Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60 vuotiaat vanhempani osaavat täyttää netissä olevan lomakkeen jos tulostan sen paperille, mutta nettilomakkeesta ei tule mitään

Vierailija
18.01.2024 |

Samat asiat siinä, mutta eivät kykene toimimaan. Häpeä on päällimmäisenä mielessä, kun eivät uskalla edes kokeilla.

Nettipankilla osaavat maksut kuitenkin maksaa 🤔

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ puhu paskaa!

Vierailija
2/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen pullossa kasvaneita? 

Mä olen 64v a neuvoin parikymppiselle opiskelijalle perus netinhakujen käyttöä, lomakkeiden täyttöä, työnhakuprosesseja, veroilmoituksen täyttöä netissä yms kun niistä on niin huonosti ohjeita tiktokissa tai youtubessa:)

Itse hoidan netin kautta päivittäin asioita englanniksi, ruotsiksi ja italiaksi suomen lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanhemmat on sivistymättömiä juntteja. Onko serkusavioliitot yleisiä teidän suvussa?

Vierailija
4/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80-vuotiaat isovanhempani käyttävät sujuvasti nettiä. 

Vierailija
5/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nettilomakkeet toimi, osa jumiutuu tiettyyn kohtaan tai sivulle, eikä saa edes ohjeilla irti jos ohjelmisto on huono tai tarpeeksi halpa. Paperi on parempi.

Vierailija
6/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 74-vuotias isä ei osaa käyttää netti- tai mobiilipankkia. Eikä halua opetella. Varmaan hävettää niin paljon, että katsoo parhaimmaiksi sulkea koko asian pois mielestä.

Vierailija
7/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairauksien tyypillisin oire on juuri se, ettei uutta kykene oppimaan

Vierailija
8/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vastaa ihmettelijöille: mun kuuskymppiset vanhemmat teki koko työuransa ammateissa, joissa ei käytetty eikä edelleenkään pääasiallisesti käytetä tietokoneita yms tekniikkaa. He ovat joutuneet opettelemaan sitä vasta kun verkkopankista alkoi tulla käytännössä pakko.

t. DI

Vierailija
9/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, olen käyttänyt tietotekniikkaa v. 1982 lähtien. Pari päivää sitten jälleen kerran yksi lomake vaan jumitti. Piti sitten itse vähän tehdä temppuja, että sain sen täytettyä. En yhtään ihmettele ongelmia. Tuossa ainakin oli selkeä bugi.

Vierailija
10/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52v olem, en osaa täyttää nettilomaketta. Ja oon FM.

Vierailija
11/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tällaista nettilomaketta käytetään?

Vierailija
12/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just se on joskus ongelmana et ne digilomakkeet jumiutuu tai alkaa herjaamaan jotain ja saa koettaa kaikkea saadakseen ne jatkamaan tai ottamaan tiedot vastaan.

Ei ne kaikki ole suunniteltu asiakkaita varten vaan raportteja varten ja systeemin tarpeisiin. Helpompi vaan haukkua asiakkaita tyhmiksi kuin oikeasti luoda loppukayttajalle juohea ohjelma.

Oon jo 62, kaikki duunit viimeiset 25 vuotta tehty ainoastaan koneella joten tunnen monen monet systeemit ja myos niitten heikkoudet. Digi voi olla hyva mutta myos ylihypetetty ja huonosti suunniteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän