Alemmat luokat Suomessa ei hymyile ja ylemmät hymyilee
Olen tehnyt Koronan aikana luokkahypyn taloudellisesti, mutta myös olemukseni on muuttunut merkittävästi.
Käytin ajan itseni sivistämiseen ja opettelin kantamaan itseni arvokkaasti. Uusin vaatekaapin ja laitoin kaikki henkkamaukka-rytkyt kiertoon. Tilalla on nyt merkkejä kuten Aventura, Ralp Lauren ja muut konservatiivisemmat merkit.
Olen huomannut, että parempi väki hymyilee tai ainakin hymähtää ystävällisesti toisilleen, esim kun joutuvat pyytämään tilaa päästäkseen ohi. Kiitetään ja pidellään ovia. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Lähiöiden marketeissa, liikkeissä tai kirjastoissa joissa käy duunariporukkaa, ei hymyillä eikä anneta tilaa.
Kommentit (34)
Ja kaikkein alhaisimmat kuvittelee saavansa statusta vatteilla ja että Suomi on luokkayhteiskunta😅
Ei hyvät käytöstavat maksa rahaa. Minultakin onnistuu nämä ilman ihmeempiä tuloja.
Oma empiirinen tutkimukseni todistaa päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ettet kuulu porukkaan. Ylempi taso huomioi lähinnä toisensa ja ohittaa aiemman tason. Alempi taso on töykeä toisilleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkein alhaisimmat kuvittelee saavansa statusta vatteilla ja että Suomi on luokkayhteiskunta😅
Voit myös kehittää sivistystä ja opetella kantamaan itsesi paremmin kuten aloittaja.
Olet alhaisin ehkä juuri nyt mutta se on kehitettävissä oleva ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ettet kuulu porukkaan. Ylempi taso huomioi lähinnä toisensa ja ohittaa aiemman tason. Alempi taso on töykeä toisilleenkin.
Ylin taso kohtelee kaikkia samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylin taso kohtelee kaikkia samalla lailla.
Lähtökohtaisesti kyllä, jos eivät voi välttää kanssakäymistä. Mutta ei hekään ole mitenkään maireita jos vastapuoli on huonokäytöksinen tai töykeä, kuten moni on ihan tajuamattaankin. Alempi luokka on heille pääosin ilmaa.
Cusipäät on cusipäitä, vaikka voissa paistaisi.
Mun ei oo halutti hynyilevän, koska olen jonkin mielestä kai alempaa luokkaa xD jotkut tekee kaikkensa että toiset ei hymyilisi,koska ovat katkeria itse.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei oo halutti hynyilevän, koska olen jonkin mielestä kai alempaa luokkaa xD jotkut tekee kaikkensa että toiset ei hymyilisi,koska ovat katkeria itse.
Teillä on omat jutut siellä alemmalla tasolla. Katkeruus, kateus, pahantahto ja kaiken tämän projisointi. Eipä ole ikävä ja onneksi pääsin pois
Vierailija kirjoitti:
AP vain kuvittelee..
Luokkahullu näkee ja kuvittelee paljon muutakin sellaista, jota me muut emme, siis Suomessa.
Yleistys, mutta pätee ainakin sairaalamaailmassa. Lääkärit ovat yleensä perushuomaavaisia ja osaavat käyttäytyä suht fiksusti. Hoitajat sitten taas keskittyvät kiusaamaan toisiaan ja potilaita, kun kaikille heistä ei ole niitä peruskäytöstapoja kotona opetettu, eikä myöskään koulutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut koskaan tavata todellista "ylempää tasoa" niin historiallisen taustan kuin nykyisen aseman perusteella. Todellinen vanhaan sivistyssukuun ja aateliin kuulunut, nykyisessä asemassaan pääjohtaja ja siten yläluokkaan kuuluva oli se, joka tervehti työllisyysvaroin palkattua siivoojaa toisin kuin "alemmat".
Aventura :D Elämänkoululaisen fantasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit myös kehittää sivistystä ja opetella kantamaan itsesi paremmin kuten aloittaja.
Olet alhaisin ehkä juuri nyt mutta se on kehitettävissä oleva ominaisuus.
Reppana paljasti vahingossa oman tasonsa kunnei ymmärtänyt lukemaansa. Toivottavasti saat apua "itsesi kamtamisessa" että pärjäät arjessa jotenkin.
En oo kyllä tällaista huomannut. Moni rikas on stressaantunut ja naama hapan kuin sitruunalla. Sitten joku pultsari tuolla puskassa saattaa hymyillä korvasta korvaan.
Tyhjätaskuahan ei köyhyys varmasti hymyilytä, joten on se kumma kun ei ap sitä tajua.
Kaikkein epäkohteliaimpia ovat elämämkoululaiset, joiden ihan tavallinenkin arkipuhe on sellaista karkeaa ja tökkivää.