehättäviä - ole vuosienkaan kuluessa yhtään ehdotusta minulta saanut eikä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, en minäkään oikein ymmärrä. Ei hän mitenkään ole roikkunut, on itsekin seurustellut tahollaan moneenkin kertaan, Molemmat meistä on saaneet lapsetkin ystävyyden aikana jne. Seksiäkin hän on saanut ihan riittämiin, senkin tiedän.
Kun sitten en enää ollut hänen kirjoissaan "mahdollinen", niin se kaveruus päättyi siihen :/
Sekö et sulla oli lapsia toisen kanssa ei hidastanut häntä, edelleen ajatteli et oot mahdollinen? Voi tätä nykyajan moraalia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö et sulla oli lapsia toisen kanssa ei hidastanut häntä, edelleen ajatteli et oot mahdollinen? Voi tätä nykyajan moraalia...
Miksi lapset olisivat este? Joka päivä pariutuu ihmisiä joilla on jo lapsia.. Ihan totta et tätä tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vieroailija kirjoitti:
Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:
Totta kai toisinaan mielessä käy 'likaisia' ajatuksia...
Käykö sinulla näin myös miespuolisten kavereiden kanssa? Jos vastaus on ei, niin sitten ymmärrät, mitä tarkoittaa: "Mies ja nainen eivät voi olla vaan kavereita."
Ja tästä päästäänkin taas siihen, että biseksuaaleilla ei kai sitten voi olla kavereita ollenkaan?
Tämä oli loistava oivallus!
Uskon, että miehet haluaa aina jotain muutakin kuin ystävyyttä. Jos nainen laittaa ajoissa stopin hommalle mies uhriutuu, että ei hän halunnut muuta kuin ystävyyttä, onpas inhottavaa kun noin suhtaudutaan jne.. Jos nainen ei laita stoppia ajoissa mies alkaa lopulta vonkaamaan. Parhaimmassa tapauksessa syyllistää "No miks annoit ymmärtää, luulin että säki olit messissä...!?!"
Ainoa tapa voittaa on laittaa se stoppi ajoissa, antaa miehen kiukutella.
Itse lähden aina naiivisti liikkeelle että jos jonkun kanssa juttu luistaa niin olis kiva olla kavereita. No piti oppia kantapään kautta että ei se oikein onnistu miesten kanssa. Kai sitä täytyy alkaa kiertämään miehet kaukaa töitä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin vastakysymyksen: mikä ESTÄÄ miestä ja naista olemasta vain kavereita, samaan tapaan kuin samaakin sukupuolta olevan kanssa ollaan?
Sekö että mies haluaa aina lopulta seksiä kaikkien/kenen tahansa kanssa? - Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla esim on aika korkea drive enkä todellakaan halua.
Sekö että mies ihastuu kaikkiin mukaviin ihmisiin? - Ihan yhtä kaukana totuudesta. Olisi siinä melkoinen kiire minullakin ihastua joka suuntaan.
Tässäkin ketjussa vilisevä käsitys siitä että mies haluaa perusoletuksena jatkaa sukua niin monen kanssa kuin mahdollista on täysin väärä. Ei halua. Ihmiselle on luontaista käyttäytymistä pariutua. Ei ihmiset muuten tällä tavoin jatkuvasti pitkäksi aikaa pariutuisi.
Ja se, että mies saattaa ohi mennen ehkä kelatakin että millaistahan tuon kanssa olisi kaveristaan, ei myöskään ole sama asia kuin seksuaalinen halu tätä kohtaan. Ja eiköhän sitä naisetkin joskus jonkun kohdalla mieti. Ei jokainen ajatusleikki ole oikeaa kokeilunhalua.
T. Heteromies jolla kaverit enimmäkseen naisia. Vielä ei näistä yksikään - joista osa varsin viehättäviä - ole vuosienkaan kuluessa yhtään ehdotusta minulta saanut eikä saa.
No se estää, että on mahdotonta löytää miestä, joka ei haluaisi enemmän kuin kaveruutta. Sinä olet joku poikkeusmies, joita on varmaan yksi sadasta.
