Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydättekö te lastenne kummia/kummeja joskus mukaan

Vierailija
12.07.2022 |

Jos teette retken vaikka eläintarhaan tai käytte jossain särkänniemessä tai vastaavassa tai vaikka piknikillä. Niin pyydättekö lapsen kummeja koskaan mukaan?
Ennen kun olin kummi kaikki tutut puhui miten
on kummilapsen perheen kanssa käynyt siellä ja täällä ja kun pääsin itse kummiksi niin luonnollisesti odotin että itsekin pääsen joskus,ei joka kerta tietenkää mutta joskus.
Myöskään kummilasta ei saa koskaan hoitoon tai viedä puostoon tai mitään.
Tätäkö se kummina olo onkin? Lahjat kyllä kelpaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on johdattaa seurakuntaan

Vierailija
2/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣 Ei päde nykypäivänä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣 Ei päde nykypäivänä enää.

Pätee se.

Vierailija
5/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sekään onnistu jos lapsen kanssa ei voi viettää aikaa.

Vierailija
6/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kummilapset on samalla mun sisaruksen lapsia, mutta kyllä mä niitä vien puistoon, museoihin, elokuviin jne. Joskus mennään lapsen kanssa kahdestaan ja joskus menen perheen kanssa. Myös muut kummit ovat mukana menossa. Voithan sinä pyytää kummilastasi ja sen äitiä eri tapahtumiin. 

Vierailija
7/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä tarkoitus, kunhan lapsi kasvaa ja tulee lähdettyä jonnekin. Kummithan ovat vanhempien ystäviä, joten kyllä heidän kanssaan tulee luonnollisestikin vietettyä aikaa. Itse olen käynyt omien kummien kanssa Linnanmäellä ja yksi kummeista oli sellainen, joka otti aina luokseen kesällä ja tehtiin yhdessä vaikka mitä. Mutta kummejakin on erilaisia, osa ei koe tuollaista omakseen. Oletko itse ehdottanut retkiä? Sanonut, että haluaisit viedä kummilapsesi Särkänniemeen ja kysynyt vaikka vanhempia mukaan, jos eivät halua vielä päästää lasta yksin. 

Vierailija
8/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pääsee jos maksaa kaikkien kulut.

Ei kummia muuhun tarvita.

Vierailija
9/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt. Ei koskaan sovi. Miksi pyytää kummiksi jos sitä ei sitten saa olla.

Vierailija
10/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani kummi on hyvä ystäväni joten on paljon muutenkin elämässämme mukana. Todella ihana kummi joka itse haluaa olla pojan elämässä mukana. Kyselee välillä itse koska voi poikaa ottaa yökylään tai viedä poikaa vaikka leffaan tai huvipuistoon.

Vierailija
11/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin lapsille hyvät kummit jotka ovat lasten elämässä mukana. Meillä ainakin lasten kummit näkee lapsia usein ja tekevät lasten kanssa asioita joko ihan lasten kanssa tai niin että me koko perhe olemme mukana.

Vierailija
12/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seitsemän kummilasta, joista onneksi jokainen on nyt rippikouluiän ylittänyt, eli vastuumme on siitä hommasta periaatteessa ohi.

Koska olin 16 vuotias joutuessani kahden vanhimman lapsukaisen kummiksi ja molemmat asuivat kaukana, joten en oikeastaan tehnyt heidän kanssaan mitään. Sen jälkeen tulleet kummilapset ovat taas olleet omien lasteni ikäisiä ja näiden lasten vanhemmat ovat olleet myös meidän lasten kummeja. Heidän ja perheiden kanssa olemme järjestäneet aikoinaan yhteisiä tekemisiä jonkun verran, mutta en ole ottanut lapsia oikeastaan hoitoon yksinään, sillä omissa lapsissa oli ihan tarpeeksi.

Vierailija
13/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt. Ei koskaan sovi. Miksi pyytää kummiksi jos sitä ei sitten saa olla.

Kummius on kaikille lähinnä typerä muinaismuistotapa, ei siis yhtään sen enempää.

Voit ilmoittautua vapaaehtoiseksi auttamaan eri tavoin lapsia esimerkiksi Pelaskaa lapset ry:n tai MLL:n kautta, muitakin hyviä paikkoja on. Itse asiassa minä voisin itsekin mennä mukaan johonkin tuollaiseen, sillä nuorinkin lapsistani on jo lukioikäinen ja apua todella tarvitaan monenlaisissa asioissa.

Vierailija
14/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ystäviä sinulla on, jos he eivät halua viettää kanssasi aikaa?

Vierailija
15/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kummilapsesi on? Jos on vielä kovin nuori, niin on ymmärrettävää, jos vanhemmat eivät vielä päästä yksin lähtemään. Mutta voihan sitä tehdä kaikkea kivaa siellä lapsen kotonakin tai sinun luonasi, kun kyläilette toistenne luona. 

Vierailija
16/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty paljon lastemme kummien kanssa. Toisen lapsen kummien kanssa mm. Italian kiertue ja toisten kanssa Espanjan kiertue. Puhumattakaan yhdessä viettämistämme juhlista, juhannukset, vaput, laskiaiset jne, kerran jopa joulu.

Vierailija
17/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mainita vanhemmille että voisit tulla eläintarhaan mukaan joskus jne

Toki jos on naspriperhekin mukana niin ehkä ei sitten

Vierailija
18/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolmelle kummilapselle juottanut heidän ensimmäiset kännit kun ovat tulleet täysi-ikäisiksi.

Vierailija
19/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei pyydetä mummoja,ei muitakaan sukulaisia.Vain hyvät ystävät perheineet.Ovat tärkeimpiä kuin mikään muu!

20/22 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummilapsen vanhemmat ovat olleet pelkästään iloisia, kun olen vienyt heidän lapsen esim. Heurekaan, uimaan jne