Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?
Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on joskus joku tuonut lapsen mukanaan omaan huoneeseen, jos ei yllättävästä syystä saa hoitajaa ja on pakollisia/vaikeasti muille siirrettäviä töitä tehtävänä. Eivät ole olleet häiriöksi, vaan piirrelleet/askarrelleet siellä työntekijän huoneessa. Itse en ole koskaan tuonut, mutta nämä tapaukset on mun mielestä olleet Ok.
Tämäkin on ihan eri juttu kuin se, että lapsi juoksentelee kuin päätön kana myymälätiloissa asiakkaiden ja työntekiöiden jaloissa. Jos lapsi on yksityisessä konttorihuoneessa vanhemman kokoaikaisessa valvonnassa niin mikäs siinä. Silloin hän ei häiritse muita.
Mutta työnantajaa saattaa häiritä, koska vahngonsattuessa on vastuussa.
Mä rehellisesti sanoen toivon, että jotain sattuu ja hymistelen partoihini, kun näin käy. Fingers crossed! /Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva joo. Varsinkin pikkupojat käyvät sitten ruikkimassa vessassa ympäri seiniä. Ja kuka siivoaa? Tuskin äiti. Ei lapsia työpaikalle.
Kyllä oot pikkumainen. Tuskin se lapsi sentään seinään kusee. Pääasia on että työt hoituu.
No kun ne työt nimenomaan eivät hoidu, kun kersa häiritsee kaikkia. Äitihän ei tätä tietenkään halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa varotoimenpiteenä tulla työpaikalle alle 12v ikäiset ollenkaan, koska heillä on niin usein erilaisia tarttuvia tauteja.
Miksiköhän tämä ei ole voimassa kaikkialla nyt, kun koronakin taas jyllää? Lapset kotiin ja aikuiset käyvät töissä, kaupassa ja asioilla, jos ja kun tarvetta on.
Kyllä ne stenntaudit kulkee vanhempien välitykselläkin työkavereille, ei niiltä vaan voi välttyä jos ylipäätään haluaa toisen ihmisen jossain tavata.
Mulla on kolme lasta ja pahimmillaan teidän mukaisesti ovat kaikki mukana. Tosin et sä niitä edes tietäisi olevan, kun ovat takahuoneessa välipalojen ja kännyköiden kanssa. Monesti asiakkaat pyytävät tulla näytille ja viihdyttämään, varsinkin vanhemmat asiakkaat.
Riippuu ihan työpaikasta ja siitä miten se lapsi käyttäytyy. Jos paikka on semmoinen että vanhempi pystyy valvomaan lasta, lapsi ei ole vaaraksi tai häiriöksi jne., niin miksikäs ei. Jossain tyyliin eläinkaupassa ei varmaan hirveästi ole haitaksi jos jonkun lapsi on mukana, fiinissä vaateliikkeessä taas haittaa. Ja riippuu myös ajasta, meillä lapsi joskus kävi miehen työpaikalla (toimisto, ei asiakkaita) kun minulla alkoi työvuoro just ennen kuin miehen työt loppui. Siis joku puoli tuntia väliä, lapsi istui syömässä rusinoita sen hetken.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta ja pahimmillaan teidän mukaisesti ovat kaikki mukana. Tosin et sä niitä edes tietäisi olevan, kun ovat takahuoneessa välipalojen ja kännyköiden kanssa. Monesti asiakkaat pyytävät tulla näytille ja viihdyttämään, varsinkin vanhemmat asiakkaat.
Tuo nyt ei voi olla missään nimessä sallittua. Aivan karmeaa sekä lapsille että kollegoillesi.
Joskus sattuu hätätilanteita ja silloin on pakko ottaa lapset työpaikalle, toki pyritään välttämään. Meillä on omat toimistot, niin lapsi lähtökohtaisesti sinne - jos on niin pieni, ettei voi jättää hetkeksikään yksin, niin pyytää lähintä työkaveria katsomaan perään sen aikaa kun itse ei pysty. Kukaan ei ole siis vielä tehnyt näin meillä (koiria on ollut joko toimistoissa tai ulkona), mutta saa nähdä tuleeko yllätyksiä (lastenhoito peruu lyhyellä varoajalla tms, ei sukulaisia paikkakunnalla) kun henkilöstö tuntuu lisääntyvän vuoronperään. Eihän se lapsi töissä ole ideaali meilläkään, mutta välillä elämä ei ole. Miesvaltainen työpaikka kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan luvalla olen ottanut lapsen mukaani 1-2 päiväksi mukaani, olen töissä päiväkodissa.
Samajuttu ja moni kollega tehnyt saman. Helposti menee ja on leikkiseuraa.
Mitähän ne päiväkodin "asiakkaina" olevien lasten vanhemmat tuumaavat, kun teidän aikaanne ja huomiotanne onkin jakamassa ylimääräisiä lapsia? Asiakkaat maksavat teidän huomiostanne ja huolenpidostanne. He eivät saa rahalleen vastinetta, kun häsäätte omien kakaroidenne kanssa. Itse tekisin tästä oitis valituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva joo. Varsinkin pikkupojat käyvät sitten ruikkimassa vessassa ympäri seiniä. Ja kuka siivoaa? Tuskin äiti. Ei lapsia työpaikalle.
Kyllä oot pikkumainen. Tuskin se lapsi sentään seinään kusee. Pääasia on että työt hoituu.
No kun ne työt nimenomaan eivät hoidu, kun kersa häiritsee kaikkia. Äitihän ei tätä tietenkään halua ymmärtää.
Äiti? Mun työpaikalle on ihan isätkin tuonut lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan työpaikasta (ja lapsesta).
Olen itse käynyt molempien vanhempieni työpaikoilla lapsena, kun uudelle paikkakunnalle muutettua ei löytynyt heti päiväkotipaikkaa. Hiljaisena ADD-tyttönä aika meni joutuisasti valtavaa akvaariota tutkiessani ja tietokoneella paint-ohjelmalla piirtäessäni, välillä käytiin syömässä jne. Ei mitään ongelmaa.
Ei varmaan sun kantilta tuolloin mitään ongelmaa, mutta saattaa olla, että jotkut vanhempiesi työkavereista vetivät herneet nenään, kun vetelehdit siellä.
Ihan mukavia ne työkaverit oli mulle, tervehtivätkin. Jos joku veti herneet nenään siitä että lapsi puuhailee kiltisti omiaan eikä häiritse kenenkään työntekoa, se on hänen oma henkilökohtainen ongelmansa.
Ei. Juridinen ongelma, jos sattuu työpaikalla tapaturma, tulipalo, lapsi aiheuttaa vahingon, kertoo tietoja henkilökunnasta tai asiakkaista jne. Yritykselle tulee ongelmia korvausvastuissa ja vakuutusten kanssa.
Ja kyllä lapsi häiritsee työntekoa, eikä työpanos voi olla 100%.
Omalla työpaikallani avaisin ovet ja toivoisin, että lapsi juoksee maantielle autojen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Juridinen ongelma, jos sattuu työpaikalla tapaturma, tulipalo, lapsi aiheuttaa vahingon, kertoo tietoja henkilökunnasta tai asiakkaista jne. Yritykselle tulee ongelmia korvausvastuissa ja vakuutusten kanssa.
Ja kyllä lapsi häiritsee työntekoa, eikä työpanos voi olla 100%.
Tässä tuli erittäin hyviä pointteja.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta. Onneksi en ole kanssasi samassa työpaikassa. Mikä painajainen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että häirikkökersan tuomisesta työpaikalle tulisi joku varoitus. Ymmärtää varmaan viimeistään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että häirikkökersan tuomisesta työpaikalle tulisi joku varoitus. Ymmärtää varmaan viimeistään sitten.
Jos häirikön äiti on itse esimiesasemassa, ei ole ketään "varoittamassa" :/.
Niin no, onhan sitä joillakin ihan lemmikkikoirakin työpaikalla mukana...
Vierailija kirjoitti:
No ei saa. Millekään työpaikalle.
Kyllä Niken lenkkaritehtalle ainakin saa, siellä ketään muuta olekaan ku lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan luvalla olen ottanut lapsen mukaani 1-2 päiväksi mukaani, olen töissä päiväkodissa.
Mitähän ne päiväkodin "asiakkaina" olevien lasten vanhemmat tuumaavat, kun teidän aikaanne ja huomiotanne onkin jakamassa ylimääräisiä lapsia? Asiakkaat maksavat teidän huomiostanne ja huolenpidostanne. He eivät saa rahalleen vastinetta, kun häsäätte omien kakaroidenne kanssa. Itse tekisin tästä oitis valituksen.[/quote
]
Ei kellään niin pieniä ole mukana että pitäisi kokoajan häsätä . Isompi lapsi hyvinkin osaa mennä vessaan,riisua pukea, syödä käteen lykätun evään ja leikkiä vaikkei äiti olekaan vieressä kokoajan. Se että sanallisesti ohjaan ehkä olan yli lastani, ei vie niiltä joita käytännössä hoivaan. Eikä lapsi ole sellainen äidissä roikkuja ollut.