Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?

Vierailija
29.08.2022 |

Mitä et nuorena osannut arvata tai ajatella?

Kommentit (1419)

Vierailija
761/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ensimmäiset vanhuuden oireet ilmaantuivat jo neljäkymppisenä. Nuoruus mielialana loppui siihen. Viisissäkymmenissä oli sitten jo sairauksia, tavallaan itse aiheutettuja. Joiltakin osin elämän mahdollisuudet päättyivät jo viiskymppisenä, vaika mieli on jäänyt jonnekin kolmikymppisen tasolle. Onneksi aikuistuin asenteeltani kolmivitosena ja rupesin keräämään käpyjä jemmaan kuusen alle. Ei tarvitse enää kärvistellä rahan kanssa samalla lailla kuin nuorempana. Vanhuus tuli osaksi elämää 15 vuotta aikaisemmin kuin osasin aavistaa.

Vierailija
762/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvikokemus. Olen huomannut, että nyt nelikymppisenä ajattelen nuoremmista sukupolvista osin kuten aina vanhemmat ajatteli meistä, kun oltiin nuoria. Eli ihmettelen heidän suhtautumistaan asioihin, elämään ja muihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olo omassa kehossa helpottuu niin radikaalisti, kun vaihdevuodet on ohitettu.

Peilikuvaan on kyllä totuttelemista

N56

Vierailija
764/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan määrä. Iän mukana palkka nousee (nyt 25 000/kk) ja kulut pienenee. Kaikki on hankittu, mutta silti rahaa kertyy tilille ihan älyttömästi.

Vierailija
765/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka paljon ja nopeasti ulkonäkö rapistuu ja kuinka rumalta näytän. Terv, tähän saakka ikänsä kaunis ollut 44v.

Vierailija
766/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kovin onnellinen ja tyytyväinen arkeeni ja sinut vanhenevan itseni kanssa, seksielämäkin runsasta. Kaikki vaan voi muuttua ykskaks, eli mieheni päätti 30 yhteisen vuoden jälkeen, että haluaa erota. Nyt kerään itseäni kasaan ja yritän löytää elämästäni jotain hyvää, mutta vaikeata on. Mökkeiltiin, veneiltiin, sienestettiin yms miehen kanssa yhdessä ja mitään niistä en pysty tekemään yksin (mökki+vene miehen suvun ja sienipaikoille en pääse ilman autoa + ajokorttia). On oikeesti päiviä kun toivoisin, että ei tarvitsisi enää herätä. Yksinäisyys ja ikävöinti tekee todella pahaa. Oltiin mieheni kanssa ystäviä ennen yhteen menoa, eli tunnettu yli 35 vuotta. Älkää ikinä ajatelko vaikka olisi kuinka olisi riidaton ja seksiäkin sisältävä suhde, että ei voisi käydä niin että toinen lähtee.

Tästä ajokorttiasiasta on ollut keskusteluketjuja. Moni nainen ei koskaan aja, vaikka olisi korttikin, ja sitten kun mies kupsahtaa tai lähtee alistutaan edelleen oman kyvyttömyyden ajatukselle kuin lampaat ja jäädään kotiin. Kaikki tätini joutuivat tuohon tilanteeseen, mutta alkoivat sitten ajaa 40-50 vuoden tauon jälkeen.  Tiedän tapauksen jossa 80-vuotias hankki ajokortin vasta puolison kuoltua ja pystyi elämään kotona syrjäkylällä lähes kuolemaansa asti. Mars autokouluun!

Vierailija
767/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan määrä. Iän mukana palkka nousee (nyt 25 000/kk) ja kulut pienenee. Kaikki on hankittu, mutta silti rahaa kertyy tilille ihan älyttömästi.

Kuukaudessa? Siis joka armas kuukausi? Mä saan siis vuodessa tilille 27500. En ihan varmasti tunne ketään joka tienaa kuukaudessa tuon verran. Joku tuttavapiirissä saattaa saada vajaa 10000. Ja joku ehkä n5000.

Liikun varmaan vähän eri piireissä jookyllä.

Kaikki on kyllä näilläkin tuloilla hankittu.

T. Hotellisiivooja, 55 vee.

Vierailija
768/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kürpä nousee koko ajan ja ihan ilman syytä, mutta vain ns. otsaan.

M42

Vierailija
769/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessa? Siis joka armas kuukausi? Mä saan siis vuodessa tilille 27500. En ihan varmasti tunne ketään joka tienaa kuukaudessa tuon verran. Joku tuttavapiirissä saattaa saada vajaa 10000. Ja joku ehkä n5000.

Asianajaja tienaa helposti n. 35-45 000 euroa kuukaudessa brutto.

Vierailija
770/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai no ei se _helppoa_ toki ole; työtä se vaatii ja paljon.

Vierailija
771/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä luomien määrä! Jo kolmissakymmenissä! En tiennyt että kirsikkaluomia voi tulla runsaasti lyhyessä ajassa. Yhtäkään minulla ei ole ikinä ennen ollut, ja yhtäkkiä niitä tulikin vuoden parin sisään kymmenittäin, ja lisää pukkaa. Myös kasvoihin :( En kehtaa tuhlata lääkärien aikaa menemällä kinuamalla poistoa harmittomalle kosmeettiselle vialle, joten näillä mennään.

Vierailija
772/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä. Tunnen yhden, kaksi asianajajaa , molemmat miehiä, ja molemmat kovia juomaan. Ehkä ne kovat tulot sitten meneekin juomiin.

Minä (ja muut kaltaiseni) saadaan käteen saman verran vuodessa kuin joku toinen kuukaudessa. Se vaan on niin eri kaliiperin summa.

Vierailija
773/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengelliset asiat ovat tulleet tärkeämmiksi ja materia menettänyt merkitystään.

Vierailija
774/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa kärsin masennuksesta, ahdistuksesta, paniikkihäiriöistä ja sos. tilant. pelosta, olin kova jännittämään ja tuntui että aina mokasin.

Nyt vanhempana olen täysin vapaa kaikista noista. En olisi uskonut, että myöhemmin saisin elää näin hyvää elämää.

Vierailija
775/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä luomien määrä! Jo kolmissakymmenissä! En tiennyt että kirsikkaluomia voi tulla runsaasti lyhyessä ajassa. Yhtäkään minulla ei ole ikinä ennen ollut, ja yhtäkkiä niitä tulikin vuoden parin sisään kymmenittäin, ja lisää pukkaa. Myös kasvoihin :( En kehtaa tuhlata lääkärien aikaa menemällä kinuamalla poistoa harmittomalle kosmeettiselle vialle, joten näillä mennään.

Tämän allekirjoitan. Aikoinaan äidilläni oli kirsikkaluomia kasvoissakin runsaasti, kuoli jo 54 vuotiaana. Nykyään isosiskollani saman ikäisenä (54) on todella paljon luomia ja niin se vaan itsellenikin niitä alkaa tulemaan. Itselläni eniten kaulassa, mutta myös naamastani löytyy. Eipä niille mitään oikein voi.

Vierailija
776/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tienaa helposti kolminkertaista ministerin palkkaa. Tuskin missään maksetaan noin paljoa kuukauden työstä. Jonkun asianajajan ansiot voi olla mainitulla tasolla, mutta siinä on oltava sijoitustuloja suurin osa. Miettikää 35-45.000 e/kk tarkoittaisi jotain 55-65.000 e/kk palkkakuluja työnantajalle.

Vierailija
777/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä kaikki labra-arvot vinksallaan ja lääkearsenaali kasvaa, vaikka syö ja liikkuu kuten ennen.

Vierailija
778/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tienaa helposti kolminkertaista ministerin palkkaa. Tuskin missään maksetaan noin paljoa kuukauden työstä. Jonkun asianajajan ansiot voi olla mainitulla tasolla, mutta siinä on oltava sijoitustuloja suurin osa. Miettikää 35-45.000 e/kk tarkoittaisi jotain 55-65.000 e/kk palkkakuluja työnantajalle.

Asianajajalla ei ole työnantajaa. Olennainen piirre koko ammatissa nimenomaan se, ettei edes saa olla ns. työnjohto- & valvontasuhteessa ns. työnantajaan.

Vierailija
779/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on jo nyt 34-vuotiaana niin paljon mukavampaa ja helpompaa kuin vaikka kymmenen vuotta sitten.

Omat arvot ovat selkiytyneet ja ihmissuhteet ovat toimivampia. Uni ja liikunta ovat tärkeitä. En katso enää omaa peilikuvaa "miehen silmin" vaan omin silmin. Eikä ulkonäkö ole enää niin tärkeä asia muutenkaan.

Ymmärrys elämästä ja empatia on lisääntynyt.

Vierailija
780/1419 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismi työelämässä. Eikä koske vain itseäni, meillä on laitettu juuri valmistunut bachelor nuori mies tekemään vaativan tehtävän, vaikka useampi kokeneempi ja korkeammin koulutettu olisi ollut tarjolla. Olen sikäli puolueeton kommentoimaan juuri tätä tehtävää, koska juuri siitä en ole ollut kiinnostunut itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi