Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?
Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.
Kommentit (134)
Olen töissä työpaikan sisällä olevassa lounasravintolassa. Pari krt ovat lapset olleet mukana. Päiväkoti oli kiinni. Työpaikalla on kabinetti ja siellä istuivat ja katsoivat leffija, piirtelivät. Kaikkina niinä vuosina oliko 3 krt.
Tulin myöhemmin töihin ja lähdin aikaisemmin pois ja kollega teki pidemmän päivän. Ei mitenkään helposti tähän ryhdytty ja ei siinä vaihtoehtoja ollut. Asiakkaat eivät edes tienneet tästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan työpaikasta (ja lapsesta).
Olen itse käynyt molempien vanhempieni työpaikoilla lapsena, kun uudelle paikkakunnalle muutettua ei löytynyt heti päiväkotipaikkaa. Hiljaisena ADD-tyttönä aika meni joutuisasti valtavaa akvaariota tutkiessani ja tietokoneella paint-ohjelmalla piirtäessäni, välillä käytiin syömässä jne. Ei mitään ongelmaa.
Ei varmaan sun kantilta tuolloin mitään ongelmaa, mutta saattaa olla, että jotkut vanhempiesi työkavereista vetivät herneet nenään, kun vetelehdit siellä.
Ja miksiköhän? Jos lapsesta ei ole mitään vaivaa/häiriötä, niin herneenvetäjien oma ongelma.
Vein kerran "ota lapsi mukaan töihin"-päivänä ja siinä oli ihan tarpeeksi hommaa katsoa ettei se tuhoa mitään ja keksiä sille tekemistä. En veisi toiste ennen kuin osaa jotenkin pysyä paikoillaan ja käyttäytyä siivosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa. Millekään työpaikalle.
Tätä mieltä minäkin olen, mutta näköjään naistyöyhteisössä kaikkea pitää vain sietää :/. En usko, että tätä olisi katsottu hyvällä tai sallittu miesvaltaisessa työpaikassa. Ap
Kyllä sattuu, varsinkin monet ns korkeammassa asemassa olevat ovat nimenomaan miesvaltaisella it-alalla tuoneet jälkeläisensä töihin. Eri asia onnistuuko työnteko
Saa jos on lapselle osa-aikainen työkokeilu.
Mun piti kerran vapaapäivänä mennä palaveriin,pomo pakotti. Ja sanoi ota lapset mukaan,yksi pomoista vahti lapsiani sen aikaa. Ihan heidän oma tahto oli tuo, muuten en olis menny.
Ensin ollaan jatkuvasti poissa niiden lasten takia ja sitten tuodaan toimistolle "ilahduttamaan"?
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että esikouluikäisellä olisi kavereita, joista jonkun luo voisi mennä kesälomalla päiväksi leikkimään. Aika surkeaa, jos ei muka ole.
Ja missä ovat isovanhemmat? Ja kuten sanottu, niin onhan noita lapsenlikkoja saatavilla vaikka Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta tms.
Kaverit on loma-aikaan reissussa, isovanhemmille ei voi hoitovastuuta jättää (tämähän on ihan palstan vakioaihe, että on törkeää jos isovanhemmilta toivotaan apua), MLL ei enää välitä lapsenvahteja ja muittenkaan palveluitten avulla lapsenlikan saanti on vähintäänkin epävarmaa, vanhemmat eivät saa olla lomalla/pois töistä valitseminaan aikoina, koska se olisi epäreilua muita työntekijöitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa. Millekään työpaikalle.
Tätä mieltä minäkin olen, mutta näköjään naistyöyhteisössä kaikkea pitää vain sietää :/. En usko, että tätä olisi katsottu hyvällä tai sallittu miesvaltaisessa työpaikassa. Ap
Kyllä sattuu, varsinkin monet ns korkeammassa asemassa olevat ovat nimenomaan miesvaltaisella it-alalla tuoneet jälkeläisensä töihin. Eri asia onnistuuko työnteko
Miesvaltaisilla paikoilla tätä kyllä katsotaan vähemmän pahalla, toki nyt jos vaarallinen paikka on niin ei voi tuoda, mutta vaikkapa kuorma-autoa ajavilla saattaa kyllä olla lapsi siellä kyydissä. Raksa-alalla esihenkilönä olevalla apella on ollut lapsenlapsi mukana, ja koiraa kuskaa mukana ihan säännöllisesti. Ei miehet edes ajattele että se voisi olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Toimistolle jokku mammat tuo aina toukkiansa näytille. Ja si muut mammat menee aivan intona sitä ihmettelemään ja kutsuvat kaikki mukaan. Sitten kun vastaan etten jaksa tulla, ne katsoo mua niiku spitaalista. Mutta katsokoot, mua ei kiinnosta se eikä mikään vois vähempää kiinnostaa ku kattoo jonkun random työkaverin vauvaa
No, ei sua tartte kiinnostaa, mutta jos valtaosaa kiinnostaa niin silloin se vauva on varmasti tervetullut vieras. Oikeasti tosi monet tykkää ja haluaa että ne vauvat tuodaan näytille, minuakaan ei henkilökohtaisesti erityisesti kiinnosta, mutta sain kuulla että edellisessä työpaikassa olivat kovin loukkaantuneita kun en tullut vauvan kanssa käymään.
Riippuu kai paikasta ja lapsista. Kyllähän jotkut vaikka pientä kauppaa tai muuta yritystä pyörittävät saattaa ottaa lapsensa mukaan ja sallia sen (mahdollisille) työntekijöilleenkin. Jotkut työt on vaarallisia tai tietosuojan tai hygienian takia ei saa tuoda ketään ulkopuolisia, tai jos on vaikka just joku iso toimisto niin lapsista voi olla häiriötä, elleivät jaksa hiljaa napottaa paikallaan. Varsinkin jos useampi alkaisi kuskata lapsiaan mukana, yhdelle jos sallitaan niin kyllä kaikkien pitää saada sama oikeus nimittäin.
Ei tarvitse tuoda esittelyyn tai muutenkaan. Oi katsokaa, tällainen pershedelmä tällä kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Meillä kakaroita ja koiria vuotonperään. Vatuttaa!
😡😡😡
Meilläkin koiria tuotu toimistoon ja ovat kusseet ja paskoneet sisäiloihin. "Oo tuli hätäpissa". No ittu kiva
Marraskuussa on se yksi päivä jolloin asia on ok. Toki riippuu millainen työ. Muuten ei ole ok.