Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen ihmiselle, jolla on suurperhe?

Vierailija
23.07.2022 |

Tai ärsyttääkö se sinua, että toiset hankkivat monta lasta? Meidän lapsilukua aina kauhistellaan ja sanotaan, että ette kai enempää aio hankkia. Miksi se on niin iso asia toisille, jos on vaikka 6 lasta...

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvasta olen kateellinen. Muuten en. Ei se suurperheen pyörittäminenkään varmasti niin hyvää ole.

Vierailija
2/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, lähinnä minua säälittää ja ihmettelen miksi ihmiset laittavat itsensä niin koville. Siitä ei nauti kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, eikä se ärsytä, jos myös elätät ne mukulat ihan itse ja peräti vaivaudut kasvattamaan jokaisen niin, että ovat täyspäisiä ja osaavat käyttäytyä. Osalle nää vaan on liikaa vaadittu.

Vierailija
4/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Vierailija
5/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä otan osaa. Samalla ärsyttää niiden pohjaton itsekkyys ja piittaamattomuus siitä tosiasiasta, että maailman kaikkien ongelmien perussyy on liiallinen väestö.

Vierailija
6/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,lähinnä säälittää.

Vierailija
7/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En haluaisi enkä jaksaisi suurperhettä.

Vierailija
8/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, lapsiperhe-elämä olis pahin painajainen. Just erehdyin käymään prismassa ja voi luoja sitä kiljumista ja riehumista.

Vierailija
9/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eikä ärsytä mua. 😄

Vierailija
10/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olisin? Eiköhän jokainen hanki sen määrän lapsia, jonka itse haluaa, ihan omista syistään. Ehkä sellainen voisi olla kateellinen, joka olisi itsekin halunnut monta lasta, mutta syystä tai toisesta ei ole saanut. Useimmat kuitenkaan eivät nykyään halua.

Vierailija
11/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin kateellinen. Iloinen niiden puolesta joilla lapsia ylipäänsä. Itse en voi lapsia saada.

Vierailija
12/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sit kaikki huomioon.

Meillä käy lestadiolais perheen poika itkemässä yksinäisyyttä, heillä on 13 lasta.

Vierailija
13/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan, lapsiperhe-elämä olis pahin painajainen. Just erehdyin käymään prismassa ja voi luoja sitä kiljumista ja riehumista.

Miksi aloit kiljua ja riehua Prismassa?

Vierailija
14/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kateellinen. Suurperheessä kasvaneena ei ollut rahaa mihinkään. Kaikki piti jakaa, uutena ei saanut kuin alusvaatteet ja sukat. Vanhimmilta kierrätettiin nuorimmille, minä nuorimpana sain ne moneen kertaan kulutetut jämät.

Vierailija
15/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloit kiljua ja riehua Prismassa?

No kun suututti ne ipanat siellä :D

Vierailija
16/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, en todellakaan. Missä tahansa suurperheen nähdessäni siunaan aina onneani ettei ole lapsia.

Vierailija
17/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos itse elättävät, mutta yleensä nämä on sellaisia kerjäläisiä että huhheijaa.

Vierailija
18/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheet eivät lomillakaan tee mitään kivaa. Ehkä korkeintaan menevät lähipuistoon piknikille.  Ei ole rahaa, eikä lapset mahdu yhteen autoon. Puhumattakaan että satsattaisiin ulkomaan matkoihin. Itse tykkään aikatauluttaa elämäni mieleni mukaan, harrastaa ja matkustaa. Joten ei, en ole kateellinen suurperheellisille.

T. kaupunkilainen sinkku

Vierailija
19/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen niitä suurperheitä, joilla ainakin näyttää kaikki olevan hyvin ja viihtyvät toistensa seurassa. Itselläni jäi lapsiluku kahteen, koska ei vaan uskalla ottaa riskiä, että jaksaisimme yhtään enempää huollettavia. Synnyksen jälkeinen masennus jätti kuitenkin sellaiset muistot vauva-ajasta etten halua sen uusiutuvan. Sinällänsä harmi, koska tykkään lapsistani ja arjestamme ja tykkään, että talo täynnä elämää. Mieheni on loistava ja osallistuva isä. Monet läheiset ovatkin odottaneet, että saisimme lisää lapsia.

Vierailija
20/212 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Ihailen lähinnä mielessäni, kun itselläkin haaveissa suurperhe. Nyt on kolme alle 4-vuotiasta ja elän elämäni parasta aikaa. Itselle suurperhe aina ollut unelma, mutta en minä silti muita suurperheellisiä kadehdi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän