Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mielestänne lapsen tuoda työpaikalle?

Vierailija
14.07.2022 |

Kyseessä fyysinen asiakaspalvelutyö (kauppa). Mitä mieltä? Itseäni kävi hiuka verran närästämään, että kollega toi kakaransa pyörimään työpaikalle, kun ei muka saanut hoitajaa.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Ärsyttäisi suuresti jos joku toisi lapsia häiritsemään töitä. Painajaiseni on joutua vanhana vanhainkotiin johon tuodaan kersoja - siinä iässä varmasti lopputulos olisi että niitä sattuisi nenään tai pahemminkin, kun ei enää tarvitsisi maineestaan välittää.

Täsmälleen samoilla linjoilla. Hommaan vanhana kävelykepin ihan vain siksi, että saan huitoa kersoja ympäri korvia.

Vierailija
22/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkään, että tuodaan silloin tällöin lapsia tai lemmikkejä piipahtamaan. On ihan piristävää. Jos nyt ihan töitä tulisi häiritsemään, niin siitä en tykkäisi mutta ei ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tykkään, että tuodaan silloin tällöin lapsia tai lemmikkejä piipahtamaan. On ihan piristävää. Jos nyt ihan töitä tulisi häiritsemään, niin siitä en tykkäisi mutta ei ole tullut.

Joo onhan se ihan eri asia, jos vain käydään "näyttäytymässä" kuin se, että oikeasti lapsi vetelehtii työpaikalla koko päivän ja vielä useamman päivän - kyse ei siis ole pelkästään kertaluontoisesta jutusta / Ap

Vierailija
24/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan työpaikasta ja työkavereista, voiko sinne viedä lapsukaisia. Periaatteessa ei lapsia työpaikoille.

Vierailija
25/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan luvalla olen ottanut lapsen mukaani 1-2 päiväksi mukaani, olen töissä päiväkodissa.

Onkohan ihan laillista? Yksityinen päiväkoti ehkä voi moisen luvata, mutta kunnallinen ei. Jos jotain vakavaa sattuu hoitolapselle tai omallesi niin tulee olla lmi.

Vierailija
26/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että esikouluikäisellä olisi kavereita, joista jonkun luo voisi mennä kesälomalla päiväksi leikkimään. Aika surkeaa, jos ei muka ole.

Ja missä ovat isovanhemmat? Ja kuten sanottu, niin onhan noita lapsenlikkoja saatavilla vaikka Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta tms.

Vierailija
27/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan työpaikasta ja työkavereista, voiko sinne viedä lapsukaisia. Periaatteessa ei lapsia työpaikoille.

Tämä vielä, että jos ja kun edes muodon vuoksi kysyisi työkavereilta tai ilmoittaisi etukäteen, vaan ei - ihan yllätyksenä tuodaan pikkupertti paikalle kaikkien "iloksi". Melkoisen junttia käytöstä ja epäkohteliasta työkavereita kohtaan. Mitä, jos tuon dementtisen äitini istumaan kaupan nurkkaan, kun ei ole ketään katsomassa hänen peräänsä?

Vierailija
28/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestäni. Ei meidän työpaikalle saa muitakaan ulkopuolisia tuoda tietoturva syistäkään, niin miksi lapsen saisi.

Vierailija
29/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, saako av-mammojen mielestä tuoda lapsen työpaikalle? Ainoastaan työnantajan tai työpaikasta vastaavan johtajan mielipiteellä on merkitystä.

Vierailija
30/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri teki tätä. Tehtiin potilastyötä poliklinikalla ja otti oman sairaan lapsen (flunssa) viettämään aikaa odotustilassa. Pomo ei puuttunut. Itselläni oli tatti otsassa.

Vierailija
31/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin saa, koska kaikki rakastaa lapsia ja haluaa ne työpaikoilleen.

ps- hoitajia saa kyllä, kun on valmis maksamaan eikä odota muiden tekevän sitä ilmaiseksi tai yhteiskunnan maksavan elämäsi menot

Vierailija
32/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sen pikkueetvartin kanssa käydään tietenkin mäkkärissä lounaalla ja menee todella pitkään...........................

Vierailija
33/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Ärsyttäisi suuresti jos joku toisi lapsia häiritsemään töitä. Painajaiseni on joutua vanhana vanhainkotiin johon tuodaan kersoja - siinä iässä varmasti lopputulos olisi että niitä sattuisi nenään tai pahemminkin, kun ei enää tarvitsisi maineestaan välittää.

Ja pääsis äkkiä vankilaankin, kun lasta kohtaan alkaisi väkivaltaiseksi. Vai hullujen huoneelleko meinasit?

Vierailija
34/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps- hoitajia saa kyllä, kun on valmis maksamaan eikä odota muiden tekevän sitä ilmaiseksi tai yhteiskunnan maksavan elämäsi menot

Mun puolesta ok, jos pentu rauhoitetaan ja suljetaan johonkin varastokoppiin päivän ajaksi. En halua nähdä enkä kuulla hänestä mitään työpäivän aikana.

Vierailija
35/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että esikouluikäisellä olisi kavereita, joista jonkun luo voisi mennä kesälomalla päiväksi leikkimään. Aika surkeaa, jos ei muka ole.

Ja missä ovat isovanhemmat? Ja kuten sanottu, niin onhan noita lapsenlikkoja saatavilla vaikka Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta tms.

Noniin hyväksikäyttäjä mamma ilmoittautui.

Tietenkin lapsi laitetaan kelle vaan hoitoon työpäivän ajaksi. Isovanhemmat voivat olla kuolleet tai satojen kilometrien päässä tai kuten meillä TÖISSÄ.

Mannerheimin lastensuojeluliitto toimii hyvin harvalla paikkakunnalla.

Vierailija
36/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan työpaikasta (ja lapsesta).

Olen itse käynyt molempien vanhempieni työpaikoilla lapsena, kun uudelle paikkakunnalle muutettua ei löytynyt heti päiväkotipaikkaa. Hiljaisena ADD-tyttönä aika meni joutuisasti valtavaa akvaariota tutkiessani ja tietokoneella paint-ohjelmalla piirtäessäni, välillä käytiin syömässä jne. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
37/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä palkat muutenkin on pientä, että kyllä ne on sitten töihin otettava.

Vierailija
38/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vuosittain se "Tuo lapsi töihin" -päivä. Meidän työpaikalla se on ollut suosittu päivä ja monen lapsi on silloin työpaikalla ollutkin. Mieheni työpaikalla on myös silloin vieraillut lapsia. Onhan se lapsille ihan hyvä nähdä, mitä vanhemmat tekevät työkseen ja tietää vähän työelämän pelisäännöistä. Ehkä ymmärtävät myös, ettei se ruoka pöytään tai uusi lelu ilmesty tyhjästä, vaan sen eteen tehdään töitä.

Vierailija
39/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Millekään työpaikalle.

Tätä mieltä minäkin olen, mutta näköjään naistyöyhteisössä kaikkea pitää vain sietää :/. En usko, että tätä olisi katsottu hyvällä tai sallittu miesvaltaisessa työpaikassa. Ap

Ai jaa, mulla oli joskus insinööritoimistossa mukana naapurinkin lapsi. Lapset oli ekaluokkalaisia ja kesäleiri alkoi vasta klo 10. Otin aamulla töihin mukaan, piirtelivät ja pelasivat kahvihuoneessa ja kippasin leirille kymmeneksi. Naapuri haki ne sitten leirin loppuessa kotiin.

Vierailija
40/134 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina lapseni mukaan töihin. Siellä se maijan takaosassa menee. Terv. vanhempi konstaapeli.