Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?

Kommentit (925)

Vierailija
341/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut kovin monta naisystävää juuri tuosta syystä, kun aina luullaan että olen vonkaamassa pillua, pelkkä hymyily tai jos on ystävällinen riittää tuohon luuloon. 

Mulla on paljonkin naisystäviä samasta syystä. Eikä sitä varsinaisesti tarvitse vongata.

Koskas olet viimeksi käynyt kuntosalilla?

Vierailija
342/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää spekulaatiota. Miehellä on AINA muitakin aikeita naisen kanssa. Mikäli mies tarvitsee kaveria niin hän ei hae sitä naisista koska heidän kanssaan ei voi muodostua samanlaista sidettä kuin muiden miesten kanssa. Naisten kanssa on aina ylimääräistä draamaa ja joutuu suodattamaan puheitaan. M52

Mitä ylimääräistä draamaa naisten kanssa muka on? En muista, että minulla ja yli 30 vuotta tuntemallani hyvällä naispuolisella ystävälläni olisi ollut mitään draamaa ylimääräisestä puhumattakaan. Puheita ei tarvitse suodattaa, kun puhuu aina asiallisesti. 

Minkälaista miesten välistä sidettä oikein tarkoitat? Miksi vastaavaa ei voisi syntyä naisen kanssa? Vaikka mies olisi kiinnostunut naispuolisesta ystävästään "siinä" mielessä, mitä merkitystä silläkään on, jos ei tee mitään asian edistämiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa ei miehet halua olla kavereita. Joko pysyvät kaukana tai haluavat seurustella/intiimiin kanssakäymiseen. Mitä teen väärin? Kaunis en kyllä ole.

Mitä hyötyä on miehen ja naisen ystävyydestä, minkä perustana ei ole lisääntyminen?

Itse olen sitä miestyyppiä, joka kokee ystävyyssuhteet naisten kanssa henkisesti antoisammiksi kuin miesten kanssa, vaikka ihan hetero olen.

Henkisesti antoisammiksi? Millä tavalla?

Mielenkiinnosta, onko tuo naisten kanssa kaveeraaminen koskaan ollut ongelma, kun olet etsinyt kumppania? Hyväksyykö naiset tuon yleensä? Itselleni olisi vaikeaa hyväksyä.

Näiden keskustelujen perusteella on paljonkin miehiä ja naisia, joille vastakkaista sukupuolta olevat kaverit ovat ongelma. Hyväksymisestä ei ole tarvinnut koskaan keskustella. En olisi koskaan huolinut kumppania, joka on niin epäluuloinen, että sen takia pitäisi alkaa rajoittaa sitä, kuka saa olla kaveri tai ystävä. Sitä paitsi mistä sitä nykyään tietää, vaikka puolisolle syntyisi suhde samaa sukupuolta olevan kanssa. Siinähän sitä sitten vaimo ihmettelisi, kun mies lähtee sen vaarattoman miespuolisen kalastusreissukaverinsa matkaan

Vierailija
344/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään heteromies ei ole vain kaveri hyvännäköisen naisen kanssa. Yksikään mies ei ole mukavampi naiselle kuin se joka haluaa panna sitä mutta ei ole vielä saanut. 

Vierailija
345/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa ei miehet halua olla kavereita. Joko pysyvät kaukana tai haluavat seurustella/intiimiin kanssakäymiseen. Mitä teen väärin? Kaunis en kyllä ole.

Mitä hyötyä on miehen ja naisen ystävyydestä, minkä perustana ei ole lisääntyminen?

Itse olen sitä miestyyppiä, joka kokee ystävyyssuhteet naisten kanssa henkisesti antoisammiksi kuin miesten kanssa, vaikka ihan hetero olen.

Henkisesti antoisammiksi? Millä tavalla?

Mielenkiinnosta, onko tuo naisten kanssa kaveeraaminen koskaan ollut ongelma, kun olet etsinyt kumppania? Hyväksyykö naiset tuon yleensä? Itselleni olisi vaikeaa hyväksyä.

Minua ei kiinnosta miehille tyypillinen läpänheitto vaan syvällinen keskustelu, ja koen tuon jälkimmäisen onnistuvan ihan ystävinä paremmin naisten kanssa. Myöskään monet tyypilliset äijien harrastukset eivät minua kiinnosta. Olen herkkä ja hieman asperger-piirteinen. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut niiden naisten kanssa, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.

Mitä syvällinen keskustelu tarkoittaa sun kohdalla tarkemmin kuvailtuna?

Kysyn vaan sen vuoksi, että käytännössä kaikki filosofian teokset suuntauksineen on miesten ajattelutyön tulosta.

Jos et ole homo, niin sanoisin että olet beta-mies, joita naiset tuskin hirveämmin edes lähestyy koskaan nimenomaan pariutumismielessä, poikkeuksena yh-äidit jotka koettaa saada susta materiaalista ja turvallisuuteen liittyvää hyötyä?

Myös minuun sopisi tuo kuvaus. Minullakin on naispuolisia kavereita, eikä tyypillinen mieskaveruus kiinnosta. Mutta en usko, että olen beta-mies, koska minulla on vaimo ja useita lapsia. 

Vierailija
346/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi kirjoitti:

Naiset, nykyaikaistakaa näkemyksenne.

Lähes kaikissa eliölajeissa biologinen prosessi menee niin, että mies (uros) kerjää ja nainen (naaras) valitsee. Tämä siis luonnonlaki.

Mutta #metoon yliampuminen on aikaansaanut sen, että naiset kokevat miellyttävän käytöksen heti iskuyritykseksi/ahdisteluksi tms.

Aivan luonnollisia ystävyyssuhteita miehen ja naisen välillä esiintyy kaikkialla. Esim sisarukset, omat aikuiset lapset, äiti, sukulaiset. Vaikka voidaan väittää, että nuo nyt ovat eri asioita, niin ei se sitä biologista perustetta poista, että kyseessä on eri sukupuolten välinen puhdas ystävyys.

Tässä ei ole kyse mistään metoosta!

Olin itse nuorena (aikana todella kauan ennen meetota) hyvin pettynyt ja vähän peloissanikin kun vain kaverina pitämäni miehet halusivat seurustelua ja kun itselle ei ollut sellainem tullut mieleenkään . Välit menivät sitten tietenkin kokonaan ja miesten puolelta oli ihmeellistä piiloaggressiivista kyräilyä.

Selvästi olet kiva ihminen kun monetkin halusivat seurustella kanssasi? Miksi ihmeessä olit pettynyt? 

Vierailija
347/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää spekulaatiota. Miehellä on AINA muitakin aikeita naisen kanssa. Mikäli mies tarvitsee kaveria niin hän ei hae sitä naisista koska heidän kanssaan ei voi muodostua samanlaista sidettä kuin muiden miesten kanssa. Naisten kanssa on aina ylimääräistä draamaa ja joutuu suodattamaan puheitaan. M52

Mitä ylimääräistä draamaa naisten kanssa muka on? En muista, että minulla ja yli 30 vuotta tuntemallani hyvällä naispuolisella ystävälläni olisi ollut mitään draamaa ylimääräisestä puhumattakaan. Puheita ei tarvitse suodattaa, kun puhuu aina asiallisesti. 

Minkälaista miesten välistä sidettä oikein tarkoitat? Miksi vastaavaa ei voisi syntyä naisen kanssa? Vaikka mies olisi kiinnostunut naispuolisesta ystävästään "siinä" mielessä, mitä merkitystä silläkään on, jos ei tee mitään asian edistämiseksi?

Hassu ajatus, että ystävyys ei olisi aitoa ystävyyttä jos kerrankin mieleen eksyy jokin seksuaalinen ajatus. Ihmisellä on se biologinen tausta mikä laittaa tietyt asiat etusijalle myös parisuhteissa, mutta ollaan myös "luomakunnan kruununa" kykeneviä seuraamaan logiikkaa ja tekemään päätöksiä syy/seuraus-suhteita pohtimalla. Näin ollen se päätös olla ystävä toisen kanssa on validi, oli sen alitajuinen syy mikä tahansa.

Vierailija
348/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktahan on näin kirjoitti:

yksikään heteromies ei ole vain kaveri hyvännäköisen naisen kanssa. Yksikään mies ei ole mukavampi naiselle kuin se joka haluaa panna sitä mutta ei ole vielä saanut. 

Onneksi oonkin ruma, niin voi luottaa, että haluavat oikeasti olla kavereita ;) Mukava luonnekin riittää joillekin. Mutta surkea ajatusmaailma surra, olen niin pahoillani nykykolmekymppisten puolesta. Onneksi 80-luvulla oli viattomampaa, lähimmäisenrakkaudestakin puhuttiin. Nykyisin jengi vaan miettii hedonisteina itseään ja miten voi hyötyä muista. Surkeaa elämää, sanon vielä kerran :(

Vierailija
349/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viestittelin facessa vanhan, yli 20 v sitten tavatun entisen työkaverimiehen kanssa. Ehdotin kahvittelua, kun mies oli tulossa käymään tähän suuntaan (Espanjaan). No mitä mies? "Kyllä, kyllä, mutta mulle tulee heti varmaan eroottisia ajatuksia, kun nään sut  uudestaan..."

Häh? Olen naimisissa ja yli 60-v, muutin eläkkeellä Espanjaan. Ikinä ei ole ollut mitään säpinöitä tämän pari vuotta nuoremman, entisen työkaverin kanssa.

Harmittaa, kun melkein kaikki kaveruussuhteet miesten kanssa karahtaa tämmösiin seksi-juttuihin, paitsi jos mies on vuosikymmeniä nuorempi.

Jos seksi käy mielessä koko ajan, niin pidä hyvä mies se omana tietonasi, ei se kuulu kanssakäymiseen työkavereiden tai varattujen naisten kanssa. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku olisi heti vonkaamassa vaimoasi kun et ole paikalla?

Vierailija
350/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

... olkaa ihmeessä kavereita myös naiset ja miehet keskenänne - se on todella tärkeä osa ainakin omaa elämääni. Avartaa tosi paljon omia näkemyksiä asioista!

Näitä neuvoja on tosi helppo jaella, mutta toteuttaminen voi osalle olla pikkasen vaikeampaa. Mulla ei ole yhtäkään kokemusta kaveruudesta miehen kanssa, jossa mies ei ennemmin tai myöhemmin olisi alkanut ehdottelemaan muutakin. Jotenkin veikkaan että jos olisin varattu, epäviehättävä, lesbo ja/tai mulla olisi lapsia, asia saattaisi olla toinen. Nyt vissiin ainoa mahdollisuus olisi kaveerata homomiehen kanssa.

Vierailija
351/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hahhah, oman elämänkokemukseni mukaan miehillä ON lähes aina muuta mielessä kuin kaveruus.

Mun kanssa miehet eivät halua olla edes kavereita 😟

Vierailija
352/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset alkaa heti hankaliksi kun selviää että mies kiinnostuu muutenkin kuin jutteluasteella..Varsinkin suomalaiset naiset..Ihan kuin joku naksahtaa heti kun mies ehdottaa kaffee tai jotain.Suoraan sanottuna vittumaisia akkoja.

Vierailija
353/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... olkaa ihmeessä kavereita myös naiset ja miehet keskenänne - se on todella tärkeä osa ainakin omaa elämääni. Avartaa tosi paljon omia näkemyksiä asioista!

Näitä neuvoja on tosi helppo jaella, mutta toteuttaminen voi osalle olla pikkasen vaikeampaa. Mulla ei ole yhtäkään kokemusta kaveruudesta miehen kanssa, jossa mies ei ennemmin tai myöhemmin olisi alkanut ehdottelemaan muutakin. Jotenkin veikkaan että jos olisin varattu, epäviehättävä, lesbo ja/tai mulla olisi lapsia, asia saattaisi olla toinen. Nyt vissiin ainoa mahdollisuus olisi kaveerata homomiehen kanssa.

Ja mulle taas kaverimiehet ei ole koskaan ehdotelleet mitään. Enkä ole epäviehättävä enkä lesbo.

Vierailija
354/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle taas kaverimiehet ei ole koskaan ehdotelleet mitään. Enkä ole epäviehättävä enkä lesbo.

Good for you.

Vierailija
355/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaverit eivät voisi harrastaa myös seksiä? Outo ajatus ettei vois.

Minäpäs kerron miten kävi minulle ja miespuoliselle parhaalle ystävälleni.

Seurustelimme teinenä n. Vuoden, päätinme olla vain ystäviä, ja olimmekin yli 8 vuotta.

Löysin kumppanin ja menin kihloihin, yhteydenpito ystäväni kanssa väheni.

2 vuotta viestittelimme silloin tällöin kunnes päätimme eräänä kauniina juhannuksena tavata..

Panemaan päädyimme ja tämä toistui useasti juhannuksen jälkeenkin.

Päätimme olla tapaamatta, koska tunteita oli molemmin puolin liikaa..

Ero tuli kun kerroin kihlatulle mitä oli tapahtunut, selvisipä siinä samalla että hän oli myös pettänyt.

