Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?
Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.
Kommentit (134)
No meillä on joskus joku tuonut lapsen mukanaan omaan huoneeseen, jos ei yllättävästä syystä saa hoitajaa ja on pakollisia/vaikeasti muille siirrettäviä töitä tehtävänä. Eivät ole olleet häiriöksi, vaan piirrelleet/askarrelleet siellä työntekijän huoneessa. Itse en ole koskaan tuonut, mutta nämä tapaukset on mun mielestä olleet Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei saa. Millekään työpaikalle.
Tätä mieltä minäkin olen, mutta näköjään naistyöyhteisössä kaikkea pitää vain sietää :/. En usko, että tätä olisi katsottu hyvällä tai sallittu miesvaltaisessa työpaikassa. Ap
Ai jaa, mulla oli joskus insinööritoimistossa mukana naapurinkin lapsi. Lapset oli ekaluokkalaisia ja kesäleiri alkoi vasta klo 10. Otin aamulla töihin mukaan, piirtelivät ja pelasivat kahvihuoneessa ja kippasin leirille kymmeneksi. Naapuri haki ne sitten leirin loppuessa kotiin.
Tuo haittaakin vain nillittäjiä, heidän mielestään ette voisi hoitaa tuota asiaa noin, koska sinun pitää olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että esikouluikäisellä olisi kavereita, joista jonkun luo voisi mennä kesälomalla päiväksi leikkimään. Aika surkeaa, jos ei muka ole.
Ja missä ovat isovanhemmat? Ja kuten sanottu, niin onhan noita lapsenlikkoja saatavilla vaikka Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta tms.
Noniin hyväksikäyttäjä mamma ilmoittautui.
Tietenkin lapsi laitetaan kelle vaan hoitoon työpäivän ajaksi. Isovanhemmat voivat olla kuolleet tai satojen kilometrien päässä tai kuten meillä TÖISSÄ.
Mannerheimin lastensuojeluliitto toimii hyvin harvalla paikkakunnalla.
Tämä "hyväksikäyttäjä mamma" on lapseton. Ei osunut eikä uponnut. Jos ei ole kavereita eikä isovanhempia niin sitten keksii jotain muuta. Lapsia ei tuoda työpaikalle. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan työpaikasta (ja lapsesta).
Olen itse käynyt molempien vanhempieni työpaikoilla lapsena, kun uudelle paikkakunnalle muutettua ei löytynyt heti päiväkotipaikkaa. Hiljaisena ADD-tyttönä aika meni joutuisasti valtavaa akvaariota tutkiessani ja tietokoneella paint-ohjelmalla piirtäessäni, välillä käytiin syömässä jne. Ei mitään ongelmaa.
Ei varmaan sun kantilta tuolloin mitään ongelmaa, mutta saattaa olla, että jotkut vanhempiesi työkavereista vetivät herneet nenään, kun vetelehdit siellä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan vuosittain se "Tuo lapsi töihin" -päivä. Meidän työpaikalla se on ollut suosittu päivä ja monen lapsi on silloin työpaikalla ollutkin. Mieheni työpaikalla on myös silloin vieraillut lapsia. Onhan se lapsille ihan hyvä nähdä, mitä vanhemmat tekevät työkseen ja tietää vähän työelämän pelisäännöistä. Ehkä ymmärtävät myös, ettei se ruoka pöytään tai uusi lelu ilmesty tyhjästä, vaan sen eteen tehdään töitä.
Tämmöinen järjestetty "teemapäivä"on ihan eri kuin se, että kersa vaan tuodaan työpaikalle ilmoittamatta siitä kenellekään. Ja lisänä se, että äiti keskittyy töihinsä ja vain "unohtaa" vilpertin muiden työntekijöiden niskoille.
Ei kai asiakkaita haittaa, jos lapsi vähän aivastelee ruokiin. Palstamammojen mukaan lapsi pitää saada tuoda töihin mukaan
T: elintarviketyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
No meillä on joskus joku tuonut lapsen mukanaan omaan huoneeseen, jos ei yllättävästä syystä saa hoitajaa ja on pakollisia/vaikeasti muille siirrettäviä töitä tehtävänä. Eivät ole olleet häiriöksi, vaan piirrelleet/askarrelleet siellä työntekijän huoneessa. Itse en ole koskaan tuonut, mutta nämä tapaukset on mun mielestä olleet Ok.
Tämäkin on ihan eri juttu kuin se, että lapsi juoksentelee kuin päätön kana myymälätiloissa asiakkaiden ja työntekiöiden jaloissa. Jos lapsi on yksityisessä konttorihuoneessa vanhemman kokoaikaisessa valvonnassa niin mikäs siinä. Silloin hän ei häiritse muita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa varotoimenpiteenä tulla työpaikalle alle 12v ikäiset ollenkaan, koska heillä on niin usein erilaisia tarttuvia tauteja.
Miksiköhän tämä ei ole voimassa kaikkialla nyt, kun koronakin taas jyllää? Lapset kotiin ja aikuiset käyvät töissä, kaupassa ja asioilla, jos ja kun tarvetta on.
Kiva joo. Varsinkin pikkupojat käyvät sitten ruikkimassa vessassa ympäri seiniä. Ja kuka siivoaa? Tuskin äiti. Ei lapsia työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on ihan eri juttu kuin se, että lapsi juoksentelee kuin päätön kana myymälätiloissa asiakkaiden ja työntekiöiden jaloissa. Jos lapsi on yksityisessä konttorihuoneessa vanhemman kokoaikaisessa valvonnassa niin mikäs siinä. Silloin hän ei häiritse muita.
Mutta työnantajaa saattaa häiritä, koska vahngonsattuessa on vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva joo. Varsinkin pikkupojat käyvät sitten ruikkimassa vessassa ympäri seiniä. Ja kuka siivoaa? Tuskin äiti. Ei lapsia työpaikalle.
Kyllä oot pikkumainen. Tuskin se lapsi sentään seinään kusee. Pääasia on että työt hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai asiakkaita haittaa, jos lapsi vähän aivastelee ruokiin. Palstamammojen mukaan lapsi pitää saada tuoda töihin mukaan
T: elintarviketyöntekijä
Riippuu siinäkin varmaan työpaikasta. Onko töissä leipomossa, suurkeittiössä, ravintolassa, tehtaassa, konditoriossa ja mitä työtä siellä tekee. Jos lapsi istuu konditorion kahvilassa ja katsoo puhelimesta elokuvaa kuulokkeet korvilla tai piirtelee paperiin, ei hänestä varmaan suurta haittaa ole. Esikoululainen on kuitenkin jo aika iso lapsi.
Meillä saa tuoda ja usein on jollakin lapsi mukana. Ei lapsista ole haittaa ollut ja hyvin viihtyvät. Meillä on pelihuone, joten sinne ne yleensä häviää, eikä niitä juuri edes näe.
On meillä väliin koiriakin. Eikä siitäkään haittaa ole. Ihan mukava.
Kotonakin on mahdollisuus työskennellä, mutta joskus on pakko olla toimistolla, jos tulee esim vieraita. Siksi on tosi kiva, että on tuon suhteen vapauksia.
Itseä ei tuo koske, koska mun lapset on teinejä.
Yksityinen firma. Asiakkaita meillä ei käy, lähinnä yhteistyökumppaneita.
Ei lapsia eikä lemmikkejä, kiitos!
Ette tekään tykkäisi, jos poikani 12v olisi työpaikallani. Olen nimittäin gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia eikä lemmikkejä, kiitos!
Ette tekään tykkäisi, jos poikani 12v olisi työpaikallani. Olen nimittäin gynekologi.
Minua ei haittaisi mutta lapsesi ehkä mieluiten olisi selin.
Meillä yksi työntekijä tuo noin kerran kuukaudessa lapsensa töihin milloin mistäkin syystä. Tämä riiviö EI istu kuulokkeet korvilla katselemassa elokuvaa tai piirtele hiljaa. Hän kimittää, kyselee, seuraa muita työntekijöitä, haluaa koko ajan syödä tai juoda tai jotain. Ärsyttävää.
Lisäksi toisen työntekijän koiruli-poiruli kärsii eroahdistuksesta ja pikku-piski pitää tuoda töihin kerran tai pari viikossa räksyttämään. Ei saakeli!
Meillä tätä harrastaa esimies (tai tässä tapauksessa esinainen). Vahvasti veikkaan, että hänellä nenä nyrpistyisi, jos joku työntekijöistä alkaisi toimia samoin.
Tästä pitäisi olla ihan selkeä säännöstö jossakin, että ei tarvitsisi arpoa onko tämä ok vai ei. Itseäni ärsyttää suunnattomasti ylimääräinen häiriö työpaikalla. Olisi hyvä jos voisi vedota johonkin lakipykälään ja huomauttaa, että lapsen tuominen työpaikalle ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oot pikkumainen. Tuskin se lapsi sentään seinään kusee. Pääasia on että työt hoituu.
On tosiasia, että pikkupojat sohottavat enemmän wc-pytyn ulkopuolelle kuin rinkulan sisään, kun pitää muka kuseksia aikuisten miesten malliin seisaallaan. Hyi hitto. Ja sitten niillä kusisilla pippelikäsillä läimitään kaikki paikat vessakäynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapsia voi harvoin tuoda esim. niin että ei ole työvuoroa, mutta jokin muu käynti työpaikalla. Sekin menetelee, että kerran joku käy työpaikalla näyttämässä vauvaansa, ainakin jos työyhteisö on läheinen toisilleen. Mutta sitä en näkisi hyväksyttävänä, että tulee töitä tekemään ja samalla vahtisi lastaan.
Tota mä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, että tullaan näyttämään lasta työpaikalla. :D Pelleintä touhua ikinä.
"kattokaa hei mä synnytin lapsen!" Sitten muut vaivautuneena hymmistelee joo, on se nätti ja vain se yksi Pirkko on innoissaan, kun vauvat on niin kivoja.
Puistatus.
Aijaa, minun työpaikalla on suunnilleen kaikki ihan innoissaan vauvasta ja se yksi Pirkko vaan vaivaantuneena nurkassa lymyilee. Sama kaikissa aiemmissa. Riippuu siis kaiketi työpaikasta. Usein ihan toivotaan että se vauva tuotaisiin näytille.
Mua ei siis itseäni haittaa lapset työpaikalla, mutta jos esimiestaholta ei voi yhtään joustaa, että saisi tehdä etänä silloin, jos ei hoitajaa/hoitopaikkaa ole, niin mitkä on vaihtoehdot? Eihän siinä ole kuin joko 1) tuoda lapsi työpaikalle tai 2) olla tekemättä töitä.
Jos lapsi on esikoulussa, niin silloin ei vuoropäiväkotimahdollisuutta ole. Esikoulu on oheistoimintoineen auki tasan aikavälillä 7-17. Ei edes varauksella pidempään kummastakaan päästä.