Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1419)
Näin 5 kymppisenä ymmärtää kun vanhat ihmiset sanoivat ajan menevän nopeasti.
Parikymppisenä kaikki oli niiiiiin hidasta mielestäni. Nyt huomaan vuosien vaan hävinneen johonkin.
Toinen on kuinka paljon ihminen käyttää ajastaan huolehtimiseen.
Aivan turhaa; joka päivälle on omat murheensa.
Että alan tykätä marjastuksesta.
Ihmettelen, kuinka paljon vaivoja on tullut: olen 56v ja tehnyt ikäni raskasta hoitotyötä, lapsia 4.
Että miten toi Venäjä on menny tohon kuntoon, aikaisemmin luulin että se kehittyisi paremmin.
Etten pelkää kuolemaa tai välitä siitä, muistetaanko minut kuolemani jälkeen.
Peppureiän ympärysihossa se tumma on alkanut levitä ihan pakaroille asti niin, että näkyy selvästi vaikka ei pyllistä tms.
En nyt tiedä voiko sanoa, että yllätys, mutta vielä muutama vuosi sitten näytin ihan freesiltä ja ikäistäni nuoremmalta. Nyt on kasvot alkaneet roikkumaan ja esimerkiksi treenin jälkeen ei palaudu niin nopeasti ja kaikki rankemmat treenit olenkin jättänyt vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Se että pää ei tajua kuin rupsahtanut sitä oikeasti on. Välillä järkyttyy, kun joku omasta mielestä kurttunaama on itseä yli 5v nuorempi. Peili osaa ilmeisesti valehdella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä luomien määrä! Jo kolmissakymmenissä! En tiennyt että kirsikkaluomia voi tulla runsaasti lyhyessä ajassa. Yhtäkään minulla ei ole ikinä ennen ollut, ja yhtäkkiä niitä tulikin vuoden parin sisään kymmenittäin, ja lisää pukkaa. Myös kasvoihin :( En kehtaa tuhlata lääkärien aikaa menemällä kinuamalla poistoa harmittomalle kosmeettiselle vialle, joten näillä mennään.
Tämän allekirjoitan. Aikoinaan äidilläni oli kirsikkaluomia kasvoissakin runsaasti, kuoli jo 54 vuotiaana. Nykyään isosiskollani saman ikäisenä (54) on todella paljon luomia ja niin se vaan itsellenikin niitä alkaa tulemaan. Itselläni eniten kaulassa, mutta myös naamastani löytyy. Eipä niille mitään oikein voi.
Mulla vain kropassa eivätkä muuten häiritse juurikaan mutta punkkisyyni on hankalaa kun punkkeja ei välillä meinaa erottaa.
Se että näin 5 kymppisenä ukkona tuntuu että liikuntavoimat vähenee. Joo jotain liikuntaa "harrastan" yhä vaan on se silleen hieman outo tunne kun ei oikein palaudu päivässä, rasituksen jälkeen. Yhtään noita apteekin nappejä käyttänyt.(paitsi selän takia kun se on saanut kunnolla kyytiä näissä reissuissa).
Se, etten halua enää asua kenenkään kanssa. Nuorempana jotenkin ajatteli, että asuisi vanhaksi asti jonkun kanssa. Yhdestä avioliitosta eronneena ei enää jaksa sitä kotileikkiä, helpompi asustella yksin ihan käytännön syistäkin (vuorotyöt yms). Seurustellut olen kuitenkin 10 v. ja mies on samoilla linjoilla, asustellaan kävelymatkan päässä toisistamme.
Se että näin 47v voi olla hyvässä kondiksessa ja näyttää kivalta, eikä mikään paikka roiku.
Treenistä palautuminen kestää kauemmin ja huonosti nukuttu yö näkyy naamassa. Siitä huomaa että ikää on tullut.
Tajunnut sen, että meikäläisen elämä on yks pölyhiukkanen tässä maailmanmenossa. Minun elämäni päättyminen ei tule tekemään kummoistakaan koloa tähän maailmaan, joten ei kannata murehtia liikaa eikä kuvitella minun elämäni olevan jotenkin tärkeä tai ainutlaatuinen. Ja oikeasti, ketään ei kiinnosta tämmöisen keski-ikäisen akan horinat, joten otetaan rennosti! :)
Vierailija kirjoitti:
Että alan tykätä marjastuksesta.
Oi tämä on ihana kommentti!😍 Ajattelimme vasta miehen kanssa, että onkohan joku muukin löytänyt marjastuksen ilon myöhemmin? Meille kävi niin ja innostuttiin todella. Piti ostaa toinen pakastin ihan marjoja varten. Nyt on mistä ottaa!
Juujuu kirjoitti:
Tajunnut sen, että meikäläisen elämä on yks pölyhiukkanen tässä maailmanmenossa. Minun elämäni päättyminen ei tule tekemään kummoistakaan koloa tähän maailmaan, joten ei kannata murehtia liikaa eikä kuvitella minun elämäni olevan jotenkin tärkeä tai ainutlaatuinen. Ja oikeasti, ketään ei kiinnosta tämmöisen keski-ikäisen akan horinat, joten otetaan rennosti! :)
Näinhän se monilla on, vaan kun on kertynyt jotain kuormaa niin hieman ressaa., kuinka ne nuoret tuostakin selviää.
Oon nii roikku naama et vanhat tutut pyörtyilee ko tulee vastaa nuorena olin kaunis
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset antoivat sähköshokkeja kiveksille ennenkuin leikkasivat ne irti, tietysti ilman puudutusta Useilta ruumiilta oli leikattu sukupuolielimet irti.
tuo nyt ei ollenkaan hauskaa. Täältä toinen medi jääkäri siellä jossain ukr auttamassa, vaan hän jo siinä iässä että vanhemmilla yhtään sanan valtaa.
Minulla tullut selkä ja nivelvaivoja jo nyt kun 50v
Kun seksin määrä vähenee, niin läheisyys ja lämpö lisääntyy. Saman peiton alla yli 40 vuotta.
Oikeastiko se on ollut sulle yllätys?
Juuri kenenkään palkka ei ole noin iso, kuulut ihan mitättömän pieneen marginaaliin.
Normaalisti ihminen yllättyy rahan määrän vähenemisestä, kun palkkakehitys jää aina jälkeen muusta taloudesta. Minun palkkani riitti tosi hyvin kaikkeen aina jonnekin 2000-luvun alkuun asti. Sitten vain pikku hiljaa huomasin, että ei se enää nouse vuosittain samalla tavalla kuin ennen ja että siitä ei enää jäänytkään samansuuruista kertymää tilille kuin aiemmin. Rupesi käymään niin, että tili riitti juuri ja juuri ja nyt se ei enää oikein riitäkään. Vaikka "kaikki on jo hankittu," kuten kirjoitit. Itse asiassa kaikkea ei ole hankittu. Uusia tarpeita luodaan koko ajan ja ajan mittaan niistä tulee kaikille pakollisia.
Enää ei voi säästää kuluissakaan sillä tavalla kuin ennen, koska kaikki hinnat ja taksat on nousseet älyttömästi. Pankit ei aikanaan ottaneet ihmisiltä maksuja siitä, että sanovat päivää. Nyt ne ottavat maksun jo suurin piirtein siitä, että kävelet sen ohi. Ja mitenkään ei voi niitä maksuja väistää, jos aiot edes jollain tapaa elämässä kiinni olla.
Enää et voi lemmikkieläintäkään pitää samoilla ehdoilla kuin silloin, kun olin vielä nuori. Meillä oli koira, jolle sain kaupasta luita ja makkaranpäitä ja lihajäänteitä kun menin tiskiltä kysymään ja pakkasivat mukaan ilmaiseksi. Siinä oli sen erityisruuat. Muuten se söi samaa ruokaa kuin me ihmisetkin. Ja voi hyvin, oli terve, reipas ja kaunis ja eli pitkän elämän. Nykyään lemmikeistäkin on tehty bisnes.