Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1419)
Olen jälkikäteen tajunnut, miten pinnallinen olin nuorena. Nuorena säälin vanhempia naisia siksi, että he eivät näyttäneet yhtä kauniilta kuin nuoret naiset. Kuvittelin, että vanhemmat naiset ovat kateellisia nuorille. Ajattelin myös, että he eivät "osaa" pukeutua kauniisti, meikata ja laittaa hiuksiaan. Tultuani vanhemmaksi tajusin, että iän myötä ulkonäkö ei vain enää kiinnosta samalla tavalla. Minulle on täysin yhdentekevää se, pitääkö joku minua hyvännäköisenä tai seksikkäänä. Naiset eivät siis lakkaa käyttämästä epämukavia ja seksikkäitä vaatteita siksi, että eivät "osaisi" niitä käyttää, vaan siksi, että eivät viitsi. En ole kateellinen nuorille naisille, olen itse asiassa paljon onnellisempi nyt reilu nelikymppisenä kuin mitä olin vaikka kaksikymppisenä. Se, että elämä ei nuorena ole parempaa kuin vanhempana vaan päinvastoin, todella tuli yllätyksenä.
Hyvistä yöunista ei halua joustaa.
Viihdyn kotona.
Osaa laittaa parempaa ruokaa kuin mitä ravintoloista saa.
Ei mieti, mitä muut ajattelevat minusta.
Sinisilmäisyys karissut iän myötä pois.
Rakastan liikuntaa, mutta kovasta treenistä ei palaudu samalla tavalla kuin nuorempana.
Aina joku paikka on kipeä.
Luulee näyttävänsä vielä kolmekymppiseltä, mutta sitten katsoo vanhoja valokuvia ja toteaa, että ihan ikäiseltään näyttää.
Että äiti oli kuitenkin oikeassa.
Väitetään, että naisilla loppuu valinnanvara vanhempana ja heitä on silloin helppo poimia. Ja paskat! Vaatimustaso heillä on päinvastoin noussut merkittävästi iän myötä. Vaikka itsellä on lapset tehty, varallisuus kasvanut, olen miehistynyt ulkoisesti ja olen laskenut rimaani huomattavasti, en saa edes mahdollisuutta luoda mitään suhdetta, kun en täytä puoliakaan vaatimuksista. Ennen pääsin suhteeseen tuosta vaan, vaikka oma tasoni oli heikompi ja rimani korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Että äiti oli kuitenkin oikeassa.
Tosi monessa asiassa tää on niin totta. Vasta kun itse kerää vähän ikää, niin tajuaa kuinka paljon elämänkokemus tuo viisautta. Vuosien varrella kun oppii hyvin paljon elämästä ja ihmisistä.
Silti ihan kaikkeen tämä ei päde ja siinä se haaste onkin, että miten erottaa hyvät ja huonot neuvot.
Mikään ei oikein intohimoisesti kiinnosta enää, paino nousee heti jos lipsuu syömisistä, aina koskee johonkin kohtaan kropasta.
N45
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei oikein intohimoisesti kiinnosta enää, paino nousee heti jos lipsuu syömisistä, aina koskee johonkin kohtaan kropasta.
N45
Rasvasolut ei katoa, jos niitä syntyy. Ainoastaan tyhjenevät, ja sitten kun tulee liikaa energiaa ravinnosta, niin ne täyttyy nopeasti. Siinä syy. Rasvasolut saa pois vaan veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Peppureiän ympärysihossa se tumma on alkanut levitä ihan pakaroille asti niin, että näkyy selvästi vaikka ei pyllistä tms.
Tjaa, en ole peilailut peppureikäni värisävyjä nuorempana enkä nykyäänkään.
N57
Vierailija kirjoitti:
Heppi on lepotilassa 45 senttinen, nuorempana lyhempi. Naiset tykkää saada isoa patukkaa ..
Sulla on paikat löystyneet todella. Heppi lepotilassa polven alapuolella - et voi ainakaan kireitä housuja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heppi on lepotilassa 45 senttinen, nuorempana lyhempi. Naiset tykkää saada isoa patukkaa ..
Sulla on paikat löystyneet todella. Heppi lepotilassa polven alapuolella - et voi ainakaan kireitä housuja käyttää.
Entäs Speedon uikkarit. Pitää ainakin valita XXXL koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivietti heikkenee todella paljon, no ei se sinänsä niin häiritse, mutta häpykielen tunnon häviäminen melkein kokonaan on isompi ongelma. Siitä ei kukaan varoittanut.
50+
Onko sulla joku mielialalääkitys käytössä? Esim. mirtatsapiini tekee samaa nuoremmallekin naiselle.
No ei todellakaan ole mitään mielialalääkitystä, eikä muutakaan lääkitystä, käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jälkikäteen tajunnut, miten pinnallinen olin nuorena. Nuorena säälin vanhempia naisia siksi, että he eivät näyttäneet yhtä kauniilta kuin nuoret naiset. Kuvittelin, että vanhemmat naiset ovat kateellisia nuorille. Ajattelin myös, että he eivät "osaa" pukeutua kauniisti, meikata ja laittaa hiuksiaan. Tultuani vanhemmaksi tajusin, että iän myötä ulkonäkö ei vain enää kiinnosta samalla tavalla. Minulle on täysin yhdentekevää se, pitääkö joku minua hyvännäköisenä tai seksikkäänä. Naiset eivät siis lakkaa käyttämästä epämukavia ja seksikkäitä vaatteita siksi, että eivät "osaisi" niitä käyttää, vaan siksi, että eivät viitsi. En ole kateellinen nuorille naisille, olen itse asiassa paljon onnellisempi nyt reilu nelikymppisenä kuin mitä olin vaikka kaksikymppisenä. Se, että elämä ei nuorena ole parempaa kuin vanhempana vaan päinvastoin, todella tuli yllätyksenä.
Ihan juurikin näin. Täsmälleen.
Joku jääkäri kirjoitti:
Se että näin 5 kymppisenä ukkona tuntuu että liikuntavoimat vähenee. Joo jotain liikuntaa "harrastan" yhä vaan on se silleen hieman outo tunne kun ei oikein palaudu päivässä, rasituksen jälkeen. Yhtään noita apteekin nappejä käyttänyt.(paitsi selän takia kun se on saanut kunnolla kyytiä näissä reissuissa).
Oisit käyttänyt niin olisit paremmassa kunnossa. Lääkkeillä hoidetaan kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Että olo omassa kehossa helpottuu niin radikaalisti, kun vaihdevuodet on ohitettu.
Peilikuvaan on kyllä totuttelemista
N56
Kauanko sulla kesti. Pari vuotta jo... 53.
En ollut ottanut huomioon, että mies kuolee, kun lapset ovat vielä pieniä ja itse niin väsynyt ja ikääkin tuli (45), että kukaan ei ottanut enää vakituisiin töihin. Pätkäpaskaduuneja kyllä sain, väärältä alalta.
Kaikki rahat kului lapsiin ja auton ylläpitoon, mitään ei ole jäljellä enää.
Kun jäin eläkkeelle, luulin saavani olla rauhassa ja kasata itseäni repivän ajan jälkeen, mutta jouduin muuttamaan ja riitaan taloyhtiön kanssa.
Nyt kyyhötän yksiössä ja lasken senttejä ja toivon, ettei mikään hajoaisi. Kropassa kremppaa. Jalkapohjissa parantumaton ihottuma, jonka syytä ei tiedetä. Haittaa lenkkeilyä. Toinen olkapää sökönä, samoin lonkkiin koskee. Rahaa ei ole kampaajaankaan.
Kavereita ei ole. Käyttivät mua roskakorinaan, kuuntelin heidän murheensa, mutta eivät tehneet vastapalvelusta. Katkaisin turhat ystävyydet.
Miehistä ei enää kokemusta.
Kaipaisin lämpöä, juttelua ja yhdessäoloa, kumppanuutta. Se erityisesti harmittaa, että jos tapaan jonkun miehen vaikka kadulla ja juttelen hetken niin salamana paikalle lentää miehen vaimo varoittelemaan ettei hän ole vapaa. Vaikka vain juttelin, en ollut iskemässä. Olen vielä aika kivannäköinen. Siitä olen saanut kärsiä koko ikäni. Ihmiset olettaa vaikka mitä. Pitää opetella olemaan hymyilemättä ja opetelka olemaan tyly.
^hyvä jos toimii niin. Vaan ku itse pitää sitä "lämpöä&läheisyyttä" säätää,. Ja tämä nyt ei pahalla ettei joku loukkaannu. Tämäkin pariskunta seilannut yli 30v.
^ja siihen että että joskus tekee mieli vain kohteliaasti pientä positivista kommenttia jollekin ohikulkevalle, niin pelko että "turpiin" voi tulla. Eli jatkan, pidän suuni suppuna.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Joku jääkäri kirjoitti:
Se että näin 5 kymppisenä ukkona tuntuu että liikuntavoimat vähenee. Joo jotain liikuntaa "harrastan" yhä vaan on se silleen hieman outo tunne kun ei oikein palaudu päivässä, rasituksen jälkeen. Yhtään noita apteekin nappejä käyttänyt.(paitsi selän takia kun se on saanut kunnolla kyytiä näissä reissuissa).
Oisit käyttänyt niin olisit paremmassa kunnossa. Lääkkeillä hoidetaan kehoa.
Se on se kun on jokin paikka rikkoutunut. Ja en helpolla lähde noille lääkejutuille, kaikenmaailiman tautirokotukset ottanut.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että olo omassa kehossa helpottuu niin radikaalisti, kun vaihdevuodet on ohitettu.
Peilikuvaan on kyllä totuttelemista
N56
Kauanko sulla kesti. Pari vuotta jo... 53.
Samaa mietin, itsellä kun on vasta esivaihtarien "ilot" koettavana..
N46
Ennen ei tullut kuuloonkaan, että olisi jättäny telkusta tulevan lätkämatsin katsomatta. Pelas siinä ketkä tahansa. Nykyään vaan, aijaa...no ehkäpä luenkin kirjaa...