Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?

Vierailija
14.07.2022 |

Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa. Millekään työpaikalle.

Vierailija
2/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon työpaikasta.

Meillä monikin toimistotyöntekijä tuo lapsen toisinaan töihin mukaan. Eikä siinä mitään. Siinä se menee mukana. Asiakkaat viihtyy lapsista ja voi jättää huoletta asiakastiloihin hemmoteltavaksi ja välillä käydä katsomassa, että miten menee.

Itse sitten taas en toisi, koska olen keittiötyöntekijä kys paikassa. Lapset jaloissa olisi jo vaaratekijä, enkä ehtisi hyppäämään vahtimassa asiakaspuolella ja pitämässä edes puolella silmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Eikö se ole hyvä, kun lapsi näkee, mitä äiti tai isä tekee töissä?

Luonnollinen osa elämää.

Vierailija
4/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Millekään työpaikalle.

Tätä mieltä minäkin olen, mutta näköjään naistyöyhteisössä kaikkea pitää vain sietää :/. En usko, että tätä olisi katsottu hyvällä tai sallittu miesvaltaisessa työpaikassa. Ap

Vierailija
5/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä monikin toimistotyöntekijä tuo lapsen toisinaan töihin mukaan. Eikä siinä mitään. Siinä se menee mukana. Asiakkaat viihtyy lapsista ja voi jättää huoletta asiakastiloihin hemmoteltavaksi ja välillä käydä katsomassa, että miten menee.

Itse sitten taas en toisi, koska olen keittiötyöntekijä kys paikassa. Lapset jaloissa olisi jo vaaratekijä, enkä ehtisi hyppäämään vahtimassa asiakaspuolella ja pitämässä edes puolella silmällä.

Just joo näitä: "voi huoletta jättää asiakastiloihin hemmoteltavaksi". Kyllä kuulkaa mammat asia on näin, että ihan itse katsotte pershedelmienne perään ja jos erehdytte niitä työmaalle raahaamaan, niin muut eivät ole teidän lapsenvahtejanne. Saattaa pikku Petteriä sattua leukaan ihan yllättäen...

Vierailija
6/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on työnantajalle ok, niin mikäs siinä.

Vierailija
7/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen osa elämää.

Se, että esikouluikäinen ihminen pyörii työtekijöiden jaloissa häiritsemässä ei ole yhtään luonnollista. Häiritsee sekä asiakkaita että työntekijöitä.

Vierailija
8/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa varotoimenpiteenä tulla työpaikalle alle 12v ikäiset ollenkaan, koska heillä on niin usein erilaisia tarttuvia tauteja.

Vierailija
9/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo näitä: "voi huoletta jättää asiakastiloihin hemmoteltavaksi". Kyllä kuulkaa mammat asia on näin, että ihan itse katsotte pershedelmienne perään ja jos erehdytte niitä työmaalle raahaamaan, niin muut eivät ole teidän lapsenvahtejanne. Saattaa pikku Petteriä sattua leukaan ihan yllättäen...

Kyllä. Näin on moni tehnyt jo vuosia. Etenkin kesällä, kun päiväkodit menee kiinni. Meillähän on vain vakituisia asiakkaita ja heistäkin suurinosa kesällä lomilla.

Nämä ovat itse antaneet luvan, että ihmeessä lapset mukaan, ettei sen takia tarvii  töistä pois olla. Jos petteriä sattuu leukaan, niin tietenkin se tutkittaisiin ja katottaisiin tilanteen mukaan. Eipä ole vielä kymmeneen vuoteen mitään kummosia sattunut.

Eilen just kävivät Korkeasaaressa asiakkaat ja osa työntekijöistä lapsineen. Myös pomo otti lapsensa mukaan. Kuten muinakin retkipäivinä.

Omat lapsethan ovat aikuisia ja aivan itse olen ne hoitanut. Muiden muksut ovat vaan kiva lisä duunissakin.

Vierailija
10/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen osa elämää.

Lapsi kuule pyörii ihan muualla kuin siinä äidin työpisteen vieressä. Mamma tekee tyytyväisenä töitä ja kakara on muiden riesana.

Vierailija
11/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan luvalla olen ottanut lapsen mukaani 1-2 päiväksi mukaani, olen töissä päiväkodissa.

Vierailija
12/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsia voi harvoin tuoda esim. niin että ei ole työvuoroa, mutta jokin muu käynti työpaikalla. Sekin menetelee, että kerran joku käy työpaikalla näyttämässä vauvaansa, ainakin jos työyhteisö on läheinen toisilleen. Mutta sitä en näkisi hyväksyttävänä, että tulee töitä tekemään ja samalla vahtisi lastaan.

Vierailija
13/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein voi käsittää tätä. Onko jengi tosiaan näin uusavuttomia että ei saa palkattua lastenhoitajaa? Kakarat eivät kuulu työpaikoille. Jos ei ole ketään kenelle jättää, niin mammat jäävät sitten itse kotiin saikulle tai palkattomalle tms.

Vierailija
14/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapsia voi harvoin tuoda esim. niin että ei ole työvuoroa, mutta jokin muu käynti työpaikalla. Sekin menetelee, että kerran joku käy työpaikalla näyttämässä vauvaansa, ainakin jos työyhteisö on läheinen toisilleen. Mutta sitä en näkisi hyväksyttävänä, että tulee töitä tekemään ja samalla vahtisi lastaan.

Tota mä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, että tullaan näyttämään lasta työpaikalla. :D Pelleintä touhua ikinä.

"kattokaa hei mä synnytin lapsen!" Sitten muut vaivautuneena hymmistelee joo, on se nätti ja vain se yksi Pirkko on innoissaan, kun vauvat on niin kivoja.

Puistatus.

Vierailija
15/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein voi käsittää tätä. Onko jengi tosiaan näin uusavuttomia että ei saa palkattua lastenhoitajaa? Kakarat eivät kuulu työpaikoille. Jos ei ole ketään kenelle jättää, niin mammat jäävät sitten itse kotiin saikulle tai palkattomalle tms.

Tai sitten ne voi ottaa mukaan töihin, kun semmoinenkin vaihtoehto on. :)

Vierailija
16/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan kuka vastaa, jos lapselle sattuu joku vahinko? Putoaa portaissa tai jotain kaatuu päälle tms.?  Vastuu on vanhemmalla.

Vierailija
17/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän konepajalle voisi tuoda sellaisen herkkupe**e ja leggingsiä käyttävä +18V jolla on kunnolla törröttävä kamelinvarvas.

T: Hitsari pajalta

Vierailija
18/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, eikä koiria työpaikalle!!

Vierailija
19/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Ärsyttäisi suuresti jos joku toisi lapsia häiritsemään töitä. Painajaiseni on joutua vanhana vanhainkotiin johon tuodaan kersoja - siinä iässä varmasti lopputulos olisi että niitä sattuisi nenään tai pahemminkin, kun ei enää tarvitsisi maineestaan välittää.

Vierailija
20/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia, eikä koiria työpaikalle!!

Mun puolesta saa tuoda vaikka alligaattorin, mutta EI lapsia.