Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen ihmiselle, jolla on suurperhe?

Vierailija
23.07.2022 |

Tai ärsyttääkö se sinua, että toiset hankkivat monta lasta? Meidän lapsilukua aina kauhistellaan ja sanotaan, että ette kai enempää aio hankkia. Miksi se on niin iso asia toisille, jos on vaikka 6 lasta...

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toivoisin jopa, ettei olisi sitä ainuttakaan niin ei tarvitsisi harjoittaa tätä ydinperhettä.

Vierailija
202/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lähinnä Säälin heitä.

Itsellä vain 2 ja nytkin olen nauttinut viikonlopun ihan vain omasta seurastani.

Vierailija
204/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, kun on lestadiolaisia. Hienoa, että ne naiset joutuvat olemaan jatkuvasti raskaana.

Vierailija
205/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan kateellisia ihmisille jotka saa olla rauhassa ja hiljaisuudessa ilman tauotonta työntekoa koko hereillä olo aikansa

Vierailija
206/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu meitä kolme lasta. Äiti kertonut, että esikoinen eli sisarukseni, oli vahinko, minä olin kuulemma haluttu ja viimeinen hankittiin, koska isä halusi...

Olen huomannut, että monessa asiassa äitini puhuu sopimattomasti muista sisaruksistani. Olisi ollut parempi, ettei hän ehkä hankkisi yhtään. Eli täysin meidän lasten kautta ja olisi halunnut meidän kautta unelmia, jotka häneltä jäi saamatta/tekemättä.

Tyypillistä. Muistan lapsuudesta kuinka äidit lesoilivat suu vaahdossa meidän lasten saavutuksilla, ei koskaan omillaan🤮

Niitä ei ollut joten ei voinut lesoilla mistään.

Vierailija
207/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eikä ärsytä.

Vierailija
208/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan muu on, paitsi katkerat mahot. Muut hankkivat lapsia juuri sen määrän mitä itse tahtovat.

Vierailija
209/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kateellinen. Olen sen verran monta monilapsista äitiä tavannut, että epäilen vahvasti heidän kykyään antaa kaikille lapsilleen riittävästi huomiota ja huoenpitoa. Kaikki hoidetaan mitenkuten, kun aika ei yksinkertaisesti riitä ja vanhimmat lapset vaikuttavat aina olevan jotenkin syrjäytettyjä ja yksinäisiä siellä perheessä.

Vierailija
210/212 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta porsimista. En todellakaan ole kateellinen.

Vierailija
211/212 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-5 lasta ei vielä herätä mitään tunteita ja jos on resursseja isoon perheeseen, se on hieno juttu. Monella ei kuitenkaan ole oikeasti varaa suurperheeseen ja suuri lapsiluku on noissa tapauksissa osoitus elämänhallinnan puutteesta. T: ison perheen lapsi jolle elintason puolesta kaksi lasta olisi ollut vastuullinen valinta

Hienosti sanottu!

Tiedän yhden perheen, jossa 4 lasta. Kaikki kuulemma sellaisia, "ettei oltu suunniteltu" . Jaa no mites niitä on tullut 4kpl? No, ensin nainen lopetti pillerit, mutta mies ei halunnut käyttää kortonkia. Sitten melkein heti oli taas raskaana, samasta syystä. Nainen lopetti pillerit, eikä mies halunnut käyttää kortonkia. . . Noh kolmas sai alkunsa taas "vahingossa" ja neljäs myös. Mitä vahinkoja nämä on jos ei edes ehkäisy ole kunnossa. Tämän perheen kulissit näyttää ulospäin hienolle, mutta todellisuus oikeasti kaikkea muuta.

Tämä mies on sanonut, että hän ei olisi halunnut toisen jälkeen enään yhtään lasta. No, miksi ei tehnyt asialle mitään??? Tämä ihmetyttää. Ja tällä perheellä ei ole rahallisesti hyvä tilanne. Aina valitetaan kun pitäisi ostaa lapsille sitä ja tätä ja ei ole rahaa. Lainalla otetaan isot autot, asunnot, huonekalut ym...

Ja sossussa roikutaan muiden epäonnistujien, juoppojen ym  kanssa.

Vierailija
212/212 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Olisin kyllä toivonut enemmän lapsia, sain yhden ja olen iloinen. Suurperhettä en olisi itse jaksanut. Olen iloinen muiden perheiden puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä