Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko naiset helposti miehellä olevan muita kuin kaverillisia aikeita?

Vierailija
07.09.2022 |

Jos nainen ja mies tapaavat ja mies ystävällinen jne. mutta mies haluaa olla kaveri vain tehdä tuttavuutta, niin miten helposti nainen ajattelee, että onko miehellä kuitenkin jotain muuta mielessä?

Kommentit (925)

Vierailija
361/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologi kirjoitti:

Naiset, nykyaikaistakaa näkemyksenne.

Lähes kaikissa eliölajeissa biologinen prosessi menee niin, että mies (uros) kerjää ja nainen (naaras) valitsee. Tämä siis luonnonlaki.

Mutta #metoon yliampuminen on aikaansaanut sen, että naiset kokevat miellyttävän käytöksen heti iskuyritykseksi/ahdisteluksi tms.

Aivan luonnollisia ystävyyssuhteita miehen ja naisen välillä esiintyy kaikkialla. Esim sisarukset, omat aikuiset lapset, äiti, sukulaiset. Vaikka voidaan väittää, että nuo nyt ovat eri asioita, niin ei se sitä biologista perustetta poista, että kyseessä on eri sukupuolten välinen puhdas ystävyys.

Tässä ei ole kyse mistään metoosta!

Olin itse nuorena (aikana todella kauan ennen meetota) hyvin pettynyt ja vähän peloissanikin kun vain kaverina pitämäni miehet halusivat seurustelua ja kun itselle ei ollut sellainem tullut mieleenkään . Välit menivät sitten tietenkin kokonaan ja miesten puolelta oli ihmeellistä piiloaggressiivista kyräilyä.

Selvästi olet kiva ihminen kun monetkin halusivat seurustella kanssasi? Miksi ihmeessä olit pettynyt? 

Koska ei ollut tullut mleleenkään että joku heistä olisi ollut minusta mitenkään kiinnostunut enkä itse ollut heistä kiinnostunut seurustelumielessä. Käyttäydyin heitä kohtaan niin kuin ketä tahansa kohtaan enkä tunnistanut heidän käytöksestään mitään kiinnostuksen osoituksia ennen suoria kysymyksiä.

Onhan se pettymys menettää mukavia kavereita ja kun heidän käytöksensä muuttui pakkien jälkeen ikäväksi. En viettänyt kenenkään kanssa heistä aikaa kahden kesken vaan isommissa porukoissa eli en antanut ymmärtää ja pitänyt kuitenkin friendzonella.

Vierailija
362/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

... olkaa ihmeessä kavereita myös naiset ja miehet keskenänne - se on todella tärkeä osa ainakin omaa elämääni. Avartaa tosi paljon omia näkemyksiä asioista!

Näitä neuvoja on tosi helppo jaella, mutta toteuttaminen voi osalle olla pikkasen vaikeampaa. Mulla ei ole yhtäkään kokemusta kaveruudesta miehen kanssa, jossa mies ei ennemmin tai myöhemmin olisi alkanut ehdottelemaan muutakin. Jotenkin veikkaan että jos olisin varattu, epäviehättävä, lesbo ja/tai mulla olisi lapsia, asia saattaisi olla toinen. Nyt vissiin ainoa mahdollisuus olisi kaveerata homomiehen kanssa.

Heh! Et kai luule, että varatuilla tai yh-äideillä ei käy flaksi? Lesbouskin kuulemma vaan innostaa osaa miehistä. Ja kauneus on katsojan silmissä, useimmat nuoret naiset ovat tarpeeksi viehättäviä.

En luule, mutta varmasti ne jonkin verran kiinnostuneita karsivat. Oletan että nuo voivat olla selittäviä tekijöitä, miksi joillain kaveruus miesten kanssa onnistuu mutkattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavis kirjoitti:

Mulla on pari miespuolista tuttavaa/ystävää, eikä koskaan ole edes käynyt mielessä mitään muuta.

Voi nainen ja mies olla kavereita ilman seksuaalista jännitettäkin.

Puhu vaan omasta puolestasi.

Juota joku päivä ne miespuoliset kaverisi kunnon nousuhumalaan ja pukeudu kuten pukeutuisit yökerhoon niin tulet huomaamaan että miehellä liikkuu päässä muitakin kuin puhtaasti platonisia kaverillisia ajatuksia.

Mun miespuolinen paras ystävä on asunutkin kuukauden mun luona kun hän oli asuntojen välillä. Vedettiin kännit, nukuttiin samassa sängyssä jne. Oltiin molemmat sinkkuja. Mitään ei kuutenkaan tapahtunut, eikä edes käynyt lähellä, koska olemme ystäviä emmekä himoitse toisiamme seksuaalisesti. Katsos kun osa ihmisistä ei ajattele alapäällä.

Itse kävin lomamatkoilla naisen kanssa, joka seurusteli toisen miehen kanssa. Jaettiin huone, mitä nainen piti ihan korrektina, kun emme jakaneet vuodetta. Sitten hän kertoi miesystävälleen matkailleensa naisystävänsä kanssa. Valehteluaankin nainen piti ihan hyväksyttävänä. Naisella oli ihan omat säännöt - tyypillinen narsisti.

Vierailija
364/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkaa heti hankaliksi kun selviää että mies kiinnostuu muutenkin kuin jutteluasteella..Varsinkin suomalaiset naiset..Ihan kuin joku naksahtaa heti kun mies ehdottaa kaffee tai jotain.Suoraan sanottuna vittumaisia akkoja.

No huh-huh. Kukaan tervepäinen mies ei nimittele naisia vittumaisiksi akoiksi, kun saa pakit.... Please, pysy kotona ja tumputa jatkossakin.

Vierailija
365/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies-nainen kaveruus on hyvä asia kirjoitti:

... olkaa ihmeessä kavereita myös naiset ja miehet keskenänne - se on todella tärkeä osa ainakin omaa elämääni. Avartaa tosi paljon omia näkemyksiä asioista!

Näitä neuvoja on tosi helppo jaella, mutta toteuttaminen voi osalle olla pikkasen vaikeampaa. Mulla ei ole yhtäkään kokemusta kaveruudesta miehen kanssa, jossa mies ei ennemmin tai myöhemmin olisi alkanut ehdottelemaan muutakin. Jotenkin veikkaan että jos olisin varattu, epäviehättävä, lesbo ja/tai mulla olisi lapsia, asia saattaisi olla toinen. Nyt vissiin ainoa mahdollisuus olisi kaveerata homomiehen kanssa.

Heh! Et kai luule, että varatuilla tai yh-äideillä ei käy flaksi? Lesbouskin kuulemma vaan innostaa osaa miehistä. Ja kauneus on katsojan silmissä, useimmat nuoret naiset ovat tarpeeksi viehättäviä.

En luule, mutta varmasti ne jonkin verran kiinnostuneita karsivat. Oletan että nuo voivat olla selittäviä tekijöitä, miksi joillain kaveruus miesten kanssa onnistuu mutkattomasti.

Yh-äitinä vasta miehiä olikin tarjolla! Ihan kaikki, jokaikinen lähestyvä mies oli "tosimielellä" liikkeellä ja innokas ryhtymään vakavaan suhteeseen/ lapsirakas/ pian naimisiin ja sitten tehdään yhdessä toinen/ itsekin yh ja halusi äitihahmon omalle lapselleen jne. jne.

Kuvittelemastani kevyestä deittailusta ei tullut sitten yhtikäs mitään ja vuoden yksinhuoltajuuden jälkeen huomasin vastaavani - Kyllä - romanttiseen kosintaan. Alunperin tarkoitukseni oli edetä hitaasti, kun takana oli tuore ja traumaattinen ero vauvan isästä. 

Vierailija
366/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa ei miehet halua olla kavereita. Joko pysyvät kaukana tai haluavat seurustella/intiimiin kanssakäymiseen. Mitä teen väärin? Kaunis en kyllä ole.

Mitä hyötyä on miehen ja naisen ystävyydestä, minkä perustana ei ole lisääntyminen?

Itse olen sitä miestyyppiä, joka kokee ystävyyssuhteet naisten kanssa henkisesti antoisammiksi kuin miesten kanssa, vaikka ihan hetero olen.

Henkisesti antoisammiksi? Millä tavalla?

Mielenkiinnosta, onko tuo naisten kanssa kaveeraaminen koskaan ollut ongelma, kun olet etsinyt kumppania? Hyväksyykö naiset tuon yleensä? Itselleni olisi vaikeaa hyväksyä.

Minua ei kiinnosta miehille tyypillinen läpänheitto vaan syvällinen keskustelu, ja koen tuon jälkimmäisen onnistuvan ihan ystävinä paremmin naisten kanssa. Myöskään monet tyypilliset äijien harrastukset eivät minua kiinnosta. Olen herkkä ja hieman asperger-piirteinen. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut niiden naisten kanssa, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.

Mitä syvällinen keskustelu tarkoittaa sun kohdalla tarkemmin kuvailtuna?

Kysyn vaan sen vuoksi, että käytännössä kaikki filosofian teokset suuntauksineen on miesten ajattelutyön tulosta.

Jos et ole homo, niin sanoisin että olet beta-mies, joita naiset tuskin hirveämmin edes lähestyy koskaan nimenomaan pariutumismielessä, poikkeuksena yh-äidit jotka koettaa saada susta materiaalista ja turvallisuuteen liittyvää hyötyä?

Myös minuun sopisi tuo kuvaus. Minullakin on naispuolisia kavereita, eikä tyypillinen mieskaveruus kiinnosta. Mutta en usko, että olen beta-mies, koska minulla on vaimo ja useita lapsia. 

Useimmilla beta-miehillä on vaimo ja lapsia.

Vierailija
367/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae kaveruutta naisilta, enkä seksiä miehiltä. Onko se väärin?

Vierailija
368/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viestittelin facessa vanhan, yli 20 v sitten tavatun entisen työkaverimiehen kanssa. Ehdotin kahvittelua, kun mies oli tulossa käymään tähän suuntaan (Espanjaan). No mitä mies? "Kyllä, kyllä, mutta mulle tulee heti varmaan eroottisia ajatuksia, kun nään sut  uudestaan..."

Häh? Olen naimisissa ja yli 60-v, muutin eläkkeellä Espanjaan. Ikinä ei ole ollut mitään säpinöitä tämän pari vuotta nuoremman, entisen työkaverin kanssa.

Harmittaa, kun melkein kaikki kaveruussuhteet miesten kanssa karahtaa tämmösiin seksi-juttuihin, paitsi jos mies on vuosikymmeniä nuorempi.

Jos seksi käy mielessä koko ajan, niin pidä hyvä mies se omana tietonasi, ei se kuulu kanssakäymiseen työkavereiden tai varattujen naisten kanssa. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku olisi heti vonkaamassa vaimoasi kun et ole paikalla?

Niin, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että seksi saattaa olla ainoa asia, joka sinussa miehiä kiinnostaa?

Vierailija
369/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Entäpä työkaverit, opiskelukaverit, harrastuskaverit, vaimon kaverit, perhetutut jne. Jos sattuvat olemaan naisia. 

Vai oletko niitä, joilla on vaimo hunnutettuna ja itse et edes kättele (hyi!) naista.

Vierailija
370/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ap:n kuvaamaa ei tapahdu omassa elämässäni. Jos noin tapahtuu, miehellä on aivan varmasti muitakin aikeita. En ole mitään ystävämateriaalia miesten mielestä, vaan niillä tulee ihan muut jutut mieleen. 😂

Vierailija
371/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työkaveritkin joiden kanssa luullut ystävyydeksi ovat lopulta olleet umpirakastuneita, varattuja tai ei.

Ei toimi naisen ja miehen ystävyys, naiselta kyllä toimisi muttei mieheltä.

Muna vie.

Vierailija
372/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just viestittelin facessa vanhan, yli 20 v sitten tavatun entisen työkaverimiehen kanssa. Ehdotin kahvittelua, kun mies oli tulossa käymään tähän suuntaan (Espanjaan). No mitä mies? "Kyllä, kyllä, mutta mulle tulee heti varmaan eroottisia ajatuksia, kun nään sut  uudestaan..."

Häh? Olen naimisissa ja yli 60-v, muutin eläkkeellä Espanjaan. Ikinä ei ole ollut mitään säpinöitä tämän pari vuotta nuoremman, entisen työkaverin kanssa.

Harmittaa, kun melkein kaikki kaveruussuhteet miesten kanssa karahtaa tämmösiin seksi-juttuihin, paitsi jos mies on vuosikymmeniä nuorempi.

Jos seksi käy mielessä koko ajan, niin pidä hyvä mies se omana tietonasi, ei se kuulu kanssakäymiseen työkavereiden tai varattujen naisten kanssa. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku olisi heti vonkaamassa vaimoasi kun et ole paikalla?

Niin, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että seksi saattaa olla ainoa asia, joka sinussa miehiä kiinnostaa?

Olen ajatellut. Olen aika tylsä ihminen ja vanhakin, se on ihan totta. Yleensä kyllä on tuttujen miesten kanssa juttua riittänyt, vaikka päivänpolitiikasta, osakesijoittamisesta, matkustamisesta, autoista ja veneistä. Joskus on puhuttu parisuhteistakin, mutta silloin ollaan jo vähän vaarallisilla vesillä, se klassinen vaimoni ei ymmärrä minua...

Vierailija
373/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Entäpä työkaverit, opiskelukaverit, harrastuskaverit, vaimon kaverit, perhetutut jne. Jos sattuvat olemaan naisia. 

Vai oletko niitä, joilla on vaimo hunnutettuna ja itse et edes kättele (hyi!) naista.

Listaamaamasi asiat eivät ole miehen kavereita. Panokavereita voi olla, ei muuta

Vierailija
374/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä mies väittää, niin lopulta se kaverinainen alkaa kiinnostamaan seksuaalisesti. Itse näin miehenä olen tämän kokenut monta kertaa. Ihan sama vaikka mitenkä toinen olisi että ihan kaveripohjalta tässä ja en kiinnosta miestyyppinä jne, niin jos jutut synkkaa hyvin ja yhdessä on kivaa niin onhan se nyt helvetti perin erikoista jos ei ala kiinnostamaan muutenkin kuin kaverina. 

Että vaimoille tiedoksi tämä jos miehes väittää että "se on vaan ystävä" niin miehes on vähintään päiväunissaan jyystänyt sitä kaikissa mahdollisissa asennoissa.

Jos kyse on vain "päiväunista" tai toiveista tai edes kiinnostuksesta ilman mitään pyrkimystä toteuttaa unet tai toiveet, miksi puolison pitäisi välittää tai edes tietää asiasta millään tavalla? Vasta sitten, jos puoliso alkaa toimia toteuttaakseen haaveensa, on syytä huoleen.

Vierailija
375/925 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä mies väittää, niin lopulta se kaverinainen alkaa kiinnostamaan seksuaalisesti. Itse näin miehenä olen tämän kokenut monta kertaa. Ihan sama vaikka mitenkä toinen olisi että ihan kaveripohjalta tässä ja en kiinnosta miestyyppinä jne, niin jos jutut synkkaa hyvin ja yhdessä on kivaa niin onhan se nyt helvetti perin erikoista jos ei ala kiinnostamaan muutenkin kuin kaverina. 

Että vaimoille tiedoksi tämä jos miehes väittää että "se on vaan ystävä" niin miehes on vähintään päiväunissaan jyystänyt sitä kaikissa mahdollisissa asennoissa.

Jos kyse on vain "päiväunista" tai toiveista tai edes kiinnostuksesta ilman mitään pyrkimystä toteuttaa unet tai toiveet, miksi puolison pitäisi välittää tai edes tietää asiasta millään tavalla? Vasta sitten, jos puoliso alkaa toimia toteuttaakseen haaveensa, on syytä huoleen.

Oletko pikkasen naiivi? Helposti vedätettävissä

Vierailija
376/925 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut yhtäkään mieskaveria joka ei olisi treffejä ehdottanut tai seksiä.

Tämä. Miehelleni onkin hyvin selvää ettei nais"kaveri"suhteita solmita, ja minulle että on turha havitella itselleni mies"kaveria". Miehen puolelta noissa on aina jotain muutakin, ja naisenkin, jos vaikka oma mies sanoo pahasti, niin kelpaa heti kaverimies lohduttamaan.

Vierailija
377/925 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä en ole yhtään työkaveria kiksauttanut, eikä kyllä ole käynyt edes mielessäkään vaikka paljon ollaankin tiimityössä.

Etkä varmaan naisenakaan.

Vierailija
378/925 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen sen verran ruma että en kuvittele kenenkään jutustelevan muuta kuin kaverimielessä.

Onnennainen...

Pakko kyllä myöntää, että kyllä se tuntuu todella pahalta kun kukaan ei koskaan yritä tulla iskemään. Etenkin kun kavereilla on niitä iskijöitä hätisteltäväksi asti, ja itse on miehille täysin ilmaa.

- eri

Jos nyt tätäkin ketjua tai palstaa ylipäänsä lukee, niin naiset nimenomaan eivät toivo koskaan minkäänlaisia lähestymisiä miehiltä. Tuntuu, että on parempi mahdollisuus voittaa lotossa, kuin löytää juuri se nainen, joka muista naisista poiketen toivoo lähestymisiä.

Nykyään lähestymistä tekevät enää miehet joilla ei ole kaikki muumit laaksossa, joten eihän sellaista kukaan toivokaan.  Kunnon miehet eivät enää kehtaa / uskalla lähestyä, joten olet oikeassa, eihän tuollaisten epäkelpojen lähestymistä naiset toivokaan.

Vierailija
379/925 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hahhah, oman elämänkokemukseni mukaan miehillä ON lähes aina muuta mielessä kuin kaveruus.

Sama kokemus. Tosin vähenee iän myötä.

Kysymykseen vastaus, oman kokemuksen perusteella, ei kovin helposti. Kyllä mä ainakin nuorena otin kaverimiehet ihan kavereina, mut lähes aina lopulta paljastui, että halusivat muutakin. Silti en vaan tajunnut uusien tuttavuuksien kanssa. 

Samaa kokemusta. Onneksi nyt olen jo vanha akka, joten saan olla rauhassa kaikkien kaveri, myös niiden nuorten miesten kanssa jotka ennen vain yrittivät päästä pöksyihini.

Vierailija
380/925 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa ei miehet halua olla kavereita. Joko pysyvät kaukana tai haluavat seurustella/intiimiin kanssakäymiseen. Mitä teen väärin? Kaunis en kyllä ole.

Mitä hyötyä on miehen ja naisen ystävyydestä, minkä perustana ei ole lisääntyminen?

Mitä hyötyä ystävistä yleensäkin on. 

Tekisi mieli vastata tähän hieman sukupuolten suorituskykyjä eri ympäristöissä ja tilanteissa vertaillen, mutta veikkaan että se johtaisi tämän ketjun poistoon.

Kysyn ennemmin sinulta, hyväksyykö naiset yleensä, jos heidän miehellään olisi naispuolinen ystävä, jonka kanssa tämä tekisi sitten kaikenlaista mitä yleensä miehet tekee toisten miesten kanssa, hyväksyykö naiset jos miehellä on naispuolinen ystävä, ja näiden kanssa myös kahden olon, kuten miespuolisten ystävienkin kanssa, vai aiheutuisiko tuosta ystävyydestä kenties jotain ongelmia parisuhteeseen?

Hyväksyn ihan kaiken, koska ei mikään minun hyväksymistäni vaadi, mutta puolisonani ei olisi miestä jolla on naisystäviä. Oma kokemus sanoo että siinä on aina jomman kumman puolelta jotain muutakin.

Omakin mieehni oli kaverini ennen kuin alettiin seurustelemaan. Nyt kun ollaan yhhdessä oltu jo vuosikausia niin KAIKKI miespuoliset kaverini ovat kaikonneet. Vaikka he siis tuntevat miehenikin, ja ovat olleet kavereitani kauemmin kuin olen mieheni tuntenut, ja yksi jopa 25 vuotta kaverinani ollut mies lopetti yhteydenpidon kun olin ollut mieheni kanssa yhdessä pari vuotta.

En siis todellakaan usko miehen ja naisen väliseen oikeaan ystävyyteen, vaan siinä on aina jotain muutkin kuin se ystävyys, ja se ystävyys menee pilalle kun jotain ystävyyteen liittymätöntä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän