Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?

Vierailija
29.08.2022 |

Mitä et nuorena osannut arvata tai ajatella?

Kommentit (1419)

Vierailija
581/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalun katoaminen. Järkyttävän helppoa olla syömättä.. Töissä pärjää hyvin kahvilla ja omenalla päivässä. Nuorempana oli pakko syödä säännöllisesti, jotta jaksoi. Onhan tässä sekin hyvä puoli, että rahaa säästyy, kun ei arvitse käydä ulkona syömässä.

Vierailija
582/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lapsena ymmärtänyt että 60% palkasta tulee menemään muiden elättämiseen. Suurimmaksi osaksi juoppojen ja muiden laiskojen.

2023 tilanne vielä huononee. Huoh.

Olet liian tyhmä noin korkeaan veroprosenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset eivät enää hyppää suinpäin suoraan syliin/tule kaulaan roikkumaan tai kinua puhelinnumeroa, vasta pienen harkinnan jälkeen.

Vierailija
584/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli jaksaisi vielä vaikka mitä, mutta kun kroppa (reilu 60 v) ei pysy perässä 😡. Aina jotain paikkaa kolottaa ja kun juuri on pääsyt taas liikunnan ja lenkkeilyn makuun, brakaa polvet/lonkat/nilkat jne. Ja siihen se taas jää. Liike on lääke, sanotaan, mutta kun sattuu niin hemmetisti. Siitä tulee ärtyneeksi. Toisaalta sanotaan, että jos joku paikka ei aamulla sängystä noustessa satu, ei ole enää elossa!

En jaksa enää vieraita siinä määrin kuin aiemmin. Meillä on aina ollut ovet auki ja paljon vieraita ja juhlia. Nyt ei vaan enää huvittaisi, menee viikko toipumiseen vaikka olisi juhlinut selvin päin ( kuten nykyään melkein aina) tai kuukausia, kun keho ilmoittaa säryillä ja kolotuksilla, että nyt oli liikaa touhua. Juuri nyt on se tilanne, olen ihan uupunut kestittyäni lähes koko kevään ja kesän vieraita ja se ilmenee fyysisinä oireina.

Ihan kohta opettelen sanomaan tiukasti EI! Viihdyn entistäkin paremmin yksin omassa rauhassa, miehenkin lähetän välillä pois muutamaksi päiväksi, vaikka hän niin ihana onkin.

Hyvin kerrottu tämä vanhenemisen ihanuus!!!

Vierailija
585/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin pari vuotta siiten, kun tajusin, etten pääse kyykystä ylös kunnolla.

Vierailija
586/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanaa on olla yli 70 vuotta vanha - ja yhä hengissä ja kävelykykyinen ja ajatuksenpoikasiakin esiintyy. Ja saa nukkua kun nukuttaa ja puuhata jotain mukavaa kun ei nukuta. Herätystä aamulla ei tarvitse, eikä kiire ole koskaan. Ruoka on herkullista ja kävely mäntymetsässä ihanaa kaikille aisteille.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
587/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse kyykkyyn enkä kyykystä ylös - toisaalta kyykkyynhän menevät vain köyhät?

Vierailija
588/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalivietti heikkenee todella paljon, no ei se sinänsä niin häiritse, mutta häpykielen tunnon häviäminen melkein kokonaan on isompi ongelma. Siitä ei kukaan varoittanut. 

50+

Vierailija
589/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly ei ole vielä lähtenyt ollenkaan! Vai onko? Kerokaamulle! Aanustobdis estää virdshhaamised. Onhan mulla vielä aivosoluja...edes sen vertaa mitä sanna Marinilla vai tarvithaago mikroscooppi*?

Vierailija
590/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalivietti heikkenee todella paljon, no ei se sinänsä niin häiritse, mutta häpykielen tunnon häviäminen melkein kokonaan on isompi ongelma. Siitä ei kukaan varoittanut. 

50+

Eli et ole ilmoitellur toiselle puoliskolle mistä kuumenet.... Osalle naisista ei se puolukka ole niin tärkeä mutta muu on.

Vierailija
591/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihanaa on olla yli 70 vuotta vanha - ja yhä hengissä ja kävelykykyinen ja ajatuksenpoikasiakin esiintyy. Ja saa nukkua kun nukuttaa ja puuhata jotain mukavaa kun ei nukuta. Herätystä aamulla ei tarvitse, eikä kiire ole koskaan. Ruoka on herkullista ja kävely mäntymetsässä ihanaa kaikille aisteille.

Mukavaa päivää kaikille!

Onko sinullakin kaktuksia kasveina ja sitä huonointa nimität vihaamasi henkilön nimellä. Naapurin nainen teki niin ja me kaikki naurettiin!

Vierailija
592/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vuosien kertyessä näytän ulkoisesti ikätovereitani paljon paremmalta.

Asuin yli 40 vuotta hautausmaan naapurina - kyllä ne kavereitten kukat on paremman näkösiä.

Vierailija
593/1419 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 68 v ja täysin terve.

Olen tietty tosi iloinen ja kiitollinen, mutta olin luullut, että kaikki ikäiseni sairastavat jotain kroonista tautia.

Vierailija
594/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietty tosi iloinen ja kiitollinen, mutta olin luullut, että kaikki ikäiseni sairastavat jotain kroonista tautia.

Minä olen 50v ja sairauksia tulee vuosittain lisää, tai ainakin oireita jotka haittaa elämää. Hämmästyttää se vauhti millä alamäkeä mennään. Ei ole enää pitkä matka kun vauhti loppuu. Lääkityksillä vauhtia vain hidastetaan mutta ei se pysähdy. Onneksi olkoon niille jotka vielä yli 60v ovat terveitä. Itsekin olen liikkunut paljon, tehnyt paljon töitä, syönyt terveellisesti mutta kun on geenilotossa saanut vain kaikki geenijämät mistä on kroppa koottu, niin eipä voi hurrata.

Vierailija
595/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä paljon noita nuoria naisia pyörii tossa vierellä

No, unissa voi nähdä mitä hyvänsä kummallista. Ei se ikään liity.

Vierailija
596/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 50v ja sairauksia tulee vuosittain lisää, tai ainakin oireita jotka haittaa elämää. Hämmästyttää se vauhti millä alamäkeä mennään. Ei ole enää pitkä matka kun vauhti loppuu. Lääkityksillä vauhtia vain hidastetaan mutta ei se pysähdy. Onneksi olkoon niille jotka vielä yli 60v ovat terveitä. Itsekin olen liikkunut paljon, tehnyt paljon töitä, syönyt terveellisesti mutta kun on geenilotossa saanut vain kaikki geenijämät mistä on kroppa koottu, niin eipä voi hurrata.

Itse taasen taivastelen niitä elämäntapoja mitkä oli nuorena ja osin vielä noin 35-vuotiaaksi asti. Kuinka sitä onkaan voinut olla niin tyhmä/välinpitämätön ja toisaalta sitten sitäkin kuinka silloin ei mikään epäterveellisyys tai liikkumattomuus tuntunut oikeastaan yhtään missään. Huonon kunnon toki tunsi, mutta siis muuten.

Sittemmin on tullut tehtyä selkeä parannus ja vihdoin noin 40-vuotiaana aloin ekaa kertaa ikinä nauttia liikunnasta, mutta nyt sitten alkaakin tulla jo kaikenlaista kremppaa ja kolotusta eli pitkään siitä ei saanut nauttia.

Tämän lisäksi alkaa jo vaihtarit oireilla ja nyt sitten ilmeisesti saa alkaa myös maksamaan hintaa tuosta nuoruuden tolloudesta erilaisien terveysmurheiden lisääntyessä.

Harmittaa.

Vierailija
597/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen kuinka nopeasti tuleekin likinäköiseksi eikä hämärässä näe oikein mitään.

Ja mikä erikoisinta, samaan aikaan silmät tuntuu olevan todella valonarat eli aurinkolaseja saa käyttää liki aina ja vaikka ei niin paistaisikaan. Aurinkoisella säällä tulee myös tätä nykyä herkästi päänsärky ja huono olo eikä kuumuutta kestä enää ollenkaan. Saunominenkin alkoi tuntua tuossa +40 vuotiaana todella inhottavalta ja enää ei tule saunottua lainkaan.

Jostain osui myös silmiin ikääntymisestä sellainen kommentti, että ne paikat jotka oli aiemmin kosteita, on nyt kuivia ja ne paikat jotka aiemmin oli kuivia on nyt kosteita..

Pakko myöntää jo nyt (alle 50-vee) että on tuo ainakin osin totta. Silmät esim tuntuu kuivuvan päähän ja päästä puheenollen myös päänahka kuivuu ja kutisee.

Vierailija
598/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen ihmetellyt varsin paljonkin että miten ihmeessä siinä kestääkin niin kauan ennenkuin järki tavoittaa pään. Eli kaikki asiat näkee ihan eri tavalla.

Vierailija
599/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta hidastuu ihan oikeesti. Nykyisin on pakko vähän miettiä mitä suuhunsa laittaa. Nuorena olin kunnon läpipasko.

Vierailija
600/1419 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että töitä on todella vaikea saada yli 50-vuotiaana. Nuorempana sain jokaisen työn, jota hain, nyt en mitään, vaikka on kokemusta ja koulutusta ja motivaatiota. Ei auta sekään, että ylläpitää ammattitaitoa työnhaun ohessa. Nuorempi vie paikan aina. Joillekin 50+ työpaikan vaihto vaikuttaa olevan helppoa, mutta suurimmalle osalle ei.