Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ttu että ärsyttää tinkaajat kun myy jotain

Vierailija
12.07.2022 |

Kerrot hinnan, sitten tulee jotain "oon maksanut puolet vähemmän samanlaisesta..." Liittyy minuun miten? Ota tai jätä, en ole tullut väittelemään varsinkaan jos tiedän että hinta on valmiiksi keskitasoa, ei korkea.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaksinkertainen hinta tuotteelle. Silloin voi tingata puolet pois.

Vierailija
22/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ilmoituksessa mainittu  "valmiiksi tingitty hinta"?  En edes vastaa tinkaajille, jos eivät osaa lukea. 

Eli siis valehtelet ihan suoraan kun väität hintaa jo tingityksi vaikka siittä ei ole edes tingitty vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jopa laittanut toimivan ja leimassa olevan auton paaliin kun hirtti kiinni tinkaajien ja vaihdokkien kanssa. Mikä ois tiukka hinta jos vaihdossa antaisin kahvinkeittimen ja ruohonleikkurin, joo-o autoa kummiskin myymässä... 

Ihan kamalaa myydä jotain tonnin autoa.

Katsastettu auto, puoli vuotta ajoaikaa, ei uutta katsastusta estävää vikaa tiedossa, pistät 700€ hintaa...

Kaiken maailman kokeilijaa ja tinkaajaa, kiveniskemistä ja lommoista valittajaa pyörii.

"Tää puhaltimen kakkosasento ei toimi, voiko sen korjauttaa sun piikkiin?"

Vierailija
24/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tinkaaminen kuulu asiaan? 

Vierailija
25/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmähän se on joka maksaa käytetystä tuotteesta pyynti hinnan kun myyjä pitää aina myymäänsä tuotetta arvokkaampana kun se oikeasti on

Varsin usein käytetty tuote on hinnoiteltu ihan oikein ja hinta on valmiiksi edullinen.

Tämä y ilmi vertaillessa vastaavien tuotteiden myyntihintoihin.

Huutonetissä näkyy "myyty ostajalle xxxx hintaan xxxx".

Jos vastaavien tuotteiden kauppahinnat pyörivät 200€ tuntumassa ja pyydetään 450€, on perusteltua jättää 180-220€ tarjous, mutta jos pyyntihinta on 190€, on silkkaa kiusantekoa tarjota 50 tai 100€.

Vierailija
26/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmähän se on joka maksaa käytetystä tuotteesta pyynti hinnan kun myyjä pitää aina myymäänsä tuotetta arvokkaampana kun se oikeasti on

Sinä et siis yksinkertaisesti osta mitään, mitä minulla on myynnissä. Minä en edes ala keskustelemaan tinkaajien kanssa vaan se kommunikaatio loppuu siihen. Itse kun myyn suurimmaksi osaksi tavaraa hyvin halvalla päästäkseni siitä eroon siten, että ostaja noutaa sen. En tinkaa enkä postita.

Vierailija
27/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että niihin jätetään tinkaamisvaraa. 

Vierailija
28/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tinkaaminen on ok (ellei tuote ole jo valmiiksi ns. "kirpparihintainen"), täysin naurettavat tarjoukset ja tinkausyritykset sen sijaan eivät ole ok.

Vierailija
29/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin myydä autoni. Hyvässä kunnossa  . Soitti mies ja alkoi riitelemään ,koska olen vaihtanut Dieselin spridaren Jakajan? ( en tiedä Suomeksi) että kohta varmaan täytyy vaihtaa toinenkin jne.   

Ajettu 8000 ja risat eli hyvin vähän .Vuosimallia 2008. Ford Transit  . Hinta 1800 euroa . 

En vaan jaksa ..........Syy myyntiin on Tukholman karmeat vuokramaksut katuparkkien suhteen ja tietullit. Sekä se totuus että täällä et voi parkeerata mihinkään. Tunti 2 euroa ja nyt uhataan ottaa pois katuparkki.Siis tuntihinta tulee olemaan 20 kruunua . 7-19.

Kiitos vihreiden.

Vierailija
30/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tingin myydessäni usein. Laitan ilmon että hinta esim 25€ mutta kunnkaupat on sovittu ja tyyppi tulee jostain (ihan sama kuin kaukaa) ni ilmotanki että se hinta on nyt 35€. Monet sitten jättää ostamatta mutta ihan sama. Myyn jollekki toiselle.

Vierailija
31/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin myytiin toimintakuntoista sota-aikaista sissiradiota ilman pohjahintaa.