Vierailija kirjoitti:
KIITOS!
Ihana saada tähän ketjuun joku normaali mies kommentoimaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä, mitä vakavaa siinä on, jos "se" käykin mielessä. Normaalia ihmisen elämää. Ei silti pääse sänkyyn kaikkien maailman ihmisten kanssa, ja todellakin hyvä niin.
VOI olla kavereita ilman seksiä, jos vaan tahtoa löytyy!
N39
Juuri näin. Seksi nyt ajatuksen tasolla käy todennäköisesti ihmisten mielessä aika usein eri tilanteissa. Ei se tarkoita vielä yhtään mitään, ei edes sitä että haluaisi tai yrittäisi päästä sänkyyn jokaisen kohtaamansa vastakkaisen (tai saman) sukupuolen edustajan kanssa. Monesti mieli käy läpi toisen ihmisen seksuaalisen viehättävyyden ihan automaattisesti.
Tässä keskustelussa on nyt usein oletuksena että varsinkin miehet olisivat valmiita sänkyyn lähes jokaisen vastaantulevan naisen kanssa. En tietenkään osaa sanoa muista miehistä, mutta itselläni ehkä 5% tai alle tuntemistani naisista olisi sellaisia joiden kanssa voisin edes ajatella harrastavani seksiä sellaisessa tilanteessa jossa molemmat sinkkuja, etsivät seksiseuraa jne. Veikkaisin, että tämä pätee myös useimpiin läheisimpiin ystäviini. En ole nähnyt kenenkään ns. painelevan menemään tai edes yrittävän sitä mitenkään järjestelmällisesti tuntemiensa naisten kanssa. Poikkeuksia tähän toki varmasti löytyy niin miehistä kuin naisistakin.
Olen pitkälti samaa mieltä. Tosin oma tuttavapiirini lienee valikoidumpi, koska noita "voisin edes ajatella" naisia on varmaan 20%. Mutta eipä silti tulisi mieleenkään tehdä minkäänlaisia aloitteita, koska 1) olen varattu ja 2) he ovat varattuja.
Osansa voi olla silläkin, että elämäni ei pyöri seksin ympärillä. Tiedotusvälineistä olen saanut sen käsityksen, että osalla miehistä JA naisista on huomattavasti voimakkaampi seksin tarve kuin useimmilla muilla. Usein näillä ihmisillä on vaikeuksia säädellä käytöstään ja siitä seuraa asiattomia ehdotuksia ja kosketuksia ja jopa pakottamista. Tuollaiset ihmiset saattavat olla täysin mielihalujensa vietävissä ja heidän voi olla vaikea ymmärtää, että suurin osa ihmisistä ei ole sellaisia. Osalla heistä on ilmeisesti tunne ns. panettamisesta, joka heidän mielestään voidaan hoitaa vain seksillä oli toinen osapuoli halukas tai ei. Jos tuollaisille ihmisille ehdottaa seksiä, heidät saa tekemään lähes mitä tahansa.
Minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ihmisiä. Vaikka kokisin seksuaalista halua, se ei koskaan ole niin pakottavaa, että en pystyisi hillitsemään sitä. Jos joku nainen on erityisen puoleensavetävä (älykäs, fiksu, nätti), tunnen kyllä voimakastakin kiinnostusta, mutta ei se vaikuta käytökseeni. Nuorempana sinkkuna kiinnostuksesta saattoi seurata halu selvittää, onko ko. nainen vapaa vai varattu ja jos varattu, kuinka vakaasti varattu hän on. Esim. nainen, joka on muuttanut toiseen kaupunkiin opiskelemaan ja poikaystävä on jäänyt kotipaikkakunnalle, ei ehkä ole varattu enää muutaman kuukauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä miehiä pidetään viettiensä kanssa painivina ressukoina, joilla ei muuta aivotoimintaa naisten suhteen ole.
Johtuu varmaan siitä että he itse näin toteavat tässäkin ketjussa...
Riippuu ihan naisesta miten ajattelee. Eivät kaikki naiset ajattele samalla tavalla.
öyöhöyhwöyh
kyllä näim on jämpti!11