Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen ihmiselle, jolla on suurperhe?

Vierailija
23.07.2022 |

Tai ärsyttääkö se sinua, että toiset hankkivat monta lasta? Meidän lapsilukua aina kauhistellaan ja sanotaan, että ette kai enempää aio hankkia. Miksi se on niin iso asia toisille, jos on vaikka 6 lasta...

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurperheen esikoisena lapsuuteni oli aika surullinen, kun vanhemmilla ei ollut koskaan aikaa, ja kaikki huomio meni nuoremmille.

Kyse ei ole sinusta, vaan siitä että emäsi saa leikkiä elävällä nukella.

Ihminen kasvaa. Sitten on tietenkin tehtävä uusi.

Vierailija
122/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jotkut pitää sitä helppona vaihtoehtoina. Mutta mites ne miehet? Tuntuu kuuluvan aika usein näin naisten suusta "kun mä haluan vielä yhden"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jotkut pitää sitä helppona vaihtoehtoina. Mutta mites ne miehet? Tuntuu kuuluvan aika usein näin naisten suusta "kun mä haluan vielä yhden"

Miehet painaa pitkää päivää töissä, että rouva saa toteuttaa kotileikkejään. 

Vierailija
124/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsi on jo teini-iässä ja vauvakuume pukkaa päätään. Olen viihtynyt kotona eikä minusta lisää veronmaksajia tarvitakaan, kun työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä. Itse voisin ihan vapaaehtoisesti olla vielä kotona ja hoitaa pientä, jos sellaisia meille vielä siunaantuu. Ahdistaa vaan tämä ahtaus, kun asunto on käytännössä yksiö, mitään kiinteitä seiniä ei ole jakamassa tilaa ja tunnelma on teinien kanssa välillä kireä.

Vierailija
125/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin lapsi on jo teini-iässä ja vauvakuume pukkaa päätään. Olen viihtynyt kotona eikä minusta lisää veronmaksajia tarvitakaan, kun työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä. Itse voisin ihan vapaaehtoisesti olla vielä kotona ja hoitaa pientä, jos sellaisia meille vielä siunaantuu. Ahdistaa vaan tämä ahtaus, kun asunto on käytännössä yksiö, mitään kiinteitä seiniä ei ole jakamassa tilaa ja tunnelma on teinien kanssa välillä kireä.

Oletko siis ollut 13-15 vuotta pelkästään kotona?? Jos kyllä, en hirveästi veronmaksajista puhuisi....

Vierailija
126/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolella suomalaisista on kaksinumeroinen äo. Ei sellaisille jää kuin sikiäminen, eivät he mitään ydinvoimaloita tai lentokoneita suunnittele.

Suurella osalla ydinvoimaloiden ja lentokoneiden suunnittelijoistakin on lapsia. Ei älykkyys sulje pois mahdollisuutta lisääntyä. 

Millä ajalla naaras sikiää 10 lasta jos hän opiskelee 10+ vuotta ja kehittää työelämässä taitojaan vähintään saman verran?

Dippainssinkoulutus ei kestä lähellekään 10 vuotta. Saati yli sitä. Ei se lentokoneiden suunnittelu sen kummempaa koulutusta vaadi kuin dippainssin. 

Joillain kestää. En tiedä kauanko itselläsi.

Vierailija
127/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolella suomalaisista on kaksinumeroinen äo. Ei sellaisille jää kuin sikiäminen, eivät he mitään ydinvoimaloita tai lentokoneita suunnittele.

Suurella osalla ydinvoimaloiden ja lentokoneiden suunnittelijoistakin on lapsia. Ei älykkyys sulje pois mahdollisuutta lisääntyä. 

Millä ajalla naaras sikiää 10 lasta jos hän opiskelee 10+ vuotta ja kehittää työelämässä taitojaan vähintään saman verran?

Dippainssinkoulutus ei kestä lähellekään 10 vuotta. Saati yli sitä. Ei se lentokoneiden suunnittelu sen kummempaa koulutusta vaadi kuin dippainssin. 

Nykyisillä rajatuilla opiskeluajoilla ei voi hirveästi venyttää opiskelujaan. 

t. eri

Vierailija
128/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman olen kyllä kateellinen tällaisille yhdistyneille perheille. (Vrt. Modern Family)

Itsekin kun olin lapsi rakastin sitä, kun oltiin tosi paljon tekemisissä serkkuperheiden kanssa ja isovanhemmat kavereineen ja koirineen.

Sellaista minäkin kaipaisin tulevaisuudessa, suurperheen.

Nykyään asun vain kaksin koirani kanssa.

Vierailija
129/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet painaa pitkää päivää töissä, että rouva saa toteuttaa kotileikkejään. 

Näin juuri. Tuttuni eleli yht. 6 vuotta kotona miehen rahoilla. Hän vain ilmoitti, kuinka aikoo olla kotona lasten kanssa pitkään. Tuttuni alkoi 6 vuoden tullessa olla taas uutta lasta vailla. Mies ilmoitti, ettei hän halua enään yhtäkään lasta sen takia, että rahoittaa naisen huvia. Tämä on pitänyt ja muuten ihailtavaa katsoa, kuinka tämän perheen isä on se joka touhuaa lasten kanssa. Nainen istuu sohvalla ja epätoivoisesti komentaa lapsia, koskaan ei leiki tms

Vierailija
130/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole mennyt töihin ja tienannut rahaa parempaan asuntoon?

Vierailija
131/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Niin, opiskeluoikeus kestää sen 7 vuotta ja lisäaikaa saa pyynnöstä.

Vierailija
132/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, yksi lapsi riittää. En halua kuormittaa enempää 😊

Vierailija
133/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tuo haluaminen edes tarkoittaa? En ole kenenkään omaisuutta.

Vierailija
134/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen suurperheellisille enkä yksilapsisille perheille.

Itse en saanut kuin 4 lasta(hoitovirhe syynä) Iltatähti jäi haaveeksi. Meillä olisi ollut viidelle lapselle tilaa, omahuone ja tilaa autossa, mutta mun elämä meni nyt näin. Miksi karehtia toiselta jotain mitä itsellä ei ole? Sairasta. Kertoo aika paljon ihmisestä ja arvomaailmasta

Vierailija
135/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurperheet eivät lomillakaan tee mitään kivaa. Ehkä korkeintaan menevät lähipuistoon piknikille.  Ei ole rahaa, eikä lapset mahdu yhteen autoon. Puhumattakaan että satsattaisiin ulkomaan matkoihin. Itse tykkään aikatauluttaa elämäni mieleni mukaan, harrastaa ja matkustaa. Joten ei, en ole kateellinen suurperheellisille.

T. kaupunkilainen sinkku

Höpöhöpö. Meillä on 6 lasta ja ollaan käyty ulkomaan matkoilla, mahdutaan autoon ja aina tehty paljon asioita yhdessä. Aikataulutus työn ja vapaa-ajan välillä nyt on melkoista setvimistä, mutta lapsiperheille ihan normaalia.

Vierailija
136/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Niin, opiskeluoikeus kestää sen 7 vuotta ja lisäaikaa saa pyynnöstä.

Kukaan täysijärkinen ei noin kauaa johonkin inssikolutukseen tuhlaa. 

Vierailija
137/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen suurperheellisille enkä yksilapsisille perheille.

Itse en saanut kuin 4 lasta(hoitovirhe syynä) Iltatähti jäi haaveeksi. Meillä olisi ollut viidelle lapselle tilaa, omahuone ja tilaa autossa, mutta mun elämä meni nyt näin. Miksi karehtia toiselta jotain mitä itsellä ei ole? Sairasta. Kertoo aika paljon ihmisestä ja arvomaailmasta

Vierailija
138/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa sinusta puhuttukaan, vaan siitä, että haluaa vielä yhden lapsen. Sitä se haluaminen tarkoitti. Halua saada vielä yksi lapsi. Mitä oikein kuvittelit?

Vierailija
139/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa sinusta puhuttukaan, vaan siitä, että haluaa vielä yhden lapsen. Sitä se haluaminen tarkoitti. Halua saada vielä yksi lapsi. Mitä oikein kuvittelit?

Niin. Jokainen meistä on ollut se hankittu lapsi. Mitä tarkoittaa se että joku haluaa saada minua?

Vierailija
140/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 lasta ei vielä herätä mitään tunteita ja jos on resursseja isoon perheeseen, se on hieno juttu. Monella ei kuitenkaan ole oikeasti varaa suurperheeseen ja suuri lapsiluku on noissa tapauksissa osoitus elämänhallinnan puutteesta. T: ison perheen lapsi jolle elintason puolesta kaksi lasta olisi ollut vastuullinen valinta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan