Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ttu että ärsyttää tinkaajat kun myy jotain

Vierailija
12.07.2022 |

Kerrot hinnan, sitten tulee jotain "oon maksanut puolet vähemmän samanlaisesta..." Liittyy minuun miten? Ota tai jätä, en ole tullut väittelemään varsinkaan jos tiedän että hinta on valmiiksi keskitasoa, ei korkea.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä huutokauppakeisaria ja sulo vileeniä. Mistä luulet tinkaajien saaneen mallia?

Vierailija
62/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään kaupantekoa jos ei saa tinkiä ja vääntää kauppaa!

Kannattaa varmaan matkustaa lomalle Turkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse olen laittanut paaliin jo 3 autoa mitkä olivat kunnossa ja leimattuna koska tinkaaminen oli ihan jäätävää. Juu, tottakai otan vaihdossa kahvinkeittimen ja vanhan ruohonleikkurin vaihdossa autoon. Menetin muutaman tonnin mutta ei vaan jaksanut, nykyään kaikki alle neljä numeroiset tavarat lentää suoraan roskiin, ei maksa vaivaa. Sinikkäitä kyllä ovat kun viikkoja jaksavat noita pommittaa.

Vierailija
64/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joa Torin tavaralla on hintana 60e ja joku tarjoaa 50e, niin on ihme, jos sillä, ei kauppaa tee. Kymppi sinne tai tänne. Ihan sama.

Viiden tavaran kohdalla tämä tekee jo 50 € tappiota. Ymmärrän jos jotain tavaraa on myyty kuukausia, mutta joillekin tavaroille on ostajia jonoksi asti. Jotkut tarjoavat jopa hintapyyntöä enemmän kun haluavat välttämättä saada jonkun.

olet ahne ammattimyyjä. kierrän tuollaiset kaukaa.

hinta laitetaan uuden hinnaksi ja kerrotaan ei ole paljon käytetty. menen katsomaan niin tavara ihan romua.

se ei ole tyhmä joka pyytää vaan..............................................

Vierailija
65/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jopa laittanut toimivan ja leimassa olevan auton paaliin kun hirtti kiinni tinkaajien ja vaihdokkien kanssa. Mikä ois tiukka hinta jos vaihdossa antaisin kahvinkeittimen ja ruohonleikkurin, joo-o autoa kummiskin myymässä... 

Autoa en koskaan myisi/ostaisi Torissa. Erään tuntemani henkilön puoliso ostaa ja myy kaikenlaisia renkaanromuja ja autonraatoja antaen niistä paremman kuvan.

Ja varmasti tarjoaisi jotain roskaa vaihdossa tilalle. Pyrin välttämään kyseisen tuttavan seuraa juuri tästä syystä. En halua tulla yhdistetyksi rikolliseen toimintaan.

Vierailija
66/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myynnissä tuote 1500 € hintaan. *käyttämättömänä n 5000€) En nyt tarkemmin määrittele, mutta ei sellainen tuote, jolla on isot markkinat.

Yksi valopää tarjosi satasen. Ei kiitos. Tämä siitä suuttui ja alkoi haukkua, vielä lisäsi vahingoniloisena että hän hakee tuon viidellä kympillä ensi keväänä, kun ette tuota kuitenkaan saa myytyä.

Itseasiassa saatiin myytyä. Ihan pyyntihintaa ei saatu, siedettävä tukku seteleitä kuitenkin saatiin.

Pointtina, tinkimisenkin voi tehdä tyylikkäästi ja ilman v!ttuilua.

Vierailija
67/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut jo useamman vuoden trendinä, että tilaajat ovat ryhtyneet tinkaamaan palvelujen hinnasta tai sisällöstä. Kun hinta koostuu pääosin palkoista ja lisäksi käytettävän kaluston arvosta, niin hintojen polkeminen tarkoittaisi lopulta irtisanomisia. Kiva tinkaamiskulttuuri ei sitten loppupäässä olekaan niin kivaa työttömäksi joutuvalle. 

Vierailija
68/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ketuttaa nämä, jotka tinkaavat postikuluista. Ihan suoraan olen sanonut jo ilmoituksessa, että ostaja maksaa postikulut x euroa. Sitten kitistään, enkö voisi postittaa ilmaiseksi tai saisinko ison pinon vauvanvaatteita mahtumaan yhden postimerkin kirjekuoreen. Eivät käsitä, että ei ne postikulut minulle tule, vaan postille.

Vierailija
69/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Itse olen laittanut paaliin jo 3 autoa mitkä olivat kunnossa ja leimattuna koska tinkaaminen oli ihan jäätävää.

Minä olen laittanut paaliin kaksi perheen kakkosautoa jotka tuli lopulta ajettua n. 500€ kuntoon vaikka ihan leimassa olivatkin ja yhden isomman vian korjaamisen jälkeen >> 1000€ hintaluokassa.

Ongelmana ei ollut niinkään tinkiminen vaan se että tällaisten perässä nurkkiin alkoi ilmestyä tyyppejä jotka tekivät ensin kolme oharia ja lopulta paikalle ilmestyttyään arvioivat ilmeisen kiinnostuneena talon irtaimistoa ja lukkoja.

Otin kesärenkaat aluineen ja peltivanteilla olleet lailliset talvirenkaat irti. Niistä sain torissa 250€ mikä oli enemmän kuin näiden haistavee "pari satkua voin maksaa jos annat mukaan x, y ja z"-tarjoukset. Keinänen vei romun ilmaiseksi pihasta.

Vierailija
70/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pyörien myyminen, voi elämä.

Meillä on kolme lasta ja nyt taas sellainen pyöränvaihtosykli menossa. Yksi pyörä vielä palautui serkulta lainasta, joten neljä pyörää näpyttelin myyntiin.

Ihmiset kyselee minulta, minkä kokoiselle lapselle mikäkin tuumakoko käy, ja vaikka on kuvat jossa näkee vaihteet, renkaat, tangon ja kaikki, ja ilmoitukseen laittaa "huoltoa vaativa", niin silti kysellään että mitä huoltoa. Luulisi että se näkyy jo hinnassa.

Sitten tullaan paikan päälle valittamaan kolhusta ja ruosteesta. Niin, ei siinä ilmoituksessa kunnon kohdalla lukenut "uusi". Hintakin on 20€, joten mitä odotit?

Vierailija
71/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myynnissä tuote 1500 € hintaan. *käyttämättömänä n 5000€) En nyt tarkemmin määrittele, mutta ei sellainen tuote, jolla on isot markkinat.

Yksi valopää tarjosi satasen. Ei kiitos. Tämä siitä suuttui ja alkoi haukkua, vielä lisäsi vahingoniloisena että hän hakee tuon viidellä kympillä ensi keväänä, kun ette tuota kuitenkaan saa myytyä.

Itseasiassa saatiin myytyä. Ihan pyyntihintaa ei saatu, siedettävä tukku seteleitä kuitenkin saatiin.

Pointtina, tinkimisenkin voi tehdä tyylikkäästi ja ilman v!ttuilua.

Myin vuosia sitten Facebookissa Summer Up-lippuja. Iso osa viesteistä oli suoraa vi.. tuilua, että ei noita kukaan halua ja tarjoon 50€ kahdesta lipusta. Muutama aneli antamaan ilmaiseksi ja suuttui kun en suostunut.

Itseäni harmitti niin paljon kun oli odotettu keikka ja sitten omat kuviot meni solmuun, ja ihmiset vielä kettuilee päälle. Olin jo jättää myynnin sikseen, kunnes joku tarjosi 50€ ylihintaa per lippu! Satanen oli jo ihan kiva kipuraha itselle.

Vierailija
72/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi ostajana Suomessa tyypillinen tapaus

Elektroniikkatuote josta tulee uusi malli 3-4v välein lanseerattiin marraskuussa.

Saksalaisista suurista verkkokaupoista jotka ovat virallisia jälleenmyyjiä sen sai lanseeraushetkellä 2000€ hintaan kotiovelle toimitettuna. Suomalaisesta erikoisliikkeestä 2300€

Tiesin että näiden hinnat putoavat yleensä todella jyrkästi viimeistään 6kk lanseerauksesta kun hätäisimmät ovat ostaneet täyteen hintaan joten jäin odottamaan. Toukokuussa Saksasta sen saikin 1600€ tarjouksesta.

Kuinka ollakaan torissa oli myynnissä Suomesta lanseeraushetkellä ostettu vähän käytetty 1900€ pyynnillä. Hintaa perusteltiin kuittien valokuvilla ja käsivarren mittaisella vuodatuksella siitä miten kyseessä on "aito suomituote".

Tein sen virheen että laitoi myyjälle kohteliaan viestin jossa kysyin voiko hän tehdä tarjouksen joka olisi kilpailukykyinen uuden, täysillä tehtaan takuilla varustetun kanssa.

Tyyppihän vetäisi täydet raivarit ja lateli suunnilleen tąppoųhkauksia. Tämä oli selvästi tajunnut että kukaan tällaista käytettynä ostava ei laita pennin vertaa arvoa sille että joku meni maksamaan järjettömästi liikaa suomalaiseen kauppaan vaan ostaa saksasta jos saa euronkin halvemmalla.

Hänen olisi pitänyt myydä vähintään 900€ halvemmalla että kukaan edes harkitsisi käytettyä yksityiseltä merkkiliikkeen uuden laitteen sijaan ja käämit paloivat.

Vierailija
73/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ärsytä niin paljon jos tekee vastatarjouksen tyyliin "miten olisi 170" kuin jos alkaa arvostella, että olisi hinnoiteltu väärin.

Näille "tinkijät vıttuun"-kauppialle kaikki muu kuin nöyrästi pyydetyn hinnan maksaminen on henkilökohtainen provokaatio johon kuuluu vastata itkupotkuraivarilla ja uuden ketjun avaamisella av:lle.

No, ilmoitukset poistuvat automaattisesti muutaman kuukauden kuluttua ja romut seisovat nurkissa pölyttymässä.

Sanoo torin suurin tinkaajaääliö.

Vierailija
74/90 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin laadukasta puseroa kirpparilla 2 eurolla. Ostaja ruinasi euroa alennusta, kun se oli hänelle liian pientä kokoa ja pitäisi korjata kainaloista isommaksi. Hohhoijaa.

Välillä tuntui että itse asetetut hinnat lähempänä nollaa euroa olisi kannattanut laittaa paljon korkeammiksi, saisivat sitten tinkiä. No, ehkä opin minäkin tästä kirppishinnoittelusta jotain. .

Vierailija
75/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko lähteä mukaan siihen tilaamiseen. Ei tarvi vastata mitään, voi lopettaa keskustelun siihen. Hinta on mikä on, piste. En itsekään myisi edes ärsyttävälle jankkaajalle mitään.

Nimenomaan. Viimeksi tänään lähdin vain kylmästi kävelemään kun tyyppi kysyi ollaanko kuultu snaontaa "hullu se on joka ei piuolta tarjoo" Jaa, ollaanko kuultu, no helvetti sitä huutokauppasikaa samoine juttuineen tulee tuutista vissiin kymmenettä vuotta ja nää jokku hölmöt ny luulee et jokin puolet hinnatsa olisi jokin "tarjous". Ei ole, se on LOUKKAUS.

Vierailija
76/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankäynti on tinkaamista ja vääntämistä hinnasta. Tavaran hinta on se missä myyjä ja ostaja paiskaavat kättä päälle.

Vierailija
77/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin 500€:n untuvatakkia Torissa. Oli uusi ja laputkin paikallaan. Tuli varmaan 15 kyselyä, joissa tarjottiin 20-60€. Niin miksi myisin 500€:lla ostamani takin muutamalla kympillä? Jos ei ole varaa, miksi havitella noin kallista takkia edes. Untuvaa saa vaikka H&M:ltä pilkkahintaan.

Vierailija
78/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten pyörien myyminen, voi elämä.

Meillä on kolme lasta ja nyt taas sellainen pyöränvaihtosykli menossa. Yksi pyörä vielä palautui serkulta lainasta, joten neljä pyörää näpyttelin myyntiin.

Ihmiset kyselee minulta, minkä kokoiselle lapselle mikäkin tuumakoko käy, ja vaikka on kuvat jossa näkee vaihteet, renkaat, tangon ja kaikki, ja ilmoitukseen laittaa "huoltoa vaativa", niin silti kysellään että mitä huoltoa. Luulisi että se näkyy jo hinnassa.

Sitten tullaan paikan päälle valittamaan kolhusta ja ruosteesta. Niin, ei siinä ilmoituksessa kunnon kohdalla lukenut "uusi". Hintakin on 20€, joten mitä odotit?

Miten se huoltoa vaativa vika näkyy hinnassa? 

Vierailija
79/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kamalaa tinkaamisessa on? Jos joku myy jotain niin silloin tällöin saatan kysyä että tinkaatko tai sanon että olisin valmis maksamaan summan X. Joko myyjä tinkaa tai sitten ei ja asia on sillä selvä. Ostan sitten tai en osta. Toki siis kysyn etukäteen jos vaikka facekirppiksen kautta ostan, en ala tinkiä tuotetta hakiessa.

Oon huomannut jotta tosi paljon myydään tavaraa joka on roimasti ylihinnoiteltu, kukaan täysjärkinen ei tuotteesta liikoja maksa. Mutta sekin on myyjän asia kuvitella rikastuvanasa. Tämä ei liity ap:n juttuun, kertoi omien myytävien tavaroidensa hinnan olevan ok.

Vierailija
80/90 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joa Torin tavaralla on hintana 60e ja joku tarjoaa 50e, niin on ihme, jos sillä, ei kauppaa tee. Kymppi sinne tai tänne. Ihan sama.

Jos kymppi sinne tai tänne on sulle ihan sama niin tarjoa 70e. Tulee varmasti kaupat.