Vastaava oli viimeksi myyty 2500€ hintaan.

Joku taukki tarjosi 50€.

Laite meni muistaakseni 2400€ hintaan, joka mielestäni on sikamaisen kova, mutta käypä hinta näemmä.

Vierailija
32/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesta tinkaajat on moukkamaisia - varsinkin jos tingataan vasta haun aikana. En periaatteesta halua palkita moukkamaisuudesta joten jätän myymättä ja annan tavaran ennemmin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
33/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä tinkaaminen on turhaa ja vanha jäänne. Jokainen voi netistä hyvin nopeasti ja helposti etsiä mille tahansa tuotteelle asiallisen hintahaarukan. Tuotteen kunto arvioidaan ja maksetaan käypä hinta sen mukaan. Itse skippaan kaikki myyjät, jotka pyytävät esim. 80-120 euron tuotteesta 250e. Röyhkeimmät pyytää käytetystä tavarasta uuden hintoja, tai jopa yli. 

Hyvien tyyppien kanssa hoidetaan hommat, kusipäiden kanssa ei tehdä mitään. 

Vierailija
34/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joa Torin tavaralla on hintana 60e ja joku tarjoaa 50e, niin on ihme, jos sillä, ei kauppaa tee. Kymppi sinne tai tänne. Ihan sama.

Viiden tavaran kohdalla tämä tekee jo 50 € tappiota. Ymmärrän jos jotain tavaraa on myyty kuukausia, mutta joillekin tavaroille on ostajia jonoksi asti. Jotkut tarjoavat jopa hintapyyntöä enemmän kun haluavat välttämättä saada jonkun.

Vierailija
35/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä tinkaaminen on turhaa ja vanha jäänne. Jokainen voi netistä hyvin nopeasti ja helposti etsiä mille tahansa tuotteelle asiallisen hintahaarukan. Tuotteen kunto arvioidaan ja maksetaan käypä hinta sen mukaan. Itse skippaan kaikki myyjät, jotka pyytävät esim. 80-120 euron tuotteesta 250e. Röyhkeimmät pyytää käytetystä tavarasta uuden hintoja, tai jopa yli. 

Hyvien tyyppien kanssa hoidetaan hommat, kusipäiden kanssa ei tehdä mitään. 

Silti aina riittää niitä, jotka maksaessa yrittää, että saisiko vielä halvemmalla, vaikka hinta on todella edullinen, ihan vastaaviin käytettyihin verrattuna. Aina välillä tulee mieleen, että tuliko nyt laitettua liian halvalla myyntiin, kun ottajia tulee kerralla kymmeniä. Silloin ei ole kyllä kukaan ole yrittänyt tingata.

Vierailija
36/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppareilla ja torissa on näitä ylihintojen pyytäjiä. Joskus tein pientä käytetyn tavaran kauppaa. Se on pakko maksaa vähän ja pyytää paljon jos meinaa saada yhtään tuottoa. Lasten vaatteita en ottaisi edes ilmaiseksi. Niitä on vaikea saada myytyä. 

Jos joku rupeaa selittämään tavaran tunnearvosta niin kehoitin sitä unohtamaan koko jutun. Toisinpäin pikku vilppi on ihan okei. Pitihän se fanille myydä katri helenan käyttämät korvakorut. Siis sehän riitti että ostaja uskoi niiden olevan metrihelenan entiset korut.

Vierailija
37/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, ennen noutoa. Mutta jos lähtöhinta on 100 e ja se tingitään ennen kauppoja summaan 75e, niin noudettaessa ei ole sopivaa sanoa, että maksankin 50 e, ota tai jätä. Myyjä voi sanoa, että se on sitten 125 e, ota tai jätä ja mieluummin jätä, koska hinta nousi juuri ja on nyt 150 e.

Vierailija
38/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee ilmoituksessa jo "ei tinkijöille." Jos joku laittaa viestiä, jossa tinkii niin yksinkertaisesti estän tyypin. Siinä voi sitten miettiä, olisiko kannattanut maksaa suosiolla se edullinen hinta eikä alkaa vittuilla. Myyjä saa onneksi valita, kenelle myy.

Vierailija
39/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimeren rannoilla kenties, Suomessa EI.

Vierailija
40/90 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän aina hieman tinkivaraa myyntihintaan, mutta ilmeisesti hinta on ollut kohdallaan sillä ei ole vielä kertaakaan kukaan edes yrittänyt tinkiä. Torissa siis olen myynyt tavaraa.