Törmäsimme ystäväni kanssa baarissa, hän oli juuri alkanut seurustelemaan. Päädyimme jälleen panemaan.

Ystäväni erosi tyttöystävästä ja annoimme suhteemme edetä omalla painollaan, tulin raskaaksi, synnytin meille ihanan pojan.

Yhdessä oloa kertynyt 17v ja nyt olemme olleet naimisissa 6 v

Ällöttävää käytöstä. Ihmiset ovat hirveitä ja näköjään täysin panetuksensa vietävissä.

Ihmisillä, kuin myös eläimillä on luontainen lisääntymisvietti. Jos yhteys kahden ihmisen väliltä löytyy, mikäs siinä niin kamalaa? Naimisissa nykyään ja lapsikin. Yksinkö olisi pitänyt sitten viettää loppuelämä?

Ai kihlatun/seurustelukumppanin toistuva pettäminen on sinusta ihan ok? Minusta se on oksettavaa. Ihmisen nimenomaan ei tarvitse olla lisääntymisviettinsä vietävissä. Meillä kun on myös tunteet ja moraali - tai siis joillain on. Tarinan parilla ei ole.

Vierailija
356/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavis kirjoitti:

Mulla on pari miespuolista tuttavaa/ystävää, eikä koskaan ole edes käynyt mielessä mitään muuta.

Voi nainen ja mies olla kavereita ilman seksuaalista jännitettäkin.

Puhu vaan omasta puolestasi.

Juota joku päivä ne miespuoliset kaverisi kunnon nousuhumalaan ja pukeudu kuten pukeutuisit yökerhoon niin tulet huomaamaan että miehellä liikkuu päässä muitakin kuin puhtaasti platonisia kaverillisia ajatuksia.

Mun miespuolinen paras ystävä on asunutkin kuukauden mun luona kun hän oli asuntojen välillä. Vedettiin kännit, nukuttiin samassa sängyssä jne. Oltiin molemmat sinkkuja. Mitään ei kuutenkaan tapahtunut, eikä edes käynyt lähellä, koska olemme ystäviä emmekä himoitse toisiamme seksuaalisesti. Katsos kun osa ihmisistä ei ajattele alapäällä.

Vierailija
357/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta ovat kaverisuhteeni miesten kanssa päättyneet siihen, että mies on kehittänyt romanttisia tunteita minua kohtaan.

Ainoat todelliset miespuoliset ystäväni ovat kaikki homoseksuaaleja. Heidän kanssaan tätä ongelmaa ei ole.

Vierailija
358/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Et kai luule, että varatuilla tai yh-äideillä ei käy flaksi? Lesbouskin kuulemma vaan innostaa osaa miehistä. Ja kauneus on katsojan silmissä, useimmat nuoret naiset ovat tarpeeksi viehättäviä.

Vierailija
359/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, kun kaikille piti puhua että saisi kaveripiirin ja kontakteja, tämä oli ongelma. Nyt kun miespuoliset tutut ovat a/ niitä jotka eivät opiskeluaikana yrittäneet mitään outoa vaan todella halusivat verkostoitua b/ aviomiehen ystäviä c/ työtovereita, joiden elämän HR voisi tehdä vaikeaksi jos törkeyksiä -niin olen varma, ettei kukaan fiksu mies ymmärrä tilannetta väärin, vaikka sitten nauraisimme samoille asioille tai ottaisimme jopa firman jatkoilla tuopin. Eli jos mies vaikuttaa asialliselta, oletan ilman muuta, että kyseessä on halu puhua jostain mistä voi olla molemmille hyötyä, tai ihan vain seurallisuus, ja "sellainen" jätetään Tinderiin. 

Vierailija
360/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkaa heti hankaliksi kun selviää että mies kiinnostuu muutenkin kuin jutteluasteella..Varsinkin suomalaiset naiset..Ihan kuin joku naksahtaa heti kun mies ehdottaa kaffee tai jotain.Suoraan sanottuna vittumaisia akkoja.

Tiedätkö miksi? Koska naista ei kiinnosta kyseinen mies kuin juttuasteella, jos silläkään. Ihmisillä, myös naisilla, on oikeus päättää kenen seurassa aikaansa viettävät. Onneksi.

Sen verran minäkin tajuan että mies ei våhintään mukiinmenevän näköiselle sinkkunaiselle kahvittelua ehdota pelkillä kaveriaikeilla. Niinpä naisen ei kannata lähteä, jos hän ei ole samalla tavalla kiinnostunut miehestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme