Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?

Vierailija
14.07.2022 |

Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen työssä, johon kukaan ei voi edes harkita tuovansa lapsia mukaan. Tulisin hulluksi, jos jonkun kersa pyörisi häiriköimässä työpäivän aikana. 

Vierailija
102/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta ja pahimmillaan teidän mukaisesti ovat kaikki mukana. Tosin et sä niitä edes tietäisi olevan, kun ovat takahuoneessa välipalojen ja kännyköiden kanssa. Monesti asiakkaat pyytävät tulla näytille ja viihdyttämään, varsinkin vanhemmat asiakkaat.

Teidän työpaikalla on outo asiakaspalvelu - siellä asiakkaita viihdytetään, eikä palvella.

Varmaan palvelussa ruuhkaa...

Sä olet ihan pihalla. Mä olin pienenä aina äidin työpaikalla ja sama meno oli silloin. Jostain syystä vanhemmat ihmiset tykkää lapsista. Go and figure. Samaa olen jatkanut omieni kanssa. Ovat oppineet näkemään kuinka töitä tehdään eivätkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Vanhin lapsi jo auttaa mielellään ja kaikki sanovat, että mielummin ovat mun kanssa työpaikalla kun yksin/keskenään kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä (mitä tekee), työpaikasta ja lapsesta (vilkas vai malttaako istua paikallaan piirtämässä/kirjaa katselemassa). Esimiehen lupa nyt ainakin tulisi olla.

Minun mielestäni tämä ei riipu yhtään mistään. Työpaikka on TYÖpaikka, ei mikään päivystävä lastentarha. Jos ei pysty lapselleen hoitajaa hankkimaan, sitten pitää olla pois töistä. Piste. 

No sinähän et kaikkien työpaikkojen sääntöjä määrää.

Mites ne ketkä työskentelee kotona. Silloin koti on työntekemispaikka. Saako siellä olla lapsia?

Vierailija
104/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuotiin kissa työpaikalle. Se oli pomon kissa, joten kukaan ei uskaltanut tehdä mitään, vaikka kissa käveli pöydillä ja näppäimistöjen päällä.

Vierailija
105/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolle jokku mammat tuo aina toukkiansa näytille. Ja si muut mammat menee aivan intona sitä ihmettelemään ja kutsuvat kaikki mukaan. Sitten kun vastaan etten jaksa tulla, ne katsoo mua niiku spitaalista. Mutta katsokoot, mua ei kiinnosta se eikä mikään vois vähempää kiinnostaa ku kattoo jonkun random työkaverin vauvaa

Vierailija
106/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä (mitä tekee), työpaikasta ja lapsesta (vilkas vai malttaako istua paikallaan piirtämässä/kirjaa katselemassa). Esimiehen lupa nyt ainakin tulisi olla.

Minun mielestäni tämä ei riipu yhtään mistään. Työpaikka on TYÖpaikka, ei mikään päivystävä lastentarha. Jos ei pysty lapselleen hoitajaa hankkimaan, sitten pitää olla pois töistä. Piste. 

Mites ne ketkä työskentelee kotona. Silloin koti on työntekemispaikka. Saako siellä olla lapsia?

Mitä oikein riehut? Ei kukaan mitään määrä yrittänytkään :D Kyse oli mielipiteestä. Niitä on tapana kertoa keskustelupalstalla. Ei siitä tarvitse pillastua. Vaikka tekisi töitä kotonakin, kyllä ne lapset yleensä viedään hoitoon työpäivän ajaksi. Ihan jo siksi, että työnteko sujuu paremmin sillä tavoin. 

Vierailija
107/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuotiin kissa työpaikalle. Se oli pomon kissa, joten kukaan ei uskaltanut tehdä mitään, vaikka kissa käveli pöydillä ja näppäimistöjen päällä.

Kivasti huomioitu työturvallisuus.... Allergiselle tuollainen voi olla sairaalareissun paikka. 

Vierailija
108/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden teko asuinhuoneistossa on pääsääntöisesti kiellettyä.

Vierailija
109/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden teko asuinhuoneistossa on pääsääntöisesti kiellettyä.

Juuei ole. Googlaa etätyö ja opi. 

Vierailija
110/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti on työntekemispaikka vain työaikana. Pääosin työaika on 8h/päivä, ei 24/7. Lapset ovat työpäivän ajan päiväkodissa ja kun työpäivä päättyy, heidät haetaan kotiin. Niin yksinkertaista se on.

t. etätöissä viimeiset 6v

Vierailija
111/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolle voi satunnaisesti tuoda, jos on joku tilanne. Pitää jostain syystä käydä toimistolla ja lapselle ei silloin löydy vahtia. Lapsi istuu jossain kahvihuoneessa juomassa limsaa sen tunnin verran, kun pitää hoitaa juttu. Kunhan on sen ikäinen, että pärjää kännykällä tai piirustuspaperin kanssa sen hetken.

Minusta on mukava jos joku tulee käymään lasten tai vauvojen kanssa, vaikka minulla ei lapsia ole, enkä niitä halua.

Vierailija
112/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen hallinta pahasti hukassa, jos joutuu roudaamaan lapsia työpaikalle toisten riesaksi. Olisko lasun paikka?

Ex-mies otti eron jälkeen lapset (silloin 6-vuotiaita) kiinteistövälittäjänä asuntonäytöille mukaan. Oikein kehuskeli sillä, kuinka yh-iseille löytyy sympatiaa, että voi ottaa lapset töihin mukaan. Äideille sitä sympatiaa ei kuulemma heruisi, vaan silloin tyyliin peloteltaisiin lasulla

Ex-miehesi ei varmasti ymmärtänyt, että asunnon omistajat tuskin ilahtuivat asiasta. Tuskin työnantajakaan, vai istuivatko lapset autossa esittelyn ajan.

Vierailija
113/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina lapseni mukaan töihin. Siellä se maijan takaosassa menee. Terv. vanhempi konstaapeli.

Ja on kivasti seuraakin välillä, kun kuskaatte kusihousupertsoja ja rapanistejä putkaan ja terveysasemille.

Vierailija
114/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hyvin paljon työpaikasta ja tilanteesta. Jos on esim. toimistotyö ja on pakko mennä toimistolle mutta lasta ei voi missään nimessä jättää yksin eikä saa hoitajaa niin voi tuoda. Jos on esim. sairaalassa töissä leikkaussalissa tms niin ei todellakaan. 

Ei leikkaussaliin mutta taukotilaan kyllä.

Vierailija
115/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hyvin paljon työpaikasta ja tilanteesta. Jos on esim. toimistotyö ja on pakko mennä toimistolle mutta lasta ei voi missään nimessä jättää yksin eikä saa hoitajaa niin voi tuoda. Jos on esim. sairaalassa töissä leikkaussalissa tms niin ei todellakaan. 

Ei leikkaussaliin mutta taukotilaan kyllä.

Ei edes taukotilaan. Kuka sitä kakaraa siellä muka vahtisi sillä välin, kun äiti tai isä tekee leikkausta? 

Vierailija
116/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kerran lapseni mukaan toimistolle. Meillä on tietty määrä päikkypäiviä kuukaudessa, ja tulikin sitten sellanen poikkeuspäivä kun lapsen äiti oli kiireinen, enkä itse voinut jäädä etätöihin.

Vähän jännitti mitä tuleman pitää, mutta hienosti se 5-vuotias sano kaikki asiansa mulle kuiskaamalla, kävi itsenäisesti vessassa, pelas omia pelejään läppärillä jne. Ja mikä parasta, toimistoassari tarjos lapselle keksejä, ja sain monelta eri työkaverilta positiivista palautetta lapsen käytöksestä ja siitä, kuinka virkistävää on nähdä lapsia toimistolla.

Tämmösessä työssä katson, että lapsen voi jatkossakin ottaa poikkeustapauksissa töihin mukaan. Mutta jos tekisin jotain muuta kuin toimistotyötä, miettisin tarkemmin asiaa. Lapsenkin kannalta varmasti kivempaa olla mieluummin päikyssä kuin hiljaisella toimistolla, jossa ei voi riehua ja pitää kuiskia.

Vierailija
117/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjen hallinta pahasti hukassa, jos joutuu roudaamaan lapsia työpaikalle toisten riesaksi. Olisko lasun paikka?

Ex-mies otti eron jälkeen lapset (silloin 6-vuotiaita) kiinteistövälittäjänä asuntonäytöille mukaan. Oikein kehuskeli sillä, kuinka yh-iseille löytyy sympatiaa, että voi ottaa lapset töihin mukaan. Äideille sitä sympatiaa ei kuulemma heruisi, vaan silloin tyyliin peloteltaisiin lasulla

Ex-miehesi ei varmasti ymmärtänyt, että asunnon omistajat tuskin ilahtuivat asiasta. Tuskin työnantajakaan, vai istuivatko lapset autossa esittelyn ajan.

En tiedä, mitä mieltä muut asianosaiset olivat. Lapset olivat ymmärtääkseni katselleet jotain kuvakirjoja esittelyn ajan. Musta pelkkä ajatus oli jo vaivaannuttava, puhumattakaan siitä ärsyttävästä yh-isä-retostelusta.

Vierailija
118/134 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ok.

Vierailija
119/134 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakaroita ja koiria vuotonperään. Vatuttaa!

😡😡😡

Vierailija
120/134 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia, eikä koiria työpaikalle!!

Tampereen Stockalla vain päälliköt ovat tuoneet lapsiaan tai koiriaan työpaikalle, muut eivät saa. Tasa-arvoista?