Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen ihmiselle, jolla on suurperhe?

Vierailija
23.07.2022 |

Tai ärsyttääkö se sinua, että toiset hankkivat monta lasta? Meidän lapsilukua aina kauhistellaan ja sanotaan, että ette kai enempää aio hankkia. Miksi se on niin iso asia toisille, jos on vaikka 6 lasta...

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin yhden lapsen hankkimista lähes 10 vuotta.  Vierastan niitä, jotka maailman tilannetta ajattelematta tekevät lapsia toisensa perään, mistään välittämättä. 

Vierailija
142/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolella suomalaisista on kaksinumeroinen äo. Ei sellaisille jää kuin sikiäminen, eivät he mitään ydinvoimaloita tai lentokoneita suunnittele.

Suurella osalla ydinvoimaloiden ja lentokoneiden suunnittelijoistakin on lapsia. Ei älykkyys sulje pois mahdollisuutta lisääntyä. 

Millä ajalla naaras sikiää 10 lasta jos hän opiskelee 10+ vuotta ja kehittää työelämässä taitojaan vähintään saman verran?

Dippainssinkoulutus ei kestä lähellekään 10 vuotta. Saati yli sitä. Ei se lentokoneiden suunnittelu sen kummempaa koulutusta vaadi kuin dippainssin. 

Joillain kestää. En tiedä kauanko itselläsi.

Nykyisillä rajatuilla opiskeluajoilla ei voi hirveästi venyttää opiskelujaan. 

t. eri

Niin, opiskeluoikeus kestää sen 7 vuotta ja lisäaikaa saa pyynnöstä.

Kukaan täysijärkinen ei noin kauaa johonkin inssikolutukseen tuhlaa. 

Samalla töissä käyvät saattavat tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen suurperheestä mikä oli aivan perseestä. Sain elämän vasta kun muutin pois kotoa.

Vierailija
144/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ihmisiä ei ole koskaan liikaa

Vierailija
145/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen ainut lapsi ja ei sekään niin autuasta ole kuin jotkut kuvittelevat. Äiti oli yksinhuoltaja ja sairasteli paljon, olisi ollut kiva kun olisi ollut edes yksi sisarus jakamassa taakkaa. Jos äiti olisi kuollut olisin ollut ihan yksin.

Vierailija
146/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.

Vierailija
147/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheitäkin on erilaisia. Mä huomaan kyllä todella harvoin olevani kateellinen kellekään ja asiat ovat elämässäni haluamallani tavalla, moni asia mielestäni paremmin kuin ansaitsisin. Olenkohan siis optimisti..? Mutta jos miettisin itseäni vaikka 12-lapsisen perheen äidiksi niin karmealta tuntuisi. Toisaalta jos nainen on harvinaisen kaunis (ja osa suurperheiden äideistä tietysti on) ja lapsia on vaikkapa kuusi 20 vuoden aikana saatu, perheellä loistava elintaso ja vastaavat arvot kuin itselläni niin pikkaisen voin miettiä, että miten ovat saaneet sen aikaan. Varmasti jollakin on niin upeaa, että itse voisin vain haaveilla sellaisesta. Meillä on myös kolme lasta, mutta todennäköisesti emme tahdo enempää. Itsellä ei psyyke ole niin hyvä, että voisin sellaista elämää auvoisesti elää kuin mitä ehkä muuten haaveilisin, siis vaikkapa kuusi lasta 20 v aikana. En pysty niin moneen asiaan, siis noin moneen lapseen ja toteuttamaan muita unelmiani. Jos se olisi mahdollista niin voisin siihen alkaa, onhan korjausleikkauksetkin olemassa jos kroppa kokee liikaa... mutta en kuitenkaan kateellinen ole. Paitsi joskus jos nainen on aivan sairaan kaunis ja sillä on hyvä mies ja on onnellinen ja pystyy tekemään muutakin, sellaista mitä ennenkin lapsia. Niin silloin, en nyt ehkä ole kateellinen, mutta totean itselleni, että itseltäni ei niin paljon onnistuisi.

Vierailija
148/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita on maailmassa liian vähän, voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.

Vierailija
149/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut apinalajit paitsi ihminen ovat uhanalaisia. Toivottavasti tässä puhutaan niiden muiden apinalajien edustajien lisää tekemisestä.

Vierailija
150/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-5 lasta ei vielä herätä mitään tunteita ja jos on resursseja isoon perheeseen, se on hieno juttu. Monella ei kuitenkaan ole oikeasti varaa suurperheeseen ja suuri lapsiluku on noissa tapauksissa osoitus elämänhallinnan puutteesta. T: ison perheen lapsi jolle elintason puolesta kaksi lasta olisi ollut vastuullinen valinta

Hienosti sanottu!

Tiedän yhden perheen, jossa 4 lasta. Kaikki kuulemma sellaisia, "ettei oltu suunniteltu" . Jaa no mites niitä on tullut 4kpl? No, ensin nainen lopetti pillerit, mutta mies ei halunnut käyttää kortonkia. Sitten melkein heti oli taas raskaana, samasta syystä. Nainen lopetti pillerit, eikä mies halunnut käyttää kortonkia. . . Noh kolmas sai alkunsa taas "vahingossa" ja neljäs myös. Mitä vahinkoja nämä on jos ei edes ehkäisy ole kunnossa. Tämän perheen kulissit näyttää ulospäin hienolle, mutta todellisuus oikeasti kaikkea muuta.

Tämä mies on sanonut, että hän ei olisi halunnut toisen jälkeen enään yhtään lasta. No, miksi ei tehnyt asialle mitään??? Tämä ihmetyttää. Ja tällä perheellä ei ole rahallisesti hyvä tilanne. Aina valitetaan kun pitäisi ostaa lapsille sitä ja tätä ja ei ole rahaa. Lainalla otetaan isot autot, asunnot, huonekalut ym...

Vierailija
151/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jotkut pitää sitä helppona vaihtoehtoina. Mutta mites ne miehet? Tuntuu kuuluvan aika usein näin naisten suusta "kun mä haluan vielä yhden"

Ja mitä tuo haluaminen edes tarkoittaa? En ole kenenkään omaisuutta.

No eihän tuossa sinusta puhuttukaan, vaan siitä, että haluaa vielä yhden lapsen. Sitä se haluaminen tarkoitti. Halua saada vielä yksi lapsi. Mitä oikein kuvittelit?

Niin. Jokainen meistä on ollut se hankittu lapsi. Mitä tarkoittaa se että joku haluaa saada minua?

No äidillesi se tarkoitti sitä, että ylipäätään teki sinut. Jos ei olisi halunnut, ei sinua todennäköisesti olisi. Ellet ollut vahinkolapsi. 

Vierailija
152/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen, vaikka itse olisinkin suurperheen tahtonut.

Jouduin kokemaan synnärillä niin asiatonta kohtelua ja synnytysväkivaltaa, että lapsilukumme jäi yhteen.

Nostan hattua heille, jotka saavat arjen toimimaan monen lapsen kanssa. Se vaatii järjestelykykyä.

Koin itse myös synnytysväkivaltaa ja kävin sen jälkeen vuoden traumaterapiassa. Neljännen lapsen sain kotona kätilön avustamana. Se oli onneksi eheyttävä kokemus.

Vierailija
153/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolella suomalaisista on kaksinumeroinen äo. Ei sellaisille jää kuin sikiäminen, eivät he mitään ydinvoimaloita tai lentokoneita suunnittele.

Suurella osalla ydinvoimaloiden ja lentokoneiden suunnittelijoistakin on lapsia. Ei älykkyys sulje pois mahdollisuutta lisääntyä. 

Millä ajalla naaras sikiää 10 lasta jos hän opiskelee 10+ vuotta ja kehittää työelämässä taitojaan vähintään saman verran?

Dippainssinkoulutus ei kestä lähellekään 10 vuotta. Saati yli sitä. Ei se lentokoneiden suunnittelu sen kummempaa koulutusta vaadi kuin dippainssin. 

t. eri

No ei todellakaan. Ei ole mitään järkeä roikkua koulussa kirjoilla noin kauaa, kun työn ohellakin tutkinnon saa helposti kasaan alle 5 vuodessa. Ja työllistyminen sille alalle, jolle kouluttautui paranee, kun on paperit ulkona eikä ole ikuinen opiskelija. Näkyy myös palkkatasossa, onko valmistunut vai opiskelija. 

Vierailija
154/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jotkut pitää sitä helppona vaihtoehtoina. Mutta mites ne miehet? Tuntuu kuuluvan aika usein näin naisten suusta "kun mä haluan vielä yhden"

No eihän tuossa sinusta puhuttukaan, vaan siitä, että haluaa vielä yhden lapsen. Sitä se haluaminen tarkoitti. Halua saada vielä yksi lapsi. Mitä oikein kuvittelit?

Omassa tuttavapiirissäni nämä monta lasta haluavia ja aina vain uutta lasta kehiin tyypit ovat sellaisia, jotka eläneet niin monta vuotta sitä äitiarkea, ettei oma työ tunnu enään mieluisalta. Olen kehottanut heitä aloittamaan jonkin harrastuksen , opiskelun tms. Olisi aika keskittyä myös itseensä välillä. Eräs tuttu sanoo aina, että haluaisi aina vain uuden vauvan, ettei tarttis mennä töihin.

Vierailija
155/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

No ei todellakaan. Ei ole mitään järkeä roikkua koulussa kirjoilla noin kauaa, kun työn ohellakin tutkinnon saa helposti kasaan alle 5 vuodessa. Ja työllistyminen sille alalle, jolle kouluttautui paranee, kun on paperit ulkona eikä ole ikuinen opiskelija. Näkyy myös palkkatasossa, onko valmistunut vai opiskelija. 

No emme voi tietää kauanko se sinulla kesti.

-eri

Vierailija
156/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jokainen meistä on ollut se hankittu lapsi. Mitä tarkoittaa se että joku haluaa saada minua?

No äidillesi se tarkoitti sitä, että ylipäätään teki sinut. Jos ei olisi halunnut, ei sinua todennäköisesti olisi. Ellet ollut vahinkolapsi. 

No nyt sitten raadetaan oravanpyörässä kunnes kivulias saattohoito ja kuolema meidät erottaa, koska joku halusi saada minua.

Vierailija
157/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pidä tehdä missään nimessä yhtä enempää. Maapallo ei kestä muuten. Täysin vastuutonta touhua tehdä enempää kuin yksi lapsi. Mielellään ei pitäisi tehdä sitäkään.

Vierailija
158/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala!! En todellakaan, sillä noissa kahdessakin on ihan tarpeeksi huolehtimista... 

Huh, en voi muuta kuin säälillä ajatella, että mitä enemmän lapsia, sen enemmän murheita.

Vierailija
159/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meitä kolme lasta. Äiti kertonut, että esikoinen eli sisarukseni, oli vahinko, minä olin kuulemma haluttu ja viimeinen hankittiin, koska isä halusi...

Olen huomannut, että monessa asiassa äitini puhuu sopimattomasti muista sisaruksistani. Olisi ollut parempi, ettei hän ehkä hankkisi yhtään. Eli täysin meidän lasten kautta ja olisi halunnut meidän kautta unelmia, jotka häneltä jäi saamatta/tekemättä.

Vierailija
160/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana olla kateellinen asioista, joita en halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi